Gå til innhold

Mulig jeg overtenker, eller ikke…

Anbefalte innlegg

Jeg sliter, mye. Både fysisk og da går det psykisk også.Jeg later alltid som ting er bra.

I dag brast det for meg og jeg gikk på badet å gråt. I frustrasjon sa jeg at det hadde vært enklere om jeg tok livet mitt(jeg skal ikke det!!). Det jeg ikke visste var at jenta mi hadde tatt med en annen jente hjem, mannen min forsikret meg om at de ikke kan ha fått «episoden min» med seg siden jeg var på badet og de var i hagen.
Men så kommer overtenkingen min inn…Hva om de hørte det?Hva om de skulle på do?Nå sa jeg det hulkende stille, men uansett)…Får helt panikk her..
Hva hadde dere gjort?

Anonymkode: 3235f...5fc

Fortsetter under...

Jeg hadde ikke gjort noe som helst med denne episoden opp mot barna.

Men du bør ta tak i din egen situasjon, det du sliter med fysisk, som i sin tur påvirker psyken. Du må ta vare på deg selv! Begynne hos fastlegen?

Anonymkode: 28077...cca

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg hadde ikke gjort noe som helst med denne episoden opp mot barna.

Men du bør ta tak i din egen situasjon, det du sliter med fysisk, som i sin tur påvirker psyken. Du må ta vare på deg selv! Begynne hos fastlegen?

Tusen takk for svar. Jeg får så skyldfølelse som hva om det barnet sliter og tenker at det er bare å ta livet sitt hvis hun har hørt voksne si det😫

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Overtenker jeg?

Jeg tolker det som overtenking ja. Mest sannsynlig var datteren din og hennes venninne faktisk i hagen og kunne ikke høre at du sa det. Og som du skriver så sa du det også stille, så sjansen for at de skulle høre det selv om de faktisk var inne er nok minimal. 

Men det høres tøft ut å ha det slik som du har det nå. Har du noen profesjonelle å snakke med? Jeg tenker da på psykolog, psykiater eller psykiatrisk sykepleier? Hvis ikke ville jeg anbefalt deg å be fastlegen om en henvisning. 

Anonymkode: 0f410...61a

Annonse

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Jeg tolker det som overtenking ja. Mest sannsynlig var datteren din og hennes venninne faktisk i hagen og kunne ikke høre at du sa det. Og som du skriver så sa du det også stille, så sjansen for at de skulle høre det selv om de faktisk var inne er nok minimal. 

Men det høres tøft ut å ha det slik som du har det nå. Har du noen profesjonelle å snakke med? Jeg tenker da på psykolog, psykiater eller psykiatrisk sykepleier? Hvis ikke ville jeg anbefalt deg å be fastlegen om en henvisning. 

Anonymkode: 0f410...61a

Takk❤️Jeg bare tenker hva om?Hva om de hørte det?Hadde du som foreldre reagert på det?

Har ingen å prate med, men skjønner at jeg må ta steget nå når det går så langt.Føler det blir mer og mer vanskelig😫

Hvis du sa dette lavt på badet, så er det nesten ingen sjanse for at de hørte det. 

Jeg syns fokuset ditt er noe irrasjonelt her, da din største bekymring er om besøket hørte det, og hva hun og hennes foreldre må tenke. At du tenker på det jo, men hva med datteren din? Hvis barn hører foreldre si slike ting, så kan der faktisk være traumatisk, og det er vel ikke sånn at hun er vant til slike utbrudd fra deg? Så alt i alt burde jo din bekymring vært datteren din, for, som du legger det fram er det som om hva som helst kan skje innenfor husets dører- bare ingen utenfor vet noe om det. Jeg håper jo at du ser hvor galt det er..

Men jeg tror altså ingen hørte dette, og jeg tror at du bør få hjelp. Det må være helt forferdelig å gå med så mye smerter at slike ytringer kommer, og som du sier selv så blir jo psyken påvirket, og du har muligens nådd en grense der? Du tenker nemlig ikke helt rasjonelt nå som påpekt over, så snakk med noen så det ikke blir verre. Nå overtenker du dette også, og det hjelper jo IKKE på noen måte. 

