Gå til innhold

Dersom noen hadde sagt noe veldig upassende til deg

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, jeg hadde tilgitt. Tror jeg hadde gjort det selv om de ikke hadde lagt seg flate også, for jeg bryr meg ikke så veldig om tull som kommer ut ( det handler gjerne om "hvor" den andre personen er og jeg legger ting fort bort. Jeg kan ikke helt forestille meg hva som skulle være så galt at jeg ikke tilgir, men det er uansett en bra ting å be om unnskyldning, så hadde satt pris på det. Og glemt det!

Annonse

Det kommer helt an på hva som ble sagt og i hvilken hensikt det ble sagt. Om det var en tabbe, som du sier, så hadde jeg sikkert tilgitt. Om det derimot var noe som ble sagt for å såre å treffe på et punkt du visste var veldig ømt, så hadde jeg tatt imot beklagelsen, men det er ikke sikkert at jeg hadde klart å skyve det til side med en gang. En unnskyldning sletter jo ikke det som skjedde.

Kommer litt an på hva som har blitt sagt, hvorfor og andre omstendigheter rundt.  Og ikke minst om det er et tydelig unntak, ikke noe som stadig skjer.  Så det er egentlig helt umulig å svare på. Og som amandine er inne på, tilgi kan man kanskje, men ikke alltid glemme og kanskje ikke fortsette som før heller. 

Anonymkode: e3c1c...ee8

Kommer bo litt an på hva sol er blitt sagt, men når en person er såpass at de legger seg flat om ber om unnskyldning så er det stort. 
å tilgi er en ting, men å glemme er noe annet 

Anonymkode: ca9e1...94b

Kommer helt an på hva som er blitt sagt og hvem som har sagt det. Er det min beste venninne som avslørte en dyp hemmelighet, så hadde jeg tilgitt, men aldri fortalt noe i fortrolighet igjen. Er det en bekjent som sier noe de synes om meg, så bryr jeg meg ikke, tilgir og holder meg unna 

Anonymkode: 0cc63...d2f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...