Anonym bruker Skrevet 4. juli 2024 #1 Del Skrevet 4. juli 2024 Blir sprø! Kommer opp på verandaen og titter inn vinduet. Selv om vi har sagt du må bruke døra. Foreldrene følger han og vinker til oss.. Greia er jo at d er ikke hver eneste ettermiddag det passer at han er her. Dette gjelder selv om vi er ute eller bare er inne! Det er slett ikke hver dag jeg orker andres barn. Hvorfor forstår ikke foreldrene slikt selv? Når jeg sender han hjem er det jo hundre spørsmål om hvorfor, når kan jeg komme osv. Og så fortsetter han å leke ute på verandaen når moren står og ser på. Han spør om godteri, is osv hele tiden. Gi meg styrke! Minste her har 3 eldre søsken, aldri har jeg opplevd maken. Vi rekker såvidt starte middag før han er her. Hver dag. Hjelper ikke å si i fra heller. Sagt at min sønn kommer til han neste gang det passer å leke, så moren hører det og. Han er dessuten yngre enn min sønn, og de er veldig ulike, så forstår at sønnen min ikke orker han hver dag. Han vil bare leke krig, ikke fotball eller ting mitt barn interesserer seg for. Er lei! Anonymkode: 77451...86e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448539-nabounge-som-kommer-hver-dag%E2%80%A6%E2%80%A6/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 4. juli 2024 #2 Del Skrevet 4. juli 2024 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Blir sprø! Kommer opp på verandaen og titter inn vinduet. Selv om vi har sagt du må bruke døra. Foreldrene følger han og vinker til oss.. Greia er jo at d er ikke hver eneste ettermiddag det passer at han er her. Dette gjelder selv om vi er ute eller bare er inne! Det er slett ikke hver dag jeg orker andres barn. Hvorfor forstår ikke foreldrene slikt selv? Når jeg sender han hjem er det jo hundre spørsmål om hvorfor, når kan jeg komme osv. Og så fortsetter han å leke ute på verandaen når moren står og ser på. Han spør om godteri, is osv hele tiden. Gi meg styrke! Minste her har 3 eldre søsken, aldri har jeg opplevd maken. Vi rekker såvidt starte middag før han er her. Hver dag. Hjelper ikke å si i fra heller. Sagt at min sønn kommer til han neste gang det passer å leke, så moren hører det og. Han er dessuten yngre enn min sønn, og de er veldig ulike, så forstår at sønnen min ikke orker han hver dag. Han vil bare leke krig, ikke fotball eller ting mitt barn interesserer seg for. Er lei! Anonymkode: 77451...86e Huff! Sånt er slitsomt altså. Har du sagt rett ut til moren hvordan du har det med dette? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448539-nabounge-som-kommer-hver-dag%E2%80%A6%E2%80%A6/#findComment-150114897 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2024 #3 Del Skrevet 4. juli 2024 Welcome to my life. Sånn har jeg hatt det med nabojentene i 9 år. Jeg tror det er omtrent ca 8 år siden jeg skrev mitt første klageinnlegg her inne om det, og alt folk har svart meg siden er; heldige deg. Tenk så fint det er for nabojentene å ha en som deg. Bla bla bla. Det er utnytting fra foreldrenes side, ingenting annet! Jeg er blitt sur og bitter for å ha måttet ta meg av naboens unger i alle år. Forholdet til mannen er gått åt skogen og. Vi er utnyttet og brukt! Anonymkode: fc5f7...254 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448539-nabounge-som-kommer-hver-dag%E2%80%A6%E2%80%A6/#findComment-150114901 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2024 #4 Del Skrevet 4. juli 2024 Altså, det der er jo overhode ikke greit! Her må du sette ned foten en gang for alle! Bare det at de ser inn vinduet… er det mulig?!? Nå må du ta tøffepilla di og si at neste gang noe annet enn døra blir brukt så kommer ingen inn, og dere vil ha spørsmål på SMS om det passer med besøk. Anonymkode: 5a86e...c9a Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448539-nabounge-som-kommer-hver-dag%E2%80%A6%E2%80%A6/#findComment-150114905 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2024 #5 Del Skrevet 4. juli 2024 Hvorfor har du så lite gjennomslag i verden? Anonymkode: 5b6d0...9bf Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448539-nabounge-som-kommer-hver-dag%E2%80%A6%E2%80%A6/#findComment-150114910 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2024 #6 Del Skrevet 4. juli 2024 Du må sette grenser, både for barnet og foreldrene. Hver eneste gang barnet kommer må du følge det hjem og si til foreldrene at det ikke passer med besøk. Hver eneste gang barnet kommer inn i hagen må du følge det hjem og si ifra til foreldrene at du ikke kan ha noe av at barnet går inn i hagen når dere ikke har invitert det. Jeg vet hvor vanskelig det er, hadde et sånt barn, og sånne foreldre i et nabohuset her også. Barnet gikk rett inn lukkede verandadører om de ikke var låst, gikk ikke hjem, inviterte seg selv på mat, tagg etter is, og det var et tilsynelatende friskt barn, som manglet oppdragelse. Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg tok den ungen i hånden og fulgte det hjem, ringte på døra og sa til mammaen at det ikke passet med besøk i dag. Og to timer senere sto ungen midt i stua igjen og hadde gått rett inn en ulåst dør. Heldigvis flyttet nabobarnet her, leide bolig i et drøyt halvår. Men det var sommerhalvåret og gud som jeg reiv meg i håret over den ungen. 5 år og alle beskjeder fra meg gikk inn det ene øret og ut det andre. Du har min fulle sympati. Anonymkode: d6044...5a2 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448539-nabounge-som-kommer-hver-dag%E2%80%A6%E2%80%A6/#findComment-150114913 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2024 #7 Del Skrevet 4. juli 2024 du kan si at det ikke er din oppgave og passe ungen når hun ikke gidder selv og du\dere har deres eget liv så kan du spørre hva hun hadde syntes hvis jeg hadde sendt over min unge hver enste dag Anonymkode: 9b816...d34 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448539-nabounge-som-kommer-hver-dag%E2%80%A6%E2%80%A6/#findComment-150114928 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2024 #8 Del Skrevet 4. juli 2024 Spør moren om ditt barn kan få komme til de.. det må gå begge veier. Dessverre ser ikke foreldre den siden. De bare vil levere til andre. Vi hadde barnehage i Hagen da våre var små, fullt her hele tiden. Samtidig så tenker jeg nå tilbake( de er ungdommer/ voksen nå) at jeg er glad de fikk oppleve å ha liv å røre i Hagen og hadde masse barn her i oppveksten. Anonymkode: 82117...7af Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448539-nabounge-som-kommer-hver-dag%E2%80%A6%E2%80%A6/#findComment-150114941 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2024 #9 Del Skrevet 4. juli 2024 Du kan ikke gi en beskjed til barnet «så mor hører det». Du må ta en prat med foreldrene hans. Forklar følgende: - vi vil gjerne ha ro rundt middagen, det passer ikke med besøk før etter klokken x på hverdager. - barna våre har ulik alder og har ulike interesser, så for vår sønn er det litt mye med daglige besøk av x. De kan selvfølgelig gjerne leke 1-2 dager i uka, det er koselig med venner i nabolaget også. - når dere følger x på besøk så er det fint om en av dere foreldre går sammen med ham og ringer på døra, og hører om det passer. - Når barna leker sammen er det fint om vi kan praktisere annenhver gang hos oss og dere. Vi er slitne på ettermiddagen, og som dere vet kan det være deilig med en liten pause fra besøk på ettermiddagen, både for dere og oss. - legg til x antall punkter til på denne lista. Pass på å balansere det med å også si noe hyggelig om barnet mellom de ovennevnte punktene, som at han er veldig søt, flink til å spørre om lov, flink til å rydde opp lekene sine, snill med ditt barn osv osv, slik at dere beholder en grei Tone dere imellom. Anonymkode: 54241...a71 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448539-nabounge-som-kommer-hver-dag%E2%80%A6%E2%80%A6/#findComment-150114942 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2024 #10 Del Skrevet 4. juli 2024 «Vi skal vaske gulvene/handle mat/etellerannet nå, så dere gutter må stille bort til Lucas» Eller: «hei, det passer ikke med besøk i dag. Sorry Lucas!» Ikke gi etter for alle spørsmålene, bare si «vi