Gå til innhold

40-årene og cargobukse?

Anbefalte innlegg

Hva er den gjengse DB-er sin oppfatning her? Er det innafor at en dame i 40-årene går i slike bukser? Jeg lånte 15-åringen sin ene for noen uker siden og synes den var så utrolig behagelig å gå med at jeg gikk til innkjøp av en selv. Nå kjenner jeg at jeg har lyst på flere rett og slett fordi jeg synes de er helt fantastiske å ha på seg, men føler litt at dette egentlig er mest et ungdomsplagg?

Anonymkode: d99d9...068

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448624-40-%C3%A5rene-og-cargobukse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det er det.
Det er mye som er behagelig og komfortabelt å ha på, men se ut i full size speil, så ser du en 40-åring kledd i ungdomsklær…Sånn vil alle andre se deg, selv om du føler deg som 22-åring. 
Jeg er også veldig glad i kule og behagelige klær med ungdomspreg, men prøver å «moderere» meg og ville ikke brukt cargobukse, fordi det er så stor del av outfit, men sko eller t-skorte har jeg mer slingringsmonn på ))

Anonymkode: 36f71...881

Så lenge du er anstendig kledd er det da ikke noe forskjell på ungdomsklær og "kjerringklær" lenger.

Noen ting synes jeg hører ungdommen til, som crop-top f.eks, eller skjørt så korte at man nesten kan kalle det et belte ;)

Men cargo-bukse? Det er da helt greit. Det er noen generasjoner siden gammeltanter skulle gå i forklekjoler altså.

Anonymkode: bb0f9...f8f

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

En sommervariant i tynt stoff kan funke, men ikke i jeans 

Det er det jeg har nå, men jeg kunne tenke meg noen litt tykkere også til høsten igjen, men ikke i jeans-stoff.

HI

Annonse

Jeg trodde det var helt ut å ‘kle seg etter alder’. Min mor på 85 arver klær fra datteren min, og ser smashing ut. 

Bortsett fra magetopper og hullete jeans (som ingen burde gå i) kan alle gå med alt. Syns jeg. 

Anonymkode: 89bbc...11f

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Det er det jeg har nå, men jeg kunne tenke meg noen litt tykkere også til høsten igjen, men ikke i jeans-stoff.

HI

Dongeri som det faktisk heter... 

Anonymkode: 53cd6...dff

Jeg jobber i barnehage og bruker disse på jobb. Veldig behagelige, og nærmest umulig å slite ut. De holder i årevis, veldig godt stoff i dem.

https://session.no/Carhartt-WIP-Aviation-Pant-4064958706762

Er vel egentlig en herremodell, men sitter helt fint på oss kvinner også.

Det er i 40-årene cargobuksa hører hjemme. Eldre menn som trenger lommene først og fremst. Noen ganger damer også kanskje, men først og fremst bukse for eldre menn. Buksene er som alle andre bukser, bare et par ekstra lommer. Er det noe å bry seg med.

Anonymkode: 40f10...7b5

Annonse

Jeg er såpass voksen at jeg driter i hva andre mener. Hettegenser har jeg brukt siden jeg var barn, cargobukser det samme. Disse plaggene ble ikke «funnet opp» for fem år siden. Om noe så er det ungdommen som kopierer min stil. 
Og hva så om noen mener jeg prøver å se ut som en på tjue? Jeg kler meg som jeg vil og at andre er kneblet av at visse klesplagg tilhører ungdommen er ikke mitt problem. Jeg er 46 år og later ikke som noe annet heller. 
Gå med hva du vil. 

Jeg er for at det skal være visse forskjeller på ungdom og voksne. De skal liksom ha noe å løsrive seg fra, og de vil jo ikke identifisere seg med foreldregenerasjonen. Men akkurat det handler vel mer om holdninger og interesser pluss meninger noen ganger. Klær betyr ingenting i den forstand, og syns alle kan kle seg som de føler for. Også i magetopper. Hud er ikke farlig...uansett alder.

Endret av ReneRene
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Dongeri som det faktisk heter... 

Anonymkode: 53cd6...dff

Ingen under 70 år sier dongeri? Eller når det er sagt, ingen jeg kjenner har noen sinne sagt dongeri. Ikke oldemor engang. 

Anonymkode: ea09a...14d

Man går med det man vil. Er vi ikke voksne nå? Trenger ikke bry oss om hva andre mener.  Jeg går med alt, bortsett fra magetopper. Egner seg ikke for en tjukkas som meg. Men min venninne på 40 år, kler dette. 

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Ingen under 70 år sier dongeri? Eller når det er sagt, ingen jeg kjenner har noen sinne sagt dongeri. Ikke oldemor engang. 

Her tror jeg knapt har hørt noen si jeans, de sier domgeribukse.

Anonymkode: 32c6b...865

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Dongeri ja. Kommer an på hvor du kommer fra. Her vet ikke folk hva olabukse er og jeans er ikke norsk, som de fleste her snakker. 

Anonymkode: 28823...ef8

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Dongeri er et helt vanlig norsk ord, dog importert fra engelsk, men del av norsk vokabular i minst 100 år. Noen bruker også den franske betegnelsen denim. 

Anonymkode: c4711...4bc

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Sikkert lokale forskjeller på dette, for selv tenåringene mine sier dongeri...

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Man går med det man vil. Er vi ikke voksne nå? Trenger ikke bry oss om hva andre mener.  Jeg går med alt, bortsett fra magetopper. Egner seg ikke for en tjukkas som meg. Men min venninne på 40 år, kler dette. 

Selvfølgelig man går med det man vil.
Det er bare masse annet fint som kan kle en dame bedre enn cargobukse. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...