Gå til innhold

HVORDAN kan de være så skråsikre på at det IKKE er vaksinen?

Anbefalte innlegg

… når «alle» ble vaksinert?

Og. Isåfall må det jo da være en fallitterklæring når det kommer til vaksinen. Da fungerte den åpenbart ikke når «alle» likevel fikk korona og i tillegg nå får senskader? For en røre. 

https://www.nrk.no/buskerud/flere-unge-dode-av-sykdom_-forskere-slar-alarm-1.16926584

Anonymkode: 23b57...905

Fortsetter under...

Hvorfor skulle det være en falitterklæring at folk fikk covid selv om de var vaksinerte? Ingen vaksiner gir 100 % immunitet, og alle andre vaksiner må og fornyes, men man kan alikevel bli syk, akktray som med covid.

Anonymkode: cc602...302

Hvorfor tenker du at det er en falitterklæring?

Ingen hadde erfaring med denne sykdommen før den plutselig bølget over befolkningen, og helsevesenet har måttet lære underveis, på godt og vondt.

Selvfølgelig ble det tatt avgjørelser som i etterpåklokskapens lys kanskje ikke var de beste, men mange avgjørelser som var helt riktige ble også tatt.

Ingen har da etterpåklokskapens lys før avgjørelsene tas, tenkte du at de hadde det?

Anonymkode: f1ed4...283

Det var et massivt press på alle om å få sprøytet dette viruset i kroppen både tre og flere ganger. Jeg vet ikke om noen kommer med innrømmelser "fagfolk" står fram med som enige. Av forskjellige grunner. Så en må som vanlig tenke selv, eventuelt lese seg opp. De fleste vanlige mennesker vil nok protestere siden ingen hverken tør tenke tanken, eller innrømme at de lot seg presse. 

Du kommer neppe noen vei med å snakke rundt dette uten å få motstand av den grunn.

ReneRene skrev (5 minutter siden):

Det var et massivt press på alle om å få sprøytet dette viruset i kroppen både tre og flere ganger. Jeg vet ikke om noen kommer med innrømmelser "fagfolk" står fram med som enige. Av forskjellige grunner. Så en må som vanlig tenke selv, eventuelt lese seg opp. De fleste vanlige mennesker vil nok protestere siden ingen hverken tør tenke tanken, eller innrømme at de lot seg presse. 

Du kommer neppe noen vei med å snakke rundt dette uten å få motstand av den grunn.

Tror du er innpå noe der. Ingen vil innrømme at de tok feil.

Annonse

ReneRene skrev (22 minutter siden):

Ingen «fikk sprøytet viruset inn i kroppen». Ignoransen vil ingen ende ta, vit nå hva du snakker om før du roper ut.

Anonymkode: 1a8f1...7c5

ReneRene skrev (25 minutter siden):

https://www.mn.uio.no/ibv/tjenester/kunnskap/plantefys/leksikon/m/mrna-vaksine.html   
Her kan du lese deg kjapt opp.

Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Tror du er innpå noe der. Ingen vil innrømme at de tok feil.

Nei, men det trenger ikke å være så rart. Det er en usvikelig og sterk klokketro på "fagfolk" ( de som får uttale seg ), så folk flest driver nok ikke særlig research selv..

ReneRene skrev (2 minutter siden):

Nei, men det trenger ikke å være så rart. Det er en usvikelig og sterk klokketro på "fagfolk" ( de som får uttale seg ), så folk flest driver nok ikke særlig research selv..

Så du tenker at folk flest gjør egen research? Du finner opp din egen medisin om du får feks kreft? Eller gjelder det bare corona?

ReneRene skrev (3 minutter siden):

Om du tror vaksinen besto i virus vi fikk "sprøytet inn" har du ikke gjort noe særlig research selv heller...

Og hva mener du fagfolkene skulle gjøre da, se folk dø som fluer uten å prøve finne medisin/vaksine?

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Om du tror vaksinen besto i virus vi fikk "sprøytet inn" har du ikke gjort noe særlig research selv heller...

Og hva mener du fagfolkene skulle gjøre da, se folk dø som fluer uten å prøve finne medisin/vaksine?

