Anonym bruker Skrevet 8. juli 2024 #26 Del Skrevet 8. juli 2024 Anonym bruker skrev (1 time siden): Det er akkurat det du kan. Eller, du kan la være å mate angsten. Hvis en katt kommer til deg og får mat av hånda di, så vil den fortsette å komme. Lar du være å gi den mat, så går den videre Anonymkode: e74dd...e7b Fint forklart❤️❤️Er bare så redd for å ha «skadet» ungen på noe måte med den setninga… Anonymkode: 3235f...5fc Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448584-mulig-jeg-overtenker-eller-ikke%E2%80%A6/page/2/#findComment-150115968 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2024 #27 Del Skrevet 8. juli 2024 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Fint forklart❤️❤️Er bare så redd for å ha «skadet» ungen på noe måte med den setninga… Anonymkode: 3235f...5fc Da må du snakke med ungen - ikke her inne. Anonymkode: 5b765...6c2 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448584-mulig-jeg-overtenker-eller-ikke%E2%80%A6/page/2/#findComment-150115972 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2024 #28 Del Skrevet 8. juli 2024 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Da må du snakke med ungen - ikke her inne. Anonymkode: 5b765...6c2 Joda skjønner det, men vet ikke hvordan jeg skal «fiske ut» fra andre sine barn om de hørte noe…… Anonymkode: 3235f...5fc Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448584-mulig-jeg-overtenker-eller-ikke%E2%80%A6/page/2/#findComment-150115973 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2024 #29 Del Skrevet 8. juli 2024 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Joda skjønner det, men vet ikke hvordan jeg skal «fiske ut» fra andre sine barn om de hørte noe…… Anonymkode: 3235f...5fc Jeg syns ikke at du skal snakke med ditt eget barn eller fiske hos det andre. Det er nesten helt sikkert at de ikke hørte noe og ved å snakke om det kan du gjøre større skade enn om du er stille. Hvis du er mye sliten og lei deg hjemme kan det være greit å ta en samtale med barna dine, men uten å trekke inn denne hendelsen. Anonymkode: c09b7...cf5 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448584-mulig-jeg-overtenker-eller-ikke%E2%80%A6/page/2/#findComment-150115975 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ReneRene Skrevet 8. juli 2024 #30 Del Skrevet 8. juli 2024 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Joda skjønner det, men vet ikke hvordan jeg skal «fiske ut» fra andre sine barn om de hørte noe…… Anonymkode: 3235f...5fc Det skal du ikke gjøre. Du vil bare lage masse spørsmål i hodet hennes som hun aldri får svar på. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448584-mulig-jeg-overtenker-eller-ikke%E2%80%A6/page/2/#findComment-150115978 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2024 #31 Del Skrevet 8. juli 2024 Anonym bruker skrev (41 minutter siden): Joda skjønner det, men vet ikke hvordan jeg skal «fiske ut» fra andre sine barn om de hørte noe…… Anonymkode: 3235f...5fc Du skal ikke det. Du skal stole på mannen din, for akkurat i denne situasjonen kan du ikke stole på det din egen hjerne forteller deg. Den tanken du har er som en mygg på soverommet. Hver gang du har snakket til deg selv, lagt dette fra deg, så summer den i øret ditt "ja, men hva hvis...". Den myggen er en kødd og fortjener ikke livets rett. Drep den. Se det for deg. Hver gang den begynner å summe, så klasker du til den. Gjør det fysisk også, om det hjelper. Du har sikkert en god mann. Om han mente at jentene hadde hørt noe, så ville han ha tatt hånd om det og snakket med de. Vær trygg på det. Anonymkode: 4b770...9d0 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448584-mulig-jeg-overtenker-eller-ikke%E2%80%A6/page/2/#findComment-150115983 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2024 #32 Del Skrevet 8. juli 2024 Nå er du inne i et sånt tankespinn som vitner om psykisk sykdom og manglende søvn over tid. Jeg har vært der, og er helt bra igjen nå, ett år senere. (Jeg er for øvrig i full jobb, og såkalt ressurssterk på alle måter, men det er helt utrolig hvor forbigående dårlig man blir når søvnmangel og tankespinn tar over.) Noen gode råd fra en som har vært der du er: - ikke grav deg dypere. Hvis du spør ut jentene, eller kontakter foreldrene til den andre jenta, fremkaller du nettopp den situasjonen du ønsker å unngå. Det er ingen mulighet til å komme godt ut av en sånn samtale. Avfinn deg med at du ikke kan gjøre noe med dette. Enten har de hørt det, eller (og mest sannsynlig) så har de ikke hørt det. Uansett kan det bare bli verre om du gjør noe aktivt. Og sannsynligvis har de ikke hørt noe. - vær snill med deg selv. Alt kaoset som du står i nå, skyldes din egen angst og uro. Hvis angsten og uroen blir redusert, vil du og alle få det bedre og en del av problemene blir borte. Gjør noe som får deg til å føle deg bedre. Det er individuelt hva som hjelper, om det er best å være hjemme eller reise bort, koble fra med en romantisk eller komisk film, ta varme bad, gå turer i skogen, gjøre yoga etc etc. Ikke tenk at du må "fikse" dette snarest mulig. Hvis du ikke får til å slappe av er det også ok. "Aksepter det som er, og det som er forandrer seg". Vær snill med deg selv og gjør ting som over tid gradvis får deg til å roe ned og ha det bedre. - Søk hjelp, for et bedre liv på lengre sikt. Hjelp kan være så mangt og det er ikke like lett å finne den for alle. Jeg har hatt enorm hjelp av pusteøvelser som jeg nylig har lært ("krigerpust", "vaguspust") og av psykoterapi. Å finne en god psykolog er ikke så lett, men pusteøvelser, yoga mv kan også hjelpe deg til et bedre liv. Men det er vanskelig å samle seg om sånt når du er i akutt krise. Begynn å jobbe med denne type ting når du er stabilisert. Ønsker deg alt godt! Anonymkode: 82476...da4 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448584-mulig-jeg-overtenker-eller-ikke%E2%80%A6/page/2/#findComment-150115991 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2024 #33 Del Skrevet 8. juli 2024 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Du skal ikke det. Du skal stole på mannen din, for akkurat i denne situasjonen kan du ikke stole på det din egen hjerne forteller deg. Den tanken du har er som en mygg på soverommet. Hver gang du har snakket til deg selv, lagt dette fra deg, så summer den i øret ditt "ja, men hva hvis...". Den myggen er en kødd og fortjener ikke livets rett. Drep den. Se det for deg. Hver gang den begynner å summe, så klasker du til den. Gjør det fysisk også, om det hjelper. Du har sikkert en god mann. Om han mente at jentene hadde hørt noe, så ville han ha tatt hånd om det og snakket med de. Vær trygg på det. Anonymkode: 4b770...9d0 Tusen takk❤️🥰 Jeg har virkelig verdens beste mann💙Han hadde sagt noe om han merket noe, litt vanskelig av og til når det er lyd på tv osv…men jeg må stole på han🫶 Det er virkelig som mygg.Skal prøve fortvilet å klaske til de, men det er sannelig ikke enkelt… Anonymkode: 3235f...5fc Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448584-mulig-jeg-overtenker-eller-ikke%E2%80%A6/page/2/#findComment-150116018 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2024 #34 Del Skrevet 8. juli 2024 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Nå er du inne i et sånt tankespinn som vitner om psykisk sykdom og manglende søvn over tid. Jeg har vært der, og er helt bra igjen nå, ett år senere. (Jeg er for øvrig i full jobb, og såkalt ressurssterk på alle måter, men det er helt utrolig hvor forbigående dårlig man blir når søvnmangel og tankespinn tar over.) Noen gode råd fra en som har vært der du er: - ikke grav deg dypere. Hvis du spør ut jentene, eller kontakter foreldrene til den andre jenta, fremkaller du nettopp den situasjonen du ønsker å unngå. Det er ingen mulighet til å komme godt ut av en sånn samtale. Avfinn deg med at du ikke kan gjøre noe med dette. Enten har de hørt det, eller (og mest sannsynlig) så har de ikke hørt det. Uansett kan det bare bli verre om du gjør noe aktivt. Og sannsynligvis har de ikke hørt noe. - vær snill med deg selv. Alt kaoset som du står i nå, skyldes din egen angst og uro. Hvis angsten og uroen blir redusert, vil du og alle få det bedre og en del av problemene blir borte. Gjør noe som får deg til å føle deg bedre. Det er individuelt hva som hjelper, om det er best å være hjemme eller reise bort, koble fra med en romantisk eller komisk film, ta varme bad, gå turer i skogen, gjøre yoga etc etc. Ikke tenk at du må "fikse" dette snarest mulig. Hvis du ikke får til å slappe av er det også ok. "Aksepter det som er, og det som er forandrer seg". Vær snill med deg selv og gjør ting som over tid gradvis får deg til å roe ned og ha det bedre. - Søk hjelp, for et bedre liv på lengre sikt. Hjelp kan være så mangt og det er ikke like lett å finne den for alle. Jeg har hatt enorm hjelp av pusteøvelser som jeg nylig har lært ("krigerpust", "vaguspust") og av psykoterapi. Å finne en god psykolog er ikke så lett, men pusteøvelser, yoga mv kan også hjelpe deg til et bedre liv. Men det er vanskelig å samle seg om sånt når du er i akutt krise. Begynn å jobbe med denne type ting når du er stabilisert. Ønsker deg alt godt! Anonymkode: 82476...da4 Ånei det ble borte alt jeg skreiv til deg🥹 Tuuuusen hjertelig millioner takk for svar. Så godt å høre at du er så mye bedre💙 Jeg er enig ang.jentene.Det blir kanskje ikke noe bedre om jeg ripper opp og pirker i det.Vet ikke hvilken skade dette kan ha gjort, men? Jeg strigråter.Du sier jeg må være snill med meg selv. Det er skikkelig vanskelig.Jeg tar alltid skylda hvis det er noe for jeg er så usikker på meg selv. Jeg føler det bare blir nye episoder hele tiden.Er en ting begynt å gå over, kommer det en ny ting.Synes det blir oftere og oftere. Jeg har lyst å få hjelp, jeg er så flau!Føler meg helt tullete😭 igjen tusen hjertelig takk❤️❤️❤️ Anonymkode: 3235f...5fc Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448584-mulig-jeg-overtenker-eller-ikke%E2%80%A6/page/2/#findComment-150116029 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå