Gå til innhold

Du sol veier ca 100kg

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Høyde er vel en faktor? Jeg er 160 og brukte 46-52/L-3XL (alt etter størrelsessystem) da jeg var 100 kg.

En person som er vesentlig høyere kan nok sikkert ha et mindre brystmål, men størrelse 42 tilsier et brystmål på 95cm. Det er det reelt sett ingen på 100kg som har. Mener mitt var nærmere 130cm. Nå veier jeg til sammenligning 64 kg og har er brystmål på 94 cm og har klær fra str.38-42 og S/M. 

Anonymkode: 1cc05...0f2

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Høyde er vel en faktor? Jeg er 160 og brukte 46-52/L-3XL (alt etter størrelsessystem) da jeg var 100 kg.

En person som er vesentlig høyere kan nok sikkert ha et mindre brystmål, men størrelse 42 tilsier et brystmål på 95cm. Det er det reelt sett ingen på 100kg som har. Mener mitt var nærmere 130cm. Nå veier jeg til sammenligning 64 kg og har er brystmål på 94 cm og har klær fra str.38-42 og S/M. 

Kroppsfasong kan være veldig forskjellig .

Jeg har alltid hatt tynne ben og liten rumpe, det som vokser på meg når jeg legger på meg er magen. Skikkelig eplefasong.

Jeg er 174 cm og da jeg var 96 kg brukte jeg ste 46.

Nå som jeg er 80 kg bruker jeg str 42.

Anonymkode: 378f5...5db

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det går an å være høy, tung og ha a-cup. Jeg er ti cm høyere enn deg, veier rett over 100 kg og har et brystmål på 105. det som drar størrelsen opp på meg er overarmene og magen. Ikke puppene. 

Anonymkode: 2e7d6...dca

Annonse

Jeg er 176 høy, 95kg, med slanke ben og armer, null hofter og rompe. Bruker XL i topper pga puppene, 42/44 i kjoler, og 44/46 i bukser (hvilket jeg helst unngår fordi jeg aldri finner bukser som sitter fint). 
Har mer muskler og er bedre trent nå enn sist jeg veide dette, så jeg bruker en mindre størrelse denne gangen. 

Anonymkode: a5ecf...8fc

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jeg som svarte over her med 95 kg er 173 cm og har timeglassfigur. Det var da jeg var på det tyngste, og jeg brukte mest løstsittende overdeler slik at XL/42 passet helt greit. I bukser var det litt akkurat. Jeg strikker en del, så jeg mener å huske at jeg målte meg til rundt 108-109 cm om brystet, men er usikker. Nå veier jeg 64 kg og bruker str 36/S, så jeg tror kanskje jeg uansett er noe tung i forhold til størrelsen jeg bruker? Datteren min på 16 år er et par centimeter lavere enn meg og ligger mellom XS og S, og vi kan stort sett låne klær av hverandre, men hun veier bare rundt 56-57 kilo.

Anonymkode: 53423...9ac

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Det går an å være høy, tung og ha a-cup. Jeg er ti cm høyere enn deg, veier rett over 100 kg og har et brystmål på 105. det som drar størrelsen opp på meg er overarmene og magen. Ikke puppene. 

105 cm er 10 cm mer en  95 cm, og det utgjør minst to størrelser.

Jeg har også inntrykk av at mange tror at  XL er størrelse 42. Det stemmer i noen merker, men i kjedebutikkene er det oftere en 48 -50. Jf en tråd her for en tid tilbake der majoriteten var overbevist om at M i kjedebutikkene tilsvarer str. 38 og ikke 42 som det reelt sett tilsvarer.

Jeg veier rundt 95 kilo. Bruker de samme overdelene som før jeg ble gravid og la på meg 25 kilo (stort sett M eller 40). Det samme gjelder kjoler. Noen skjorter er litt trange med digre ammebryster, så de henger i fred. 

Bukser bruker jeg nå L eller XL. Håper å komme inn i M igjen snart. 

Anonymkode: eff3f...1bc

105 cm er 10 cm mer en  95 cm, og det utgjør minst to størrelser.

Jeg har også inntrykk av at mange tror at  XL er størrelse 42. Det stemmer i noen merker, men i kjedebutikkene er det oftere en 48 -50. Jf en tråd her for en tid tilbake der majoriteten var overbevist om at M i kjedebutikkene tilsvarer str. 38 og ikke 42 som det reelt sett tilsvarer.

Jeg sa ikke at jeg var 95 cm rundt brystet. Jeg sa det fordi jeg ikke tror din teori om at ingen som veier 100 kg kan være 94 rundt brystet. Om jeg som er 170 er 105, mot deg som var 160 og 130, så kan det jo godt være noen som er 180 og 95. M er vel 38-40 i de fleste kjedebutikker. Hvilke butikker er det du mener M= 42?

