Anonym bruker Skrevet 8. juli 2024 #76 Del Skrevet 8. juli 2024 Jeg skulle gjerne ha byttet vekk min uhelbredelige kreft mot å være frisk og jobbe fullt (eller mer enn fullt, som jeg gjorde før jeg ble syk). Jeg har dager der jeg kommer meg på fjelltur. Jeg har også dager jeg tilbringer på sofaen. Dette ser jo naturligvis ikke folk. Jeg har ikke dårlig samvittighet for å «leve på nav». Inntekten min er mer enn halvert sammenlignet med når jeg jobbet, og jeg har blitt nødt til å prioritere hardt. Anonymkode: c5fee...f27 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448525-hva-tenker-du-helt-%C3%A6rlig-om-100-uf%C3%B8retrygdede-som-trener-gjerne-p%C3%A5-treningssenter/page/4/#findComment-150115933 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2024 #77 Del Skrevet 8. juli 2024 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Jeg skulle gjerne ha byttet vekk min uhelbredelige kreft mot å være frisk og jobbe fullt (eller mer enn fullt, som jeg gjorde før jeg ble syk). Jeg har dager der jeg kommer meg på fjelltur. Jeg har også dager jeg tilbringer på sofaen. Dette ser jo naturligvis ikke folk. Jeg har ikke dårlig samvittighet for å «leve på nav». Inntekten min er mer enn halvert sammenlignet med når jeg jobbet, og jeg har blitt nødt til å prioritere hardt. Anonymkode: c5fee...f27 Det er veldig leit å høre at du har kreft, og jeg skulle virkelig ønske for deg og alle andre at det ikke fantes. Men, jeg har ikke inntrykk av at det er personer som faktisk ikke er istand til å jobbe som folk snakker om. Jeg gjør hvertfall ikke det. Jeg syns arbeidsgivere legger for dårlig opp til at mennesker med varierende fungering kan mestre å stå i arbeid. Det å falle utenfor uansett grunn er vanskelig, og ikke noe de fleste ønsker. Men det er dessverre sånn at det er flere som utnytter ordningen, og da går det tilslutt utover oss alle. Denne velferden kommer til å ta slutt, og da vil ikke du, og andre som ikke har mulighet til å jobbe, nyte noen goder. Og det er jo kanskje det mange blir frustrerte over. Anonymkode: a0643...9f3 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448525-hva-tenker-du-helt-%C3%A6rlig-om-100-uf%C3%B8retrygdede-som-trener-gjerne-p%C3%A5-treningssenter/page/4/#findComment-150115935 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2024 #78 Del Skrevet 8. juli 2024 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Uføre kan ikke jobbe, men de kan trene og være med på alt som er gøy. Rart det der... Anonymkode: 15447...d1a Jeg er ufør og var på festival en dag for noen helger siden. Min favoritt artist skulle dit + mye annet bra. Hadde det veldig GØY, traff mange kjente og kosa meg skikkelig. Det ingen andre vet er at jeg lå på sofaen med smerter i 3 dager etter denne dagen. Kall meg gjerne en snylter. Anonymkode: 0b5bf...44d Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448525-hva-tenker-du-helt-%C3%A6rlig-om-100-uf%C3%B8retrygdede-som-trener-gjerne-p%C3%A5-treningssenter/page/4/#findComment-150115998 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2024 #79 Del Skrevet 8. juli 2024 Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Jeg er ufør og var på festival en dag for noen helger siden. Min favoritt artist skulle dit + mye annet bra. Hadde det veldig GØY, traff mange kjente og kosa meg skikkelig. Det ingen andre vet er at jeg lå på sofaen med smerter i 3 dager etter denne dagen. Kall meg gjerne en snylter. Anonymkode: 0b5bf...44d Så bra du kosa deg! Og det er klart du og alle andre uføre skal få lov til å ha det gøy! Problemet for oss andre «slitne» oppstår nok mer når man kan dra å trene hver dag, shoppe, pusse opp hjemme, henge med venner osv osv hele tiden uten egentlig å måtte hente seg inn noe sted Anonymkode: a0643...9f3 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448525-hva-tenker-du-helt-%C3%A6rlig-om-100-uf%C3%B8retrygdede-som-trener-gjerne-p%C3%A5-treningssenter/page/4/#findComment-150116005 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2024 #80 Del Skrevet 8. juli 2024 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Så bra du kosa deg! Og det er klart du og alle andre uføre skal få lov til å ha det gøy! Problemet for oss andre «slitne» oppstår nok mer når man kan dra å trene hver dag, shoppe, pusse opp hjemme, henge med venner osv osv hele tiden uten egentlig å måtte hente seg inn noe sted Anonymkode: a0643...9f3 Men hvordan vet du når noen eventuelt henter seg inn? Følger du dem daglig? Anonymkode: 63e91...4f6 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448525-hva-tenker-du-helt-%C3%A6rlig-om-100-uf%C3%B8retrygdede-som-trener-gjerne-p%C3%A5-treningssenter/page/4/#findComment-150116009 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2024 #81 Del Skrevet 8. juli 2024 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Så bra du kosa deg! Og det er klart du og alle andre uføre skal få lov til å ha det gøy! Problemet for oss andre «slitne» oppstår nok mer når man kan dra å trene hver dag, shoppe, pusse opp hjemme, henge med venner osv osv hele tiden uten egentlig å måtte hente seg inn noe sted Anonymkode: a0643...9f3 Jeg trener ikke, pga smertene. Pussa opp i 2015 før jeg ble syk, så det får duge fram til jeg sier takk for meg. Har ikke råd til å leie inn håndverkere. Treffer sjelden venner lenger da jeg har falt utenfor. Treffer ikke gamle kollegaer lenger. Storhandler en gang hver 14 dag, tar da taxi hjem fra butikken siden jeg ikke har lappen og orker ikke bære tungt. Må vaske gulver en dag, tørke støv en annen dag, bytte på senga et par dager etter det osv. Skulle gitt alt for å være sliten etter en arbeidsdag og vært smertefri. Anonymkode: 0b5bf...44d Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448525-hva-tenker-du-helt-%C3%A6rlig-om-100-uf%C3%B8retrygdede-som-trener-gjerne-p%C3%A5-treningssenter/page/4/#findComment-150116010 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2024 #82 Del Skrevet 8. juli 2024 Anonym bruker skrev (23 minutter siden): Men hvordan vet du når noen eventuelt henter seg inn? Følger du dem daglig? Anonymkode: 63e91...4f6 Ja akkurat ett par av de gjør jeg det med. Og det er «sånne folk» som vi andre syns snylter på systemet Anonymkode: a0643...9f3 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448525-hva-tenker-du-helt-%C3%A6rlig-om-100-uf%C3%B8retrygdede-som-trener-gjerne-p%C3%A5-treningssenter/page/4/#findComment-150116017 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2024 #83 Del Skrevet 8. juli 2024 Anonym bruker skrev (23 minutter siden): Jeg trener ikke, pga smertene. Pussa opp i 2015 før jeg ble syk, så det får duge fram til jeg sier takk for meg. Har ikke råd til å leie inn håndverkere. Treffer sjelden venner lenger da jeg har falt utenfor. Treffer ikke gamle kollegaer lenger. Storhandler en gang hver 14 dag, tar da taxi hjem fra butikken siden jeg ikke har lappen og orker ikke bære tungt. Må vaske gulver en dag, tørke støv en annen dag, bytte på senga et par dager etter det osv. Skulle gitt alt for å være sliten etter en arbeidsdag og vært smertefri. Anonymkode: 0b5bf...44d Men da er jo heller ikke du innunder den kategorien. De jeg og andre tenker på er de som ikke jobber fordi de må ha overskudd til alt annet. Jeg er sliten etter jobb. Orker ingenting. Husarbeidet må vente. Det tar jeg sånn halvveis i helgene. Jeg er ikke smertefri, har vondt 24/7. ungene har ikke den mammaen de burde hatt, fordi jeg prioriterer jobb. Jeg er utslitt når klokka er 19/20 og må være i seng senest 21 med alle sovetabletter innabords for å få en okey natt søvn. Når helga kommer må jeg hente meg inn, pusle litt rundt hjemme og få rydda litt og tatt unna det verste. Men, det kunne ikke ramla meg inn å skulle søke om ufør FOR å ha overskudd til å trene/gjøre husarbeid/henge med venner. Motstanden ligger vel kanskje i at noen velger å gjøre anderledes enn andre, det betyr jo ikke at andre gjør feil. Anonymkode: a0643...9f3 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448525-hva-tenker-du-helt-%C3%A6rlig-om-100-uf%C3%B8retrygdede-som-trener-gjerne-p%C3%A5-treningssenter/page/4/#findComment-150116019 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2024 #84 Del Skrevet 8. juli 2024 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Ja akkurat ett par av de gjør jeg det med. Og det er «sånne folk» som vi andre syns snylter på systemet Anonymkode: a0643...9f3 Man vet aldri alt om andre. Jeg jobber og trener, har 2 revmatiske sykdommer og hjertefeil. Alle ser på meg som jeg får til alt og er så glad og sosial. Nære venninner deler jeg mer med men ingen andre enn mannen min vet at jeg er helt avhengig av å ha kveldene helt fri til sofa og nobligan. Anonymkode: b8803...078 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448525-hva-tenker-du-helt-%C3%A6rlig-om-100-uf%C3%B8retrygdede-som-trener-gjerne-p%C3%A5-treningssenter/page/4/#findComment-150116021 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gemini77/ Skrevet 8. juli 2024 #85 Del Skrevet 8. juli 2024 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Men da er jo heller ikke du innunder den kategorien. De jeg og andre tenker på er de som ikke jobber fordi de må ha overskudd til alt annet. Jeg er sliten etter jobb. Orker ingenting. Husarbeidet må vente. Det tar jeg sånn halvveis i helgene. Jeg er ikke smertefri, har vondt 24/7. ungene har ikke den mammaen de burde hatt, fordi jeg prioriterer jobb. Jeg er utslitt når klokka er 19/20 og må være i seng senest 21 med alle sovetabletter innabords for å få en okey natt søvn. Når helga kommer må jeg hente meg inn, pusle litt rundt hjemme og få rydda litt og tatt unna det verste. Men, det kunne ikke ramla meg inn å skulle søke om ufør FOR å ha overskudd til å trene/gjøre husarbeid/henge med venner. Motstanden ligger vel kanskje i at noen velger å gjøre anderledes enn andre, det betyr jo ikke at andre gjør feil. Anonymkode: a0643...9f3 Det er vel ikke det hovedinnlegget er om? Er ingen som søker ufør for å kunne ha overskudd til å trene. Det er en deduksjon andre gjør for mange mener man kan jobbe hvis man kan trene. Sannheten er at man trener for i det hele tatt ha en kropp å klare leve i, tross sykdom. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448525-hva-tenker-du-helt-%C3%A6rlig-om-100-uf%C3%B8retrygdede-som-trener-gjerne-p%C3%A5-treningssenter/page/4/#findComment-150116022 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2024 #86 Del Skrevet 8. juli 2024 Gemini77/ skrev (7 minutter siden): Det er vel ikke det hovedinnlegget er om? Er ingen som søker ufør for å kunne ha overskudd til å trene. Det er en deduksjon andre gjør for mange mener man kan jobbe hvis man kan trene. Sannheten er at man trener for i det hele tatt ha en kropp å klare leve i, tross sykdom. Denne debatten er vanskelig å få til. Utfordringen er at de som er ufør er redd for å bli mistrodd. Redd for at andre ikke skal forstå at selv om de har det kjekt på konsert en dag så betaler de en høy pris for dette. Eller å ikke forstå at de trener for å opprettholde helsen. De fleste av disse har allerede stått for lenge i jobb. De har prøvd lenger enn de burde fordi de faktisk setter høyt å kunne forsørge seg selv. Så har du en gruppe mennesker som faktisk ikke ønsker å jobbe. For noen er dette sosial arv. Det er enklere å tusle rundt hjemme, være der for barna enn å skulle ut i et arbeidsliv å prestere. De er ikke syke, men de kjenner ikke til noe annet liv/en annen livsstil og velger det kjente. Så har du de som ikke ønsker å jobbe, men har andre ting de ønsker å delta på å bruke tiden sin på. Disse går inn for å bli ufør til tross for at de gjerne har 100% arbeidsevne. Disse finnes. Det er ikke slik at vi bare ikke vet alt om alle og ikke ser dem de dagen de må hente seg inn igjen. Noen må faktisk ikke hente seg inn igjen fordi de har fått ufør på feilaktig grunnlag. Man bør selvsagt tenke det beste om alle og det tror jeg de fleste gjør. De fleste antar at en som er ufør og trener gjør det fordi det er nødvendig for helsen. Man antar at den uføre har fått uføre på riktig grunnlag. Men så er det også noen som kjenner noen som har fått ufør på feilaktig grunnlag og som faktisk vet. I mange debatter alle uføre forsvart med nebb og klær med at "det er ikke alt som er synlig", "du ser dem ikke på dårlige dager" osv. Men det er bare slik at noen har feilaktig uføretrygd og noen rundt dem vet det. Det er litt viktig å ta den debatten. Hvordan skal man klare å hjelpe mennesker ut i arbeidslivet som med litt hjelp kan få det til.? Det må prosesser inn som prøver å hjelpe (ikke tvinge) folk i arbeid. Prosesser som skaper arbeidsplasser for de som ikke kan jobbe fullt, prosesser for å fange opp barn og unge tidlige og støtte de bedre gjennom skoleløpet. Og vi må klare å stoppe noen fra å feilaktig få uføretrygd. Klarer man det, vil ytelsene kunne fortsette på dagens nivå lenger. Klarer man det ikke, vil det for fremtidige generasjoner bli mye vanskeligere å få uføretrygd (også for de som virkelig trenger det) og det vil bli vanskeligere å klare seg på utbetalte midler. Det vil ikke bare ramme uføre, men også alderspensjoniser og andre som er avhengig av ytelser fra det offentlige. Kanskje får man ikke lenger ytelser for å være hjemme med alvorlig syke barn, kanskje må man stå i arbeid mye lenger og ytelsen reduseres i tillegg osv. I denne debatten er det viktig at de som er uføre bidrar. Hvordan kan man raskere gi mennesker uføretrygd slik at de som virkelig trenger det ikke sliter seg ut i prosessen. Og hvordan kan man lage en verdig prosess som klarer å fange opp de som feilaktig prøver å lure seg til uføretrygd? Jeg tror mennesker som er ufør har mye kunnskap om dette. Man må våge å se etter tiltak for velferdssystemet vårt slik det er nå er ikke bærekraftig. Uten tiltak vil det falle sammen og da faller det sammen for alle. Anonymkode: 662cf...e37 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448525-hva-tenker-du-helt-%C3%A6rlig-om-100-uf%C3%B8retrygdede-som-trener-gjerne-p%C3%A5-treningssenter/page/4/#findComment-150116035 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gemini77/ Skrevet 8. juli 2024 #87 Del Skrevet 8. juli 2024 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Denne debatten er vanskelig å få til. Utfordringen er at de som er ufør er redd for å bli mistrodd. Redd for at andre ikke skal forstå at selv om de har det kjekt på konsert en dag så betaler de en høy pris for dette. Eller å ikke forstå at de trener for å opprettholde helsen. De fleste av disse har allerede stått for lenge i jobb. De har prøvd lenger enn de burde fordi de faktisk setter høyt å kunne forsørge seg selv. Så har du en gruppe mennesker som faktisk ikke ønsker å jobbe. For noen er dette sosial arv. Det er enklere å tusle rundt hjemme, være der for barna enn å skulle ut i et arbeidsliv å prestere. De er ikke syke, men de kjenner ikke til noe annet liv/en annen livsstil og velger det kjente. Så har du de som ikke ønsker å jobbe, men har andre ting de ønsker å delta på å bruke tiden sin på. Disse går inn for å bli ufør til tross for at de gjerne har 100% arbeidsevne. Disse finnes. Det er ikke slik at vi bare ikke vet alt om alle og ikke ser dem de dagen de må hente seg inn igjen. Noen må faktisk ikke hente seg inn igjen fordi de har fått ufør på feilaktig grunnlag. Man bør selvsagt tenke det beste om alle og det tror jeg de fleste gjør. De fleste antar at en som er ufør og trener gjør det fordi det er nødvendig for helsen. Man antar at den uføre har fått uføre på riktig grunnlag. Men så er det også noen som kjenner noen som har fått ufør på feilaktig grunnlag og som faktisk vet. I mange debatter alle uføre forsvart med nebb og klær med at "det er ikke alt som er synlig", "du ser dem ikke på dårlige dager" osv. Men det er bare slik at noen har feilaktig uføretrygd og noen rundt dem vet det. Det er litt viktig å ta den debatten. Hvordan skal man klare å hjelpe mennesker ut i arbeidslivet som med litt hjelp kan få det til.? Det må prosesser inn som prøver å hjelpe (ikke tvinge) folk i arbeid. Prosesser som skaper arbeidsplasser for de som ikke kan jobbe fullt, prosesser for å fange opp barn og unge tidlige og støtte de bedre gjennom skoleløpet. Og vi må klare å stoppe noen fra å feilaktig få uføretrygd. Klarer man det, vil ytelsene kunne fortsette på dagens nivå lenger. Klarer man det ikke, vil det for fremtidige generasjoner bli mye vanskeligere å få uføretrygd (også for de som virkelig trenger det) og det vil bli vanskeligere å klare seg på utbetalte midler. Det vil ikke bare ramme uføre, men også alderspensjoniser og andre som er avhengig av ytelser fra det offentlige. Kanskje får man ikke lenger ytelser for å være hjemme med alvorlig syke barn, kanskje må man stå i arbeid mye lenger og ytelsen reduseres i tillegg osv. I denne debatten er det viktig at de som er uføre bidrar. Hvordan kan man raskere gi mennesker uføretrygd slik at de som virkelig trenger det ikke sliter seg ut i prosessen. Og hvordan kan man lage en verdig prosess som klarer å fange opp de som feilaktig prøver å lure seg til uføretrygd? Jeg tror mennesker som er ufør har mye kunnskap om dette. Man må våge å se etter tiltak for velferdssystemet vårt slik det er nå er ikke bærekraftig. Uten tiltak vil det falle sammen og da faller det sammen for alle. Anonymkode: 662cf...e37 Enig i alt du skriver, og det er selvfølgelig en del som misbruker et godt velferdsystem, for man kan ikke favne alle som faktisk trenger det uten at noen flere klarer å lure seg sammen med de. Får vi et strengere system, vil vi luke ut mange unnasluntrere men vi vil også luke ut mennesker som faktisk trenger det. dette er dog ikke helt temaet for dette innlegget hvor man spør etter hva folk tenker når man ser uføre på et treningssenter. Det er viktig å få frem at syke faktisk trenger å trene, istedenfor denne holdningen «kan du trene, kan du jobbe». For det er det som er problemet her, at arbeidsføre mennesker mener at man omtrent skal være sengeliggende for å være ufør. Det er et holdningsproblem og gjør hverdagen verre for uføre. Fordi noen klarer å misbruke et system, må vi ikke mistro alle som faktisk er uføre på riktig grunnlag. Her inne virker det omtrent som diagnosen ‘kreft’ er den eneste diagnosen folk godtar. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448525-hva-tenker-du-helt-%C3%A6rlig-om-100-uf%C3%B8retrygdede-som-trener-gjerne-p%C3%A5-treningssenter/page/4/#findComment-150116086 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2024 #88 Del Skrevet 8. juli 2024 Tenker at det er veldig bra, at trening hjelper for så mye både fysisk og psykisk og at det er flott. Anonymkode: cebc4...8ad Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448525-hva-tenker-du-helt-%C3%A6rlig-om-100-uf%C3%B8retrygdede-som-trener-gjerne-p%C3%A5-treningssenter/page/4/#findComment-150116104 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2024 #89 Del Skrevet 8. juli 2024 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Men da er jo heller ikke du innunder den kategorien. De jeg og andre tenker på er de som ikke jobber fordi de må ha overskudd til alt annet. Jeg er sliten etter jobb. Orker ingenting. Husarbeidet må vente. Det tar jeg sånn halvveis i helgene. Jeg er ikke smertefri, har vondt 24/7. ungene har ikke den mammaen de burde hatt, fordi jeg prioriterer jobb. Jeg er utslitt når klokka er 19/20 og må være i seng senest 21 med alle sovetabletter innabords for å få en okey natt søvn. Når helga kommer må jeg hente meg inn, pusle litt rundt hjemme og få rydda litt og tatt unna det verste. Men, det kunne ikke ramla meg inn å skulle søke om ufør FOR å ha overskudd til å trene/gjøre husarbeid/henge med venner. Motstanden ligger vel kanskje i at noen velger å gjøre anderledes enn andre, det betyr jo ikke at andre gjør feil. Anonymkode: a0643...9f3 Har du i det hele tatt peiling på veien til å bli ufør? Folk blir ikke ufør fordi de skal ha overskudd til å trene, gjøre husarbeid og henge med venner, og at du tror det sier mye om dine fordommer og lite om de som er uføre. Anonymkode: 40a64...cc3 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448525-hva-tenker-du-helt-%C3%A6rlig-om-100-uf%C3%B8retrygdede-som-trener-gjerne-p%C3%A5-treningssenter/page/4/#findComment-150116106 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2024 #90 Del Skrevet 8. juli 2024 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Har du i det hele tatt peiling på veien til å bli ufør? Folk blir ikke ufør fordi de skal ha overskudd til å trene, gjøre husarbeid og henge med venner, og at du tror det sier mye om dine fordommer og lite om de som er uføre. Anonymkode: 40a64...cc3 Nei, det sier mye om at det dessverre finnes noen som blir uføre på feil grunnlag. Jeg har ingen fordommer mot de som er syke og uføre. Jeg har fordommer mot de som utnytter systemet Anonymkode: a0643...9f3 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448525-hva-tenker-du-helt-%C3%A6rlig-om-100-uf%C3%B8retrygdede-som-trener-gjerne-p%C3%A5-treningssenter/page/4/#findComment-150116111 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2024 #91 Del Skrevet 8. juli 2024 Anonym bruker skrev (På 7.7.2024 den 23.08): Synd at du ødelgger innlegget ditt med å trekke inn at dine skattepenger går de til de uføretrygdede. Dine skattepenger finansierer ikke det du og dine barn koster engang. Hi Anonymkode: 47f46...866 Hva i all verden? Barna mine er fremtidige skattebetalere og den grnerasjonen som kommer til å ta vare på deg (og alle oss andre) når de er voksne. De er en investering i fremtiden. Jeg tjener 700 000 kr og betaler følgelig en god del i skatt Anonymkode: 281d0...c33 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448525-hva-tenker-du-helt-%C3%A6rlig-om-100-uf%C3%B8retrygdede-som-trener-gjerne-p%C3%A5-treningssenter/page/4/#findComment-150116144 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2024 #92 Del Skrevet 8. juli 2024 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Hva i all verden? Barna mine er fremtidige skattebetalere og den grnerasjonen som kommer til å ta vare på deg (og alle oss andre) når de er voksne. De er en investering i fremtiden. Jeg tjener 700 000 kr og betaler følgelig en god del i skatt Anonymkode: 281d0...c33 Du og mange andre med gode lønninger betaler mye skatt. Men det vil være fåtallet av oss som kommer til å betale mer enn vi forbruker. Anonymkode: a0643...9f3 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448525-hva-tenker-du-helt-%C3%A6rlig-om-100-uf%C3%B8retrygdede-som-trener-gjerne-p%C3%A5-treningssenter/page/4/#findComment-150116146 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2024 #93 Del Skrevet 8. juli 2024 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Du og mange andre med gode lønninger betaler mye skatt. Men det vil være fåtallet av oss som kommer til å betale mer enn vi forbruker. Anonymkode: a0643...9f3 De som jobber og betaler skatt bidrar i det minste, og er ikke utelukkende en kostnad. Anonymkode: 78c81...9ff Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448525-hva-tenker-du-helt-%C3%A6rlig-om-100-uf%C3%B8retrygdede-som-trener-gjerne-p%C3%A5-treningssenter/page/4/#findComment-150116150 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2024 #94 Del Skrevet 8. juli 2024 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): De som jobber og betaler skatt bidrar i det minste, og er ikke utelukkende en kostnad. Anonymkode: 78c81...9ff Man betaler skatt på uføretrygd også. Anonymkode: 0b5bf...44d Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448525-hva-tenker-du-helt-%C3%A6rlig-om-100-uf%C3%B8retrygdede-som-trener-gjerne-p%C3%A5-treningssenter/page/4/#findComment-150116151 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2024 #95 Del Skrevet 8. juli 2024 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Du og mange andre med gode lønninger betaler mye skatt. Men det vil være fåtallet av oss som kommer til å betale mer enn vi forbruker. Anonymkode: a0643...9f3 Det du skriver her er uansett hovedpoenget. Eller hovedproblemet om du vil. Det blir færre og færre arbeidstakere i årene som kommer, og de eldre, syke og uføre blir flere. Parallellt vokser de offentlige kostnadene. Det er er smertegrense for hvor mye arbeidstakere er villige til, og har evne til, å betale i skatt for at de som ikke jobber skal få penger av det offentlige. Løsningen da blir jo selvsagt å kutte på offentlige kostnader som trygd og stønader. Betalingsviljen til de som betaler skatt blir i hvert fall ikke høyere av å bli møtt med «hold kjeft, du koster penger du også!». Anonymkode: 78c81...9ff Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448525-hva-tenker-du-helt-%C3%A6rlig-om-100-uf%C3%B8retrygdede-som-trener-gjerne-p%C3%A5-treningssenter/page/4/#findComment-150116152 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2024 #96 Del Skrevet 8. juli 2024 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Man betaler skatt på uføretrygd også. Anonymkode: 0b5bf...44d Det er jo ingen inntekt for staten. Det er bare en kostnad som blir litt lavere. Anonymkode: 78c81...9ff Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448525-hva-tenker-du-helt-%C3%A6rlig-om-100-uf%C3%B8retrygdede-som-trener-gjerne-p%C3%A5-treningssenter/page/4/#findComment-150116153 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2024 #97 Del Skrevet 8. juli 2024 Anonym bruker skrev (32 minutter siden): De som jobber og betaler skatt bidrar i det minste, og er ikke utelukkende en kostnad. Anonymkode: 78c81...9ff Mange uføretrygdede har jobbet i mange år før de falt ut av arbeidslivet. Hi Anonymkode: 47f46...866 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448525-hva-tenker-du-helt-%C3%A6rlig-om-100-uf%C3%B8retrygdede-som-trener-gjerne-p%C3%A5-treningssenter/page/4/#findComment-150116158 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2024 #98 Del Skrevet 8. juli 2024 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Mange uføretrygdede har jobbet i mange år før de falt ut av arbeidslivet. Hi Anonymkode: 47f46...866 Ja? Anonymkode: 78c81...9ff Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448525-hva-tenker-du-helt-%C3%A6rlig-om-100-uf%C3%B8retrygdede-som-trener-gjerne-p%C3%A5-treningssenter/page/4/#findComment-150116159 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2024 #99 Del Skrevet 12. juli 2024 Anonym bruker skrev (På 9.7.2024 den 0.07): Ja? Anonymkode: 78c81...9ff Skjønte du virkelig ikke hva jeg mente med det? Anonymkode: 47f46...866 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448525-hva-tenker-du-helt-%C3%A6rlig-om-100-uf%C3%B8retrygdede-som-trener-gjerne-p%C3%A5-treningssenter/page/4/#findComment-150116971 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2024 #100 Del Skrevet 12. juli 2024 Anonym bruker skrev (På 8.7.2024 den 16.36): Men da er jo heller ikke du innunder den kategorien. De jeg og andre tenker på er de som ikke jobber fordi de må ha overskudd til alt annet. Jeg er sliten etter jobb. Orker ingenting. Husarbeidet må vente. Det tar jeg sånn halvveis i helgene. Jeg er ikke smertefri, har vondt 24/7. ungene har ikke den mammaen de burde hatt, fordi jeg prioriterer jobb. Jeg er utslitt når klokka er 19/20 og må være i seng senest 21 med alle sovetabletter innabords for å få en okey natt søvn. Når helga kommer må jeg hente meg inn, pusle litt rundt hjemme og få rydda litt og tatt unna det verste. Men, det kunne ikke ramla meg inn å skulle søke om ufør FOR å ha overskudd til å trene/gjøre husarbeid/henge med venner. Motstanden ligger vel kanskje i at noen velger å gjøre anderledes enn andre, det betyr jo ikke at andre gjør feil. Anonymkode: a0643...9f3 Men du burde kanskje gjøre noen tiltak for å gi barna en barndom med en mor som ikke er utslitt og ikke orker noe annet enn jobb? Anonymkode: 63e91...4f6 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448525-hva-tenker-du-helt-%C3%A6rlig-om-100-uf%C3%B8retrygdede-som-trener-gjerne-p%C3%A5-treningssenter/page/4/#findComment-150116987 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå