ReneRene Skrevet 6. juli 2024 Forfatter #51 Del Skrevet 6. juli 2024 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Hvordan står man egentlig i stil når det gjelder det ytre? Tenker du på konkrete ting som at hår- og øyenfarge ligner eller at man har samme stil i klær? Jeg skjønner heller ikke at noen skal ha vanskeligere for å få nye partnere når de alt har hatt et forhold. Om man ser rundt seg så er jo de fleste mennesker helt på snittet når det gjelder utseende, om det er dét som menes, og gjennomsnittsmennesket finner seg da stadig partnere. Jeg syns det er en tøysete påstand i hi, men er åpen for en fornuftig forklaring. Anonymkode: 82ce4...5a2 Nå vet jeg at påstanden om at noen faktisk ser bedre ut enn andre, ofte blir møtt med motstand fra enkelte mennesker, men fakta er altså at noen gjør det. Mens andre altså ser mer ordinære ut, som du sier. Men da blir også konkurransen større om man kan si det sånn. Det har jo vært oppe til debatt en million ganger de siste årene: at det er ca 20% av alle menn som er foretrukket av de fleste kvinner ( ca 80 % ) så det er jo mest sannsynlig noe i dette. Samtidig velger mange å ikke gå inn i forhold, og da spesielt kvinner, siden de stiller krav. En dame som er 7 ( må nødvendigvis bruke den skalaen for å forklare her ) vil gjerne ha mannen som er 10, og han på sin side kan gjerne ha sex med henne, og kanskje gå på en date til, men- menn som er 10 foretrekker også damer høyt på skalaen, og dermed blir 7ere dumpet, og de gidder ikke gå for de dem betrakter som mer "tapere" blant menn så lenge de alt har hatt med 10ere å gjøre. Kvinner går sjelden ned nivåer når det gjelder menn, de søker gjerne oppover. Og så vil jeg bare si at selv om noen ikke skulle like denne teorien, så betyr det altså ikke at den kan være sann/ riktig. Håper dere er bevisste på det.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448537-to-av-de-viktigste-kriteriene-for-at-par-f%C3%A5r-et-vellykket-forhold-og-ogs%C3%A5-holder-sammen/page/3/#findComment-150115283 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ReneRene Skrevet 6. juli 2024 Forfatter #52 Del Skrevet 6. juli 2024 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Eller så kan du kanskje ta til deg de hundrevis av kommentarer som peker i retning av at du formulerer deg fryktelig bastant. 1000 fluer tar ikke feil Anonymkode: 114d8...5b5 Det er hvem som oppfatter det som bastant kanskje? De fluene du snakker om har muligens et aldri så lite problem med selvhevdelse, og dermed misoppfatter de dem som ikke har det største problemet med det, som no´ dritt. ..? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448537-to-av-de-viktigste-kriteriene-for-at-par-f%C3%A5r-et-vellykket-forhold-og-ogs%C3%A5-holder-sammen/page/3/#findComment-150115284 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2024 #53 Del Skrevet 6. juli 2024 ReneRene skrev (2 minutter siden): Det er hvem som oppfatter det som bastant kanskje? De fluene du snakker om har muligens et aldri så lite problem med selvhevdelse, og dermed misoppfatter de dem som ikke har det største problemet med det, som no´ dritt. ..? 🤣 Anonymkode: bf5c9...f1e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448537-to-av-de-viktigste-kriteriene-for-at-par-f%C3%A5r-et-vellykket-forhold-og-ogs%C3%A5-holder-sammen/page/3/#findComment-150115285 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2024 #54 Del Skrevet 6. juli 2024 For noe vås. Som deg orker jeg ikke Google for å finne belegg for min påstand. Du får (som du krever av oss) bare godta mitt utsagn. Anonymkode: f08d1...60a Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448537-to-av-de-viktigste-kriteriene-for-at-par-f%C3%A5r-et-vellykket-forhold-og-ogs%C3%A5-holder-sammen/page/3/#findComment-150115288 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2024 #55 Del Skrevet 6. juli 2024 ReneRene skrev (13 minutter siden): Det er hvem som oppfatter det som bastant kanskje? De fluene du snakker om har muligens et aldri så lite problem med selvhevdelse, og dermed misoppfatter de dem som ikke har det største problemet med det, som no´ dritt. ..? Joda, men på et forum hvor man utrykker seg skriftlig kan det være en idé å fremstå litt mer ydmyk Anonymkode: 114d8...5b5 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448537-to-av-de-viktigste-kriteriene-for-at-par-f%C3%A5r-et-vellykket-forhold-og-ogs%C3%A5-holder-sammen/page/3/#findComment-150115289 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ReneRene Skrevet 6. juli 2024 Forfatter #56 Del Skrevet 6. juli 2024 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Joda, men på et forum hvor man utrykker seg skriftlig kan det være en idé å fremstå litt mer ydmyk Anonymkode: 114d8...5b5 Du må gjerne lage en tråd om hvordan du mener brukere skal fremstå her. Jeg lover å kommentere 🙂 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448537-to-av-de-viktigste-kriteriene-for-at-par-f%C3%A5r-et-vellykket-forhold-og-ogs%C3%A5-holder-sammen/page/3/#findComment-150115291 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2024 #57 Del Skrevet 6. juli 2024 ReneRene skrev (4 minutter siden): Du må gjerne lage en tråd om hvordan du mener brukere skal fremstå her. Jeg lover å kommentere 🙂 Det tviler jeg ikke på. Du lar jo ingenting gå fra deg Anonymkode: 114d8...5b5 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448537-to-av-de-viktigste-kriteriene-for-at-par-f%C3%A5r-et-vellykket-forhold-og-ogs%C3%A5-holder-sammen/page/3/#findComment-150115294 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2024 #58 Del Skrevet 6. juli 2024 ReneRene skrev (1 time siden): Du må gjerne lage en tråd om hvordan du mener brukere skal fremstå her. Jeg lover å kommentere 🙂 Det er jo knapt en tråd du ikke kommenterer på, så det sier jo seg selv. Anonymkode: 82ce4...5a2 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448537-to-av-de-viktigste-kriteriene-for-at-par-f%C3%A5r-et-vellykket-forhold-og-ogs%C3%A5-holder-sammen/page/3/#findComment-150115321 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2024 #59 Del Skrevet 6. juli 2024 ReneRene skrev (1 time siden): Nå vet jeg at påstanden om at noen faktisk ser bedre ut enn andre, ofte blir møtt med motstand fra enkelte mennesker, men fakta er altså at noen gjør det. Mens andre altså ser mer ordinære ut, som du sier. Men da blir også konkurransen større om man kan si det sånn. Det har jo vært oppe til debatt en million ganger de siste årene: at det er ca 20% av alle menn som er foretrukket av de fleste kvinner ( ca 80 % ) så det er jo mest sannsynlig noe i dette. Samtidig velger mange å ikke gå inn i forhold, og da spesielt kvinner, siden de stiller krav. En dame som er 7 ( må nødvendigvis bruke den skalaen for å forklare her ) vil gjerne ha mannen som er 10, og han på sin side kan gjerne ha sex med henne, og kanskje gå på en date til, men- menn som er 10 foretrekker også damer høyt på skalaen, og dermed blir 7ere dumpet, og de gidder ikke gå for de dem betrakter som mer "tapere" blant menn så lenge de alt har hatt med 10ere å gjøre. Kvinner går sjelden ned nivåer når det gjelder menn, de søker gjerne oppover. Og så vil jeg bare si at selv om noen ikke skulle like denne teorien, så betyr det altså ikke at den kan være sann/ riktig. Håper dere er bevisste på det.. Men hvem som er pen er jo svært subjektivt, så det kan ikke være det man måler etter. Så da er det fremtoning, om man er velstelt, snobbete eller mer avslappet i stilen? Jeg ser i hvert fall mer det, at par har noenlunde samme stil, mer enn hvor de er på en skala jeg faktisk ikke trodde at noen over 21 år brukte. Anonymkode: 82ce4...5a2 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448537-to-av-de-viktigste-kriteriene-for-at-par-f%C3%A5r-et-vellykket-forhold-og-ogs%C3%A5-holder-sammen/page/3/#findComment-150115323 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ReneRene Skrevet 6. juli 2024 Forfatter #60 Del Skrevet 6. juli 2024 (endret) Anonym bruker skrev (21 minutter siden): Men hvem som er pen er jo svært subjektivt, så det kan ikke være det man måler etter. Så da er det fremtoning, om man er velstelt, snobbete eller mer avslappet i stilen? Jeg ser i hvert fall mer det, at par har noenlunde samme stil, mer enn hvor de er på en skala jeg faktisk ikke trodde at noen over 21 år brukte. Anonymkode: 82ce4...5a2 Vel.. Jeg ser ikke at det kan være svært subjektivt i det hele tatt. Til og med babyer ser mer på vakre mennesker, og det handler om vår hang til å like symmetri blant annet. At man ikke liker utstråling er faktisk noe helt annet.( Jeg ser veldig lett at en viss kjendis er vakker. Men jeg har store problemer med å like oppførselen hennes, så det kan påvirke det å være sjenerøs, så akkurat i sånne tilfeller, kan noen være mer subjektive.) Men det utelukker ikke at par kan ha samme stil i tillegg. De har vel som regel det også... Jeg forklarte hvorfor jeg brukte skala, og det handler om tema her for å forklare. Endret 6. juli 2024 av ReneRene Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448537-to-av-de-viktigste-kriteriene-for-at-par-f%C3%A5r-et-vellykket-forhold-og-ogs%C3%A5-holder-sammen/page/3/#findComment-150115326 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2024 #61 Del Skrevet 6. juli 2024 Jeg tror de fleste forskere enes om at for at forhold skal holde så er noe av de viktigste at man har like verdier og preferanser. Da oppstår det mye mindre gnisninger i viktige spørsmål som barneoppdragelse og økonomi. Her vil man også ha større mulighet til gode samtaler slik at man opprettholder et samliv utover familien AS. Da har man noe igjen etter at barna har flyttet ut. Her pleier man gresset på egen side av gjerdet. Så er det noen mennesker som ser på partneren som et trofé. Disse vil være opptatt av utseende og/eller status og slike forhold er mye mer sårbar. Her er man gjerne ubevisst på utkikk etter noe bedre og man investerer for lite i eget gress. Ser man noen bedre blir gresset der vannet og ved respons bytter man gjerne partner. Utseende skifter i løpet av livet, så om man hele tiden ønsker partner med et god utseende vil man hele tiden være på utkikk. Jo mer omsvermet man selv er, jo enklere er det å bytte. Det er veldig få par som velger livspartner slik. Selv om det varer for noe er det alt for sårbart om hovedsteinen i forholdet er utseende. I noen miljø ser man mer av dette. Det i miljø der status og utseende er viktig (som blant modeller, skuespillere etc). Her slår man gjerne tidlig på stortrommen og gifter seg før man kjenner hverandre godt fordi det gir publisitet og opprettholder det å holde personen(e)s navn varmt/varme. I dette miljøet har man gjerne mange giftermål bak seg og aldrende skuespillere bruker sin status til å knytte til seg yngre partnere. Anonymkode: ae549...d19 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448537-to-av-de-viktigste-kriteriene-for-at-par-f%C3%A5r-et-vellykket-forhold-og-ogs%C3%A5-holder-sammen/page/3/#findComment-150115335 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2024 #62 Del Skrevet 6. juli 2024 Å den annen side så er der en del menn som gjør seg sterile i jakten på å være den (tror de) peneste og kjekkeste. https://www.bbc.co.uk/news/health-48396071 Så utseende spiller en viss rolle i valg av partner. Ellers hadde disse mennene ikke gått så ekstremt til verks for å være det de oppfatter som attraktive. Anonymkode: 36532...38b Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448537-to-av-de-viktigste-kriteriene-for-at-par-f%C3%A5r-et-vellykket-forhold-og-ogs%C3%A5-holder-sammen/page/3/#findComment-150115337 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ReneRene Skrevet 6. juli 2024 Forfatter #63 Del Skrevet 6. juli 2024 (endret) Anonym bruker skrev (32 minutter siden): Jeg tror de fleste forskere enes om at for at forhold skal holde så er noe av de viktigste at man har like verdier og preferanser. Da oppstår det mye mindre gnisninger i viktige spørsmål som barneoppdragelse og økonomi. Her vil man også ha større mulighet til gode samtaler slik at man opprettholder et samliv utover familien AS. Da har man noe igjen etter at barna har flyttet ut. Her pleier man gresset på egen side av gjerdet. Så er det noen mennesker som ser på partneren som et trofé. Disse vil være opptatt av utseende og/eller status og slike forhold er mye mer sårbar. Her er man gjerne ubevisst på utkikk etter noe bedre og man investerer for lite i eget gress. Ser man noen bedre blir gresset der vannet og ved respons bytter man gjerne partner. Utseende skifter i løpet av livet, så om man hele tiden ønsker partner med et god utseende vil man hele tiden være på utkikk. Jo mer omsvermet man selv er, jo enklere er det å bytte. Det er veldig få par som velger livspartner slik. Selv om det varer for noe er det alt for sårbart om hovedsteinen i forholdet er utseende. I noen miljø ser man mer av dette. Det i miljø der status og utseende er viktig (som blant modeller, skuespillere etc). Her slår man gjerne tidlig på stortrommen og gifter seg før man kjenner hverandre godt fordi det gir publisitet og opprettholder det å holde personen(e)s navn varmt/varme. I dette miljøet har man gjerne mange giftermål bak seg og aldrende skuespillere bruker sin status til å knytte til seg yngre partnere. Anonymkode: ae549...d19 Ja, det er absolutt noe av det viktige, og jeg tro ikke så mange vil benekte eller motsi det. Det betyr likevel ikke at noe kan være en større grunn til at man holder sammen. Og det er heller ikke sånn at man vurderer å gå ut av forhold for morro skyld, og har du en partner og et forhold som beskrevet i #33, så velger du selvsagt ikke å forlate partneren din når følelsene er sterke i tillegg. Men ta nettopp barneoppdragelse da, hvilket jo er et problem som ofte taes opp fordi man er uenige. Hvis du stadig har diskusjoner med partner om nettopp det, og det går opplagt ut over både harmoni i hjemmet og samtidig behandling av barna, så kan brudd vurderes. Vet du at det er menn med samme syn som deg "der ute" og som du ikke vil ha problemer med å finne og få, så er det forståelig nok lettere å realisere et brudd. Ingenting av det du skriver videre motbeviser teorien her, og om noe så heller underbygger den. Endret 6. juli 2024 av ReneRene Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448537-to-av-de-viktigste-kriteriene-for-at-par-f%C3%A5r-et-vellykket-forhold-og-ogs%C3%A5-holder-sammen/page/3/#findComment-150115340 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå