Gå til innhold

Misliker at sønnen er mer glad i samboer enn mamma

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp blitt samboer. Samboeren spurte sønnen på 5 hvem han liker mest. Det kom et stort "navnet på min samboer".

Sønnen har hatt mye gøy med samboeren nå i sommeren. Sønnen har vært med han på jobben der der de fikser ting og har store maskiner. 

Jeg føler sønnen min kjeder med meg og samboeren har blitt hans helt.

Noen som kjenner igjen i denne følelsen? Synes det er kjedelig å reagere på dette. 

Anonymkode: 92c90...3bd

Fortsetter under...

Ikke ta dette personlig. Hadde du gitt ungen en sjokolade hadde du vært best. Hadde jeg som en fjern tremenning gitt ungen en sjokolade hadde ungen likt meg best. Ta det som ett kompliment. De har knyttet bånd, hatt det gøy, blir kjent og sønnen din liker han. Samboeren din er kanskje ikke trygg nok i rollen til å si verken nei eller å sette grenser. Når den dagen kommer er dere verdens kuleste og verdens dummeste i løpet av 5min. 

Anonymkode: 91666...1c2

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg har nettopp blitt samboer. Samboeren spurte sønnen på 5 hvem han liker mest. Det kom et stort "navnet på min samboer".

Sønnen har hatt mye gøy med samboeren nå i sommeren. Sønnen har vært med han på jobben der der de fikser ting og har store maskiner. 

Noen som kjenner igjen i denne følelsen? Synes det er kjedelig å reagere på dette. 

Hva slags umoden samboer er det som spør om slikt????

Anonymkode: c2226...7c7

Annonse

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Kødder du???? Hvem i huleste heite spør et slikt spørsmål til et barn? Tvinger barnet til å velge. Selvfølgelig svarer han samboer. Han tør ikke annet! 

Barn sier gjerne den ene forelderen.  Jeg lærer barna at barnet kan være glad i begge. 

At du blir sjalu over dette finner jeg rart også. Du burde være sjeleglad! Ingen tar din plass selvom de to har det fint med guttegreiene sine. 

Anonymkode: 78789...d61

Man kan ikke bli sjalu over at en 5-åring sier sånt. Det skjønner knapt hva det betyr engang, og som nevnt over, hvis du hadde gitt han en sjokolade først hadde han sagt deg. Når barn blir sinte sier de at de ikke liker deg lenger. Det er kun det de føler der og da, det forandrer ikke at du er den viktigste personen i livet hans. 

Jeg synes det er drøyt at samboeren din stiller dette spørsmålet. Det er et dårlig tegn, og det burde du bekymre deg for. Resten av det du beskriver høres bra ut. 

Og selvsagt er han mest glad i deg, om han så hadde svart ham 1000 ganger. Den barna er helt trygg på, den som står for stabilitet og kontinuitet, den de kommer til når de er trøtte eller lei seg, når livet ikke er en fest, den er selvsagt den viktigste. Og det blir de mer tydelig bevisst når de bli voksne. Jeg var intenst pappajente da jeg var liten (skilte foreldre) og hadde svart pappa hver gang. Jeg hadde en kvalitetstid pappa, en moro-pappa som tok meg med på gøyale ting og viste meg oppmerksomhet. Jeg var intenst glad i ham, og beundret ham veldig, og var kanskje litt redd for å miste ham til den nye familien. Moren min kjente nok av og til på liknende følelser som du beskriver,  men var tross alt glad for at jeg hadde en pappa jeg hadde glede av. Og sjalusien var helt unødvendig, selvsagt. Selv om jeg var mest opptatt av ham, var det hun som var tryggheten. Og man merker det på nærheten i relasjonen og kontakten når man blir eldre.

Anonymkode: b5ff2...866

ReneRene skrev (12 timer siden):

Er det mulig? GRATULERER med å ha funnet en god rollemodell for gutten din! 

Jeg håper virkelig ikke at du klarer å ødelegge dette med en absurd umodenhet. 

👏🏻 Helt enig! 

Anonymkode: e4903...a8f

I denne situasjonen du skisserer i HI, Hi, så hadde jeg vært mest bekymret over at kjæresten min var så usikker på seg selv at han valgte å spørre en 5 åring hvem han likte best  av ham selv eller mammaen sin.

Endret av *Nøtta*

Annonse

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Hi er også umoden som lar dette gå innpå seg. 

Anonymkode: 335fb...d2a

Alt avhenger av kontekst her. Stor forskjell om en setter seg ned i ramme alvor for å spørre hvem som er favoritten kontra en tullete spøk om hvem som nailed it denne gangen. 

Hvorfor tror flere her at samboeren i alvor spurte 5- åringen hvem han liker best?  Så dustete å tenke sånn. Jeg tenker kjæresten til Ts kom med en spøk fordi gutten HELDIGVIS setter stor pris på ham og det han får være med på. Det virker som en god mannsfigur i livet hans, og så sitter dere her og kakler om at han er umoden siden dere FAKTISK tror han spurte om dette i alvor?

Sveiv i gang de små grå kanskje?

ReneRene skrev (15 timer siden):

Hvorfor tror flere her at samboeren i alvor spurte 5- åringen hvem han liker best?  Så dustete å tenke sånn. Jeg tenker kjæresten til Ts kom med en spøk fordi gutten HELDIGVIS setter stor pris på ham og det han får være med på. Det virker som en god mannsfigur i livet hans, og så sitter dere her og kakler om at han er umoden siden dere FAKTISK tror han spurte om dette i alvor?

Er det dustete å tenke sånn? Hva om man selv har erfaring nøyaktig med en sånn situasjon? Hva om man kjenner en mann som nettopp "holder på sånn" med sin stesønn?

Er det da fortsatt dustete å tenke at denne mannen i HIs innlegg kan ha spurt gutten i fullt alvor om hvem han liker best?

Vi må forholde oss til den infoen som kommer i HI. Vi kan ikke sitte og synse og tro noen ting som helst, selv om vi synest det er høl i huet og spørre en 5 åring dette spørsmålet.

*Nøtta* skrev (4 timer siden):

Er det dustete å tenke sånn? Hva om man selv har erfaring nøyaktig med en sånn situasjon? Hva om man kjenner en mann som nettopp "holder på sånn" med sin stesønn?

Er det da fortsatt dustete å tenke at denne mannen i HIs innlegg kan ha spurt gutten i fullt alvor om hvem han liker best?

Vi må forholde oss til den infoen som kommer i HI. Vi kan ikke sitte og synse og tro noen ting som helst, selv om vi synest det er høl i huet og spørre en 5 åring dette spørsmålet.

Ja, ok. Da beklager jeg, men det virket helt utenkelig for meg at noen skulle "konkurrere" på den måten om et barn. Hvis nien gjør sånt i alvor så kan en jo ikke være sammen da...

ReneRene skrev (2 timer siden):

Ja, ok. Da beklager jeg, men det virket helt utenkelig for meg at noen skulle "konkurrere" på den måten om et barn. Hvis nien gjør sånt i alvor så kan en jo ikke være sammen da...

Ingen problem. :)

Og det siste du skriver her er jeg helt og holdent enig i! Sånne "menn" er ikke verdt dritten til flua engang.

ReneRene skrev (På 9.7.2024 den 18.24):

Ingen som er i vater spør et barn hvem det liker best. Enten det er på tull eller ei. 

Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Ingen som er i vater spør et barn hvem det liker best. Enten det er på tull eller ei. 

Man kan spøke med alt... 

Men en spør selvfølgelig ikke i alvor. Da kan du snakke om vater..

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Det tøyser vi stadig med. Og «torturerer» ungen med masse kiling eller at vi holder han som gissel til han svarer riktig. Og så fortsetter da selvsagt den andre når svaret blir feil der. Vi kan også spørre om f.eks hvem som er best til å lage mat, hvem som er surest osv. 

Anonymkode: 066ef...acd

Anonym bruker skrev (På 9.7.2024 den 18.36):

Hva i helv... prøver du å si her egentlig? 

Anonymkode: 335fb...d2a

Ro ned litt da. Hvem er best til å kjøre, etter du lukeparkerer på første forsøk. Nailed it. Hva i all verden tenkte du egentlig? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...