Gå til innhold

Oppdatering fra hun som alle elsker å hate her inne (?)

Anbefalte innlegg

Har laget flere tråder her inne om hvor tøft det har vært å være alene med 4 unger. 3 ble plassert hos familie - frivillig plassering.

To bor hos 2 voksne og 1 bor også hos to andre voksne.

Nå får de merke det samme som meg. De er utslitt av all kranglingen. De må være "på" hele tiden. Barna blir mer og mer "varm i trøyen", og utfordringene blir mer synlige. De kan ikke gå i full jobb. 

Det er jo trist at det er sånn, men samtidig er det en bekreftelse på det jeg har prøvd å si i flere år. Nå er det altså 5 voksne på 4 barn og tilogmed det blir utfordrende. 

Barnet jeg har hjemme har store utfordringer. Endelig er jeg blitt trodd og tatt på alvor av bup. Barnet har allerede noen diagnoser, men skal få en skikkelig utredning nå. 

Så vil bare si at det er godt å bli trodd. Er ikke bare til å sette grenser og lage rutiner. Det hadde jeg ! Og det har fosterhjem også. 

Anonymkode: 6b028...97e

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Har lest trådene dine. Godt å høre at dere får hjelp. Lykke til og god sommer! 

Anonymkode: 176da...600

Tusen takk ❤️ God sommer til deg og ❤️

Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Glad for å lese at du har fått hjelp, at noe skjer og det kanskje ser lysere ut i andre enden. Håper dere nå er på vei inn i bedre tider 🙏🏻

Anonymkode: 76e5b...c1d

Tusen takk ❤️

Annonse

Det var på tide dere fikk hjelp! Har aldri kritisert deg, men jeg har kritisert barnevern og de rundt som ikke har tatt tak i dette. Det har vært ganske rystende å lese hvor lite de har bidratt eller sett, så ja, det er trist at ungene har så store utfordringer, men det er utrolig bra at dere alle får hjelp nå! Og unner deg absolutt å bli trodd.

Anonym bruker skrev (37 minutter siden):

Unger som vokser opp i omsorgssvikt får utfordringer. Og da vil foreldrene ha diagnoser på barna for å skylde på det istedenfor å ta ansvar og skikke seg som gode omsorgsgivere 

Anonymkode: 4a1cc...48a

Jeg kan forstå at du skriver dette, men husk, er ikke jeg som har gitt barnet diagnose. 

Jeg har også oppdratt et eldre barn, alene. Jeg har aldri mistenkt diagnoser på henne. Hun er blitt en fornuftig og flink ung kvinne. Kun toppkarakter, har egen bil og jobb. 

Men jeg kan ikke stoppe deg fra å tenke det verste om meg. 

Ønsker deg en fin sommer 

ReneRene skrev (Akkurat nå):

Det var på tide dere fikk hjelp! Har aldri kritisert deg, men jeg har kritisert barnevern og de rundt som ikke har tatt tak i dette. Det har vært ganske rystende å lese hvor lite de har bidratt eller sett, så ja, det er trist at ungene har så store utfordringer, men det er utrolig bra at dere alle får hjelp nå! Og unner deg absolutt å bli trodd.

Tusen takk ❤️ det varmer å høre ❤️

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Har laget flere tråder her inne om hvor tøft det har vært å være alene med 4 unger. 3 ble plassert hos familie - frivillig plassering.

To bor hos 2 voksne og 1 bor også hos to andre voksne.

Nå får de merke det samme som meg. De er utslitt av all kranglingen. De må være "på" hele tiden. Barna blir mer og mer "varm i trøyen", og utfordringene blir mer synlige. De kan ikke gå i full jobb. 

Det er jo trist at det er sånn, men samtidig er det en bekreftelse på det jeg har prøvd å si i flere år. Nå er det altså 5 voksne på 4 barn og tilogmed det blir utfordrende. 

Barnet jeg har hjemme har store utfordringer. Endelig er jeg blitt trodd og tatt på alvor av bup. Barnet har allerede noen diagnoser, men skal få en skikkelig utredning nå. 

Så vil bare si at det er godt å bli trodd. Er ikke bare til å sette grenser og lage rutiner. Det hadde jeg ! Og det har fosterhjem også. 

Det kan jo hende at din omsorg har ført til en skjevutvikling. Husk, alle diagnoser i bup settes på bakgrunn av observert atferd og ikke «indre biomarkører». 

Anonymkode: 9257e...dce

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Det kan jo hende at din omsorg har ført til en skjevutvikling. Husk, alle diagnoser i bup settes på bakgrunn av observert atferd og ikke «indre biomarkører». 

Anonymkode: 9257e...dce

Det kan jo hende. Og det kan jo også være pga meg at far fikk diagnosen autisme og. Mange muligheter. 

Men er jo veldig rart at jeg har fått så mange gode tilbakemeldinger på min evne som mor. Både fra bhg, skole og bvt. Og takket være min stå på vilje har far endelig fått hjelp. 

I tillegg til mitt eldste barn som kun har toppkarakter, egen bil og jobb. Er kanskje pga meg det og. Hun er en fornuftig og flink ung kvinne. Men det kan umulig være min omsorgsevne. 

Annonse

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Men så fint da, da har vel dette ordnet seg på best mulig måte? Men siste innlegg jeg husker fra deg, virket det som du ville at barna skulle flytte hjem igjen?

Anonymkode: c75a4...86a

Ja, klart jeg ønsker de hjem. Men til syvende og sist så må jeg tenke på hva som er best for barna ❤️ det blir for mye for 1 person ❤️ hi

Så godt å høre du fikk hjelp! Og at de andre ser hvor slitsomt dette er for deg. Som mor til krevende barn finner man sine egne metoder som ikke alle forstår. Har selv en relativt krevende datter som jeg har forsøkt få hjelp til siden hun var 2 år. "Nei hun er så søt. Hun er så skjønn. Du er en god mamma. Dere har gode ressurser" 
Det har vi, og ja hun er skjønn, men hun har ødelagt og fortsetter å ødelegge dynamikken i familien. Nå er hun ung voksen, og har fortsatt de samme utfordringene, men de viser seg på en annen måte. Det er kun de aller aller nærmeste som ser og forstår. 

Anonymkode: 7ae15...476

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Så godt å høre du fikk hjelp! Og at de andre ser hvor slitsomt dette er for deg. Som mor til krevende barn finner man sine egne metoder som ikke alle forstår. Har selv en relativt krevende datter som jeg har forsøkt få hjelp til siden hun var 2 år. "Nei hun er så søt. Hun er så skjønn. Du er en god mamma. Dere har gode ressurser" 
Det har vi, og ja hun er skjønn, men hun har ødelagt og fortsetter å ødelegge dynamikken i familien. Nå er hun ung voksen, og har fortsatt de samme utfordringene, men de viser seg på en annen måte. Det er kun de aller aller nærmeste som ser og forstår. 

Jeg vet. Det er virkelig en tøff situasjon! Vi elsker barna våre ubetinget uansett ❤️ men utfordringene er der likevel og som oftest mest hjemme hvor de er trygg ❤️  du har min største sympati ❤️ folk skulle bare visst hva vi står i. Hver eneste dag. Men vi gjør det selvsagt med glede og kjærlighet ❤️ samtidig har vi bare to hender og begrensninger. 

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg vet. Det er virkelig en tøff situasjon! Vi elsker barna våre ubetinget uansett ❤️ men utfordringene er der likevel og som oftest mest hjemme hvor de er trygg ❤️  du har min største sympati ❤️ folk skulle bare visst hva vi står i. Hver eneste dag. Men vi gjør det selvsagt med glede og kjærlighet ❤️ samtidig har vi bare to hender og begrensninger. 

Ja, det er jo ikke sånn at vi ikke prøver heller. Håper ting roer seg for deg og at du kan samle alle barna etterhvert ❤️

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Ja, det er jo ikke sånn at vi ikke prøver heller. Håper ting roer seg for deg og at du kan samle alle barna etterhvert ❤️

Ikke sant. Vi prøver myyyye mer enn noen, noen gang kan forestille seg ❤️ 

Bare det å gå til frisøren er en utfordring. Ene gutten min syns det er vondt, og det skal frisøren ta på alvor! Men vi har opplevd frisører som ler av det. Det er ikke greit ! Det er sånne situasjoner folk aldri kan forstå. Og det er ikke få situasjoner det krever ekstra fra oss foreldre ❤️ men jeg står i det med glede og kjærlighet. 

Jeg også håper jeg kan ha alle barna hjemme ❤️ Tusen takk for støtten og forståelsen 

Jeg har en datter med mye utfordringer og det er utrolig tøft. Så tøft at jeg har holdt på å bli utbrent flere ganger. Tør ikke tenke på hvor vanskelig det ville vært hvis jeg var alene og i tillegg hadde fire stk. Ønsker deg alt godt.

Anonymkode: c99c4...f05

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg har en datter med mye utfordringer og det er utrolig tøft. Så tøft at jeg har holdt på å bli utbrent flere ganger. Tør ikke tenke på hvor vanskelig det ville vært hvis jeg var alene og i tillegg hadde fire stk. Ønsker deg alt godt.

Anonymkode: c99c4...f05

Ja, det er svært krevende og tøft ❤️ tusen hjertelig takk for forståelsen og støtten ❤️

Hjertet mitt blør hver dag for at jeg må gi slipp 💔

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...