Gå til innhold

Nå blir det skilsmisse!

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner ikke dere som mener at helg på hotell og hans kredittkort skal hjelpe på noe. For det første så har vel de fleste semifelles økonomi, så hva det skal hjelpe å bruke familien penger ser jeg ikke. Og all verdens alenetid på hotell hjelper verken på situasjonen han satt kona i eller holdningen han faktisk viser ved å nekte henne å komme i kontakt med han mens hun var hjemme med hans syke barn. Man kjøper seg ikke fri fra et slikt svik. Personlig hadde jeg opplevd dette som et større tillitsbrudd enn utroskap, her gir han flatt faen i både kone og barn. 

Anonymkode: b7db9...4c7

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Jeg skjønner ikke dere som mener at helg på hotell og hans kredittkort skal hjelpe på noe. For det første så har vel de fleste semifelles økonomi, så hva det skal hjelpe å bruke familien penger ser jeg ikke. Og all verdens alenetid på hotell hjelper verken på situasjonen han satt kona i eller holdningen han faktisk viser ved å nekte henne å komme i kontakt med han mens hun var hjemme med hans syke barn. Man kjøper seg ikke fri fra et slikt svik. Personlig hadde jeg opplevd dette som et større tillitsbrudd enn utroskap, her gir han flatt faen i både kone og barn. 

Du tar nok «forslaget» litt for dønn seriøst. 

Anonymkode: 33dbc...6c4

Anonym bruker skrev (15 timer siden):

Oppdatering: Han ringte og hadde veldig dårlig samvittighet. Han sier at han ikke vet helt hva som gikk av han, men at han ikke orket tanken på omgangssyke og fikk nesten panikk. Han sier at han kommer hjem med det første toget i morgen og angrer veldig. Han er ikke tilgitt. Vi skal nok snakke mye når han kommer hjem. 

Anonymkode: eabe3...6f9

Ingen orker tanken på omgangssyke!

Men får barna våre det er vi først og fremst omsorgspersoner, fordi barna trenger oss.

Ender det med at vi blir smittet er det noe vi bare må ta, for vi er først og fremst foreldre.

At han ventet med å ta telefonen til det var for sent å komme hjem, tenkte at det er lettere å få tilgivelse enn tillatelse og snakket med deg først når toget neste dag var alternativet setter han i et enda dårligere lys.

Jeg skjønner godt at du er rasende, det hadde jeg også vært.

Anonymkode: 50ddf...839

Blop skrev (4 timer siden):

Han hadde ikke blitt syk med én gang han kom inn døra. Ikke er det sikkert han hadde blitt smittet heller, vet ikke hvor mange ganger vi har hatt spysyke i hus uten at jeg har blitt smittet. 

Her ble jo mor også smittet, så sannsynligvis et virus som biter sterkt på alle. Far ville blitt syk etter at de andre begynte å bli friske.

Da ville jeg, som jeg skrev i innlegget, heller hatt far hjem når det verste var over. Så kan han gjerne kjøpe med favoritter fra butikken på vei hjem. Deretter hadde han styrt skuta i et døgn eller to. Mens mor koser seg med alenetid, og det å få tilbake energien igjen. For min del hadde det blitt en serie eller ei bok, samt noe  godt.

Jeg ville heller det, enn å hatt far hjem under slagene. For så å risikere at han også blir syk. Da hadde det tatt mye lenger tid før familien var full av energi igjen.

Anonymkode: d0798...10f

Anonym bruker skrev (54 minutter siden):

Her ble jo mor også smittet, så sannsynligvis et virus som biter sterkt på alle. Far ville blitt syk etter at de andre begynte å bli friske.

Da ville jeg, som jeg skrev i innlegget, heller hatt far hjem når det verste var over. Så kan han gjerne kjøpe med favoritter fra butikken på vei hjem. Deretter hadde han styrt skuta i et døgn eller to. Mens mor koser seg med alenetid, og det å få tilbake energien igjen. For min del hadde det blitt en serie eller ei bok, samt noe  godt.

Jeg ville heller det, enn å hatt far hjem under slagene. For så å risikere at han også blir syk. Da hadde det tatt mye lenger tid før familien var full av energi igjen.

Men hva du hadde ønsket er vel ikke så veldig relevant for hi, som ønsket noe helt annet? Uansett: Hadde du ønsket å kommunisere med mannen din om hvordan dere skulle gå løs på situasjonen, eller hadde du foretrukket at mannen din hadde gjort det HAN ønsket å gjøre, uten å bli enig med deg?

I en tilsvarende situasjon: Dersom mannen ønsket deg hjem fordi han og barna var syke, hadde du bare valgt å ikke komme hjem da? 

Anonymkode: 40f94...b4d

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hele saken her er jo at hi ikke fikk noen mulighet til å påvirke mannens avgjørelse. Hva du ville valgt er helt irrelevant for hi siden hun helt tydelig ikke ser på saken slik. 

