Gå til innhold

Noen som har tips til en god dagkrem som demper litt røde partier?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er ganske rød på haka og ved nesevingene, hater det. Skulle gjerne hatt en god dagkrem som demper det litt.

Anonymkode: df2f8...84e

Er du rød grunnet sprukne blodkar eller irritasjon i huden?

Anonymkode: 3ee74...c24

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Er du rød grunnet sprukne blodkar eller irritasjon i huden?

Huden er ikke irritert. Ved nesevingene er det litt sprukne blodkar, men jeg kan ikke se noe av det på haka egentlig.

Hi

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Huden er ikke irritert. Ved nesevingene er det litt sprukne blodkar, men jeg kan ikke se noe av det på haka egentlig.

Hi

Primer med grønnfarge under foundation demper rødhet. Ellers vil jeg anbefale laser for å ta bort de sprukne blodkarene. 

Jeg bruker CeraMed som fuktighet, veldig fornøyd med den.

https://www.med24.no/personlig-pleie/hudpleie/ansiktskrem/dagkrem/cerave-facial-moisturising-lotion-spf30-52-ml?gclid=EAIaIQobChMI6YTvj6CBhwMVNFORBR37qAe_EAQYCCABEgIn_vD_BwE&gclsrc=aw.ds

Over bruker Erborian CC cream. Den finnes i to farger, lys og litt mer gylden. Jeg har begge og bruker den lyse om vinteren og blander inn den mørkere om sommeren. Dekker litt, men ikke ekstremt. Den er hvit ut av tuben, men fargen tilpasser seg huden din når du smører den på.

De har en for rød hud også, den har jeg ikke prøvd, men høres ut som den kan være noe for deg. 

https://www.vita.no/makeup/ansikt/cc-cream/erborian-cc-red-correct-15-ml?_gl=1*jlsmjm*_up*MQ..*_ga*MTg4NTExNzAyMS4xNzE5Njc5MjQ3*_ga_209YJWB9EG*MTcxOTY3OTI0NC4xLjAuMTcxOTY3OTI0NC4wLjAuMA..

Anonymkode: 5eb00...ee2

Annonse

Magic CC-cream fra Loreal med grønn runding på funker på meg. 

Eller clarins SOS primer grønn, (men den er litt vanskelig å få tak i av og til) pluss Skin illusjon foundation fra clarins dekker fint. 

Jeg har rosacea, men heldigvis ikke så kraftig. Men blir fort rød i fjeset. 

Loreal er billig, men clarins funker best. 

Endret av the amazing spidermamma
Anonym bruker skrev (På 29.6.2024 den 17.17):

Primer med grønnfarge under foundation demper rødhet. Ellers vil jeg anbefale laser for å ta bort de sprukne blodkarene. 

Jeg bruker ikke foundation, kan man bruke primer under bare dagkrem? Laser har jeg tenkt på, har du prøvd det?

Hi

the amazing spidermamma skrev (På 29.6.2024 den 18.48):

Magic CC-cream fra Loreal med grønn runding på funker på meg. 

Eller clarins SOS primer grønn, (men den er litt vanskelig å få tak i av og til) pluss Skin illusjon foundation fra clarins dekker fint. 

Jeg har rosacea, men heldigvis ikke så kraftig. Men blir fort rød i fjeset. 

Loreal er billig, men clarins funker best. 

For noen år siden så var det en hudpleier som lurte på om jeg kunne ha rosacea, men jeg har aldri sjekket det noe mer ut. Har i grunn slått det fra meg siden jeg har lite av de symptomene. Men som deg blir jeg fort rød i fjeset, jeg kan se skikkelig kokt ut, men har egentlig ikke tenkt på at det kan være rosacea det og.

Bruker du primer bare der det er rødt? Må jeg ha foundation over primer, eller fungerer det bare med dagkrem? Hva med CC.krem, brukes den alene? Jeg bruker nesten ikke noe sminke i det hele tatt, så her er jeg på litt gyngende grunn kan du si 😄

Hi

Anonym bruker skrev (På 29.6.2024 den 18.44):

Jeg bruker CeraMed som fuktighet, veldig fornøyd med den.

https://www.med24.no/personlig-pleie/hudpleie/ansiktskrem/dagkrem/cerave-facial-moisturising-lotion-spf30-52-ml?gclid=EAIaIQobChMI6YTvj6CBhwMVNFORBR37qAe_EAQYCCABEgIn_vD_BwE&gclsrc=aw.ds

Over bruker Erborian CC cream. Den finnes i to farger, lys og litt mer gylden. Jeg har begge og bruker den lyse om vinteren og blander inn den mørkere om sommeren. Dekker litt, men ikke ekstremt. Den er hvit ut av tuben, men fargen tilpasser seg huden din når du smører den på.

De har en for rød hud også, den har jeg ikke prøvd, men høres ut som den kan være noe for deg. 

https://www.vita.no/makeup/ansikt/cc-cream/erborian-cc-red-correct-15-ml?_gl=1*jlsmjm*_up*MQ..*_ga*MTg4NTExNzAyMS4xNzE5Njc5MjQ3*_ga_209YJWB9EG*MTcxOTY3OTI0NC4xLjAuMTcxOTY3OTI0NC4wLjAuMA..

Anonymkode: 5eb00...ee2

Tusen takk for tips 😊

Anonym bruker skrev (1 time siden):

For noen år siden så var det en hudpleier som lurte på om jeg kunne ha rosacea, men jeg har aldri sjekket det noe mer ut. Har i grunn slått det fra meg siden jeg har lite av de symptomene. Men som deg blir jeg fort rød i fjeset, jeg kan se skikkelig kokt ut, men har egentlig ikke tenkt på at det kan være rosacea det og.

Bruker du primer bare der det er rødt? Må jeg ha foundation over primer, eller fungerer det bare med dagkrem? Hva med CC.krem, brukes den alene? Jeg bruker nesten ikke noe sminke i det hele tatt, så her er jeg på litt gyngende grunn kan du si 😄

Hi

Jeg vet ikke om de to ting har noe med hverandre å gjøre, egentlig, men jeg har fått påvist rosacea (da hadde jeg et skikkelig utbrudd og så helt forferdelig ut i fjeset. Heldigvis har det aldri blitt så ille igjen!). Og jeg blir lett rød hvis jeg får. eks blir varm. 

Når jeg bruker primer, tar jeg det stort sett i hele fjeset bortsett fra rundt øynene. Men må ha foundation utapå (den tar jeg rundt øynene også). 

CC-kremen bruker jeg alene. 

the amazing spidermamma skrev (13 minutter siden):

Jeg vet ikke om de to ting har noe med hverandre å gjøre, egentlig, men jeg har fått påvist rosacea (da hadde jeg et skikkelig utbrudd og så helt forferdelig ut i fjeset. Heldigvis har det aldri blitt så ille igjen!). Og jeg blir lett rød hvis jeg får. eks blir varm. 

Når jeg bruker primer, tar jeg det stort sett i hele fjeset bortsett fra rundt øynene. Men må ha foundation utapå (den tar jeg rundt øynene også). 

Tusen takk for svar og tips 😊

Hi

Annonse

the amazing spidermamma skrev (14 minutter siden):

Er det noen andre ting du gjør eller ikke gjør i forbimdelse med rosacea, som du passer deg for?

Hi

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Er det noen andre ting du gjør eller ikke gjør i forbimdelse med rosacea, som du passer deg for?

Hi

Jeg passer meg ikke, men jeg vet at rødvin og vind gjør meg verre. Men jeg er ikke så plaget, så jeg drikker rødvin likevel. Og det er jo ikke så mye vind over tid at det er noe problem. 

Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Kan du linke til den?

Hi

Bare å google 

La Roche-Posay Toleriane Rosaliac AR Concentrate | Reduserer rødhet

Anonymkode: 1299f...5c6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...