Gå til innhold

Dere med voksne barn

Anbefalte innlegg

Hvordan ferierer dere? Om et par år er vi i den situasjonen nemlig. I alle år har vi reist land og strand med ungene. Nå er snart den tiden forbi.

Vi er begge ganske hjemmekjære, og jeg funderer litt på hva vi skal finne på når vi skal feriere alene. Vi står jo helt fritt. 

Anonymkode: 75086...f9c

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448582-dere-med-voksne-barn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

I år er det første året at våre unge voksne ikke er med på ferie. 

Det har gått litt sånn opp og ned på hvor mange som har vært med de siste fire sommerene. 2019 var det siste året vi var hele familien på tur. 

Det er litt rart, men også ganske godt. Vi behøver ikke å reise i parker og andre typiske barneaktiviteter, vi trenger ikke å mase ungdom i seng eller mase de opp dagen etter. 

Ferien er mye billigere, og vi kan unne oss akkurat det vi ønsker. 

Vi savner jo å ha de med, og gleder meg til den sommeren de har tid til å bli med på ferie igjen. Men samtidig godt å vite at de er selvstendige og klarer seg fint hjemme alene.  

Anonymkode: 08364...ea7

Vi har ikke voksne barn. Men har allerede snakket litt om hva vi vil gjøre på ferie alene.  Blant annet interrail I Sveits og Østerrike, da de har togturer som varer mange timer og vi får se nydelig natur. Vi har også kjent storbyer vi vil besøke.

Anonymkode: c87a1...4fe

https://www.fotefartemareiser.no/cruise-rundt-britiske-oyar-med-hans-olav-lahlum

Sånt som dette har jeg lyst til. Men det blir nok også ting som storbyferier også 

Har vært i Italia i år, 17 åringen var med. De to eldste ferierer mer venner og kjærester.

Anonymkode: 40d37...61b

Jeg bare venter på den dagen barna heller vil være hjemme…. Eldste er nå 21, og klamrer seg fortsatt til å være med! 
Vi skal ta flere storbyferier og opplevelser vi ønsker bare oss, den dagen vi kan reise alene på ferie.

Anonymkode: 644ce...80f

Anonym bruker skrev (1 time siden):

I år er det første året at våre unge voksne ikke er med på ferie. 

Det har gått litt sånn opp og ned på hvor mange som har vært med de siste fire sommerene. 2019 var det siste året vi var hele familien på tur. 

Det er litt rart, men også ganske godt. Vi behøver ikke å reise i parker og andre typiske barneaktiviteter, vi trenger ikke å mase ungdom i seng eller mase de opp dagen etter. 

Ferien er mye billigere, og vi kan unne oss akkurat det vi ønsker. 

Vi savner jo å ha de med, og gleder meg til den sommeren de har tid til å bli med på ferie igjen. Men samtidig godt å vite at de er selvstendige og klarer seg fint hjemme alene.  

Asså, hvorfor mase ungdom i seng, og mase de opp? Hvorfor kan de ikke få styre det selv? Vi har aldri lagt oss oppi våre barns sovevaner når de ble ungdom. Særlig ikke i ferien. 

Anonymkode: 3e0ad...5cf

Annonse

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Asså, hvorfor mase ungdom i seng, og mase de opp? Hvorfor kan de ikke få styre det selv? Vi har aldri lagt oss oppi våre barns sovevaner når de ble ungdom. Særlig ikke i ferien. 

Anonymkode: 3e0ad...5cf

Det er jo litt avhengig av hvordan man ferierer.  

Vi har i alle år reist Europa rundt med campingvogn.  Når vi er mange mennesker i ei vogn må alle ta hensyn til hverandre.  

Når vi har vært hjemme i feriene eller på hytta, har de så klart fått styre søvnen selv. Der er det god plass, og de har sine egne rom. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...