Gå til innhold

Leie feriehus med utvask

Anbefalte innlegg

Dersom man leier feriehus med utvask, hvor mye gjør dere rent før dere drar?

Vi pleier bare å feie over gulvene, tørke over flater (bord, kjøkkenbenk, servant på badet og lignende) og ta dobørsten en ekstra tur oppi.

Vi er nå på ferie med svigermor, som er verdens hyggeligste, og hun er nå i full gang med full rengjøring da vi skal reise i morgen tidlig.
Vi må jo vask ut skiten vår som hun sier.

Anonymkode: 264f8...c0b

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448556-leie-feriehus-med-utvask/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om man betaler for utvask trenger man ikke ta storrengjøring selv. Svigermor er sikkert ikke vant til å ha vaskehjelp, så hun skjønner nok ikke dette.

Du får bare si det igjen, at dere har betalt for at det skal komme en vaskehjelp og vaske huset før neste leietaker kommer så dere trenger ikke ta full utvask selv. Det holder at dere rydder etter dere, så vaskehjelpen ikke trenger gjøre det, men bare kan vaske.

Jeg gjør som deg, rydder, setter inn i oppvaskmaskinen og setter den igang, tørker over bord og benk og tenker at vaskehjelpen skal støvsuge, vaske gulv og vaske badet skikkelig.

Anonymkode: 0f893...0bc

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Om man betaler for utvask trenger man ikke ta storrengjøring selv. Svigermor er sikkert ikke vant til å ha vaskehjelp, så hun skjønner nok ikke dette.

Du får bare si det igjen, at dere har betalt for at det skal komme en vaskehjelp og vaske huset før neste leietaker kommer så dere trenger ikke ta full utvask selv. Det holder at dere rydder etter dere, så vaskehjelpen ikke trenger gjøre det, men bare kan vaske.

Jeg gjør som deg, rydder, setter inn i oppvaskmaskinen og setter den igang, tørker over bord og benk og tenker at vaskehjelpen skal støvsuge, vaske gulv og vaske badet skikkelig.

Du tar vel ut av oppvaskmaskin også? Det skal man jo gjøre.

Anonymkode: 1f389...61e

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

HI her.
I papirene vi har fått står det at vi trenger bare å sette inn i oppvaskmaskinen og sette den i gang før vi drar.
Den trenger ikke å være ferdig, eller tømt

Anonymkode: 264f8...c0b

Annonse

Anonym bruker skrev (44 minutter siden):

Ikke de stedene jeg har vært, der har man bare blitt bedt om å sette inn i den og skru den på så rydder vaskehjelpen ut det rene etter at vi har dratt.

De fleste tørker over flater og gulv. Veldig få ganger det er smuler osv på benker og bord. Ingen er pålagt å gjøre annet enn å ta av sengetøy og sette i oppvaskmaskin, pluss trekke fra gardiner og sette opp vinduer på gløtt. Det er helt typisk noen, og helst eldre å gjøre mer rent selv om det ikke er nødvendig, men det ligger vel noe gammeldags ære i det tenker jeg. Har veldig sjelden noe å klage på,men ingenting annet enn det nevnte bør gjøres. 

Anonymkode: 3df90...e3f

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Jeg gjør som du. 

Siden det er utvask i leieprisen, så er det noen som får betalt for å vaske, og dermed slipper jeg. 

Anonymkode: b453e...23e

Men doen rengjør jeg. Det skal andre slippe. 

Anonymkode: b453e...23e

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Jeg pleier å sørge for at all oppvask er tatt, at overflater er rene og så drar jeg over gulvene. Jeg synes det er flaut å «levere fra meg» møkkete bolig.

Anonymkode: 06f1d...281

Klarer man å møkke til en feriebolig iløpet av de få dagene/ukene man er der så er det greit å vaske litt. 

Anonymkode: 343b7...776

Anonym bruker skrev (På 5.7.2024 den 22.37):

Gjør som det bruker å stå: Tar av sengetøy, setter inn i oppvaskmaskinen, setter den på og tømmer kjøleskapet

Utover det gjør jeg ingenting når jeg betaler for utvask. Står aldri noe mer om det heller

Anonymkode: 343b7...776

Dette, også tømmer jeg søppel på bad og kjøkken. 

Anonymkode: 0ee5d...4d0

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...