Gå til innhold

Hvorfor gjør dette vondt? At barnefar muligens har en annen…

Anbefalte innlegg

Jeg stiller meg selv spørsmål fordi det skulle ikke ha gjort vondt, jeg var sammen med han i 12-13 år. Forholdet var ustabil, han behandlet meg som en dørmatte. Kontrollerende, sjalu, voldt psykisk og fysisk. Det roet seg etter vi fikk barn men fortsatt var det vanskelig å forholde seg til han, jeg gikk på eggeskall hele tiden. 

For tre år siden bestemte jeg meg at barna kan ikke vokse opp under slike forhold, selv om at jeg og barna bodde sammen så gjorde jeg alt alene og stå for det meste av utgifter og praktiske ting for barna. I tillegg med ett barn som har mange spesielle behov så følte jeg at jeg hold på å gå i veggen så gikk fra han, i de 3 årene så har han hentet barna veldig sjeldent. De fleste tilfeller har det vært fordi jeg har mast om at barna vil se han. Han dukker aldri opp på avslutninger f.eks når barna har på skolen. Jeg har barna 100 %; han betaler aldri noe barnebidrag til meg i kontakter slik avtalen var. Han har også veldig mange ganger aldri dukket opp å hentet barna når vi hatt avtale. Så jeg forteller aldri barna før jeg faktisk ser bilen stå utenfor. 

vi er på ferie nå, barna har ringt han mange ganger å vil se han, han svarer sjeldent på tlf og når han først svarer så vil han ikke sette på camera til barna, det er ny unnskyldning hver gang. I kveld var det fordi han hadde lite strøm. 

det som gjorde vondt var jo at han snakket med barna på høytaler så man kunne høre tydelig at han ble tafset på under samtalene pga lydene han laget under samtalen. Jeg synes selv det er ekkelt at jeg blir lei meg for jeg bør ikke bli lei meg om han har funnet en ny, men det gjør vondt. Spesielt når jeg tenker meg om at det er derfor kanskje han ikke henter barna fordi han prioriterer en annen person en barna hans. 

jeg har lenge truet han med at jeg kommer til å kontakte familievernskontoret for en skriftlig avtale og søke om barnebidrag men da truer han meg… 

jeg er så sliten og lei av hele situajsonen 

Anonymkode: 894ad...079

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Han snakket med barna mens han hadde sex?!??? Og du lar ham slippe å betale?

Anonymkode: 76b1e...6fa

Jeg vet ikke om det var sex, men noe var det. Hva mener du lar ham slippe å betale? Barnebidrag? Eller tenkte du på noe annet, jeg får ikke gjort så mye enn å si ifra om at det der er ikke greit, men han kommer selvfølgelig til å nekte for det. 

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Ta bidrag gjennom nav!

Hvorfor er du lei deg? Pga han ikke prioriterer barna? Eller er du sjalu?

Anonymkode: 85af4...841

Det er godt mulig jeg er også sjalu, jeg vet ikke. Jeg synes bare det gjorde vondt på alle mulige måter og synes synd for barna. Jeg er jo veldig glad for at barna ikke forstå hva som foregikk bak tlf mens han snakket med barna.

jeg har lenge vurdert familievernskontoret og at nav skal fastsette barnebidrag og e eventuelt kreve tilbake 3 år i tid. Jeg har jo egentlig ikke turt å søke dette da han truer meg på livet.

Det som gjør mest vondt er om han er annen dame og han prioterer dette framfor barna så er det VELDIG vondt. Fordi hver gang han skulle ha barna så har han kommet med all mulige unnskyldninger 

Annonse

Det er jo ikke rart at du føler det vondt! Han er ikke en ok partner, og ikke ok far, og det ser ut som om han bedriver psykisk vold også mtp trusler osv.

Ofte når kvinner lever i slike forhold så holder de ut i håp om at ting blir bedre, og det er også fordi de føler de fortjener bedre ( få en slags oppreisning om du vil ). Det har de oftest helt rett i, for det er jo noen som blir behandlet veldig dårlig/ stygt. Saken er at de venter forgjeves, for slike menn blir ikke bedre, og så ender det med at damene endelig klarer å gå. I mange tilfeller ønsker de at mannen ihvertfall skal lide under det, og alt dette er helt forståelig siden vi ofte vil påføre andre de vonde følelsene de påfører oss, og i slike tilfeller er det lett å skjønne siden de mennene VET at de har oppført seg ekstremt dårlig. 

Så ser det ut til at de likevel klarer seg bra, og de blåser i både barn og ansvar, så selvfølgelig gjør det vondt at de finner ny partner! De fortjener jo ikke det på noen måte, og ekstra vanskelig er det hvis de holder sammen. Men saken er at de mennene forandrer seg ikke. Den nye kjæresten vil slite som eksen(e) hans, og de er om mulig i en enda vanskeligere posisjon mtp å holde maska! De har liksom mer å bevise..

Eller så finner de seg damer som er like dem selv. Om de får et bedre forhold er noe annet, men to håpløse holder lettere sammen siden det ofte er "hele verden" mot dem.

Uansett. Det er lett å forstå deg, men det går over. Og du må fikse så du får barnebidrag, og be han dra et visst sted med truslene sine! Vær tøff!

Han kommer ikke til å drepe deg pga barnebidrag.

Han kommer nok til å bli sinna når du ber om det, men drepe deg- neppe.

Om han truer med det flere ganger så svar at "Jaja, da gjør du vel det da- da blir ungene 100% ditt ansvar, det vil jeg kalle en dårlig deal/løsning for en mann som ikke ønsker å se de annet en når det passer ham." Forbered deg på raseri om du står opp for deg selv og påpeker svakhet hos ham samtidig ,men drap- neppe. ;) 

Anonymkode: d1e87...6e3

Dere var sammen i mange år. Samme hvor fæl han var, hadde dere noe sammen. Tenker det er helt normalt at du føler det sånn  jeg. 

Kan du ikke tillate deg for en liten stund å føle på dette? For så å si til deg selv at takk og lov er du ferdig med han. 

Han skal betale barnebidrag. Snakk med nav. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...