Gå til innhold

Hyttetur og iPad. Meninger?

Anbefalte innlegg

Er på hyttetur med tre barn. En ungdom som har med seg venninne og lillebror på 10. I hele morgen og onsdag skal vi være på Tusenfryd. Været er halvveis og nærområdet er kjipt, så det er ikke så mye å gjøre ute her. Har spilt spill, og skal gjøre det i kveld og, samt at vi skal se film sammen. Utenom det så spiller de Roblox sammen. Jeg får umiddelbart dårlig samvittighet fordi vi er på ferie, og de burde gjøre andre ting. Men jeg orker ikke aktivisere de hele tiden. Hva tenker dere?

Anonymkode: 0cd60...183

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448484-hyttetur-og-ipad-meninger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Synes det høres ut som en fin ferie for dem jeg. Blanding av avslapping og spill i hytta og 2 dager på Tusenfryd. Hvis dere skal på Tusenfryd 2 dager på rad, så er vel hytta heller ikke så langt fra Drøbak eller Oslo? Hvis været blir bedre, kan dere dra og bade. Ta båten til Oscars borg. I Oslo er det masse å finne på. Frognerbadet, Bygdøy, Reptilparken, diverse museum etc..

Første feriedag for gutten min, regn og vind her. Har hatt en skikkelig innedag, mobil, switch og tv har vært på nesten hele dagen. Fikk besøk av en venn, men da spilte de også. Enda 2 uker til jeg skal ha feire, da skal vi reise . Imens er mannen og gutten  hjemme, de kommer nok til å finne på litt forskjellig, men blir noen dager som i dag også, med bare avslapping og skjerm 😊

Anonymkode: a3940...5ed

Syns dere skal gå inn på You Tube og høre på Wolfgang Wee sin podcast som faktisk kom ut ista. Han sitter i samtale med psykolog Lars Dheli, og de snakker bla om barn og skjermbruk i dag. Hva skjerm gjør med evnen til å se det rundt seg. Veldig interessant og verdt å lytte til. 

Det er også veldig.. interessant at dere er flere som sier at barn "må få slappe av" med skjerm i ferien, og ikke "gjøre noenting". Lytt til podcasten!

Endret av ReneRene

Vi slapper av med musikk, lydbok, spill og hvilepuls. Man får se barne-TV eller tilsvarende en time på iPad, men ferie er ikke å sitte og bli hjernestimulert i timesvis. Så jeg går litt imot strømmen her. Jeg har lært ungene mine å være glad i bøker og samtaler, vi løser sudoku og har med oss puslespill/perlebilder på hytta, og så har vi faktisk yttertøy så vi kan gå ut likevel. 

Shit, min har sittet med pc/telefon hele dagen i ei uke, han...

Skal sies at jeg har ligget syk med bronkitt og bihulebetennelse, men har likevel hatt min del av dårlig samvittighet. Poden har dog storkost seg og mener det har vært den beste ferieuka ever 😂

Ungene har ferie, la dem kose seg med nettbrett noen timer innimellom, hvis det er det de ønsker. 

Anonymkode: 47846...3cc

Annonse

Optatium skrev (2 timer siden):

Vi slapper av med musikk, lydbok, spill og hvilepuls. Man får se barne-TV eller tilsvarende en time på iPad, men ferie er ikke å sitte og bli hjernestimulert i timesvis. Så jeg går litt imot strømmen her. Jeg har lært ungene mine å være glad i bøker og samtaler, vi løser sudoku og har med oss puslespill/perlebilder på hytta, og så har vi faktisk yttertøy så vi kan gå ut likevel. 

Det går faktisk helt fint å gjøre alt det du sier og likevel innimellom ha en dag hvor man spiller mer enn vanlig. Litt av alt er det beste når det gjelder det meste. 

Anonymkode: 49740...642

Anonym bruker skrev (53 minutter siden):

Det går faktisk helt fint å gjøre alt det du sier og likevel innimellom ha en dag hvor man spiller mer enn vanlig. Litt av alt er det beste når det gjelder det meste. 

Anonymkode: 49740...642

Selvfølgelig. Jeg bare liker det ikke. Så mye forskning som viser alt det negative med skjerm, og likevel syns vi det er greit. Det finnes andre ting å fylle livene med. 

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Er på hyttetur med tre barn. En ungdom som har med seg venninne og lillebror på 10. I hele morgen og onsdag skal vi være på Tusenfryd. Været er halvveis og nærområdet er kjipt, så det er ikke så mye å gjøre ute her. Har spilt spill, og skal gjøre det i kveld og, samt at vi skal se film sammen. Utenom det så spiller de Roblox sammen. Jeg får umiddelbart dårlig samvittighet fordi vi er på ferie, og de burde gjøre andre ting. Men jeg orker ikke aktivisere de hele tiden. Hva tenker dere?

Anonymkode: 0cd60...183

Nei nei. La de være. Dere skal jo på Tusenfryd og spille spill. 

Man må gjøre det barna vil også. 

Vi er på ei hytte nå. De har vært mye ute, men i kveld ble det mye ipad mens jeg så på fotball.  Alle fornøyde. 

Anonymkode: 74df6...d96

Mitt barn på 11 er hjemme alene denne uka på dagtid. Spiller på pad og tvspillog det er greit. Her er det drittvær. Men fra neste uke når vi alle har ferie så legge vi bort paden. Den er ikke med på ferie. Våre barn er vant til dette

Anonymkode: 39318...548

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...