Anonym bruker Skrevet 6. juli 2024 #51 Del Skrevet 6. juli 2024 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Ikke bare dem. Heldigvis er det ikke lengre populært å lage trutmunn. Vel, jeg har sett for mane uføretrygdede som er fullt oppegående men som ikke klarer å jobbe. Vet du hvor mye penger som renner ut av Norge pga uføretrygd? Anonymkode: 5b853...5ee Er det nå jeg skal fortelle deg at jeg har råd til bil og, en bil jeg kjører med til treningssenteret for å vise frem puppene mine. Det må i hvert fall smerte deg. Hi Anonymkode: 47f46...866 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448525-hva-tenker-du-helt-%C3%A6rlig-om-100-uf%C3%B8retrygdede-som-trener-gjerne-p%C3%A5-treningssenter/page/3/#findComment-150115456 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2024 #52 Del Skrevet 6. juli 2024 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Er det nå jeg skal fortelle deg at jeg har råd til bil og, en bil jeg kjører med til treningssenteret for å vise frem puppene mine. Det må i hvert fall smerte deg. Hi Anonymkode: 47f46...866 Jeg bryr meg jo ikke om hvilket fremkomstmiddel du benytter for å komme deg fra A til B. Anonymkode: 5b853...5ee Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448525-hva-tenker-du-helt-%C3%A6rlig-om-100-uf%C3%B8retrygdede-som-trener-gjerne-p%C3%A5-treningssenter/page/3/#findComment-150115462 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2024 #53 Del Skrevet 6. juli 2024 Anonym bruker skrev (58 minutter siden): Ikke bare dem. Heldigvis er det ikke lengre populært å lage trutmunn. Vel, jeg har sett for mane uføretrygdede som er fullt oppegående men som ikke klarer å jobbe. Vet du hvor mye penger som renner ut av Norge pga uføretrygd? Anonymkode: 5b853...5ee Du sier det jo selv, de klarer ikke å jobbe. Du krangler egentlig med deg selv her. Det er godt gjort. Anonymkode: 63e91...4f6 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448525-hva-tenker-du-helt-%C3%A6rlig-om-100-uf%C3%B8retrygdede-som-trener-gjerne-p%C3%A5-treningssenter/page/3/#findComment-150115485 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2024 #54 Del Skrevet 6. juli 2024 Anonym bruker skrev (1 time siden): En investering for å komme tilbake til næringslivet? Neppe. En investering for å kunne vise seg frem, ja. Trening er gratis. Anonymkode: 5b853...5ee Vise seg fram? Dumhet er dessverre kronisk, kondolerer. Anonymkode: e4aeb...bad Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448525-hva-tenker-du-helt-%C3%A6rlig-om-100-uf%C3%B8retrygdede-som-trener-gjerne-p%C3%A5-treningssenter/page/3/#findComment-150115486 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2024 #55 Del Skrevet 6. juli 2024 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg bryr meg jo ikke om hvilket fremkomstmiddel du benytter for å komme deg fra A til B. Anonymkode: 5b853...5ee Men det at jeg har råd til å trene på treningssenter, viser altså at jeg får for mange penger.... Hi Anonymkode: 47f46...866 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448525-hva-tenker-du-helt-%C3%A6rlig-om-100-uf%C3%B8retrygdede-som-trener-gjerne-p%C3%A5-treningssenter/page/3/#findComment-150115491 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2024 #56 Del Skrevet 6. juli 2024 Stakkars uvitende mennesker, tenker jeg om sånne mennesker som sier sånt til deg. Anonymkode: 780fb...5b6 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448525-hva-tenker-du-helt-%C3%A6rlig-om-100-uf%C3%B8retrygdede-som-trener-gjerne-p%C3%A5-treningssenter/page/3/#findComment-150115499 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2024 #57 Del Skrevet 7. juli 2024 Anonym bruker skrev (På 4.7.2024 den 10.51): Da tenker jeg at de er friske nok til å jobbe. Anonymkode: 15447...d1a Da er du ganske uvitende Anonymkode: 780fb...5b6 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448525-hva-tenker-du-helt-%C3%A6rlig-om-100-uf%C3%B8retrygdede-som-trener-gjerne-p%C3%A5-treningssenter/page/3/#findComment-150115502 