har planer» «jo, det er litt forskjellig» og annet svada. Han må venne seg til å bli sendt i retur. Anonymkode: ce814...a5c Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448539-nabounge-som-kommer-hver-dag%E2%80%A6%E2%80%A6/#findComment-150115020 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2024 #11 Del Skrevet 5. juli 2024 Anonym bruker skrev (8 timer siden): «Vi skal vaske gulvene/handle mat/etellerannet nå, så dere gutter må stille bort til Lucas» Eller: «hei, det passer ikke med besøk i dag. Sorry Lucas!» Ikke gi etter for alle spørsmålene, bare si «vi har planer» «jo, det er litt forskjellig» og annet svada. Han må venne seg til å bli sendt i retur. Anonymkode: ce814...a5c Dette har vi prøvd i mange år. Funker ikke, og rett som det er ender vi opp med å rømme fra vårt eget hjem for å slippe naboungene. Jentene er lure, og kommer som regel opp med en frase ala: ‘Da går vi hjem når dere skal dra.’ De hører ikke etter og tror lekene og hagen vår er friområde. Foreldrene driter en lang marsj også, både de på den ene siden og de på den andre. I og med at vi bor i midten er det naturlig at de alle samles her, og ofte er jeg alene med 8 unger. Dette med ‘annen hver gang…’ Hørte en kommentar fra moren i det ene huset da min datter og deres datter spurte om å få være der. ‘Hvorfor spør dere alltid om å være her? Gå til Hege!’ Altså hvaaaaa? De får aldri lov til å være der for fordi foreldrene er redd for interiøret. Jeg tror jeg kan telle på én hånd at mine har fått være hos dem - deres barn er hos oss hver eneste dag. Spiser her, leker, bruker tingene våre. Mitt råd. Sett ned foten hardt, ellers ender du som oss. Jeg er snill og inkluderende, men innser nå etter 8 år at jeg er blitt utnyttet og lurt av naboforeldrene. Og når det er sagt er det etter råd her inne hvor folk skrev ting som: ‘For en snill person du er som inkluderer nabobarna. De trenger deg sikkert. De har det mest sannsynlig vondt hjemme. Tenk så fine minner du skaper. Da jeg var liten, måtte jeg sitte på rommet mens de jeg var på besøk hos spiste middag. Jeg har fått traumer. Bla, bla, bla.’ Tull og tøys. Jeg er blitt utnyttet, ferdig snakka. Ingen helgenglorie her, ingen takknemlighet, bare ren og skjær utnyttelse. Anonymkode: fc5f7...254 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448539-nabounge-som-kommer-hver-dag%E2%80%A6%E2%80%A6/#findComment-150115059 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2024 #12 Del Skrevet 5. juli 2024 Anonym bruker skrev (1 time siden): Dette har vi prøvd i mange år. Funker ikke, og rett som det er ender vi opp med å rømme fra vårt eget hjem for å slippe naboungene. Jentene er lure, og kommer som regel opp med en frase ala: ‘Da går vi hjem når dere skal dra.’ De hører ikke etter og tror lekene og hagen vår er friområde. Har du forsøkt «det passer ikke med besøk nå, dere må gå hjem»? Anonymkode: 73557...f1d Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448539-nabounge-som-kommer-hver-dag%E2%80%A6%E2%80%A6/#findComment-150115086 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2024 #13 Del Skrevet 5. juli 2024 Du er voksen, du er smartere og du bestemmer. Klar tale, ikke noe slinger i valsen. Når, som fortalt i tråden her, ungene kommer med motargumenter, som at da går vi når dere skal dra, så si nei. Nei, det passer ikke, dere må gå nå, dere kan ikke leke i dag. Ikke la barna komme med motargumenter og bestemme, du bestemmer. Gå hjem! Du kan ikke være her nå! Ikke noe men, men, men, det er NEI, du må gå hjem nå. Anonymkode: d6044...5a2 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448539-nabounge-som-kommer-hver-dag%E2%80%A6%E2%80%A6/#findComment-150115102 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2024 #14 Del Skrevet 5. juli 2024 Anonym bruker skrev (15 timer siden): Dette har vi prøvd i mange år. Funker ikke, og rett som det er ender vi opp med å rømme fra vårt eget hjem for å slippe naboungene. Jentene er lure, og kommer som regel opp med en frase ala: ‘Da går vi hjem når dere skal dra.’ De hører ikke etter og tror lekene og hagen vår er friområde. Foreldrene driter en lang marsj også, både de på den ene siden og de på den andre. I og med at vi bor i midten er det naturlig at de alle samles her, og ofte er jeg alene med 8 unger. Dette med ‘annen hver gang…’ Hørte en kommentar fra moren i det ene huset da min datter og deres datter spurte om å få være der. ‘Hvorfor spør dere alltid om å være her? Gå til Hege!’ Altså hvaaaaa? De får aldri lov til å være der for fordi foreldrene er redd for interiøret. Jeg tror jeg kan telle på én hånd at mine har fått være hos dem - deres barn er hos oss hver eneste dag. Spiser her, leker, bruker tingene våre. Mitt råd. Sett ned foten hardt, ellers ender du som oss. Jeg er snill og inkluderende, men innser nå etter 8 år at jeg er blitt utnyttet og lurt av naboforeldrene. Og når det er sagt er det etter råd her inne hvor folk skrev ting som: ‘For en snill person du er som inkluderer nabobarna. De trenger deg sikkert. De har det mest sannsynlig vondt hjemme. Tenk så fine minner du skaper. Da jeg var liten, måtte jeg sitte på rommet mens de jeg var på besøk hos spiste middag. Jeg har fått traumer. Bla, bla, bla.’ Tull og tøys. Jeg er blitt utnyttet, ferdig snakka. Ingen helgenglorie her, ingen takknemlighet, bare ren og skjær utnyttelse. Anonymkode: fc5f7...254 Har du ingen vilje selv? Hjelper ikke å skylde på alle andre, her er det jo bare du som kunne ha satt de grensene…. Anonymkode: 97135...869 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448539-nabounge-som-kommer-hver-dag%E2%80%A6%E2%80%A6/#findComment-150115255 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2024 #15 Del Skrevet 6. juli 2024 Anonym bruker skrev (19 timer siden): Har du ingen vilje selv? Hjelper ikke å skylde på alle andre, her er det jo bare du som kunne ha satt de grensene…. Anonymkode: 97135...869 Dette er også standardsvaret, hi. Det er du/jeg som er tafatte/viljeløse/dørmatter/whatever, når sannheten tvert i mot er at vi er så snille mot andre at vi nærmest utsletter oss selv. Anonymkode: fc5f7...254 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448539-nabounge-som-kommer-hver-dag%E2%80%A6%E2%80%A6/#findComment-150115381 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2024 #16 Del Skrevet 6. juli 2024 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Dette er også standardsvaret, hi. Det er du/jeg som er tafatte/viljeløse/dørmatter/whatever, når sannheten tvert i mot er at vi er så snille mot andre at vi nærmest utsletter oss selv. Anonymkode: fc5f7...254 Ja, det er jo det. Dere er for snille. Jeg hadde aldri hatt tålmodighet til å bli invadert på den måten og jeg hadde nok vært svært lite pedagogisk etter at jeg hadde gitt ordentlig beskjed tre-fire ganger. Jeg går ikke av veien for å skremme livskiten av både barn og voksne som ikke hører etter. Anonymkode: ef026...dda Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448539-nabounge-som-kommer-hver-dag%E2%80%A6%E2%80%A6/#findComment-150115487 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ReneRene Skrevet 6. juli 2024 #17 Del Skrevet 6. juli 2024 Anonym bruker skrev (På 4.7.2024 den 15.45): Blir sprø! Kommer opp på verandaen og titter inn vinduet. Selv om vi har sagt du må bruke døra. Foreldrene følger han og vinker til oss.. Greia er jo at d er ikke hver eneste ettermiddag det passer at han er her. Dette gjelder selv om vi er ute eller bare er inne! Det er slett ikke hver dag jeg orker andres barn. Hvorfor forstår ikke foreldrene slikt selv? Når jeg sender han hjem er det jo hundre spørsmål om hvorfor, når kan jeg komme osv. Og så fortsetter han å leke ute på verandaen når moren står og ser på. Han spør om godteri, is osv hele tiden. Gi meg styrke! Minste her har 3 eldre søsken, aldri har jeg opplevd maken. Vi rekker såvidt starte middag før han er her. Hver dag. Hjelper ikke å si i fra heller. Sagt at min sønn kommer til han neste gang det passer å leke, så moren hører det og. Han er dessuten yngre enn min sønn, og de er veldig ulike, så forstår at sønnen min ikke orker han