Gå til innhold

Overfladisk og flasher penger

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Det tenker jeg også. Folk som står på og pusser opp selv, er kreative og bygger ting i Hagen, og sitter til midnatt en lørd kveld for å gjøre seg ferdig, det er kult. 
slike ting liker jeg. 
det er prestasjon! 
Å sitte på gourmetrestaurant å drikke dyr vin og spise 5 retters med store solbriller og Botox i panna, og ta bilde av all maten sin og skrive ala; nyter en fantastisk middag mens fagfolka maler tak og vegger på kidsa sine soverom.. 

Blir ikke hverken fascinert eller imponert. Å leke diva  🙈 

kule for barna å se egne foreldre brette opp ermene og få til ting i huset, enn å sitte å snobbe seg på en topp resturant og la firma ta seg av enkle ting i huset, så de selv slipper å knekke en negl eller bli svett. 

Anonymkode: a89f9...036

Jeg tenkte at det var du som hadde et mindreverdighetskompleks som var så opptatt av hva din venninne legger ut.

Anonymkode: b548a...022

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Tror ikke du skjønner hva jeg mener. Det er ikke det det handler om. 
men hvorfor er det så viktig å vise hele verden at du har det bra? 
får du det bedre av det? 
folk er jo så opptatt av tlf sine at de snart ikke er tilstede selv. 
Jeg var ute å spiste en god middag med hele familien min, vi var vel 13 stk. ingen av oss tok bilder og la ut på nett. 
det går an å kose seg glugg uten å dele det med tusen stk 

Det er ikke viktig at hele verden ser hva jeg gjør. Jeg liker bildene jeg legger ut og det er hyggelig å se tilbake på bildene som er lagt ut. Selvsagt går det å kose seg uten å ta bilde. Det går også an å kose seg hvis man tar bilde.

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Er ikke avsløring av materialisme og overforbruk veldig, veldig ut i de mer dannede kretser…?

Anonymkode: c18b3...3d9

Det er det jeg tenker også. Men så er det snikskryt.. som er lett å avsløre 

Det kan du selvfølgelig tenke ditt om. Vi gjør alle noen tanker i løpet av en dag rundt hva vi liker eller ei, basert på egne preferanser. 

Heldigvis enkel løsning, gi positiv oppmerksomhet til det du ønsker mer av, overse det du ønsker mindre av. Om man kjenner på sterke følelser rundt at noen skryter av seg og sitt, som tross alt på ingen måte har noen innvirkning på eget liv i og med en blir da ikke mindre eller mer velstående av de følelsene. Ja, da må en kanskje jobbe litt med egne følelser i stedet. 

Anonymkode: cb5d1...f4b

Nå er det over min fatteevne at folk vil dele selfies, barna sine, hage, interiørbilder, treningsskryt, feriebilder osv osv. Ganske kleint alt sammen, i mine øyne. 
Vi har både hus, hage, hytte og ferier+++ som hadde sett pent ut på bilder i sosiale medier, men kunne aldri falle meg inn å dele noe av det. Å «flashe penger» synes jeg er usmakelig. 

Anonymkode: 7407c...f7f

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Nå er det over min fatteevne at folk vil dele selfies, barna sine, hage, interiørbilder, treningsskryt, feriebilder osv osv. Ganske kleint alt sammen, i mine øyne. 
Vi har både hus, hage, hytte og ferier+++ som hadde sett pent ut på bilder i sosiale medier, men kunne aldri falle meg inn å dele noe av det. Å «flashe penger» synes jeg er usmakelig. 

Anonymkode: 7407c...f7f

Vi har venner og familie som bor lang unna. Når vi, eller de, legger ut bilder er det for muligheten til å ta del i hverandres liv. Alternativet er gjerne epost eller ingen slik kontakt. Ingen gjøre det for å flashe noe som helst, skryte eller snikskryte  Vi synes det er koselig med slike små drypp fra venner og familie 😊

Anonymkode: 88030...723

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Vi har venner og familie som bor lang unna. Når vi, eller de, legger ut bilder er det for muligheten til å ta del i hverandres liv. Alternativet er gjerne epost eller ingen slik kontakt. Ingen gjøre det for å flashe noe som helst, skryte eller snikskryte  Vi synes det er koselig med slike små drypp fra venner og familie 😊

Anonymkode: 88030...723

Men har du bare nære venner og familie på sosiale medier?

Hvis jeg ønsker å dele noe med mine nærmeste bruker jeg Snapchat, for da kan jeg velge hvem jeg sender til. Hvis jeg legger ut på Facebook eller Instagram når jeg jo tidligere og nåværende kolleger, mer perifere bekjente osv osv. Altså folk som gir flatt beng i mitt nyoppussede kjøkken eller at jeg har klart å karre meg opp en fjelltopp.

