Gå til innhold

Kollega dom ødelegger

Anbefalte innlegg

Lang historie kort. 
Jeg har en kollega fra helv.. vi var venninner i ungdomstiden, og for 10 -12 år siden ble hun min kollega. Vi fikk tilbake litt av kontakten, men det skar seg. Dette er nå 10 år siden. 
Det har vært mye styr med henne på jobb, og mye konflikter med henne. 
Folk kan ikke fordra henne. Helt til de jobber tett med henne, så klarer hun å snu de og de blir fort «inne med» henne igjen. 
Hun spiller på psyken, at det er så synd på henne, eller smisker seg og sniker seg innpå folk. folk går fem på. 
hun kan skryte folk opp i skyene i plenum, slik at de blir smigrer. Dette er hennes måte å knytte folk til seg. 
Hun har lagt meg til hat. Hun kan gå rett forbi meg i gangen uten å se på meg. Sier ikke hei, og svarer meg ikke om jeg må henvende meg til henne. 
hun kan komme inn på min avd og menge seg med min kollega, le høyt og holde meg helt ute. 
Folk tørr ikke si fra til henne hvis det er noe, da hugger hun. Folk orker ikke å bli møtt med hugging, så da er det bedre å være inne med henne. 
Jeg kjenner veldig på dette, da jeg er sensitiv for stemninger. 
Eks. I dag holdt jeg og en kollega på med et prosjekt. Denne Thea som jeg kan kalle henne kom inn og snakker kun med min kollega om hvor bra dette blir. 
Jeg kopler meg på samtalen etterhvert siden hun ble stående så lenge. Sa det var mye jobb, men det kommer til å bli et bra resultat osv.  da snur hun på hælen å går. 
Hun er en person som man helt tydelig har psykopatiske trekk. Hun stenger ute, kan drite ut folk, og elsker å se folk usikker. 
lite empati med andre, men er tillært. 
hva gjør jeg for å klare ignorere og heve meg over dette? 
vi jobber i barnehage, så er avhengig av god dialog både for barnas del og for kollegiumet sin del

Anonymkode: 3a259...792

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448520-kollega-dom-%C3%B8delegger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ser ut som et sunt miljø. Det blir sånn finn fem feil, og jeg gidder ikke engang å spørre hvor leder er oppe i dette psyke kaoset. 

Så, istedenfor så kan jeg si hva jeg tror hjelper for deg. Du må slutte å forklare dårlige følelser med at du er var på stemninger. Når du möter henne og hun ikke ser på deg eller svarer på en hilsen, så får hun deg til å fle deg dum og mindreverdig, så det du må gjøre er alltid å se på henne. Hold blikket rett på henne før du passerer og når du passerer. Hold blikket på henne når hun prøver seg med annen nedpsyking. Jeg mener ikke å "kaste et blikk på", men å holde på- se rett på henne.

Slike personer som henne er vanskelige å stoppe, men vis deg ihvertfall sterkere og legg bort de følelsene hun gir deg ( stemningen ) Det er ikke ett sekund det er riktig å la henne få overtak.

ReneRene skrev (15 minutter siden):

Ser ut som et sunt miljø. Det blir sånn finn fem feil, og jeg gidder ikke engang å spørre hvor leder er oppe i dette psyke kaoset. 

Så, istedenfor så kan jeg si hva jeg tror hjelper for deg. Du må slutte å forklare dårlige følelser med at du er var på stemninger. Når du möter henne og hun ikke ser på deg eller svarer på en hilsen, så får hun deg til å fle deg dum og mindreverdig, så det du må gjøre er alltid å se på henne. Hold blikket rett på henne før du passerer og når du passerer. Hold blikket på henne når hun prøver seg med annen nedpsyking. Jeg mener ikke å "kaste et blikk på", men å holde på- se rett på henne.

Slike personer som henne er vanskelige å stoppe, men vis deg ihvertfall sterkere og legg bort de følelsene hun gir deg ( stemningen ) Det er ikke ett sekund det er riktig å la henne få overtak.

Har gjort det. Ser på henne og prøver å få øyekontakt, men hun ser rett frem eller går forbi uten å se på meg. 
Hun der er vanskelig å stoppe eller snu ja. 
Til og med ledere er «redd» henne, da ingen kan si henne i mot eller si fra til henne. De fleste folk tar til seg tilsnakk eller endrer på ting om noen sier fra. Men hun hugger tilbake, og det takler ikke folk. Så det blir til at hun får Ture frem som hun vil. 
hun blandet seg inn i en situasjon for noen mnd siden, og da sa jeg tydelig fra til henne på en ryddig og fin måte at dette tar vi oss av. Dette foran andre. Hun ble dødsfornærmet og snakket ikke til meg på flere uker. 
Hun driver med utpsyking. 
det er kun hun som kan si fra, ingen andre. 
styrer har hatt samtaler med henne mange ganger, grunnet andre konflikter hun har vært i, men akkurat dette er vanskelig å ta henne på. Hun gjør ikke noe spesielt, det er den ignorering og utpsykingen som er synlig for meg, men ikke like godt for andre. 

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Har gjort det. Ser på henne og prøver å få øyekontakt, men hun ser rett frem eller går forbi uten å se på meg. 
Hun der er vanskelig å stoppe eller snu ja. 
Til og med ledere er «redd» henne, da ingen kan si henne i mot eller si fra til henne. De fleste folk tar til seg tilsnakk eller endrer på ting om noen sier fra. Men hun hugger tilbake, og det takler ikke folk. Så det blir til at hun får Ture frem som hun vil. 
hun blandet seg inn i en situasjon for noen mnd siden, og da sa jeg tydelig fra til henne på en ryddig og fin måte at dette tar vi oss av. Dette foran andre. Hun ble dødsfornærmet og snakket ikke til meg på flere uker. 
Hun driver med utpsyking. 
det er kun hun som kan si fra, ingen andre. 
styrer har hatt samtaler med henne mange ganger, grunnet andre konflikter hun har vært i, men akkurat dette er vanskelig å ta henne på. Hun gjør ikke noe spesielt, det er den ignorering og utpsykingen som er synlig for meg, men ikke like godt for andre. 

Styrer gjør med andre ord ikke jobben sin. Ikke at jeg blir så veldig overrasket. 

Nei, poenget er ikke øyekontakt. Det er akkurat det hun vil unngå hvis hun vet hun blir observert. 

Jeg tror jeg hadde byttet jobb, og ikke på grunn av henne alene, men fordi det ikke går an at styrer sitter med hendene i fanget her mens hun selv er redd. 

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...