Gå til innhold

Tips ang sommerblomster, har lite grønne fingre

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg synes ikke det er lite blomster og mye grønt, det er sånn de er. Ikke fjern det grønne, det er bladene og planten trenger dem, den har masse knopper som kommer. Den i den minste har visne blomster men friske blader. Likt for alle blomstene dine er at du bør knipe av de visne blomstene, da ser det penere ut og plantene vil sette nye blomster. Planten vil jo lage frø, så når du fjerner visne blomster ( som vil bli frøkapsler om de får stå) så må planten lage mye blomster.

Anonym bruker skrev (1 time siden):

De rosa i den øverste krukka vokser veldig, men det er lite blomster og mye grønt. Vil det komme blomster på det grønne og eller bør det klippes vekk?🤷 Er blomstene i den minste krukka dø?

IMG_20240708_150427.jpg

Anonymkode: f7905...bd5

De rosa heter kosmos og vil ha det skrint. Får de for gode forhold med jord og gjødsling får du færre blomster. Ett år jeg trodde jeg var skikkelig snill med dem ble de aldri annet enn dill-grønt bladverk. 

amandine skrev (53 minutter siden):

Jeg synes ikke det er lite blomster og mye grønt, det er sånn de er. Ikke fjern det grønne, det er bladene og planten trenger dem, den har masse knopper som kommer. Den i den minste har visne blomster men friske blader. Likt for alle blomstene dine er at du bør knipe av de visne blomstene, da ser det penere ut og plantene vil sette nye blomster. Planten vil jo lage frø, så når du fjerner visne blomster ( som vil bli frøkapsler om de får stå) så må planten lage mye blomster.

Takk👍 så på den minste bør jeg egentlig ta av alt det som er rosa, alle ser visne ut for meg 🤷

amandine skrev (54 minutter siden):

Tar av rett under det rosa eller nærmest mulig jorda?

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Tar av rett under det rosa eller nærmest mulig jorda?

Rett under det rosa heller enn nede ved jorden, men jeg ville sagt følg stilken under blomsten( det rosa) med fingrene til du nesten treffer de grønne bladene. Så klipper du eller kniper. Ofte er det anlegg til nye knopper akkurat der hvor bladene går ut fra stilken, så hvis du kniper rett over der bladene er blir det bra

Annonse

amandine skrev (2 minutter siden):

Rett under det rosa heller enn nede ved jorden, men jeg ville sagt følg stilken under blomsten( det rosa) med fingrene til du nesten treffer de grønne bladene. Så klipper du eller kniper. Ofte er det anlegg til nye knopper akkurat der hvor bladene går ut fra stilken, så hvis du kniper rett over der bladene er blir det bra

Takk 👍😅

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...