Gå til innhold

Hvor mye klarer dere å spare pr mnd?

Anbefalte innlegg

Her er vi som mannen i gaten av yrker: tømrer, rørlegger, bhg lærer, lærer osv. 

Det vil si at vi har ikke all verdens i månedslønn og lever deretter. 
Dere med lignende inntekt, hvordan klarer dere det slik økonomien er nå? 

Flere i lignende yrker rundt oss kommer fra velstående familier og har mye likevel. Så vi kan ikke sammenligne siden vi kommer fra familier med samme bakgrunn - ingen formuer fra gammelt av. 

Anonymkode: 64551...01c

Fortsetter under...

Ingenting. Prøver å sette av litt til sertifikat til mellomste, men det ryker hver mnd. Det er ikke sånn at vi _må_ telle på kronene, men vi har nok lagt til oss ett litt høyt forbruk tidligere når renta var lav. Har helt vanlig lønn vi og. Ikke noe fancysmancy. Men betaler 26.000 på huslånet så det er jo mye

Anonymkode: a26c9...4eb

Mannen er bilmekaniker og jeg er ufør (var førskolelærer før jeg ble syk)

Vi har et fast trekk på 300 kr hver på lønningsdag, så 600 i mnd går inn på et rentefond.

Ellers er det fint lite. Betaler jo ned gjeld, så nå har vi mellom 40 og 50% lånrgrad på boligen, det er jo en form for sparing det også.

Datteren i huset konfirmeres i høst, og vi har spart til bunad. Handlet sølvet på kampanjer de siste par årene, og tatt ting litt gradvis der. Bare montering igjen nå.

Anonymkode: 8d2fd...f6a

To fagarbeidere her. Sparer 500kr hver pluss det vi får når vi bruker kort. Har jeg igjen penger når ny lønn kommer så settes det på sparing/feriekonto. Sparer også det jeg får gjennom coopkortet hvert år. 

Kunne nok ha spart mer, men da må vi gjøre en større innsats😅

Anonymkode: c15d9...f6d

Annonse