Annonse

Jeg hadde nok også bedt far holde seg borte og ikke komme hjem om det var et alternativ, så kunne han heller kommer hjem og ta i et tak når alt var over.  Men vi er forskjellige, så om HI vil ha ham hjem, så burde han ha kommet om han ikke har noe legal grunn for å utebli. 

Anonymkode: 6e68a...283

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Ja, og så? Da kunne far bistått når mor var nede for telling, og enten ville han holdt seg frisk eller blitt dårlig etter de andre. Men det skal ikke være kun far som bestemmer det, hi har faktisk noe hun skulle ha sagt hun og. 

Takk for støtten alle sammen. Det kom en meget angrende mann hjem her i går. Han er flau og skjems. Det kan han bare få fortsette med. Vi hadde en lang snakk etter at barna la seg i går og skal nok snakke litt mer. Jeg kjenner at den følelsen av å bli sviktet når jeg trengte han stikker dypere enn at jeg bare kan riste det av meg på et par dager. Det gode er at han også er sjokkert og skuffet over seg selv. Han var svært fyllesyk på søndag og det preget nok avgjørelsen hans om å bli og da en av de andre bestilte en natt til på hotellet så gjorde han det også. Han sier at et par av kollegene hadde spurt han og om det ikke var sånn at han hadde syke unger og kone hjemme, og om han ikke burde plukke seg hjem, men tanken på å bare legge seg igjen og være i fred vant. Så han gikk og la seg, skrudde av lyden på mobilen og sov i mange timer. Da han våknet skjønte han rekkevidden av det valget han hadde tatt. Jeg skal nok tilgi han en dag, men denne vil det ta tid å glemme at han satte seg selv foran familien på den måten. 

Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Takk for støtten alle sammen. Det kom en meget angrende mann hjem her i går. Han er flau og skjems. Det kan han bare få fortsette med. Vi hadde en lang snakk etter at barna la seg i går og skal nok snakke litt mer. Jeg kjenner at den følelsen av å bli sviktet når jeg trengte han stikker dypere enn at jeg bare kan riste det av meg på et par dager. Det gode er at han også er sjokkert og skuffet over seg selv. Han var svært fyllesyk på søndag og det preget nok avgjørelsen hans om å bli og da en av de andre bestilte en natt til på hotellet så gjorde han det også. Han sier at et par av kollegene hadde spurt han og om det ikke var sånn at han hadde syke unger og kone hjemme, og om han ikke burde plukke seg hjem, men tanken på å bare legge seg igjen og være i fred vant. Så han gikk og la seg, skrudde av lyden på mobilen og sov i mange timer. Da han våknet skjønte han rekkevidden av det valget han hadde tatt. Jeg skal nok tilgi han en dag, men denne vil det ta tid å glemme at han satte seg selv foran familien på den måten. 

Nå syns jeg nesten litt synd på ham, for å komme til seg selv etter den..tabben kan ikke ha føltes godt. Men det er likevel til pass for han. Sånn en stund..

Wow! Bare det at han har baller nok til å skru av telefonen?!?

Anonymkode: bcc16...834

Jeg hadde nok gjort akkurat det samme som mannen din. Omgangssyke er faktisk det verste som finnes... 

Anonymkode: 17c6b...a34

Det synes jo den partneren som står midt oppi det og, og er syk selv i tillegg. Det er joningen som liker omgangssyke.

Anonymkode: e2a5e...f4b

Annonse

Det synes jo den partneren som står midt oppi det og, og er syk selv i tillegg. Det er joningen som liker omgangssyke.

Makan til sippete kjerringer ass... 

Anonymkode: 8cb89...700

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Han visste fra fredag at unger var syke, fra lørdag at du var syk og trengte ham hjemme.

Likevel valgte han å drikke seg dritings lørdag kveld.

Og fyllesyk valgte han og en annen å være en natt til der. Og han skrudde av telefonen...

Dette handler ikke om dårlige valg gjort i fyllesyka. Dette er bevisste valg over et par dager, hvor han bevisst og med overlegg valgte bort syke barn og syk kone og like bevisst valgte å drikke seg dritings og bli igjen enda en natt sammen med en kollega. Dette gjorde han til tross for at kollegaer minnet ham på at han hadde syke barn og kone hjemme og at han burde dra hjem.

Og du er i ferd med å kjøpe historien hans om at dette skyldes et dårlig valg da han var fyllesyk...

Anonymkode: 88eec...aee

Han visste fra fredag at unger var syke, fra lørdag at du var syk og trengte ham hjemme.

Likevel valgte han å drikke seg dritings lørdag kveld.

Og fyllesyk valgte han og en annen å være en natt til der. Og han skrudde av telefonen...

Dette handler ikke om dårlige valg gjort i fyllesyka. Dette er bevisste valg over et par dager, hvor han bevisst og med overlegg valgte bort syke barn og syk kone og like bevisst valgte å drikke seg dritings og bli igjen enda en natt sammen med en kollega. Dette gjorde han til tross for at kollegaer minnet ham på at han hadde syke barn og kone hjemme og at han burde dra hjem.

Og du er i ferd med å kjøpe historien hans om at dette skyldes et dårlig valg da han var fyllesyk...

Anonymkode: 88eec...aee

Du har aldri festet ett døgn og vært full et døgn etter stopp, pluss hatt hang over? Utrolig hvor dårlige valg en kan gjøre da, og selv om dette var et ganske så horribelt valg sett utenfra, så skjønner jeg mer av "hvor han var" når Ts oppdaterte. Men vi mistenker og dømmer jo gjerne ut fra erfaringer..Eller enda oftere, i mangel av det..

Endret av ReneRene
ReneRene skrev (3 minutter siden):

Du har aldri festet ett døgn og vært full et døgn etter stopp, pluss hatt hang over? Utrolig hvor dårlige valg en kan gjøre da, og selv om dette var et ganske så horribelt valg sett utenfra, så skjønner jeg mer av "hvor han var" når Ts oppdaterte. Men vi mistenker og dømmer jo gjerne ut fra erfaringer..Eller enda oftere, i mangel av det..

Ikke meg du spør, men full i et døgn etter stopp? Det har jeg aldri jeg har vært, selv om jeg har vært snydens kanon når jeg var yngre.

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Ikke meg du spør, men full i et døgn etter stopp? Det har jeg aldri jeg har vært, selv om jeg har vært snydens kanon når jeg var yngre.

Det anbefales ikke heller... Du ser jo her hva det KAN føre til, som ett eksempel.

Men kjære dere, dette er vel ikke verdens undergang eller? Ja, det er kjipt med omgangssyken, har jo hatt det flere ganger selv, samtidig med ungene. Ja, det er tøft når det står på, men det går over. Hadde egentlig ikke ofret det en tanke, heller en frisk mann som kommer hjem enn en "dausjuk" en som ihvertfall da ikke gjør noe. Neste gang kan det være omvendt. Hva med alle de som er aleneforeldre da, de må jo ta det alene, så da skal vel vi som har samboer klare det.

Anonymkode: 32245...5be

Anonym bruker skrev (44 minutter siden):

Men kjære dere, dette er vel ikke verdens undergang eller? Ja, det er kjipt med omgangssyken, har jo hatt det flere ganger selv, samtidig med ungene. Ja, det er tøft når det står på, men det går over. Hadde egentlig ikke ofret det en tanke, heller en frisk mann som kommer hjem enn en "dausjuk" en som ihvertfall da ikke gjør noe. Neste gang kan det være omvendt. Hva med alle de som er aleneforeldre da, de må jo ta det alene, så da skal vel vi som har samboer klare det.

Du hoppar bukk over poenget. Det er ikkje omgangssjuke som er "verdas undergang", ei heller å stå aleine i det.

Det som er ikkje er greit er han som aktivt velger å la partner stå aleine i dritten etter å ha fått eksplisitt beskjed om at ho treng hjelp. Og kvifor? For å pleie ei fyllesjuke han har valgt å pådra seg etter å ha fått vite at det er sjukdom heime. Sånn egoisme er vanskeleg å svelge. 

Endret av ☆☆☆
ReneRene skrev (35 minutter siden):

Så man dømmer altså både ut fra egne erfaringer, OG i mangel på det. Hvordan gir dette mening da?

De fleste som var at partneren er hjemme syk og med syke barn hadde ikke valgt å drikke så mye at hn var utilregnelig av fyllesyke den dagen det var hjemreise. 

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Så man dømmer altså både ut fra egne erfaringer, OG i mangel på det. Hvordan gir dette mening da?

De fleste som var at partneren er hjemme syk og med syke barn hadde ikke valgt å drikke så mye at hn var utilregnelig av fyllesyke den dagen det var hjemreise. 

Hvis du fks har dårlig erfaringer med mennesker fra en spesifikk nasjon for å ta et helt typisk eksempel, så kan du fort dømme de fra samme nasjon ut fra det. Og du kan dømme dem fordi du kun har hørt eller lest noe, uten å ha erfart ett eneste møte. 

Nei, mulig de fleste ikke ville gjort det. Jeg tror jeg er enig i det.

Anonym bruker skrev (43 minutter siden):

Du går glipp av hele poenget. Han vet at både kone og barn ligger hjemme med omgangssyken. Han drikker seg så sanseløs at han ikke klarer å komme seg hjem i dagen derpå når han VET at partner ønsker og trenger hjelp. Han gjør seg utilgjengelig i tillegg. Hva du ønsker er jo irrelevant. Hun ønsker han hjem. Han oppfører seg som et rævhål. 

Anonymkode: f1606...e6e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...