Jeg mener flere fagfolk burde kommet på banen, og også de som var skeptiske. Det som skjedde var at politikere uten peiling og EN person sto i bresjen for det som ble mer oppfattet som et ensidig syn og nærmest propaganda. Det var mange som var skeptiske, og jeg var blant dem, og det er fullt forståelig da info endret seg samt at vaksinen var en hastevaksine. Jeg ble aldri møtt med fordömmelse eller ble bebreidet fordi jeg ikke tok vaksinen, for jeg forklarte saklig og begrunnet uten å latterligjøre de som vaksinerte seg. Flere valgte også å droppe flere vaksiner. Det skal være lov til å ta et standpunkt selv om det går mot et flertall, og det uten å bli møtt med aggresjon.

ReneRene skrev (34 minutter siden):

Det skal godt gjøres å lese seg opp på egenhånd på så kort tid som da liksom skal gi godt nok grunnlag til å forstå noe så kompleks som eksperter har mange års utdanning og erfaring med. Kanskje du også kan lese deg opp på hvordan du opererer hjernesvulsten til naboen din? 

Anonymkode: 8a9bc...d40

Annonse

Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Det skal godt gjøres å lese seg opp på egenhånd på så kort tid som da liksom skal gi godt nok grunnlag til å forstå noe så kompleks som eksperter har mange års utdanning og erfaring med. Kanskje du også kan lese deg opp på hvordan du opererer hjernesvulsten til naboen din? 

Kan du prøve å få med deg det jeg skriver? Som fks at eksperter som var skeptiske også hadde fått kommet med info og uttalelser? Eller foretrekker du at kun de som er enige påvirker folk ved at kun de får uttale seg?

Endret av ReneRene

Men HVORDAN - hvis vaksinen var så effektiv og trygg - kunne alle få korona, og nå visstnok, bli syke og dø av ettervirkninger av sykdommen? Hvordan er det mulig hvis vaksinen var trygg og effektiv slik vi fikk det banket inn i hodene våre hver dag i flere måneder?

Og hvordan kan de såkalte ekspertene - de samme som tutet oss ørene fulle om hvor trygg og effektiv vaksinen var - hvordan kan de nå påstå at disse unge menneskene dør av ettervirkninger av sykdommen og IKKE vaksinen? Hvordan vet de det når alle fikk vaksinen?

ReneRene skrev (8 minutter siden):

Kan du prøve å få med deg det jeg skriver? Som fks at eksperter som var skeptiske også hadde fått kommet med info og uttalelser? Eller foretrekker du at kun de som er enige påvirker folk ved at kun de får uttale seg?

Kan du prøve å skrive det du mener da? Du snakker om å lese seg opp i stedet for å stole på fagfolk.
Det var også noen skeptikere som uttalte seg, men gjengs mening i fagmiljøet var pro vaksine. 

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Men HVORDAN - hvis vaksinen var så effektiv og trygg - kunne alle få korona, og nå visstnok, bli syke og dø av ettervirkninger av sykdommen? Hvordan er det mulig hvis vaksinen var trygg og effektiv slik vi fikk det banket inn i hodene våre hver dag i flere måneder?

Og hvordan kan de såkalte ekspertene - de samme som tutet oss ørene fulle om hvor trygg og effektiv vaksinen var - hvordan kan de nå påstå at disse unge menneskene dør av ettervirkninger av sykdommen og IKKE vaksinen? Hvordan vet de det når alle fikk vaksinen?

Alle fikk ikke vaksinen og alle ble ikke syke. Det var også kjent at man kunne bli smittet tross sykdom. Hovedargumentet for vaksinen var å forhindre alvorlig sykdom. Vaksinerte smitter også i mindre grad enn uvaksinerte.

Når man ser på ettervirkninger ser man bl.a på statistikk over hvor mange blant dem som var vaksinerte og hvor mange som ikke var vaksinert og om det er en signifikant forskjell. F.eks har man sett at alvorlig sykdom hos ellers friske gravide bare oppstod hos uvaksinerte.

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Kan du prøve å skrive det du mener da? Du snakker om å lese seg opp i stedet for å stole på fagfolk.
Det var også noen skeptikere som uttalte seg, men gjengs mening i fagmiljøet var pro vaksine. 

Jeg skriver hva jeg mener, og NEI, jeg snakker ikke om å lese seg opp FREMFOR å stole på fagfolk. Jeg snakker om å lese det FLERE fagfolk skriver, og også hva de sa og sier! 

Jeg noterte også info fra uttalelser fra FHI bla, og der kom det en forsikring som ble trukket tilbake etter et par måneder. Det var utrolig mye info som var uoversiktlig samt ble endret, og jeg tror de fleste har sett det i ettertid, samt at flere tiltak også var feil. En del har kommet fram og blitt diskutert, men det er nok mye som gjenstår, og det er rart om ikke folk ser dette. Mulig det handler om innrømmelser. Jeg tror vel helst det, og jeg kan som sagt forstå det på noen måter. Man vil gjerne ha tillit, og noen er mer avhengig av det enn andre. 

Veldig mange setter også pekefingeren mot vaksinen men akkurat nå passer det ikke inn i narrativet så det vil nok ta flere år før hele sannheten kommer ut. Flere og flere snakker om vaksinen og hvilke skader den har gjort, det er et spørsmål om tid før boblen sprekker. Helt tragisk alt sammen. 

Anonymkode: b5264...a1c

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Veldig mange setter også pekefingeren mot vaksinen men akkurat nå passer det ikke inn i narrativet så det vil nok ta flere år før hele sannheten kommer ut. Flere og flere snakker om vaksinen og hvilke skader den har gjort, det er et spørsmål om tid før boblen sprekker. Helt tragisk alt sammen. 

Anonymkode: b5264...a1c

Det som kan være litt av saken, er at de gjorde feil når det gjaldt vaksinen i 2009 (?), og det vil helt sikkert komme flere og flere epidemier i både nær og fjern fremtid. Å innrømme feil to ganger kan bety fullstendig kaos neste gang, samt at det vil kunne bli enorme økonomiske konsekvenser. Det betyr ikke at sannheten ikke bør komme fram, men dette handler om politikk, så det blir et problem eller ti. 

Anonym bruker skrev (58 minutter siden):

Alle fikk ikke vaksinen og alle ble ikke syke. Det var også kjent at man kunne bli smittet tross sykdom. Hovedargumentet for vaksinen var å forhindre alvorlig sykdom. Vaksinerte smitter også i mindre grad enn uvaksinerte.

Når man ser på ettervirkninger ser man bl.a på statistikk over hvor mange blant dem som var vaksinerte og hvor mange som ikke var vaksinert og om det er en signifikant forskjell. F.eks har man sett at alvorlig sykdom hos ellers friske gravide bare oppstod hos uvaksinerte.

Har du kilder på dette?

Hvordan de kan vite det? De kan jo se på hvordan det har gått med de som tok vaksine og sammenligne med de som ikke tok. Det er ikke så veldig vanskelig i prinsippet, selv om det selvfølgelig krever innsamling av mye data og grundig statistisk analyse. Men det er altså hvordan de kan være så skråsikre på det.

Anonymkode: ba12c...4a4

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Hvordan de kan vite det? De kan jo se på hvordan det har gått med de som tok vaksine og sammenligne med de som ikke tok. Det er ikke så veldig vanskelig i prinsippet, selv om det selvfølgelig krever innsamling av mye data og grundig statistisk analyse. Men det er altså hvordan de kan være så skråsikre på det.

Anonymkode: ba12c...4a4

Men å vise til en enkel kilde på denne påstanden, det klarer verken dere eller forskerne som sier det. Jeg vil se tallene. Hvor er de?

ReneRene skrev (5 timer siden):

Helt enig. Covid var veldig skremmende, men mest skremmende var hvor stygt myndighetene manipulerte og presset befolkningen. Her fikk vi se samfunnets skyggeside ganske tydelig. Det minnet meg om den offentlige mobbingen av "tyskertøser" etter andre verdenskrig.

Vaksineskeptikere ble offentlig hånet og beskyldt for egoisme og ikke ta ansvar for fellesskapet osv. Ekstremt krenkende beskyldninger. Vaksinen var elendig og med uoversiktlige og alvorlige bivirkninger. Forskere og fagfolk er absolutt ikke til å stole 100% på. Det visste jeg på forhånd, og fikk det grundig bekreftet.

I ettertid er det opplagt at økning i dødsfall blant unge årene etter corona skyldes den overdrevne nedstengningen og antibac-hysteriet. Immunforsvaret lå brakk i to år. Ikke rart det får konsekvenser i ettertid. Daglig stimulering av immunforsvaret er kroppens naturlige vaksine. Politikere og fagfolk tror de er allmektige og styrer menneskeheten med medisiner og sprøyter. 

Anonymkode: 4bacb...1ef

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...