Gå til innhold

Hvor mange ganger hadde du

Anbefalte innlegg

Skrevet

avtalt og det ble avlyst før du hadde gitt deg? 

Anonymkode: c2834...299

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Avtalt hva da?

Anonymkode: cde6d...879

Skrevet

Det kommer an på så mangt, hva, hvem, hvem tar initiativ, hva er grunnen til avlysningen osv osv.

Jeg skal bytte internettleverandør nå, og der har tre avtaler blitt avlyst nå, vi prøver en fjerde...

Anonymkode: d5cbc...81a

Skrevet

Det spørs jo helt hva som blir avlyst, om det er privatpersoner eller firma/bedrifter. 

Anonymkode: 7cb8e...8c3

Skrevet

Kommer an på. Har avtalt mange ganger nå å gi vekk en tv benk men så avlyser folk. Kjenner jeg blir matt. 

Anonymkode: 95123...776

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

avtalt og det ble avlyst før du hadde gitt deg? 

Er du full igjen? 

Anonymkode: e0642...00a

Skrevet

Tenkte privat og noen du kjenner i dette tilfellet. 

Skrevet

Supert om noen har lyst å svare på det? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det er umulig å svarer på, for hver situasjon og hver person er forskjellig, man kan ikke skjære alle over en kam.

Anonymkode: e1739...c31

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Det kommer helt an på grunnen(e), men det er liksom grenser for hvor mye og ofte noe kan komme i veien, så en gang kan fint være nok. Skjer det to ganger, ville jeg nok ikke kastet bort tiden mer på personen(e).

Skrevet
ReneRene skrev (Akkurat nå):

Det kommer helt an på grunnen(e), men det er liksom grenser for hvor mye og ofte noe kan komme i veien, så en gang kan fint være nok. Skjer det to ganger, ville jeg nok ikke kastet bort tiden mer på personen(e).

To ganger var strengt for å kutte noen ut.

Anonymkode: a677a...26e

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

To ganger var strengt for å kutte noen ut.

Anonymkode: a677a...26e

Nå var det snakk om avtaler da, og ikke kutte ut.. Men folk som svimer rundt og ikke klarer å holde avtaler har jeg ikke så stor tålmodighet med. At noen alltid kommer for sent, eller også for tidlig er jeg ikke så streng med, bare jeg vet de dukker opp.

Skrevet
Anonym bruker skrev (52 minutter siden):

Det er umulig å svarer på, for hver situasjon og hver person er forskjellig, man kan ikke skjære alle over en kam.

Anonymkode: e1739...c31

Jeg skjønner. 

Skrevet
ReneRene skrev (51 minutter siden):

Hva ville du gjort etter 2 ganger da? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Hva ville du gjort etter 2 ganger da? 

Latt være å gjøre avtaler..

Skrevet
ReneRene skrev (12 minutter siden):

Latt være å gjøre avtaler..

Jeg skjønner. Lat de ta styringen da eller ikke da heller? Takk for svar. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Jeg håper ikke at du tar denne personens råd. Om man skal gi opp folk så kjapt så sitter man fort uten venner i det hele tatt. 

Det går ikke an å svare bastant på spørsmålet ditt, det kommer an på så mye. Men om man får følelsen av at de helst ikke vil møtes så trekker man seg litt tilbake. Men det kan være tusen grunner til at de må avlyse x antall ganger, så det går jo an å spør og vise litt interesse for deres liv og situasjon før man slutter å ta kontakt. 

Anonymkode: 7cb8e...8c3

Skrevet

Det kan jo være tilfeldigheter, at datteren plutselig får omgangsyke, og neste gang man har en avtale blir faren alvorlig syk og tredje gangen ringer de fra jobb og det er helt krise der. Det er ikke personen man har gjort avtaler med det er noe feil på, det er ikke det at man tar lett på avtaler, det har bare tilfeldigvis skjedd noe tre ganger på rad når man har hatt en avtale...

Skal venner kutte en ut fordi livet skjer mener du?

Faser av livet er mer utsatt for at det skjer ting som krever endringer også. Vi må tåle at vi ikke alltid er første prioritet i livet til venner uten at vi trenger kutte dem ut.

Om du føler du alltid blir valgt bort kan det selvfølgelig være noe med relasjonen som ikke er bra, men det kan være helt tilfeldig også. Istedenfor å sitte i en krok og slikke dine sår (synes synd på deg selv?) så finn på noe annet, og la neste skritt være opp til den som måtte avlyse. Det er helt greit å la den som avlyser ta initiativ, men du trenger ikke kutte personen ut.

Anonymkode: d5cbc...81a

Skrevet

Jeg har en venninne som det skjer mye i livet til. Hun har en uforutsigbar hverdag både på jobb, som pårørende og med egen sykdom. Her kan det plutselig dukke opp ting ut av det blå og da må ting avlyses på kort varsel. Er man uheldig kan det skje mange ganger på rad. Vennene hennes følger likevel opp selv og avtaler på nytt. Grunnen er at hun gjerne vil treffes, men hun føler ikke at hun selv kan avtale noe. Da får hun ekstra dårlig samvittighet. Hun får mer dårlig samvittighet når hun avlyser og i tillegg får hun dårlig samvittighet for de rundt for at hun prioriterer seg selv. Det er lettere å takke ja til ting andre foreslår enn å ta initiativ selv. 

Er dette noen du har lyst til å treffe, så kan du fint ta initiativ selv. Dette selv om de avlyser mange ganger. Er man interessert i den andres liv og klarer å se både dem og seg selv utenfra med objektive briller er det lettere å se når det passer å avtale igjen. For min venninne er det lurt å avtale noenlunde kort  tid etterpå fordi det er mindre sjanse for at noe skjer tett på forrige hendelse, men samtidig langt nok fra til at hun får hentet seg inn. Da får hun kommet á jour, ladet batteriene og får være sosial når det passer igjen. For andre er det riktigere å la det gå lenger tid før man prøver igjen. 

Om man hele tiden tror at venner avlyser for å være slem og ser alt fra et litt fordreid egosentrisk synspunkt så ser man ikke den andre og møter ikke den andre med forståelse. Da blir det vanskeligere å finne gode løsninger for nye forsøk. Det kan også bli vanskelig å finne et godt tidspunkt om venninnen din har en uforutsigbar hverdag og hun samtidig vet at du reagerer kraftig på en avlysning og ser på det som en avvisning. Da kan hun jo være redd for å avtale noe nytt i redsel for å bli kuttet ut som venn eller for at du skal overreagere og tillegge henne dårlige intensjoner og egenskaper. Ingen liker at andre tillegger en dårlige egenskaper. Spesielt ikke om sannheten er at man gjerne har en tøff hverdag. Selv om det passer for min venninne at vi andre fortsetter å avtale, kan det for din passe bedre at den får avtale. Her må man rett og slett se hverandre og finne et godt tidspunkt. 

Anonymkode: 634ad...fa4

Skrevet

2 ganger, om det ikke hadde vært noen helt spesielle grunner.

Etter 2 ganger hadde ikke jeg tatt initiativ til å møtes mer, da hadde det vært opp til den andre parten å ta kontakt hvis de ønsket å treffe meg. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Ja, da fikk de komme med initiativ selv. 

Skrevet

Takk. Da vet jeg det og hva jeg kan gjøre. 

Skrevet

Jeg har to venninner som har depresjon/angst. Jeg er klar over det, og klar over at de mest sannsynlig vil si nei når jeg spør, og de kan avlyse på kort varsel begge to. Jeg fortsetter å spørre dem om å gjøre ting likevel med ujevne mellomrom for å vise at jeg gjerne vil møtes når de er klare for det. 

Jeg er glad i dem, og vet at de er glad i meg selv om det er vanskelig å få til avtaler med dem.

Anonymkode: 348b1...725

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...