Gå til innhold

Hvorfor er det så mye medisinmangel for tiden, jeg blir sprø av det.

Anbefalte innlegg

Jeg bruker flere forskjellige medisiner selv, og jeg henter jevnlig medisiner for et familiemedlem, og velldig ofte så er det noe som mangler. Av og til kan en få en tilsvarende medisin, noen ganger må en ta runda til mange apotek for å få alle medisiner og noen ganger så er ikke den medisinen man skal ha å oppdrive på en stund i det hele tatt. Det er jo helt uutholdelig, det var ikke sånn for før. Hvorfor er det blitt sånn?

Anonymkode: 459ce...24f

Fortsetter under...

Vi lever for lenge, får for god legehjelp og trenger mye mer medisiner enn før.

Forbruket av medisiner har jo eksplodert i befolkningen, og produksjonen øker ikke i samme takt...

Anonymkode: e25ef...d7f

Men et lite tips, isteden for å gå å vente på medisinen når det er mangel, så registrerer du resepten på apoteket i nærheten, så får du beskjed når medisinen kommer. I mange tilfeller får grossist bare små parti med varer, og sender først ut til de som ligger i minus på varen pga det er ventende kunder!

Kan og be apotek sjekke om noen i samme kjede har medisinen, i steden for å reise rundt til alle apotek, sparer mye tid og har de inne, kan apotek, eller du , ringe det aktuelle apotek og få registrert varen på deg! 

Anonymkode: 49f41...751

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...