Anonym bruker Skrevet 8. juli 2024 #1 Del Skrevet 8. juli 2024 Lang historie kort. Akutt psykisk syk far siste 6mnd. Vært innlagt på psykiatrisk avd i 4mnd on -off. For syk for livet, for frisk for psykiatrien. Han er blitt svingdørspasient. Nå økende selvskading som tidligere var skjult skjer nå åpenlyst foran barna. Skjedd ved 3 anledninger å far viser null selvinnsikt til at dette er problematisk . Far er nå kastet ut delvis frivillig, elsker han jo men barna kommer først å jeg har gitt beskjed om at ungene skal beskyttes når han velger å gjøre det slik. Far har nå flyttet hjem til sin familie å jeg tenker kontakte barnevernet for litt råd og veiledning for dette og veien videre. Jeg kommer også til å ta opp det som har skjedd på neste samtale med psykolog å håper også de sender en bekymringsmelding .Ønsker at barna skal få samtaler og oppfølging. Bv har ikke vært inni bildet tidligere, å det er ikke lenge siden far kom hjem på fulltid etter innleggelser. Jeg får god støtte fra familie og venner vedrørende dette, også hans venner som har sett og ser hvor syk far har blitt. Vi er fortsatt i ett «forhold» og jeg vil fortsatt være der for far, men dette går ikke pga ungene. Hva kan vi forvente i kontakten med barnevernet tror dere? Hva kan de tilby oss. Jeg forsøker som best jeg kan å være der for barna, å det smerter meg å vite at de har sett pappaen deres plutselig forsvinne å bli til en mann ingen kjenner lengre. Jeg aner ikke hvem han er etter 20 års ekteskap. Totalt forandret. Anonymkode: 0d07f...a4a Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448603-hva-skjer-n%C3%A5r-man-selv-kontakter-barnevernet%F0%9F%8C%BA/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
ReneRene Skrevet 8. juli 2024 #2 Del Skrevet 8. juli 2024 (endret) Det er ingen som vet hva de kan gjøre for dere, men ditt ansvar blir å beskytte barna, og som faren holder på så kan de ikke se ham uten tilsyn- knapt med. Det regner jeg med bv vil fortelle deg, og så håper jeg ungene får hjelp for traumene de har vært utsatt for. Jeg har problemer med å tro at en voksen mann "plutselig" får borderline eller noe ala helt akutt. Er det misbruk av fks amfetamin som ligger til grunn så er det mer vanlig og forståelig, eller det har vært tegn før som du kanskje ser bedre i ettertid ? Det er veldig viktig å tenke over dette og ta det opp, for du har jo tre barn som er ekstra utsatt nå, også pga traumene faren utsatte dem for. Men snakk med BV og hør hva de kan bidra med. Lykke til, og håper det går bra med barna. Endret 8. juli 2024 av ReneRene Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448603-hva-skjer-n%C3%A5r-man-selv-kontakter-barnevernet%F0%9F%8C%BA/#findComment-150116125 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2024 #3 Del Skrevet 8. juli 2024 Vær ærlig med barnevernet, du, så hjelper de deg. Akkurat hvordan, det aner jeg ikke, men første punkt er i alle fall å være ærlig. Lykke til, du står i en vanskelig situasjon, men du viser virkelig at du gjør så godt du kan. Anonymkode: 68059...3c7 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448603-hva-skjer-n%C3%A5r-man-selv-kontakter-barnevernet%F0%9F%8C%BA/#findComment-150116130 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2024 #4 Del Skrevet 8. juli 2024 Jeg kan ikke gi deg noe godt svar, men håper du får den hjelpen dere trenger, enten det er terapi eller avlastning. For en tøff situasjon du har vært i og fremdeles står i. Jeg må si jeg er imponert over hvor klar du er, for det er nå vanskelige valg å ta når du står midt i det, prioritere hvilket ansvar som står først. Det er ikke alle som klarer det. En bekjent som jobber i barnevernet fortalte en gang at de fleste saker løser seg veldig bra for alle, du bare hører kun om de som ikke gjør det, av mange årsaker. Vi er ikke farlige og ønsker kun det beste for de vi møter. Anonymkode: 10f0e...788 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448603-hva-skjer-n%C3%A5r-man-selv-kontakter-barnevernet%F0%9F%8C%BA/#findComment-150116132 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2024 #5 Del Skrevet 8. juli 2024 Psykiaterne klør seg i hodet å vet ikke helt hva dette er. Depresjon ja, men alle tror det er noe mer uten å vite helt hva. Ikke noe spesifikt å sette fingeren på tidligere, men ting kan ha blitt kamuflert også utløste søvnmangel osv at hele korthuset falt. Vært mange psykiatere i bildet på disse mnd, å de aner virkelig ikke. Rus er også utelukket. Ingen historie der heller , drikker vanligvis 1 gang hvert 2år. Han ble rustestet da han var i psykose også. Så væhva det er, vet ikke. Slik han er nå litt av flere diagnoser men det får psykiatere finne ut av. Takk for støtte. Har ikke noe annet valg enn å gå. Tøft men lett, er ingen vei utenom. Har familie så har mulighet for avlastning. Barna er heldigvis små, men store nok til å oppfatte at det ikke er normalt. Heldigvis ikke blod inni bildet, men oppførselen hans skal ingen barn se. Det er ikke normalt. har forresten hatt problemer med å tro at slike ting kan skje akutt jeg også. Vært mye drap i år, å flere av gjerningspersonene har blitt beskrevet på en nydelig måte, og ting kom som ett sjokk for pårørende. Tidligere hadde jeg aldri trodd på det, nå gjør jeg det. Jeg vet ikke hvem mannen min er lenger, men han er blitt alvorlig psykisk syk og ute av stand til å ta vare på seg selv eller barn. hi Anonymkode: 0d07f...a4a Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448603-hva-skjer-n%C3%A5r-man-selv-kontakter-barnevernet%F0%9F%8C%BA/#findComment-150116135 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå