Gå til innhold

Mysimba - ingen effekt.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tabletten tryller ikke, men kan gjøre det litt lettere å ikke overspise...

Å gå ned i vekt tar lang tid, det er bare sånn det er.

Jeg er i prosessen selv, men har så langt klart meg uten medisiner da. Les litt om insulinresistent, de fleste av oss overvektige er det. Å spise som en insulinrestistent har hjulpet meg mye. Har gått ned 12 kg til nå, har 10 kg igjen.

Anonymkode: 9691e...ad6

Annonse

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Tabletten tryller ikke, men kan gjøre det litt lettere å ikke overspise...

Å gå ned i vekt tar lang tid, det er bare sånn det er.

Jeg er i prosessen selv, men har så langt klart meg uten medisiner da. Les litt om insulinresistent, de fleste av oss overvektige er det. Å spise som en insulinrestistent har hjulpet meg mye. Har gått ned 12 kg til nå, har 10 kg igjen.

Hvordan spiser du?

Anonymkode: 69833...212

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Hvordan spiser du?

Anonymkode: 69833...212

Jeg spiser tre ganger om dagen, ingen småspising mellom måltidene, og minst 4 timer mellom hvert måltid. På den måten får man insulinnivået i blodet ned før man spiser på nytt så det stiger. Det er en naturlig bølge/svingning som gjør kroppen mer insulinsensitiv igjen. Småspiser man gjennom dagene vil disse svingningene utebli og det er for mye insulin i blodet hele tiden og kroppen slutter reagere som den skal på det.

Så spiser jeg aldri karbohydrater alene. Spiser det alltid sammen med fiber og proteiner, for da virker fordøyelsen av proteinene best. Helst skal du spise karbohydratene sist i måltidet, og begynner med fiberen (som grønnsaker og salat)

Det er de to viktigte endringene i mitt kosthold, og holder jeg på dem går jeg ned ca 1 kg i uka. Spiser vel det de kaller smartkarbo/grovkarbo, så sjelden sukker og hvitt hvetemel, og de gangene jeg spiser det er det som dessert etter fiber og proteiner. 

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jeg spiser tre ganger om dagen, ingen småspising mellom måltidene, og minst 4 timer mellom hvert måltid. På den måten får man insulinnivået i blodet ned før man spiser på nytt så det stiger. Det er en naturlig bølge/svingning som gjør kroppen mer insulinsensitiv igjen. Småspiser man gjennom dagene vil disse svingningene utebli og det er for mye insulin i blodet hele tiden og kroppen slutter reagere som den skal på det.

Så spiser jeg aldri karbohydrater alene. Spiser det alltid sammen med fiber og proteiner, for da virker fordøyelsen av proteinene best. Helst skal du spise karbohydratene sist i måltidet, og begynner med fiberen (som grønnsaker og salat)

Det er de to viktigte endringene i mitt kosthold, og holder jeg på dem går jeg ned ca 1 kg i uka. Spiser vel det de kaller smartkarbo/grovkarbo, så sjelden sukker og hvitt hvetemel, og de gangene jeg spiser det er det som dessert etter fiber og proteiner. 

*da virker fordøyelsen av KARBOHYDRATENE best. Sorry, skrev feil der.

Det er et vitenskapelig fakta at om du spiser sukker og raske karbohydrater vil kroppen alltid bruke det som energi før lagret fett. Så om du skal ned i vekt må du stoppe eller bremse kroppens tilgang på det. Kutter du sukker og hvitt hvetemel vil kroppen bruke lagret fett til energi, men drikker du brus eller spiser sjokolade bruker den heller det for det er lettere å omsette til energi i kroppen.

Vi som er overvektige trenger at kroppen bruker lagret fett som energi, og kan derfor ikke gi kroppen andre alternativer... Jeg har spist kake i selskap og is på ferie, men i hverdagen spiser jeg ikke sukker og hvitt hvetemel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...