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2024 #58 Del Skrevet 7. juli 2024 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Ikke bare dem. Heldigvis er det ikke lengre populært å lage trutmunn. Vel, jeg har sett for mane uføretrygdede som er fullt oppegående men som ikke klarer å jobbe. Vet du hvor mye penger som renner ut av Norge pga uføretrygd? Anonymkode: 5b853...5ee De ser kanskje oppegående ut Anonymkode: 780fb...5b6 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448525-hva-tenker-du-helt-%C3%A6rlig-om-100-uf%C3%B8retrygdede-som-trener-gjerne-p%C3%A5-treningssenter/page/3/#findComment-150115503 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2024 #59 Del Skrevet 7. juli 2024 Det er nok en hårfin balanse mellom de som kan, men ikke gidder, og de som gidder men ikke kan. Jeg tror det er en altfor massiv jobb å følge opp hver og en individuelt helt ned til det nivået at man får skreddersydd ett opplegg som kun passer den ene. Jeg kjenner flere som er på aap/uføre (overraskende mange faktisk) og trenden der at de som virkelig er syke ønsker å jobbe. De bruker energien sin på det vi andre tenker er riktig sted. Mens de som ikke vil, de farter rundt og shopper og herjer på Jeg er 42 år, har 3 barn, full jobb, hus, en mann som er syk og som krever mye. Selv har jeg kroniske smerter, fatuige etter altfor mange operasjoner og insomnia. Men jeg ønsker å jobbe. Så da velger jeg å bruke energien på det. Treningssenter kan jeg bare la være. Gå tur har jeg ikke orka på 3 år. Det er ikke noe konkurranse i hvem som er mest sliten. Når hele kroppen min verker klokka 18 og jeg griner av utmattelse innen klokka er 19 så er det sliten nok for meg. Da spiller det ikke noe rolle hvor sliten naboen er Ja, velferdssystemet er altfor godt og vi bør nok passe oss for å ikke bruke det opp. Det komme noen etter oss også Anonymkode: a0643...9f3 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448525-hva-tenker-du-helt-%C3%A6rlig-om-100-uf%C3%B8retrygdede-som-trener-gjerne-p%C3%A5-treningssenter/page/3/#findComment-150115505 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2024 #60 Del Skrevet 7. juli 2024 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Det er nok en hårfin balanse mellom de som kan, men ikke gidder, og de som gidder men ikke kan. Jeg tror det er en altfor massiv jobb å følge opp hver og en individuelt helt ned til det nivået at man får skreddersydd ett opplegg som kun passer den ene. Jeg kjenner flere som er på aap/uføre (overraskende mange faktisk) og trenden der at de som virkelig er syke ønsker å jobbe. De bruker energien sin på det vi andre tenker er riktig sted. Mens de som ikke vil, de farter rundt og shopper og herjer på Jeg er 42 år, har 3 barn, full jobb, hus, en mann som er syk og som krever mye. Selv har jeg kroniske smerter, fatuige etter altfor mange operasjoner og insomnia. Men jeg ønsker å jobbe. Så da velger jeg å bruke energien på det. Treningssenter kan jeg bare la være. Gå tur har jeg ikke orka på 3 år. Det er ikke noe konkurranse i hvem som er mest sliten. Når hele kroppen min verker klokka 18 og jeg griner av utmattelse innen klokka er 19 så er det sliten nok for meg. Da spiller det ikke noe rolle hvor sliten naboen er Ja, velferdssystemet er altfor godt og vi bør nok passe oss for å ikke bruke det opp. Det komme noen etter oss også Anonymkode: a0643...9f3 Så enig med deg! Jeg kjenner også fryktelig mange på aap eller uføretrygd, og så kjenner jeg noen få slike som deg 🙂 Det du sier om å bruke dine "siste krefter" på jobb, er slik det burde være. Istedet messer disse uføre om å "greie å gjøre andre ting enn jobb", mens det de egentlig burde var å fokusere på å brødfø seg selv. Det er nærmest slik at alt er snudd på hodet: at det å jobbe er noe man gjør om man har energi igjen etter alt det morsomme man har lyst til! Og det er altfor mange som utnytter velferdsgodene, og som på sikt vil true ordningene det har tatt generasjoner å bygge opp. Det er en kjensgjerning at nordmenn er blitt late, vi har skyhøyt sykefravær, spesielt blant unge som egentliger arbeidsføre. Jeg er svært fornøyd med velferdsstaten, men det gir også noen sideeffekter som ikke er heldige. Anonymkode: 4bdaa...a7b Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448525-hva-tenker-du-helt-%C3%A6rlig-om-100-uf%C3%B8retrygdede-som-trener-gjerne-p%C3%A5-treningssenter/page/3/#findComment-150115592 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2024 #61 Del Skrevet 7. juli 2024 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Så enig med deg! Jeg kjenner også fryktelig mange på aap eller uføretrygd, og så kjenner jeg noen få slike som deg 🙂 Det du sier om å bruke dine "siste krefter" på jobb, er slik det burde være. Istedet messer disse uføre om å "greie å gjøre andre ting enn jobb", mens det de egentlig burde var å fokusere på å brødfø seg selv. Det er nærmest slik at alt er snudd på hodet: at det å jobbe er noe man gjør om man har energi igjen etter alt det morsomme man har lyst til! Og det er altfor mange som utnytter velferdsgodene, og som på sikt vil true ordningene det har tatt generasjoner å bygge opp. Det er en kjensgjerning at nordmenn er blitt late, vi har skyhøyt sykefravær, spesielt blant unge som egentliger arbeidsføre. Jeg er svært fornøyd med velferdsstaten, men det gir også noen sideeffekter som ikke er heldige. Anonymkode: 4bdaa...a7b Jeg hadde en kollega i skolen en gang, som jobben tre dager i uken. En hel (tir) og to halve (tor&fre). Det fungerte for elevene og for oss kollegaer. Hun planla mandager og hentet seg inn på onsdager og i helgene. Hun var ikke kontaktlærer, men tok seg av noen enkeltelever som hadde litt ekstra behov. Så fikk vi ny sjef som ville ha henne på skolen alle dager, fordi det var «mer forutsigbart for elevene». I mange år hadde de tre dagene vært nok, men nå funket det plutselig ikke? Dermed endte hun som ufør. Det er mange uføre som ikke finner plass i arb.livet, fordi de kan ikke jobbe 100%. Da blir de 100% ufør, selv om de har mye å gi. Ikke klag på velferdstaten, NAV eller de uføre. Det er arb.markedet som ikke gir rom for de som ikke klarer å yte mindre enn 100%. Og alle har rett på et liv utenfor arb.plassen. En skal kunne yte både på jobb og hjemme, uten å måtte bruke opp sine siste krefter på jobb. Kan du ikke yte hjemme etter jobb, da bør du ned i %. Hvis ikke kan en ende som utbrent og det anbefaler jeg ingen å gå gjennom! Anonymkode: 4a304...eef Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448525-hva-tenker-du-helt-%C3%A6rlig-om-100-uf%C3%B8retrygdede-som-trener-gjerne-p%C3%A5-treningssenter/page/3/#findComment-150115716 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2024 #62 Del Skrevet 7. juli 2024 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg hadde en kollega i skolen en gang, som jobben tre dager i uken. En hel (tir) og to halve (tor&fre). Det fungerte for elevene og for oss kollegaer. Hun planla mandager og hentet seg inn på onsdager og i helgene. Hun var ikke kontaktlærer, men tok seg av noen enkeltelever som hadde litt ekstra behov. Så fikk vi ny sjef som ville ha henne på skolen alle dager, fordi det var «mer forutsigbart for elevene». I mange år hadde de tre dagene vært nok, men nå funket det plutselig ikke? Dermed endte hun som ufør. Det er mange uføre som ikke finner plass i arb.livet, fordi de kan ikke jobbe 100%. Da blir de 100% ufør, selv om de har mye å gi. Ikke klag på velferdstaten, NAV eller de uføre. Det er arb.markedet som ikke gir rom for de som ikke klarer å yte mindre enn 100%. Og alle har rett på et liv utenfor arb.plassen. En skal kunne yte både på jobb og hjemme, uten å måtte bruke opp sine siste krefter på jobb. Kan du ikke yte hjemme etter jobb, da bør du ned i %. Hvis ikke kan en ende som utbrent og det anbefaler jeg ingen å gå gjennom! Anonymkode: 4a304...eef Helt enig i at det er arbeidslivet det er noe galt med. Jeg jobber i det offentlige. For et år siden flyttet vi til nytt kontor. Kravet til statlige arbeidsplasser er at det skal være åpne landskap, free seating osv. Jeg har nå to kolleger som har fungert godt på jobb til tross for sykdom og plager i mange år i litt redusert stilling fordi de har hatt eget kontor og har kunnet skjerme seg for lyd, allergener osv. De har også hatt fysiske tilpasninger. Nå er de begge sykemeldt og det er lite trolig at de kommer tilbake. Ikke fordi de ikke lenger kan utføre jobben sin, men fordi arbeidsgivers krav om tilpasningsdyktighet ikke har rom for at folk ikke er helt friske. Det er så dumt at jeg ikke har ord. Anonymkode: 592a5...56f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448525-hva-tenker-du-helt-%C3%A6rlig-om-100-uf%C3%B8retrygdede-som-trener-gjerne-p%C3%A5-treningssenter/page/3/#findComment-150115758 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2024 #63 Del Skrevet 7. juli 2024 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Helt enig i at det er arbeidslivet det er noe galt med. Jeg jobber i det offentlige. For et år siden flyttet vi til nytt kontor. Kravet til statlige arbeidsplasser er at det skal være åpne landskap, free seating osv. Jeg har nå to kolleger som har fungert godt på jobb til tross for sykdom og plager i mange år i litt redusert stilling fordi de har hatt eget kontor og har kunnet skjerme seg for lyd, allergener osv. De har også hatt fysiske tilpasninger. Nå er de begge sykemeldt og det er lite trolig at de kommer tilbake. Ikke fordi de ikke lenger kan utføre jobben sin, men fordi arbeidsgivers krav om tilpasningsdyktighet ikke har rom for at folk ikke er helt friske. Det er så dumt at jeg ikke har ord. Anonymkode: 592a5...56f Dette er jeg helt enig i også. Jeg har blitt mye dårligere etter at jeg måtte bytte lokasjon, nettopp pga støy og mas. Har lenge hatt hjemmekontor på onsdager som en tilrettelegging, men det ønsker sjefen å fjerne nå. Sjal sies at jeg nok ser meg om etter nytt sted om ikke for lenge om ikke forholdene på arbeidsplassen blir bedre Vi tilpasser forøvrig en hel del for andre yrkesgrupper på jobb så hos oss ville reduserte stillinger vært helt uproblematisk. Anonymkode: a0643...9f3 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448525-hva-tenker-du-helt-%C3%A6rlig-om-100-uf%C3%B8retrygdede-som-trener-gjerne-p%C3%A5-treningssenter/page/3/#findComment-150115760 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2024 #64 Del Skrevet 7. juli 2024 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Dette er jeg helt enig i også. Jeg har blitt mye dårligere etter at jeg måtte bytte lokasjon, nettopp pga støy og mas. Har lenge hatt hjemmekontor på onsdager som en tilrettelegging, men det ønsker sjefen å fjerne nå. Sjal sies at jeg nok ser meg om etter nytt sted om ikke for lenge om ikke forholdene på arbeidsplassen blir bedre Vi tilpasser forøvrig en hel del for andre yrkesgrupper på jobb så hos oss ville reduserte stillinger vært helt uproblematisk. Anonymkode: a0643...9f3 Reduserte stillinger er greit hos oss, men arbeidsgiver vil ikke reservere cellekontor for de som trenger det som tilpasning lenger. De mener at det er "urettferdig" for alle de andre som kunne tenke seg å sitte på eget kontor. Så de som trenger det kan selvsagt være på jobb før 7 om morgenen og håpe å sikre seg et hvis ikke må de finne seg en plass blant oss andre. I praksis vil det si at de vet at de skviser folk ut av arbeidslivet men at de synes det er greit. Anonymkode: 592a5...56f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448525-hva-tenker-du-helt-%C3%A6rlig-om-100-uf%C3%B8retrygdede-som-trener-gjerne-p%C3%A5-treningssenter/page/3/#findComment-150115763 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2024 #65 Del Skrevet 7. juli 2024 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Reduserte stillinger er greit hos oss, men arbeidsgiver vil ikke reservere cellekontor for de som trenger det som tilpasning lenger. De mener at det er "urettferdig" for alle de andre som kunne tenke seg å sitte på eget kontor. Så de som trenger det kan selvsagt være på jobb før 7 om morgenen og håpe å sikre seg et hvis ikke må de finne seg en plass blant oss andre. I praksis vil det si at de vet at de skviser folk ut av arbeidslivet men at de synes det er greit. Anonymkode: 592a5...56f Ja det er en uting. Mister litt følelsen av å ha noe verdi som arbeidstaker da Anonymkode: a0643...9f3 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448525-hva-tenker-du-helt-%C3%A6rlig-om-100-uf%C3%B8retrygdede-som-trener-gjerne-p%C3%A5-treningssenter/page/3/#findComment-150115768 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2024 #66 Del Skrevet 7. juli 2024 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Jeg hadde en kollega i skolen en gang, som jobben tre dager i uken. En hel (tir) og to halve (tor&fre). Det fungerte for elevene og for oss kollegaer. Hun planla mandager og hentet seg inn på onsdager og i helgene. Hun var ikke kontaktlærer, men tok seg av noen enkeltelever som hadde litt ekstra behov. Så fikk vi ny sjef som ville ha henne på skolen alle dager, fordi det var «mer forutsigbart for elevene». I mange år hadde de tre dagene vært nok, men nå funket det plutselig ikke? Dermed endte hun som ufør. Det er mange uføre som ikke finner plass i arb.livet, fordi de kan ikke jobbe 100%. Da blir de 100% ufør, selv om de har mye å gi. Ikke klag på velferdstaten, NAV eller de uføre. Det er arb.markedet som ikke gir rom for de som ikke klarer å yte mindre enn 100%. Og alle har rett på et liv utenfor arb.plassen. En skal kunne yte både på jobb og hjemme, uten å måtte bruke opp sine siste krefter på jobb. Kan du ikke yte hjemme etter jobb, da bør du ned i %. Hvis ikke kan en ende som utbrent og det anbefaler jeg ingen å gå gjennom! Anonymkode: 4a304...eef Dette er et godt poeng, og en stor del av problemet. Arbeidslivet vil ikke ha noen som er delvis arbeidsføre og trenger tilrettelegging. De som kanskje kan jobbe tre dager den ene uka, men som er utbrent neste uke. De som er uforutsigbare, og ikke kan ha faste arbeidsdager. De som sliter med diverse psykiske plager og ikke passer inn sosialt. Det er mange av uføre som har restarbeidsevne, men som det ikke finnes arbeid til. Tenk litt over det før du dømmer de som har energi til å gå ut noen timer, du som dømmer Anonymkode: 1ce08...ca8 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448525-hva-tenker-du-helt-%C3%A6rlig-om-100-uf%C3%B8retrygdede-som-trener-gjerne-p%C3%A5-treningssenter/page/3/#findComment-150115823 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2024 #67 Del Skrevet 7. juli 2024 Jeg er både glad på vedkommendes vegne, og lei meg på egne vegne. Jeg har null overskudd eller tid til treningssenter selv, med full jobb og pendling og to barn som krever ganske mye. Kroppen hadde helt sikkert trengt det, jeg har mye vondt i skulder og nakke og har dårlig søvn. Husarbeidet blir også forsømt, vi tar unna det vi orker i helgene men er alltid på etterskudd. Har dessverre ikke mye overskudd til barna heller ikke så mye som de fortjener. Dette er ikke de uføres skyld. Men det er et paradoks at de (ikke alle! Men de friskeste av dem) med blant annet mine skattepenger har mange flere timer til egentid, trening, lage spennende mat fra bunnen av (en jeg kjenner som er ufør gjør nettopp det) mens her blir det raske løsninger i hverdagen. Anonymkode: 281d0...c33 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448525-hva-tenker-du-helt-%C3%A6rlig-om-100-uf%C3%B8retrygdede-som-trener-gjerne-p%C3%A5-treningssenter/page/3/#findComment-150115831 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2024 #68 Del Skrevet 7. juli 2024 Anonym bruker skrev (29 minutter siden): Jeg er både glad på vedkommendes vegne, og lei meg på egne vegne. Jeg har null overskudd eller tid til treningssenter selv, med full jobb og pendling og to barn som krever ganske mye. Kroppen hadde helt sikkert trengt det, jeg har mye vondt i skulder og nakke og har dårlig søvn. Husarbeidet blir også forsømt, vi tar unna det vi orker i helgene men er alltid på etterskudd. Har dessverre ikke mye overskudd til barna heller ikke så mye som de fortjener. Dette er ikke de uføres skyld. Men det er et paradoks at de (ikke alle! Men de friskeste av dem) med blant annet mine skattepenger har mange flere timer til egentid, trening, lage spennende mat fra bunnen av (en jeg kjenner som er ufør gjør nettopp det) mens her blir det raske løsninger i hverdagen. Anonymkode: 281d0...c33 Synd at du ødelgger innlegget ditt med å trekke inn at dine skattepenger går de til de uføretrygdede. Dine skattepenger finansierer ikke det du og dine barn koster engang. Hi Anonymkode: 47f46...866 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448525-hva-tenker-du-helt-%C3%A6rlig-om-100-uf%C3%B8retrygdede-som-trener-gjerne-p%C3%A5-treningssenter/page/3/#findComment-150115841 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2024 #69 Del Skrevet 7. juli 2024 For mange uføre er det jo ekstremt viktig med trening for at kroppen ikke skal bli enda dårligere, eller for å forsinke en sykdomsprosess. Hadde bare blitt glad om jeg traff noen uføre på trening eller tur i skogen. Anonymkode: 1fa2f...ee8 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448525-hva-tenker-du-helt-%C3%A6rlig-om-100-uf%C3%B8retrygdede-som-trener-gjerne-p%C3%A5-treningssenter/page/3/#findComment-150115869 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2024 #70 Del Skrevet 8. juli 2024 Uføre kan ikke jobbe, men de kan trene og være med på alt som er gøy. Rart det der... Anonymkode: 15447...d1a Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448525-hva-tenker-du-helt-%C3%A6rlig-om-100-uf%C3%B8retrygdede-som-trener-gjerne-p%C3%A5-treningssenter/page/3/#findComment-150115882 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2024 #71 Del Skrevet 8. juli 2024 Blop skrev (På 4.7.2024 den 7.04): Ja, det ser vi jo på svarene i tråden her, 100% lynsjing 🙄. Det er en kjent sak at uføre pleier å bli lynsja i tråder her inne. Godt å se så mange positive svar. 😊 Står ukentlig artikler på dagbladet om temaet. Uføre som får kommentarer for å orke å trene men ikke jobbe. Anonymkode: f9bfd...d8f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448525-hva-tenker-du-helt-%C3%A6rlig-om-100-uf%C3%B8retrygdede-som-trener-gjerne-p%C3%A5-treningssenter/page/3/#findComment-150115884 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gemini77/ Skrevet 8. juli 2024 #72 Del Skrevet 8. juli 2024 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Uføre kan ikke jobbe, men de kan trene og være med på alt som er gøy. Rart det der... Anonymkode: 15447...d1a Lett å tenke at de kan trene men ikke jobbe, men sannheten for mange kronisk syke er at de verken kan jobbe eller trene hvis det blir for mye. Ved revmatiske sykdommer f.eks er man helt avhengig av å trene for å holde sykdommen relativt i sjakk og seg selv oppegående. Jobber man og ikke rekker eller orker trening, vil sykdommen forverre seg, kroppen blir helt håpløs og men klarer verken å jobbe eller trene. lett å tenke at hvis man klarer å trene, klarer man å jobbe. Det blir altfor enkel tankegang. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448525-hva-tenker-du-helt-%C3%A6rlig-om-100-uf%C3%B8retrygdede-som-trener-gjerne-p%C3%A5-treningssenter/page/3/#findComment-150115903 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2024 #73 Del Skrevet 8. juli 2024 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Jeg er både glad på vedkommendes vegne, og lei meg på egne vegne. Jeg har null overskudd eller tid til treningssenter selv, med full jobb og pendling og to barn som krever ganske mye. Kroppen hadde helt sikkert trengt det, jeg har mye vondt i skulder og nakke og har dårlig søvn. Husarbeidet blir også forsømt, vi tar unna det vi orker i helgene men er alltid på etterskudd. Har dessverre ikke mye overskudd til barna heller ikke så mye som de fortjener. Dette er ikke de uføres skyld. Men det er et paradoks at de (ikke alle! Men de friskeste av dem) med blant annet mine skattepenger har mange flere timer til egentid, trening, lage spennende mat fra bunnen av (en jeg kjenner som er ufør gjør nettopp det) mens her blir det raske løsninger i hverdagen. Anonymkode: 281d0...c33 Du må huske på at den situasjonen du står i nå er forholdsvis kort om du ikke har mange barn som er spredd i alder. I tillegg er den selvvalgt og skal selvsagt ikke måles mot mennesker som er så syke at de ikke kan jobbe. Å være misunnelig på at en med hele dagen til rådighet har overskudd til å lage mat fra bunnen er så smålig at jeg hadde skammet meg over tankene mine Og du skal slappe helt av mtp skattepengene dine, de dekker ikke inn det du selv koster staten engang. Anonymkode: 63e91...4f6 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448525-hva-tenker-du-helt-%C3%A6rlig-om-100-uf%C3%B8retrygdede-som-trener-gjerne-p%C3%A5-treningssenter/page/3/#findComment-150115905 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2024 #74 Del Skrevet 8. juli 2024 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Jeg er både glad på vedkommendes vegne, og lei meg på egne vegne. Jeg har null overskudd eller tid til treningssenter selv, med full jobb og pendling og to barn som krever ganske mye. Kroppen hadde helt sikkert trengt det, jeg har mye vondt i skulder og nakke og har dårlig søvn. Husarbeidet blir også forsømt, vi tar unna det vi orker i helgene men er alltid på etterskudd. Har dessverre ikke mye overskudd til barna heller ikke så mye som de fortjener. Dette er ikke de uføres skyld. Men det er et paradoks at de (ikke alle! Men de friskeste av dem) med blant annet mine skattepenger har mange flere timer til egentid, trening, lage spennende mat fra bunnen av (en jeg kjenner som er ufør gjør nettopp det) mens her blir det raske løsninger i hverdagen. Anonymkode: 281d0...c33 Du glemmer mange vesentlige ting i regnestykket ditt. Du tar med alt som sliter deg ut og alt du ikke rekker/prioriterer i ditt, men for de som er uføre tar du kun inn i regnskapet hva de rekker og ingenting av alt det andre. Du tar ikke inn at de også kan ha omsorgsoppgaver, at de har en sykdom som tar tid, stjeler krefter og ressurser, søvn og velbehag. Du nevner ikke at kanskje det eneste den uføre har tid og ressurser til er å lage mat fra bunnen. Resten av "egentida" er kanskje sovende eller liggende på en sofa med Netflix. Jeg vet det høres forlokkende ut for en som deg som er sliten, men de t er ikke veldig stas når det ikke er noe man velger, men noe som er eneste alternativ på 15. året. Det er noe så vanvittig smålig i å sitte og være misunnelig på mennesker som har fått sykdommer, skader og lidelser som vil vare livet ut, som man ikke kan ta fri fra eller ferie fra, som reduserer livskvalitet, muligheter, deltagelse i fellesskapet og det å være til nytte. Jeg er rimelig brennsikker på at alle uføre gladelig hadde byttet inn uføretrygden mot en frisk kropp og en jobb. Det hadde du også gjort. Anonymkode: 592a5...56f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448525-hva-tenker-du-helt-%C3%A6rlig-om-100-uf%C3%B8retrygdede-som-trener-gjerne-p%C3%A5-treningssenter/page/3/#findComment-150115914 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2024 #75 Del Skrevet 8. juli 2024 Anonym bruker skrev (På 4.7.2024 den 9.42): Jeg tenker at det er utrolig viktig å trene. Spesielt for de som er uføre. Men generelt sett tenker jeg at den norske velferdsstaten burde legges ned. Nordmenn er blitt en gjeng med pyser, med et velferdssystem som tiltrekker seg pyser fra alle verdenshjørner. Men å trene er alltid bra. Jeg tenker absolutt ikke negativt om andre som trener, spesielt ikke uføre. Anonymkode: 61631...52b Hva mener du de som ikke kan jobbe pga sykdom skal leve av? Vil du tilbake til tiden med fattigkassa? Anonymkode: 40a64...cc3 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448525-hva-tenker-du-helt-%C3%A6rlig-om-100-uf%C3%B8retrygdede-som-trener-gjerne-p%C3%A5-treningssenter/page/3/#findComment-150115923 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå