Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Noen av dem. 

Jeg er med i en Facebook-gruppe for hunderasen jeg har. En hardfør rase i mellomsjiktet når det gjelder størrelse. En ting er at mange kler på hundene både ull og dekken på vinteren, selv om min hund helt fint tåler å gå tur i 10-12 minus så lenge han får komme inn og tørke og varme seg etterpå. Men når de kler på friske hunder i juli, og i tillegg har på flytevest når de skal svømme (!) og kjølevest i varmen, selv om de har god tilgang til skygge. Da blir jeg både lattermild og litt oppgitt. La hunden få være hund, de tåler det meste om man følger med på dem.  

Anonymkode: ae34b...f12

Fortsetter under...

Det virker som jo mindre empatiske man er mot mennesker, jo mer blir man det ovenfor hunder/ dyr. Jeg syns ikke noe om at Sibir-hunder og deres like er ute i sommervarmen uten beskyttelse som skygge med levelig temperatur for dem og vann, for de lider jo faktisk i varme. Med unntak av mer hensyn til dem, så er empatien misforstått, for selvfølgelig er ikke hunder som mennesker. Det er så mye tull til og med voksne folk holder på med, men vel. Så lenge de ikke skader hundene så er det vel bare å la de holde på. 

Jo, jeg hadde en nabo som oppførte seg som om hunden hans var et lite barn som han var så var om. Det var IKKE lov å si "nei" til hunden en gang! Noe jeg gjorde en gang og så snurt og furten naboen var etter det.

Og så har vi jo den klassiske, "er så snill så, vil bare hilse".

13202717ae81a7ea535d8fb218702f2f

Anonymkode: c887d...32c

Anonym bruker skrev (36 minutter siden):

Jo, jeg hadde en nabo som oppførte seg som om hunden hans var et lite barn som han var så var om. Det var IKKE lov å si "nei" til hunden en gang! Noe jeg gjorde en gang og så snurt og furten naboen var etter det.

Jo, men det er jo sånn nå. Man skal ikke korrigere, det kalles straffbasert trening, og det er det bare slemminger som driver med. Det er kun belønningsbasert trening som er lov. Jeg mener folk først ikke har peiling, for du skal være sinnsykt god på timing for å få til belønningsbasert trening. Ett sekund for sent ute, og hunden tror den får belønning for å bjeffe, utagere eller hva den nå gjør. Jeg tror det er derfor vi har så mange problemhunder. Selv har jeg gått vekk fra det, og tyr nå til et tydelig NEI, og fjerner hunden. Funker som rakkeren. 

Anonymkode: f0928...25a

Det er nå en ting.
Vi har en Dachs, en hunderase som er ganske tøff og hardfør da den er avlet frem for jakt.
Er med i en Dachs-gruppe på FB som er internasjonal, og det er veldig mange amerikanere der.
Veldig mange av dem behandler hunden som om den er laget av porselen, og dresser dem opp i kjoler, tiaraer, kostymer og lignende.
Personlig syns jeg det bare ser teit ut å dresse opp hunden som om det er en dukke :P

Anonymkode: cc5f8...432

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Noen er bare helt idiot. 

Anonymkode: bc925...8d7

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...