Gå til innhold

Linnea Myhre ut mot de som kommenterer på kropp.


ReneRene

Anbefalte innlegg

Jeg satt og leste noen kommentarer om henne dagen før videoen hennes ble lagt ut, og jeg skjønner veldig godt at hun reagerer. Nå ser jo hun mye av det som skrives på nett også, siden hun og ei til lager lager podcast om akkurat det. Jeg tenker hun har lest ganske drøye og direkte stygge kommentarer og utbroderinger om andres kropper, så det var på bra at hun endelig sa noe om akkurat det.  Jeg skulle ønske andre kunne følge opp dette utspillet hennes, for det er synd om hun skal være den eneste som protesterer. 

Så leser jeg jo de som kommenterer hennes video. Det er ikke bare mangel på empati som gjør seg sterkt gjeldende, for akkurat fantasi kan en ikke forvente at alle har, og god fantasi som ofte de med mer empati har, dreier seg nok ofte om høyere intelligens også, så man kan faktisk ikke stille sånne krav til så mange, og ihvertfall ikke når de kommuniserer via nett. 

Men det en kan bebreide dem er å ha fullstendig mangel på oppdragelse. Jeg blir uten å overdrive, fullstendig fascinert av det flere lirer av seg, som aka "nå gråter Linnea fordi noen la merke til puppene hennes og sa noe om dem.."   Det er det vanskeligste å venne seg til faktisk : folk som er vulgære og blottet for oppdragelse. Det er ikke snev av det. Ingenting.

Uansett, jeg regner med at Linnea står i det, men mest av alt skulle jeg ønske at flere sa noe uten å være redde for at det blir brukt mot dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå har Karianne Vilde Spetalen også ytret seg kritisk til dette. Så bra!  

- Som mor til en datter, påvirker dette meg, sier hun.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun fikk i hvertfall den oppmerksomheten hun søkte. Det er litt rart å være influenser og leve av å vise seg frem, for så å hyle og grine om det når folk kommenterer det de ser.

Anonymkode: 6eae3...087

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Hun fikk i hvertfall den oppmerksomheten hun søkte. Det er litt rart å være influenser og leve av å vise seg frem, for så å hyle og grine om det når folk kommenterer det de ser.

Anonymkode: 6eae3...087

Hvorfor i alle dager er det greit å kommentere en influencers kropp negativt?

Spiller ingen rolle om man er skuespiller, musiker, influencer eller noe annet vel, selv folk som er mer synlige enn andre i samfunnet skal da slippe negative kommentarer på kroppen sin!

Enten gir du et kompliment, eller du holder kjeft.

Anonymkode: e6c9f...a92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Hvorfor i alle dager er det greit å kommentere en influencers kropp negativt?

Spiller ingen rolle om man er skuespiller, musiker, influencer eller noe annet vel, selv folk som er mer synlige enn andre i samfunnet skal da slippe negative kommentarer på kroppen sin!

Enten gir du et kompliment, eller du holder kjeft.

Anonymkode: e6c9f...a92

De lever av oppmerksomheten de får, de fronter et usunt kroppsbilde og en materialistisk livsstil. Jeg klarer ikke å mønstre den voldsomme store sympatien når de får negativ kritikk .

Anonymkode: 6eae3...087

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

De lever av oppmerksomheten de får, de fronter et usunt kroppsbilde og en materialistisk livsstil. Jeg klarer ikke å mønstre den voldsomme store sympatien når de får negativ kritikk .

Anonymkode: 6eae3...087

Gjør Linnea Myhre det?

Jeg følger ikke allverdens med, men hun har jo hatt spiseforstyrrelser, og har blitt influencer og "brusblogger" etter å ha skrevet flere bøker, så hun er jo forfatter.

Trodde hun var veldig opptatt av å fronte riktige verdier jeg? Mannen hennes er sportsjournalist liksom, ikke noe ekstragavant der i det hele tatt.

Men uansett hva man jobber med, om det er influencer som det kalles i dag, de er jo bare dagens svar på hva glossa magasin var for oss på 80-tallet, så skal de ikke ha negative kommentarer på kropp.

Man kan kritisere de for alt mulig annet de gjør, men man snakker ikke stygt om kroppen til folk, uansett hva de jobber med.

Anonymkode: e6c9f...a92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (37 minutter siden):

Hun fikk i hvertfall den oppmerksomheten hun søkte. Det er litt rart å være influenser og leve av å vise seg frem, for så å hyle og grine om det når folk kommenterer det de ser.

Anonymkode: 6eae3...087

Nei, det gjorde hun ikke. Hun søkte ikke at folk uten snev av oppdragelse skulle kommentere hvordan kroppen hennes ser ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

De lever av oppmerksomheten de får, de fronter et usunt kroppsbilde og en materialistisk livsstil. Jeg klarer ikke å mønstre den voldsomme store sympatien når de får negativ kritikk .

Anonymkode: 6eae3...087

Da kritiserer du livsstilen hvis du syns den er feil. Linnea kan ikke beskyldes for å fronte noe usunt kroppsbilde i det hele tatt, MEN hvis DU syns hun,eller noen gjør det, så kritiserer du det og fremdeles ikke hvordan de ser ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ReneRene skrev (11 minutter siden):

Da kritiserer du livsstilen hvis du syns den er feil. Linnea kan ikke beskyldes for å fronte noe usunt kroppsbilde i det hele tatt, MEN hvis DU syns hun,eller noen gjør det, så kritiserer du det og fremdeles ikke hvordan de ser ut. 

JEG har ikke kritisert hvordan de ser ut i det hele tatt.

Anonymkode: 6eae3...087

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

JEG har ikke kritisert hvordan de ser ut i det hele tatt.

Anonymkode: 6eae3...087

Nei, men det skal ikke være så vanskelig å bytte ut "du" med "dem"da, og uansett både forsvarer og forklarer du hvorfor det skjer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ReneRene skrev (8 minutter siden):

Nei, men det skal ikke være så vanskelig å bytte ut "du" med "dem"da, og uansett både forsvarer og forklarer du hvorfor det skjer. 

Så ikike si DU da. Jeg har forøvrig ikke forsvart noe.

Anonymkode: 6eae3...087

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linnea har også slitt med spiseforstyrrelser og har vært veldig syk, så slike kommentarer blir ekstra sårbart for henne. 
helt enig i at man ikke skal kommentere andre sin kropp på nettet. Hva vil de egentlig med det? 
kropper er jo ulike, og man trenger ikke inn i en standard mal for å være innafor. 
 

Jeg har helt ansiktet full av fregner, og da jeg var ungdom satt jeg på kafé sammen med en gjeng. Så kommenterer hun ene utseende på en gutt og sier han er dritstygg da han er et skikkelig fregnetryne. 
De andre sa ikke noe men kikket på meg. 
jeg var rød som en tomat og brukte mye tid på brunkremer for å skjule fregnene mine. 
Det ble mitt store kompleks. 
kroppen har jeg alltid vært fornøyd med, men ikke den bleike huden med fregner. 
satt til og med inne i sola for å ikke få enda mer fregner. 
Selv om man ikke sier noe dirkete til deg, så blir alle påvirket negativt om kommentarer på kropp. For man saumfarer seg selv om man selv har det samme som de som får kommentarer. 

Anonymkode: 374fc...eb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (På 5.7.2024 den 18.40):

Hvorfor i alle dager er det greit å kommentere en influencers kropp negativt?

Spiller ingen rolle om man er skuespiller, musiker, influencer eller noe annet vel, selv folk som er mer synlige enn andre i samfunnet skal da slippe negative kommentarer på kroppen sin!

Enten gir du et kompliment, eller du holder kjeft.

Anonymkode: e6c9f...a92

Hvis du velger å tjene penger på utseendet dit må du godta at det blir kommenterer.

Anonymkode: 25c09...398

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Hvis du velger å tjene penger på utseendet dit må du godta at det blir kommenterer.

Anonymkode: 25c09...398

Man kan fint kritisere markedsføringen og kroppsfokuset til en influenser, som ofte ER et selskap med god inntjening og en markedsstrategi, uten å gnåle om kroppen til vedkommende. 

Anonymkode: d2403...931

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)
Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Hvis du velger å tjene penger på utseendet dit må du godta at det blir kommenterer.

Anonymkode: 25c09...398

 Man må regne med det. Det må man fordi en vet at det fins mennesker som ikke eier snev av oppdragelse, de ønsker andre vondt, og de er bitre og bærer nag. Akkurat det vet alle- sånne mennesker fins, og man er nødt til å ta dem i betraktning hvis en ønsker å leve som mer kjent. Jeg har skrevet innlegg om dette her tidligere.

Men, det betyr på ingen måte at en ikke skal si noe om de menneskene. De påvirker egne barn som Linnea sa, men vi andre vil markere avstand og motstand- for VÅRE døtre og andre som ikke bør "regne med" sånne kommentarer fra hardcore WT. 

Endret av ReneRene
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Hvis du velger å tjene penger på utseendet dit må du godta at det blir kommenterer.

Anonymkode: 25c09...398

Nå tjener da ikke Linnea Myhre penger på utseende sitt...

Hun er forfatter, brusblogger (tester nye bruser og energidrikker) og slike ting, men hun er da overhodet ikke kroppsfiksert i sine kanaler.

Anonymkode: e6c9f...a92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (40 minutter siden):

Man kan fint kritisere markedsføringen og kroppsfokuset til en influenser, som ofte ER et selskap med god inntjening og en markedsstrategi, uten å gnåle om kroppen til vedkommende. 

Anonymkode: d2403...931

For dem som bruker kroppen som salgsmiddet må det være lov å diskutere den, på lik linje som man diskuterer en proff fotballspillere fotballspillere fotballferdighet eller en sangers stemme.

Anonymkode: 25c09...398

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Nå tjener da ikke Linnea Myhre penger på utseende sitt...

Hun er forfatter, brusblogger (tester nye bruser og energidrikker) og slike ting, men hun er da overhodet ikke kroppsfiksert i sine kanaler.

Anonymkode: e6c9f...a92

Det har jeg heller ikke påstått. Jeg har presisert at det gjelder de som velger å bruke kroppens utseende til å tjene penger.

Anonymkode: 25c09...398

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)

"Ok, siden du har et utseende jeg mener at du lever av, så kan jeg jo fortelle deg at du ser dum ut med åpen munn, den ene tanna di er skjev. Du har alt for tynne armer, og du ser ikke ut som du gjør på bilder, for i virkeligheten ser du ikke trent ut, og du har dessuten mer mage. Blikket ditt er tragisk, smilet ditt enda verre, og håret er tørt, og du tar kun bilder fra den ene siden fordi den andre ikke er så fotogen, og det er helt latterlig. Du tror du er deilig, men det er du ikke, for du er alt for tynn og det passer seg ikke at du tar slike bilder når du er mor, og det passer seg ikke på grunn av at du er voksen. Dessuten går du rart, og du står rart, og du ser dum ut i de stillingene du står. Du er latterlig og vulgært kledd, og dessuten har du silikon regner jeg med"

Der har du LITT oppsummert fra mobberne på livets mørke side.

Endret av ReneRene
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ReneRene skrev (9 timer siden):

"Ok, siden du har et utseende jeg mener at du lever av, så kan jeg jo fortelle deg at du ser dum ut med åpen munn, den ene tanna di er skjev. Du har alt for tynne armer, og du ser ikke ut som du gjør på bilder, for i virkeligheten ser du ikke trent ut, og du har dessuten mer mage. Blikket ditt er tragisk, smilet ditt enda verre, og håret er tørt, og du tar kun bilder fra den ene siden fordi den andre ikke er så fotogen, og det er helt latterlig. Du tror du er deilig, men det er du ikke, for du er alt for tynn og det passer seg ikke at du tar slike bilder når du er mor, og det passer seg ikke på grunn av at du er voksen. Dessuten går du rart, og du står rart, og du ser dum ut i de stillingene du står. Du er latterlig og vulgært kledd, og dessuten har du silikon regner jeg med"

Der har du LITT oppsummert fra mobberne på livets mørke side.

Da syns jeg du skal slutte å skrive slikt til andre. 

Anonymkode: 4f80c...68f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Da syns jeg du skal slutte å skrive slikt til andre. 

Anonymkode: 4f80c...68f

Jeg snakket eller skrev ikke i nærheten sånn til andre da jeg var fjortis engang. Det handler ikke om hvilke inntrykk andre får- det handler rett og slett om grenser en har for seg selv. Jeg kjenner heller ingen som snakker sånn, hverken barn eller voksne. Men jeg opplevde at en dame på 70 år sa at hun "ikke tålte" Sophie Elise, og hun var ikke akkurat den skarpeste, så ja.. Dumme mennesker kan faktisk være skadelige, og mer enn intelligente også, for de har også barn som adopterer slike "holdninger" og dumme mennesker blir ofte grenseløse siden de ikke forstår grenser som andre gjør.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...