hver dag. Han vil bare leke krig, ikke fotball eller ting mitt barn interesserer seg for. Er lei! Anonymkode: 77451...86e Hvorfor er dette ditt problem? Han kommer for å leke med sønnen din, så da må jo han si at han ikke vil leke da! Hvis ungen da ikke hører, så må du faktisk ta en mer autoritær tone og si at de får leke senere. Dette var en utrolig rar problemstilling, for vi var mange unger hjemme hos oss, og ene eksen min og jeg hadde noen til sammen, og ikke en eneste gang måtte foreldrene mine, eller vi som foreldre, blande oss i sånt. Unger må da lære å si fra selv! Dette er selvsagt heller ikke ungens skyld, så at han ikke hører er enten fordi du ikke kan bruke en myndig tone, eller så er han oppdratt feil. Enten må du lære å snakke sånn at barn hører etter, eller så får du ta en ordentlig prat med foreldrene, og si at dere må avtale når de kan leke. Men først og fremst må gutten din først lære å si fra selv, og så får du trå til om det ikke nytter. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448539-nabounge-som-kommer-hver-dag%E2%80%A6%E2%80%A6/#findComment-150115492 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2024 #18 Del Skrevet 7. juli 2024 ReneRene skrev (6 timer siden): Hvorfor er dette ditt problem? Han kommer for å leke med sønnen din, så da må jo han si at han ikke vil leke da! Hvis ungen da ikke hører, så må du faktisk ta en mer autoritær tone og si at de får leke senere. Dette var en utrolig rar problemstilling, for vi var mange unger hjemme hos oss, og ene eksen min og jeg hadde noen til sammen, og ikke en eneste gang måtte foreldrene mine, eller vi som foreldre, blande oss i sånt. Unger må da lære å si fra selv! Dette er selvsagt heller ikke ungens skyld, så at han ikke hører er enten fordi du ikke kan bruke en myndig tone, eller så er han oppdratt feil. Enten må du lære å snakke sånn at barn hører etter, eller så får du ta en ordentlig prat med foreldrene, og si at dere må avtale når de kan leke. Men først og fremst må gutten din først lære å si fra selv, og så får du trå til om det ikke nytter. At du ikke har opplevd noe betyr ikke at det aldri skjer hos andre. Jeg har heller ikke hatt slike grenseløse barn i nærheten, men skjønner da at det kan skje andre likevel. Anonymkode: ef026...dda Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448539-nabounge-som-kommer-hver-dag%E2%80%A6%E2%80%A6/#findComment-150115515 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2024 #19 Del Skrevet 7. juli 2024 ReneRene skrev (7 timer siden): Hvorfor er dette ditt problem? Han kommer for å leke med sønnen din, så da må jo han si at han ikke vil leke da! Hvis ungen da ikke hører, så må du faktisk ta en mer autoritær tone og si at de får leke senere. Dette var en utrolig rar problemstilling, for vi var mange unger hjemme hos oss, og ene eksen min og jeg hadde noen til sammen, og ikke en eneste gang måtte foreldrene mine, eller vi som foreldre, blande oss i sånt. Unger må da lære å si fra selv! Dette er selvsagt heller ikke ungens skyld, så at han ikke hører er enten fordi du ikke kan bruke en myndig tone, eller så er han oppdratt feil. Enten må du lære å snakke sånn at barn hører etter, eller så får du ta en ordentlig prat med foreldrene, og si at dere må avtale når de kan leke. Men først og fremst må gutten din først lære å si fra selv, og så får du trå til om det ikke nytter. Små barn skal ikke ha sånt ansvar. Barn er lojale og vil ikke gå i konflikt med andre Anonymkode: 21d9a...c7c Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448539-nabounge-som-kommer-hver-dag%E2%80%A6%E2%80%A6/#findComment-150115519 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2024 #20 Del Skrevet 7. juli 2024 Anonym bruker skrev (25 minutter siden): Små barn skal ikke ha sånt ansvar. Barn er lojale og vil ikke gå i konflikt med andre Anonymkode: 21d9a...c7c Det er jo ganske typisk for de konfliktsky å skyve barna foran seg, med begrunnelse om at de blir selvstendige av det. Anonymkode: ef026...dda Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448539-nabounge-som-kommer-hver-dag%E2%80%A6%E2%80%A6/#findComment-150115522 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2024 #21 Del Skrevet 7. juli 2024 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Det er jo ganske typisk for de konfliktsky å skyve barna foran seg, med begrunnelse om at de blir selvstendige av det. Anonymkode: ef026...dda Sant Anonymkode: 21d9a...c7c Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448539-nabounge-som-kommer-hver-dag%E2%80%A6%E2%80%A6/#findComment-150115523 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ReneRene Skrevet 7. juli 2024 #22 Del Skrevet 7. juli 2024 Anonym bruker skrev (1 time siden): Små barn skal ikke ha sånt ansvar. Barn er lojale og vil ikke gå i konflikt med andre Anonymkode: 21d9a...c7c For noe tull. Barn skal selvfølgelig lære seg å sosiale koder, og de skal lære seg å sette grenser- helt motsatt av hva du skriver. Jeg vet ikke om du er seriøs, men det er vel bare dette som mangler- at unger også må slippe å lære helt vanlige sosiale ferdigheter, for foreldre tar over styringen på alt. Det er jo ikke bar ett barn som ikke har lært viktige ting her.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448539-nabounge-som-kommer-hver-dag%E2%80%A6%E2%80%A6/#findComment-150115539 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2024 #23 Del Skrevet 7. juli 2024 ReneRene skrev (15 minutter siden): For noe tull. Barn skal selvfølgelig lære seg å sosiale koder, og de skal lære seg å sette grenser- helt motsatt av hva du skriver. Jeg vet ikke om du er seriøs, men det er vel bare dette som mangler- at unger også må slippe å lære helt vanlige sosiale ferdigheter, for foreldre tar over styringen på alt. Det er jo ikke bar ett barn som ikke har lært viktige ting her.. Nå skriver HI gjentatte ganger at hun gir beskjed og barnet hører ikke. Foreldrene tar heller ikke beskjeden. Hvilken gjennomslagskraft tror du er iboende i ett lite barn? Sosiale koder er mer omfattende enn å lære seg å si nei til uønsket besøk Anonymkode: 21d9a...c7c Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448539-nabounge-som-kommer-hver-dag%E2%80%A6%E2%80%A6/#findComment-150115549 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ReneRene Skrevet 7. juli 2024 #24 Del Skrevet 7. juli 2024 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Nå skriver HI gjentatte ganger at hun gir beskjed og barnet hører ikke. Foreldrene tar heller ikke beskjeden. Hvilken gjennomslagskraft tror du er iboende i ett lite barn? Sosiale koder er mer omfattende enn å lære seg å si nei til uønsket besøk Anonymkode: 21d9a...c7c Jeg tror den er mye større enn hos voksne når det gjelder samspill mellom barn. Men når en mor tar styringen og heller ikke får respekt, så tror jeg ikke barna i familien heller har noen gjennomslagskraft, og det burde de ihvertfall begynne å lære seg! Mamma kan ikke bli med på skolen for å passe på...Ikke i barnehagen heller. Det er det med å skjønne at man er rollemodeller da... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448539-nabounge-som-kommer-hver-dag%E2%80%A6%E2%80%A6/#findComment-150115552 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2024 #25 Del Skrevet 7. juli 2024 ReneRene skrev (1 minutt siden): Jeg tror den er mye større enn hos voksne når det gjelder samspill mellom barn. Men når en mor tar styringen og heller ikke får respekt, så tror jeg ikke barna i familien heller har noen gjennomslagskraft, og det burde de ihvertfall begynne å lære seg! Mamma kan ikke bli med på skolen for å passe på...Ikke i barnehagen heller. Det er det med å skjønne at man er rollemodeller da... Du behøver ikke være nedlatende. Jeg kjenner få barn som tør å være såpass direkte at de ber andre barn om å gå. De få jeg har sett på mine 22 år som mamma er de med foreldre som tror verden kretser rundt dems barn Anonymkode: 21d9a...c7c Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448539-nabounge-som-kommer-hver-dag%E2%80%A6%E2%80%A6/#findComment-150115553 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå