Gå til innhold

Å gro ut grått hår/ farge håret grått?

Anbefalte innlegg

Jeg har kommet til ett punkt hvor jeg ønsker å bli gråere i håret, da etterveksten er helt forferdelig og det koster en formue å stripe/farge håret. 
Håret "ser ikke ut" nå pga av fargingen. 

Er det noen som har tips til god frisør på grått hår i Trondheim?

Evt hva skal jeg si til frisøren for å få dem til å forstå at jeg ønsker en mer naturlig overgang og la håret vokse ut ?? 

Anonymkode: c4bae...b76

Fortsetter under...

Frisør har løsninger for dette. For eksempel legge inne en del lyse striper med grått spill i, for at overgangen mellom farget hår og ettervekst skal duses ut. Snakk med frisør om hvilke løsninger som vil gi best resultat i ditt tilfelle. 

Anonymkode: e33e5...8b2

Som forrige anonym vil jeg anbefale deg å snakke med frisøren, nesten hele befolkningen blir grå, og veldig veldig mange går til frisøren for å få hjelp til overgangen. De kan garantert hjelpe deg med forskjellige alternativer.

Søsteren min har striper i håret sitt, så det ikke blir en så skarp kant mellom fargene. Det fungerer fint på henne.

Selv har jeg bare brukt glansvask, eller semi-permanent farge ca annenhver måned frem til det ble såpass mye grått at jeg nå bare lar det være.

Anonymkode: 160b8...55a

Annonse

Du kan også be frisøren om å  ta en behandling som fjerner gammel hårfarge ( rense håret) for å mildne overgangen litt. Jeg tok to sånne renser med 8 ukers mellomrom og forandringen var stor. 

Anonymkode: 757b1...759

Så flott at du sparer til grått!

Jeg har to venninner med nydelig hår, som har sluttet å farge og heller bruker litt penger på god klipp og gode produkter. Det er SÅ mye penere enn ettervekst 80% av tiden.

Støtter striper og tenker det er lurt å innstille seg på overgang, men så blir det fint! 

Lykke til! 

Jeg har tenkt det samme som deg hi, men sliter med «overgangen». Når etterveksten blir for ille får jeg mark og farger det igjen. Har også langt hår, så det tar jo laaang tid før håret mitt blir ufarget.

Har vurdert avfarging, men mistenker at det sliter veldig på håret….

Anonymkode: c6972...56a

Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

Jeg har tenkt det samme som deg hi, men sliter med «overgangen». Når etterveksten blir for ille får jeg mark og farger det igjen. Har også langt hår, så det tar jo laaang tid før håret mitt blir ufarget.

Har vurdert avfarging, men mistenker at det sliter veldig på håret….

Avfarging virker ikke 100%, du får ikke din egentlige farge tilbake.

Men, håret blir lysere så du kan farge det i en lysere farge så etterveksten ikke blir så skarp.

Naboen her klippet seg til skuldrene og bleket/farget lyst istedenfor den veldig mørke, nesten svarte fargen hun hadde brukt i flere tiår. Jeg kjente henne nesten ikke igjen, det ble veldig uvant. Men håret har vokst seg lenger igjen og hun er så fin.

Tusen takk for mange svar. Jeg har også veldig langt hår og har prøvd striper. Tror problemet er at jeg naturlig er veldig mørk kald, håret er veldig varmt der det er stripet/farget før. 

Prøvde sist å si at jeg vil ha det så nære ettervekst (det grå) som mulig. men resultatet ble ikke slik jeg ville. 

Gruer meg til frisør besøk pga flere ganger opplevd de klippet 10 ggr mer enn hva vi blir enige om og fargen ikke blir slik vi blir enige om :S 

Jeg forklarte til frisøren hva jeg ville ha. Tynne, tynne striper og lett farging fordelt på tre ganger på halvannet år. Etter det skulle det ikke være nødvendig å gjøre mer, og det har det ikke blitt. Vel verdt de seks timene i frisørstolen hver sjette måned 😊Finn en frisør som gjør det du vil, og ikke gå tilbake til en du er misfornøyd med.

Annonse

gale damen skrev (14 minutter siden):

Jeg forklarte til frisøren hva jeg ville ha. Tynne, tynne striper og lett farging fordelt på tre ganger på halvannet år. Etter det skulle det ikke være nødvendig å gjøre mer, og det har det ikke blitt. Vel verdt de seks timene i frisørstolen hver sjette måned 😊Finn en frisør som gjør det du vil, og ikke gå tilbake til en du er misfornøyd med.

Ja , jeg må nok prøve en annen frisør ! :D

gale damen skrev (8 timer siden):

Hvilken farge på stripene tok du, og hvilken farge ellers? Jeg er/var veldig mørk. I luggen er jeg helt sølvgrå, mens på andre partier er jeg fremdeles ganske mørk. Kan frisøren stripe det grått…?

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Hvilken farge på stripene tok du, og hvilken farge ellers? Jeg er/var veldig mørk. I luggen er jeg helt sølvgrå, mens på andre partier er jeg fremdeles ganske mørk. Kan frisøren stripe det grått…?

Frisøren kan lage grå striper, men da må det først blekes og så farges grått. Det anbefales ikke på slitt hår, men det kan frisøren ta en vurdering på.

Finn en dyktig frisør, og be om anbefalinger og tanker. Du trenger ikke gjøre det frisøren anbefaler heller, du kan si du vil tenke litt på det.

Anonym bruker skrev (På 4.7.2024 den 20.49):

Tusen takk for mange svar. Jeg har også veldig langt hår og har prøvd striper. Tror problemet er at jeg naturlig er veldig mørk kald, håret er veldig varmt der det er stripet/farget før. 

Prøvde sist å si at jeg vil ha det så nære ettervekst (det grå) som mulig. men resultatet ble ikke slik jeg ville. 

Gruer meg til frisør besøk pga flere ganger opplevd de klippet 10 ggr mer enn hva vi blir enige om og fargen ikke blir slik vi blir enige om :S 

Du kan prøve Venue på Bakklandet, eller Mozart i Munkegata.

Anonymkode: bf4bd...a23

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...