Gå til innhold

40-årene og cargobukse?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Hva er egentlig en cargobukse? Hva er det som gjør den til en cargobukse og ikke en annen bukse?

Anonymkode: d9215...5d5

De har store lommer på utsiden av lårene blant annet, men det er noe med formen og snittet som passer min fasong veldig godt, i tillegg til at jeg synes det er komfortabelt å ha på seg. De sitter tett og fint opp mot midjen, men er løse og romslige videre nedover. 

HI

Anonymkode: d99d9...068

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Det er ingenting galt med cargobukse. De demper alt som er feminin.
Liker du å kle deg i maskulin stil - da er cargobukse et riktig valg 

Anonymkode: 36f71...881

Haha, jeg ser definitivt feminin ut i de buksene jeg har på meg nå. Det kommer nok litt an på både stoffet i buksene og figuren en har ellers også, samt overdelen man har til.

HI

Annonse

Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Det stemmer jo beviselig ikke. Cargobukse kan være sexy, det kommer både an på kvinnen og tilbehøret. 

Jeg passer dem ikke, men jeg ser jo at andre de er stilige på andre kvinner. 

Anonymkode: 89bbc...11f

Haha, jeg ser definitivt feminin ut i de buksene jeg har på meg nå. Det kommer nok litt an på både stoffet i buksene og figuren en har ellers også, samt overdelen man har til.

HI

Cargobukser er egentlig litt røffe holdbare arbeidsklær med militære detaljer. Typisk ekstra lommer på låreme for verktøy og slikt, og enda mer typisk, i kamuflasjefarger. Altså manneklær. Men de passer til noen kvinner også. Jeg synes de passer til kvinner som er lave og har litt ekstra lår og rumpe. Noen er veldig sexy i cargobukse. Litt som Zelda Ekiz.

Anonymkode: 40f10...7b5

Feil. Femininitet blir heller understreket hvis en har på seg et maskulint plagg eller to. Kontraster er det vi ser best. Akkurat som en maskulin mann har på seg rosa skjorte eller dress for den del. 

Jeg er 41 år og elsker cargobukser. Har brukt det av og på i alle år og elsker at de er på moten igjen. Det har væet en del år det har vært vanskelig å funne fine cargobukser til damer. Jeg er et hunkjønn som aldri har likt kjoler, skjørt, høye hæler og dill dall. Trives dog godt i jumpsuits og bukser med fine bluser/topper til. 

Med mine 173 cm og 60 kg, er ikke cargobukse og magetopp helt feil. Får i hvert fall masse komplimenter. Om jeg kler meg som en 20-åring...javel. Veldig få tror jeg er 41 uansett hva jeg har på meg.

Anonymkode: 35de6...fa5

ReneRene skrev (3 timer siden):

Feil. Femininitet blir heller understreket hvis en har på seg et maskulint plagg eller to. Kontraster er det vi ser best. Akkurat som en maskulin mann har på seg rosa skjorte eller dress for den del. 

Feil. Cargo bukse gir ikke kontrast - det er en fremtredende maskulin trekk ved minst 50% av antrekket, ikke en detalje som farge på skjorta. Cargo bukse blir ikke feminin hvis den er rosa 

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Det stemmer jo beviselig ikke. Cargobukse kan være sexy, det kommer både an på kvinnen og tilbehøret. 

Jeg passer dem ikke, men jeg ser jo at andre de er stilige på andre kvinner. 

Kan du legge ut et bilde av en dame med cargobukse på som ser sexy ut?

Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Det er da ikke noe mer eller mindre sexy enn andre bukser. Det er dama som bærer plagget som er sexy, ikke plagget...

Screenshot_20240711_155318_Google.jpg

Screenshot_20240711_155257_Google.jpg

Screenshot_20240711_155242_Google.jpg

Anonymkode: bb0f9...f8f

Annonse

Der er det bar mage som gjør «antrekket» sexy, ikke cargo som bukse .. vide bukser er inn, men de trenger virkelig ikke være cargo og ha lommer på sidene for å være stilig … og igjen, utrykket er mer maskulin med cargo, uansett hvordan man vrir på det 🤷‍♀️

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Der er det bar mage som gjør «antrekket» sexy, ikke cargo som bukse .. vide bukser er inn, men de trenger virkelig ikke være cargo og ha lommer på sidene for å være stilig … og igjen, utrykket er mer maskulin med cargo, uansett hvordan man vrir på det 🤷‍♀️

Herregud, er det virkelig noe å kverulere om. Folk har forskjellige meninger, aksepter det og gå videre.

Anonymkode: 32c6b...865

Anonym bruker skrev (40 minutter siden):

Nei, det gidder jeg ikke. Det bryr meg ingenting hva du mener. Jeg sa min mening og er ferdig med saken. 

Anonym bruker skrev (På 11.7.2024 den 6.50):

Hva er egentlig en cargobukse? Hva er det som gjør den til en cargobukse og ikke en annen bukse?

Anonymkode: d9215...5d5

Jeg lurte på det samme 😅 

Googlet og fant ut at det er type bukse som min mann har brukt jevnlig i 10-15 år. 

Anonymkode: b0aa4...b5f

Anonym bruker skrev (På 11.7.2024 den 9.06):

HI

Kan du vise meg link til den du har? 

Anonymkode: 1a50e...725

Love my kidz skrev (35 minutter siden):

Cargobukse er da vel ikke en ungdomsbukse selv om ungdom kanskje har oppdaget den 😄

Der tror jeg du er inne på noe.

Moten går i bølger, og ting som var moderne for 20 år siden blir plutselig moderne igjen. Den voksne dama som har brukt plagget siden sist det var moderne er hverken desperat eller feilkledd selv om ungdommen plutselig gjør den moderne igjen...

Jeg går med bukser som er boot-cut, fordi det er penest må min fasong og jeg liker det. Begynte gå med det da jeg var i slutten av tenårene, og bruker det enda nå som jeg er i slutten av 40 årene. Buksene har vært moderne et par ganger på den tiden, men jeg slutter ikke bruke dem selv om de unge plutselig også bruker den altså ;)

Anonymkode: bb0f9...f8f

Jeg er 47 og går med det. Girblaffen i om det er lov eller ikke, jeg kler det så jeg går med det.

Anonymkode: 5d05e...d7f

Ingen som sier at det ikke er lov vel?

Det er bare maskulint og ikke så veldig pent. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...