Gå til innhold

Er det riktig å skrive tre like konsonanter etter hverandre?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Av alle ting jeg trenger å bruke tid på…. 

Anonymkode: 95da6...654

...så bruker du tid på å irritere deg over ting du bruker tid på?

Anonymkode: c6ab3...c48

Annonse

Nå ble jeg litt nysgjerrig på hvilken blemme de hadde gjort denne gangen, for skriveferdighetene til en del journalister er så elendig at jeg klikker meg ut isteden for å lese ferdig for ikke å bli forbanna. 

Men de har ikke gjort noe feil her. 

Anonym bruker skrev (43 minutter siden):

...så bruker du tid på å irritere deg over ting du bruker tid på?

Anonymkode: c6ab3...c48

Nei, jeg bruker tid på å irritere meg over folk som har så sinnsykt mye fritid at de kan bruke tid på å henge seg opp i hvordan folk skriver 

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Nei, jeg bruker tid på å irritere meg over folk som har så sinnsykt mye fritid at de kan bruke tid på å henge seg opp i hvordan folk skriver 

Som du gjør nå? Ikke hvordan, men hva, det kommer likevel under det samme. Pass på så du ikke skjærer deg på glasskårene.

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Skriveferdigheter sier faktisk noe om intelligens, og jeg forventer at journalister der jobben er å kunne skrive, behersker den kunsten. Det er som å komme til en sykepleier som ikke kan sette sprøyte for å ta blodprøve. Eller en butikkansatt som ikke skjønner hvordan slå inn koder på varer. Akkurat like håpløst er alle tre tilfellene. 

ReneRene skrev (7 minutter siden):

Skriveferdigheter sier faktisk noe om intelligens, og jeg forventer at journalister der jobben er å kunne skrive, behersker den kunsten. Det er som å komme til en sykepleier som ikke kan sette sprøyte for å ta blodprøve. Eller en butikkansatt som ikke skjønner hvordan slå inn koder på varer. Akkurat like håpløst er alle tre tilfellene. 

Jeg er ikke uenig. Jeg hadde bare ikke orket å lage ett innlegg på ett forum om det. Men så gidder jeg bruke tid på å kommentere det, så jeg ramler hardt. 

Journalister som kan alminnelige rettskriving, er  mangelvare, men her er ordet korrekt delt. Det er jo ikke tre T-er etter hverandre når det er brukt bindestrek. Men så er det vel neppe journalisten som har laget overskriften heller. 

Anonymkode: 197d2...1ef

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...