Gå til innhold

Har du døren på vaskemaskinen åpen eller lukket når den ikke er i bruk?

Anbefalte innlegg

Er det et bevisst valg, og i så fall hvorfor?

Her mener en at den skal stå oppe for det er ikke bra at den er lukket, det trengs å luftes

Den andre mener at den ikke må stå oppe, for det ødelegger hengslene på døra når den står oppe så mye, siden døra er såpass tung

Anonymkode: 3a91b...c83

Fortsetter under...

Åpen, den blir sur om ikke. 

Mulig det er kun i hodet mitt, men der jeg bodde før måtte den være lukket, og den maskinen vsr gørrsur hele tiden. Her har den aldri vært sur en eneste gang 😊👍

Anonymkode: c9ae6...e4d

Annonse

Lukke for å beskytte hengslene? Aldri hørt, hvem sier det?

Her står den alltid åpen, for å forhindre lukt. Skal aldri lukke noe som et fuktig inni.

Anonymkode: f2cc0...a7c

Annonse

Har den alltid åpen, og har alltid gjort det.

Mannen min har det med å måtte lukke alle dører i huset før vi drar på ferie og det hadde han gjort med vaskemaskinen også en gang. Det ble ekstra dyr ferie, for det endte i ny maskin, det stinka mugg i den etter at den hadde stått med lukket dør i 2 uker.

Anonymkode: e7b81...1ba

Åpen!

Det samme med oppvaskmaskinen, den står alltid på gløtt. Unntatt når svigermor er på besøk, for hun lukker konsekvent døren på oppvaskmaskinen hver gang noe settes inn. Jeg åpner den igjen så snart jeg oppdager det 😅

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Alltid åpen.

Jeg vedder på at den som mener at hengslene blir ødelagt er en mann. Det er de som får for seg slike merkelige ting 😅

Anonymkode: ab2b5...165

Hehe, det har du helt rett i 😂

Hi

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Hehe, det har du helt rett i 😂

Hi

Hvis han vil være sikker på at dere trenger en ny maskin en gang i halvåret, så er det lurt å lukke døren. Da råtner den innvendig og blir ødelagt. 

Den står på gløtt. Det kan bli mugg og dårlig lukt i den har jeg hørt, så har alltid hatt den på gløtt. Aldri helt åpen. Aldri hatt problemer med lukt eller fukt, så mulig det har noe for seg. 

Så det var mugg i vaskemaskinen på hytta når jeg åpna hytta for sesongen i påska. Om det var tilfeldig eller ei, om døra var lukket husker jeg heller ikke. Så det ble en vakse og rense jobb på meg. Tror ikke jeg har opplevd det før på hytta.

Anonymkode: 27c79...bd7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...