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Jeg sa ikke at jeg var 95 cm rundt brystet. Jeg sa det fordi jeg ikke tror din teori om at ingen som veier 100 kg kan være 94 rundt brystet. Om jeg som er 170 er 105, mot deg som var 160 og 130, så kan det jo godt være noen som er 180 og 95. M er vel 38-40 i de fleste kjedebutikker. Hvilke butikker er det du mener M= 42?

Og jeg er fullstendig uenig i at det er mulig, med mindre en til eksempel har et ekstremt tilfelle av lipødem i underkroppen som utgjør hele overvekten. 

Det er alle kjedebutikkene sett bort fra Zara og Gina Tricot. Kapahl, HM, Lindex, Cubus. Det er bare å sjekke størrelsesguidene deres om du tviler på at det er sant.

Misoppfattelser her fører nok også til at folk tror at utfordringer med små størrelser er mye større enn de er. For det er klart at om en er vant til at M passer og tror M typisk tilsvarer 38 så blir en frustrert og lei seg over at en ikke får på seg 38.

Anonym bruker skrev (48 minutter siden):

Og jeg er fullstendig uenig i at det er mulig, med mindre en til eksempel har et ekstremt tilfelle av lipødem i underkroppen som utgjør hele overvekten. 

Det er alle kjedebutikkene sett bort fra Zara og Gina Tricot. Kapahl, HM, Lindex, Cubus. Det er bare å sjekke størrelsesguidene deres om du tviler på at det er sant.

Misoppfattelser her fører nok også til at folk tror at utfordringer med små størrelser er mye større enn de er. For det er klart at om en er vant til at M passer og tror M typisk tilsvarer 38 så blir en frustrert og lei seg over at en ikke får på seg 38.

Selvfølgelig er det mulig. Jeg er 101 cm rundt brystet, og det er med digre ammepupper (min nyeste ammebh er kjøpt på Change og er i 75J!). En kvinne med lignende kroppstype som meg og små pupper ville jo vært ganske mange cm smalere over brystet. 

Anonymkode: eff3f...1bc

Selv nummerstørrelser kan være veldig forskjellig. Jeg har en bukse i str 40 fra KappAhl, og en i str 44 fra HM, begge passer...

Og når det kommer til antall cm rundt brystet. Jeg har en venninne som har AA cup og veldig liten overkropp, men er betydelig overvektig over rumpe og lår. Jeg har hørt mange kommentarer om hennes "hekk" oppgjennom, men hun har jo ikke bryster og overkropp å snakke om. Ser du henne sittende ved et bord og bare ser overkroppen hennes hadde du aldri gjettet at hun var overvektig, men reiser hun ser og snur rumpa til, da er det ingen tvil.

Kropper er facinerende forskjellig.

Selv har jeg pipestilkeben og stor mage.

Anonymkode: 378f5...5db

Anonym bruker skrev (51 minutter siden):

Det er akkurat det jeg har gjort.

Match  M =38

B.young M = 38

Vero Moda  M = 38

Floyd M = 38

Gina Tricot M = 38

HM M  = 40/42

Kappahl M = 40/42

Cubus M = 40/42

40/ 42 er ikke det samme som 42. 

Jeg skjønner ikke helt hva du vil oppnå med å fortelle at M = 42. En eller annen form for fatshaming? 

Match  M =38

B.young M = 38

Vero Moda  M = 38

Floyd M = 38

Gina Tricot M = 38

HM M  = 40/42

Kappahl M = 40/42

Cubus M = 40/42

Jeg skjønner ikke helt hva du vil oppnå med å fortelle at M = 42. En eller annen form for fatshaming? 

Det er faktisk det motsatte, og når du ser på målene ser du at målene for 40/42-M tilsvarer 42, ikke 40. 

Match  M =38

B.young M = 38

Vero Moda  M = 38

Floyd M = 38

Gina Tricot M = 38

HM M  = 40/42

Kappahl M = 40/42

Cubus M = 40/42

Og etter å sjekket de du nevner; både Floyd, VM og B-young har store størrelser i følge måletabellen så selv om de skriver at deres M er 38, så er målene nærere 40 i forhold til internasjonal standard som Cubus, Kapahl, Hm og Lindex blandt annet følger. Du har jo egentlig ikke gjort noe annet enn å bekrefte det jeg sier.

Jeg har heller ikke sagt at det ikke finns merker der 38 tilsvarer M for det finns, men i de største kjedene  som følger internasjonal standard er målene for M og 42 like.

Da jeg var 100 kg brukte jeg bukser i str 48 fra Zizzi. Det er relativt digert. Måtte ha 50 fra HM sine Stor-"mote". I overdeler var det liksom bare L, XL og  XXL som gjaldt. Slitsomme år, men likevel vil jeg absolutt ikke anbefale min måte å gå ned i vekt på. 

Anonymkode: b47d1...d84

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...