Gå til innhold

Folk som ikke blir plaget av mygg, tror ikke på meg!

Anbefalte innlegg

Jeg er så lei av at "alle" tror jeg krisemaksimerer og sutrer. Myggen hiver seg over meg, og jeg kjenner mygg og knott med én gang de kommer. I tillegg reagerer jeg allergisk på noen typer myggstikk, og får store hevelser der stikkene kommer.

Her om dagen var jeg utenfor noen få minutter i hagen sammen med mannen min. Han fikk ingen bitt - jeg fikk syv. 

Likevel bagatelliserer folk meg når jeg sier at det er myggete her, de skjønner ikke greien! Det er ikke jeg som sutrer, det er myggen som går bananas på meg 😡

Anonymkode: ebb46...1f7

Fortsetter under...

Jeg forstår deg! Jeg har det likt. Myggen elsker meg OG jeg reagerer voldsomt på stikk. Det hovner opp og klør så intenst at jeg ikke sover skikkelig på to døgn. Jeg har hatt det slik så lenge jeg kan huske. For meg kan Zyrtec hjelpe litt, men best er det å kle seg slik at jeg unngår stikk.

Anonymkode: f45aa...fba

Har det på samme vis. Det er pyton! Er bedre som voksen, men får fortsatt flere og større stikk enn de rundt meg. 

Da vi så etter hus var det faktisk et krav at det ikke skulle være i mygg-område. Min datter har dessverre det samme problemet. Kom hjem med 50 myggstikk etter hyttetur i fjor.

Så all sympati herfra! Jeg tror deg så absolutt!

Anonymkode: b71b6...e61

Det må være noen merkelige mennesker som ikke "tror deg"på dette. Eller kanskje du klager for mye? 

Jeg forstår godt at det er plagsomt, og ja, noen blir bitt og stukket mer av ulike insekter. Jeg er heldigvis ikke blant dem, takk gud. Husker ikke helt hvor vi var på roadtrip en gang, og stoppet et sted ved en elv for å spise mat. Jeg har aldri sett så mye mygg før- det var skyer. Grøss. Men to av de andre måtte gå inn i bilen igjen, for de ble stukket etter få sekunder. Jeg gikk gjennom "skyen" og fikk to stikk. Men det var utrolig ekkelt. Hørte et sted at det var ekstra mye mygg i år, så du har min største forståelse. 

Ps syns det er litt rart de ikke har kommet opp med noe ufarlig som kan hjelpe med å holde mygg osv unna...

At myggen foretrekker noen fremfor andre er da ingen hemmelighet... Rart at folk ikke tror på det.

Må ha noe med kroppslukt, blodtype eller noe å gjøre.

Søsteren min er helt lik. Vi kan gå tur sammen med hundene en kveld, og der jeg får to myggstikk får hun 15. Veldig rart. Ikke noen spesielle forskjeller på kostholdet vårt hellet så kroppslukten skiller seg ikke ut pga det.

Anonymkode: d05ea...608

Her i familien har vi to som blir stukket og to som nesten ikke blir det. Jeg kan sove ved siden av mannen og når vi står opp har jeg åtte stikk og han ingen. Når jeg vet at det er mye mygg tar jeg ofte på meg bukse og noe med lange ermer eller jeg bruker myggmiddel (mild med en del naturlig ingredienser). Vi har en fritidsbolig der det kan være litt mygg så der har vi myggnetting i vinduene. Når vi ikke får mygg inn reduseres myggstikkene betraktelig. 

Som voksen klør ikke stikkene så mye lenger, men noen av myggstikkene får et hardt, opphevet og rødt senter på størrelse med en 5-kroning som bruker lang tid på å gå bort. Det er rundt 3500 myggtyper i verden så det er nok bare noen typer jeg reagerer så sterkt på. Jeg har venner som får store betennelser av myggen. De bruker allergimedisin og sterk myggspray.

Anonymkode: 19658...32d

Annonse

Mannen min blir mykje meir plaga av mygg og knott enn meg. Derimot får eg kraftigare reaksjon når eg først blir stukke.

Eg forstår heilt utan problem at han er plaga. Det eg ikkje forstår er kvifor han insisterer på å klage på myggen og skape ustemning. Det er like mykje mygg enten han klagar eller ei. Det ein kan gjere er å bruke insektsmiddel, egna klede og/eller hatt med nett. Dette er tiltak som virkar. Ikkje ein einaste gong har myggen endra atferd grunna ei klage frå mannen min, så det er i grunn berre å slutte med.

Sover vi med vinduet åpent får jeg 15 stikk, han 0. Vi bodde i ett myggområde tidligere å han fikk to tre stikk, jeg 30-40 stikk på en kveld. Han elsket å ha meg i nærheten for da slapp han å bli stukket.

Anonymkode: f500f...6e2

☆☆☆ skrev (1 time siden):

Mannen min blir mykje meir plaga av mygg og knott enn meg. Derimot får eg kraftigare reaksjon når eg først blir stukke.

Eg forstår heilt utan problem at han er plaga. Det eg ikkje forstår er kvifor han insisterer på å klage på myggen og skape ustemning. Det er like mykje mygg enten han klagar eller ei. Det ein kan gjere er å bruke insektsmiddel, egna klede og/eller hatt med nett. Dette er tiltak som virkar. Ikkje ein einaste gong har myggen endra atferd grunna ei klage frå mannen min, så det er i grunn berre å slutte med.

For min del funker ikke myggmiddel i det hele tatt, og de kommer seg innenfor plagg også ☹️. Skjønner at klaging er irriterende 

Samme her! Mannen min er ikke plaget og mener at jeg skal slutte å klø så løser seg alt. Da blir det ikke sår osv. Han selv får knaptnok stikk og får han et bittelite et så klarer han å ikke klø på det. 
Har vi en mygg på soverommet har jeg 10 svære myggstikk når vi våkner og han ingen.

Ikke så mye mygg her hvor vi bor men noen. Som noen sa her oppe; hvis jeg skal flytte et sted er jeg avhengig av å vite at det IKKE er mygg der. Det ville ha ødelagt vår og sommer for meg.

Hater mygg!

Anonymkode: c3b6f...9d0

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Jeg er så lei av at "alle" tror jeg krisemaksimerer og sutrer. Myggen hiver seg over meg, og jeg kjenner mygg og knott med én gang de kommer. I tillegg reagerer jeg allergisk på noen typer myggstikk, og får store hevelser der stikkene kommer.

Her om dagen var jeg utenfor noen få minutter i hagen sammen med mannen min. Han fikk ingen bitt - jeg fikk syv. 

Likevel bagatelliserer folk meg når jeg sier at det er myggete her, de skjønner ikke greien! Det er ikke jeg som sutrer, det er myggen som går bananas på meg 😡

Sutring er en skikkelig uting. Ingen liker vel mygg? Men å sutre hjelper overhodet ikke. 

Anonymkode: bbe46...f77

Annonse

Merkelig. Jeg reagerer veldig på stikk og myggen er uheldigvis glad i å stikke meg, du har min sympati. 

Men aldri opplevd at noen ikke tror på meg, hele ryggen min så ut som en kuleramme etter jeg var tilskuer på en fotballkamp, jeg blir jo et vandrende bevis 😅

Anonymkode: 173a0...a39

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...