ReneRene skrev (11 minutter siden):

Hvis du sa dette lavt på badet, så er det nesten ingen sjanse for at de hørte det. 

Jeg syns fokuset ditt er noe irrasjonelt her, da din største bekymring er om besøket hørte det, og hva hun og hennes foreldre må tenke. At du tenker på det jo, men hva med datteren din? Hvis barn hører foreldre si slike ting, så kan der faktisk være traumatisk, og det er vel ikke sånn at hun er vant til slike utbrudd fra deg? Så alt i alt burde jo din bekymring vært datteren din, for, som du legger det fram er det som om hva som helst kan skje innenfor husets dører- bare ingen utenfor vet noe om det. Jeg håper jo at du ser hvor galt det er..

Men jeg tror altså ingen hørte dette, og jeg tror at du bør få hjelp. Det må være helt forferdelig å gå med så mye smerter at slike ytringer kommer, og som du sier selv så blir jo psyken påvirket, og du har muligens nådd en grense der? Du tenker nemlig ikke helt rasjonelt nå som påpekt over, så snakk med noen så det ikke blir verre. Nå overtenker du dette også, og det hjelper jo IKKE på noen måte. 

Takk kjære deg❤️Jeg må få hjelp. Jeg bruker definitivt ikke ha slike utbrudd med datter i nærheten. 
Ja jeg tenker mye på om det andre barnet hørte dette og om foreldrene kommer til å ta det opp med meg hvis hun hørte det? Hva om barnet har det tøft selv og jeg får henne på slike tanker?Det er det aller verste i tankene mine…..

Jeg er kvalm og nervøs i dag…

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Takk kjære deg❤️Jeg må få hjelp. Jeg bruker definitivt ikke ha slike utbrudd med datter i nærheten. 
Ja jeg tenker mye på om det andre barnet hørte dette og om foreldrene kommer til å ta det opp med meg hvis hun hørte det? Hva om barnet har det tøft selv og jeg får henne på slike tanker?Det er det aller verste i tankene mine…..

Jeg er kvalm og nervøs i dag…

Du surrer deg inn i flere irrasjonelle tanker. Altså, la oss si at hun hørte det og fortalte det til foreldrene. Tror du de konfronterer deg med planer om selvdrap? Ingen er så koko vet du, for en skjønner jo at det mennesket sliter. Det de derimot kunne og burde gjort, var å snakke med mannen din. Av bekymring for deg. Det er i så fall det eneste riktige som første steg hvis de vil finne ut hva som foregår. 

Uansett, hvis du har en fastlege du stoler på, så syns jeg du bør ringe og spørre om en hastetime eller samtale. Det er ikke bra å være i den tilstanden du er i nå uten å bli betrygget og lande.

ReneRene skrev (45 minutter siden):

Du surrer deg inn i flere irrasjonelle tanker. Altså, la oss si at hun hørte det og fortalte det til foreldrene. Tror du de konfronterer deg med planer om selvdrap? Ingen er så koko vet du, for en skjønner jo at det mennesket sliter. Det de derimot kunne og burde gjort, var å snakke med mannen din. Av bekymring for deg. Det er i så fall det eneste riktige som første steg hvis de vil finne ut hva som foregår. 

Uansett, hvis du har en fastlege du stoler på, så syns jeg du bør ringe og spørre om en hastetime eller samtale. Det er ikke bra å være i den tilstanden du er i nå uten å bli betrygget og lande.

Jeg ser jeg er irrasjonell, samtidig vil jeg ikke ha liv på samvittigheta mi.Burde jeg si noe til foreldrene?Eller er det bare helt teit? Setter så pris på ærlige svar, du er så snill som svarer!Roer meg litt.

Jeg skal kontakte fastlege, lover!

Annonse

Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Ja, du overtenker. Stol på mannen din og prøv å la dette fare. 

Og så ringer du fastlegen i dag og får en hastetime, du skal ikke trenge å ha det så vondt. God bedring og lykke til 💞

Anonymkode: c09b7...cf5

Hvis det var deg, ville du bare latt det fare?Eller snakket med foreldrene?

Tusen takk❤️Dere er så snille her inne🥹🥹Jeg har det virkelig ikke bra.Jeg lover jeg skal kontakte fastlege.

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Hvis det var deg, ville du bare latt det fare?Eller snakket med foreldrene?

Tusen takk❤️Dere er så snille her inne🥹🥹Jeg har det virkelig ikke bra.Jeg lover jeg skal kontakte fastlege.

Jeg hadde latt det fare og absolutt ikke snakket med foreldrene. Sjansen for at de hørte noe er forsvinnende liten, etter hva du beskriver, og du trenger ikke å involvere andre. Jeg blir glad for at du ringer legen din, du skal ikke trenge å ha det så tungt. 

Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Jeg hadde latt det fare og absolutt ikke snakket med foreldrene. Sjansen for at de hørte noe er forsvinnende liten, etter hva du beskriver, og du trenger ikke å involvere andre. Jeg blir glad for at du ringer legen din, du skal ikke trenge å ha det så tungt. 

Ja er litt enig der…Er bare redd barnet skal gå med tunge tanker..Er det innafor å spørre om de hørte noe?

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Ja er litt enig der…Er bare redd barnet skal gå med tunge tanker..Er det innafor å spørre om de hørte noe?

Nei, jeg syns ikke at du skal tenke mer på dette nå. Stol på mannen din, jentene hørte ikke noe. 

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Nå må du slutte! 

Du overtenker, ikke bare litt, men så helt utover alle grenser. Ungene hørte ikke noe. Ferdig. 

Fastlege neste. 

Vell…det hjalp, men jeg så nok den komme.Håper du aldri får psykiske problemer, unner ikke min verste fiende det.

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Vell…det hjalp, men jeg så nok den komme.Håper du aldri får psykiske problemer, unner ikke min verste fiende det.

De hørte ingenting, jeg lover. Og du må ikke ta det opp med foreldrene. Dette går fint! Ikke tenk mer på det.

Anonymkode: e74dd...e7b

Anonym bruker skrev (43 minutter siden):

De hørte ingenting, jeg lover. Og du må ikke ta det opp med foreldrene. Dette går fint! Ikke tenk mer på det.

Dette kan jeg kanskje ikke kontrollere…sitter så i meg.Sitter på jobb og tankene vandrer….

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Dette kan jeg kanskje ikke kontrollere…sitter så i meg.Sitter på jobb og tankene vandrer….

Jeg vet at det er vanskelig å undertrykke irrasjonelle tanker, men prøv å lag deg et mantra som du sier til deg selv når tankene blir plagsomme. ‘Jentene hørte ingenting, jeg stoler på mannen’. 

Det høres litt for enkelt ut, men hjelper meg noen ganger. 

Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Det er akkurat det du kan. Eller, du kan la være å mate angsten. Hvis en katt kommer til deg og får mat av hånda di, så vil den fortsette å komme. Lar du være å gi den mat, så går den videre

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Så en tydelig og direkte melding er ikke innafor? Ikke engang når du egentlig vet at den er riktig? 

Jeg har og har hatt min rikelige andel psykiske problemer, ellers takk, men jeg har tatt tak i dem. Det råder jeg også deg til å gjøre, derfor må fastlege være neste punkt for deg. 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg vet at det er vanskelig å undertrykke irrasjonelle tanker, men prøv å lag deg et mantra som du sier til deg selv når tankene blir plagsomme. ‘Jentene hørte ingenting, jeg stoler på mannen’. 

Det høres litt for enkelt ut, men hjelper meg noen ganger. 

Veldig fin øvelse, takk❤️Jeg prøver å skyve det bort…er så vanskelig

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...