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Men har du bare nære venner og familie på sosiale medier?

Hvis jeg ønsker å dele noe med mine nærmeste bruker jeg Snapchat, for da kan jeg velge hvem jeg sender til. Hvis jeg legger ut på Facebook eller Instagram når jeg jo tidligere og nåværende kolleger, mer perifere bekjente osv osv. Altså folk som gir flatt beng i mitt nyoppussede kjøkken eller at jeg har klart å karre meg opp en fjelltopp.

Hvis folk har lyst til å følge med på kontoene mine gjør det ikke noe om de ikke er mine nærmeste. Om de ikke er interessert i innleggene kan de bare la vær å se.

Anonymkode: b548a...022

Litt avhengig av kontekst, så ville jeg ikke assosiert det du sier hun deler med flashing av penger. Skal de som har mye penger ikke få dele bilder i some da? Hva hun deler handler jo ikke hverken om deg eller andre, men om hva hun ønsker å dele. 
Skal jeg bli krenket og lei meg når andre deler bilder fra Thailand og andre eksotiske strøk, bare fordi jeg ikke har mulighet til det samme?

Den perfekte mor, påan igjen skrev (21 timer siden):

Litt avhengig av kontekst, så ville jeg ikke assosiert det du sier hun deler med flashing av penger. Skal de som har mye penger ikke få dele bilder i some da? Hva hun deler handler jo ikke hverken om deg eller andre, men om hva hun ønsker å dele. 
Skal jeg bli krenket og lei meg når andre deler bilder fra Thailand og andre eksotiske strøk, bare fordi jeg ikke har mulighet til det samme?

Jeg snakker om ekstreme mengder bilder, opptil 20 om dagen der det vises luksus i form av dyre restaurantbesøk, utstyr og biler. 
Jeg er langt fra den eneste som reagerer på dette. 
Hun må bare gjøre som hun vil, for all del. 
men som spm mitt innledningsvis lurer jeg på hva ligger bak den trangen for å vises seg frem. År etter år i store mengder. 
de fleste jeg kjenner med høy formue er mer beskjeden, og det er Harry å legge ut bilder av den nye veska til tusenvis. 

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Jeg snakker om ekstreme mengder bilder, opptil 20 om dagen der det vises luksus i form av dyre restaurantbesøk, utstyr og biler. 
men som spm mitt innledningsvis lurer jeg på hva ligger bak den trangen for å vises seg frem. År etter år i store mengder. 
de fleste jeg kjenner med høy formue er mer beskjeden, og det er Harry å legge ut bilder av den nye veska til tusenvis. 

Lurer du ikke på hvorfor hun engasjerer deg så mye?  Du har et problem, men du vil ikke finne ut av hva det handler om, så jeg tenker jo at du vil være engasjert i henne. Det med at du " ikke er den eneste som reagerer" tyder jo også på at hun opptar deg så mye at hun blir samtaleemne i hverdagen din også, pluss at du altså lager denne tråden.

Når dere er flere som snakker om henne i negative ordelag, så handler det om at dere liker å ha en felles "fiende". Akkurat det er noe som skaper mer fellesskap enn det meste annet, og det er jo ganske interessant egentlig. Du ser jo akkurat det samme på fks Rampelys på Kvinneguiden hvor de sitter år etter år og snakker om ALT når det gjelder influensere de "hater". Hat blir brukt når man ikke bryr seg om å finne noe positivt om folk men kun uttrykke det negative, og at man vil fjerne hatobjektet. Flere vil jo bli kvitt enkelte influensere, så de legger sin sjel i å sabotere så godt de kan, men egentlig elsker de å hate sammen. Det gir som sagt oftere en mye sterkere felleskapssfølelse enn å like det samme.

Så da sitter du egentlig og er avhengig av hennes some- kanal( er ), og det er jo mye mulig du kun vil få ut guffe og vil at andre er enige med deg her, og det er jo greit nok. Men du bør jo kanskje strebe litt etter å være ærlig mot deg selv? Finn heller ut hvorfor hun fascinerer deg så mye? 

Vi kan tiltrekkes av folk vi oppfatter som dummere enn oss, og det gjør vi jo fordi vi føler oss bedre, eller ler pga gjenkjennelse. Vi tiltrekkes også av folk vi ser opp til, og da er det mer for å lære, og å ha noe å strebe etter. 

Det jeg sier er altså at de menneskene du er opptatt av, sier egentlig mer om deg selv enn om dem, og en skulle tro at mennesker vil kjenne seg selv. Eller noen vil kanskje ikke.. 

Annonse

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Dere er flere som reagerer på det, alikevel så følger dere alle med sånn at dere kan kritisere og snakke om det. Det er det noe skikkelig stusselig over.

Anonymkode: cb408...7b8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...