Anonym bruker Skrevet 1. juli 2024 #51 Del Skrevet 1. juli 2024 ReneRene skrev (3 timer siden): Nei, jeg bruker store ord for å understreke istedenfor skrå skrift. Jeg veksler på det alt etter som hvor viktig poenget er.. Nei, men da får du være uenig. Ts leser vel tråden og finner vel ut selv hvor hun kjenner igjen ting eller ser mer fornuft. Det er jo hun som skal finne ut av det, så uenighet er ikke så dumt. Store bokstaver oppfattes ofte som ‘roping’ og da altså følelsesstyrt. Bare til din informasjon. Anonymkode: dfc7f...84c Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448449-hvor-vanskelig-er-det-%C3%A5-finne-kj%C3%A6rlighet/page/3/#findComment-150114074 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ReneRene Skrevet 1. juli 2024 #52 Del Skrevet 1. juli 2024 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Store bokstaver oppfattes ofte som ‘roping’ og da altså følelsesstyrt. Bare til din informasjon. Anonymkode: dfc7f...84c Men da var det vel fint at jeg forklarte hvorfor jeg bruker dem, siden du spurte, sånn at du ikke misforstår? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448449-hvor-vanskelig-er-det-%C3%A5-finne-kj%C3%A6rlighet/page/3/#findComment-150114075 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2024 #53 Del Skrevet 1. juli 2024 ReneRene skrev (3 minutter siden): Men da var det vel fint at jeg forklarte hvorfor jeg bruker dem, siden du spurte, sånn at du ikke misforstår? Ja, for du må for all del ikke skrive på en måte som gjør at folk ikke misforstår. Da går du jo glipp av litt oppmerksomhet. Anonymkode: dfc7f...84c Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448449-hvor-vanskelig-er-det-%C3%A5-finne-kj%C3%A6rlighet/page/3/#findComment-150114076 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ReneRene Skrevet 1. juli 2024 #54 Del Skrevet 1. juli 2024 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Ja, for du må for all del ikke skrive på en måte som gjør at folk ikke misforstår. Da går du jo glipp av litt oppmerksomhet. Anonymkode: dfc7f...84c Er det på denne måten du diskuterer med menn? Du understreker veldig godt påstandene mine her nemlig. Helt typisk en del damer. Jeg håper fremdeles Ts følger med... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448449-hvor-vanskelig-er-det-%C3%A5-finne-kj%C3%A6rlighet/page/3/#findComment-150114077 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2024 #55 Del Skrevet 1. juli 2024 ReneRene skrev (5 minutter siden): Er det på denne måten du diskuterer med menn? Du understreker veldig godt påstandene mine her nemlig. Helt typisk en del damer. Jeg håper fremdeles Ts følger med... Ikke sant, det er min diskusjonsteknikk som er feil. Du beviser ganske godt et poeng, du også. Anonymkode: dfc7f...84c Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448449-hvor-vanskelig-er-det-%C3%A5-finne-kj%C3%A6rlighet/page/3/#findComment-150114079 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ReneRene Skrevet 1. juli 2024 #56 Del Skrevet 1. juli 2024 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Ikke sant, det er min diskusjonsteknikk som er feil. Du beviser ganske godt et poeng, du også. Anonymkode: dfc7f...84c Saken er at du ikke har annen "diskusjonsteknikk" enn å gå på person. Det er som jeg har sagt hele veien her. Jeg snakker om damer og menn generelt, svarer saklig, mens du snakker om meg. Hva du tror jeg tenker, føler, og hvorfor du TROR jeg skriver på måten jeg gjør. Akkurat det jeg forklarte at menn er dritt lei. Eller lukker ørene for. På dine mange kommentarer har du understreket hvert poeng jeg har kommet med. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448449-hvor-vanskelig-er-det-%C3%A5-finne-kj%C3%A6rlighet/page/3/#findComment-150114081 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ReneRene Skrevet 1. juli 2024 #57 Del Skrevet 1. juli 2024 Anonym bruker skrev (På 30.6.2024 den 13.54): Så rart at du er singel, egentlig. Anonymkode: dfc7f...84c Anonym bruker skrev (På 30.6.2024 den 23.56): Fordi hun deler veldig mye. Anonymkode: dfc7f...84c Anonym bruker skrev (8 timer siden): Hvorfor tror du at ikke min kommentar var er kompliment? Igjen går du i fellen ved å tro at dine personlige erfaringer er fasiten for alle. At du ikke når inn til mennene i ditt liv med argumenter og etter en diskusjon betyr jo bare at det gjelder for deg. Mange av oss diskuterer jo både på jobb og hjemme. Jeg diskuterer tilogmed med barna mine, de er kloke mennesker med egne meninger. Tror du ikke at Erna Solberg, Tonje Brenna, Hadia Tajik osv kan diskutere uten å kverulere og bli følelsesstyrt? Om du mener at din påstand gjelder alle kvinner så burde man vel styre unna kvinner i politikk og næringsliv? Anonymkode: dfc7f...84c Anonym bruker skrev (6 timer siden): Du snakker helt tydelig om dine egne erfaringer, du har jo ingen forutsetning for å vite hvordan andre diskuterer. SÅ mange er nok ikke de mennene som diskuterer andre sin diskusjonsteknikk med deg. Selvsagt diskuterer jeg ikke med Gud og hvermann! Det et det jo bare kverulanter som gjør. På jobb diskuterer jeg faget mitt, hjemme diskuterer vi alt fra favoritt fotballspiller til krigen i Gaza. Ditt tredje avsnitt har ingenting med denne diskusjonen å gjøre. Anonymkode: dfc7f...84c Anonym bruker skrev (4 timer siden): Du har da svært lav tiltro til dine medsøstre. Og iom at at du hevder at damer alltid blir følelsesstyrt i diskusjoner så regner jeg med at den påstanden innbefatter deg selv også. Dermed beviser du mitt poeng at du det du hevder er basert på personlig erfaring. Hvordan ser du for deg at det blir tatt beslutninger i politikk og næringsliv hvis det du påstår stemmer? Anonymkode: dfc7f...84c Anonym bruker skrev (4 timer siden): Ingen menn liker kvinner som vil diskutere? Det vet du selv at ikke stemmer. Jeg ser av eksemplene dine at du ikke oppfatter ironi, så da kan jeg mer skjønne hvor holdningene dine kommer fra. Noen ganger blir ting sagt/skrevet med glimt i øyet, så det er altså ikke helt ment som det blir sagt. Anonymkode: dfc7f...84c Anonym bruker skrev (4 timer siden): Jeg er ikke enig i at de fleste kvinner er følelsesstyrt når de diskuterer. Heller ikke at de fleste menn ønsker å unngå å diskutere med kvinner. Mener du kanskje å krangle? For det ønsker nok de fleste menn å unngå. Du bruker store bokstaver i svarer ditt. Betyr det at du blir provosert av vår diskusjon? Eller følelsesstyrt, for å bruke et ord du kjenner til. Anonymkode: dfc7f...84c Anonym bruker skrev (38 minutter siden): Store bokstaver oppfattes ofte som ‘roping’ og da altså følelsesstyrt. Bare til din informasjon. Anonymkode: dfc7f...84c Anonym bruker skrev (31 minutter siden): Ja, for du må for all del ikke skrive på en måte som gjør at folk ikke misforstår. Da går du jo glipp av litt oppmerksomhet. Anonymkode: dfc7f...84c Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Ikke sant, det er min diskusjonsteknikk som er feil. Du beviser ganske godt et poeng, du også. Anonymkode: dfc7f...84c Her er kommentarene dine i tråden. Alle går på meg som person og hva du mener, tolker og synes om meg. Dette er så typisk at det egentlig er komisk, og jeg tror 90% av alle menn ville kjent igjen denne "diskusjonsteknikken" din. Som i de andre som går på meg her. Og det er dette kvinner ofte vil i "diskusjoner" og derfor menn får vondt i magen når dere "vil diskutere og snakke om ting" For dere vil egentlig bare angripe dem, og når de svarer, kommer nye angrep, helt til dere går i offerrollen til slutt. Med "dere" mener jeg alt for mange kvinner. Er ikke rart menn lukker øra og ikke orker. Det er fullt forståelig! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448449-hvor-vanskelig-er-det-%C3%A5-finne-kj%C3%A6rlighet/page/3/#findComment-150114084 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2024 #58 Del Skrevet 1. juli 2024 ReneRene skrev (12 minutter siden): Her er kommentarene dine i tråden. Alle går på meg som person og hva du mener, tolker og synes om meg. Dette er så typisk at det egentlig er komisk, og jeg tror 90% av alle menn ville kjent igjen denne "diskusjonsteknikken" din. Som i de andre som går på meg her. Og det er dette kvinner ofte vil i "diskusjoner" og derfor menn får vondt i magen når dere "vil diskutere og snakke om ting" For dere vil egentlig bare angripe dem, og når de svarer, kommer nye angrep, helt til dere går i offerrollen til slutt. Med "dere" mener jeg alt for mange kvinner. Er ikke rart menn lukker øra og ikke orker. Det er fullt forståelig! Og for å bevise poenget ditt så må du angripe meg. Notert. Anonymkode: dfc7f...84c Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448449-hvor-vanskelig-er-det-%C3%A5-finne-kj%C3%A6rlighet/page/3/#findComment-150114088 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ReneRene Skrevet 1. juli 2024 #59 Del Skrevet 1. juli 2024 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Og for å bevise poenget ditt så må du angripe meg. Notert. Anonymkode: dfc7f...84c Nei. Jeg bare illustrerer for Ts hva jeg mener. Og for andre her som ikke skjønner hva jeg har skrevet eller ikke er enig. Det er ikke angrep å sitere dine egne kommentarer som understreker hvert poeng jeg har kommet med her. Det er som sagt for å illustrere. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448449-hvor-vanskelig-er-det-%C3%A5-finne-kj%C3%A6rlighet/page/3/#findComment-150114091 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2024 #60 Del Skrevet 2. juli 2024 ReneRene skrev (11 timer siden): Hvilken tankerekke, om du kan forklare det først? Jeg forstår ikke hvorfor du drar inn diskusjon som påtvunget diskusjon eller urimelig reaksjon fra ene part, ikke minst legger en slags føring for at kvinner er følelsesstyrt og menn ønsker ikke å ha noen å diskutere med, LOL, det er en grunn til at de har mancave. Selv ville det blitt veldig kjedelig om det var utgangspunktet. Vi diskuterer alt mellom himmel og jord her hjemme, jeg finner det ganske interessant å høre hans tanker om mye, antar det er gjensidig i og med han stadig er den som starter. Det er vel ingen som har sagt her at man ikke har lov til å sitte i fred om en ønsker. Da er det bare å si det. Så blir det ikke slitsomt. Anonymkode: 75734...e83 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448449-hvor-vanskelig-er-det-%C3%A5-finne-kj%C3%A6rlighet/page/3/#findComment-150114233 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ReneRene Skrevet 2. juli 2024 #61 Del Skrevet 2. juli 2024 (endret) Anonym bruker skrev (23 minutter siden): Jeg forstår ikke hvorfor du drar inn diskusjon som påtvunget diskusjon eller urimelig reaksjon fra ene part, ikke minst legger en slags føring for at kvinner er følelsesstyrt og menn ønsker ikke å ha noen å diskutere med, LOL, det er en grunn til at de har mancave. Selv ville det blitt veldig kjedelig om det var utgangspunktet. Vi diskuterer alt mellom himmel og jord her hjemme, jeg finner det ganske interessant å høre hans tanker om mye, antar det er gjensidig i og med han stadig er den som starter. Det er vel ingen som har sagt her at man ikke har lov til å sitte i fred om en ønsker. Da er det bare å si det. Så blir det ikke slitsomt. Anonymkode: 75734...e83 LOL kom av at vi hadde snakket om det her for noen få dager siden, etter å ha sett på podcast hvor to oppegående menn snakket om dette. Så det var mest timingen, men jeg har selvfølgelig hørt det før, og hvorfor det opptar meg en smule er fordi jeg syns også damer kan være veldig vanskelige å diskutere med. Jeg syns også at det er ganske mye jeg opplever at folk flest vet og forstår, har lest om eller er oppdatert på,som nettopp dette at menn helst diskuterer saklig eller lar være, mens kvinner ofte blir personfokuserte og insisterende, og ellers ting som kvinner ikke har minste interesse for eller peiling på, men det betyr altså ikke at jeg ikke opplever kvinner som det motsatte i tillegg.. Men jeg syns rett og slett kvinner ofte er utrolig selvopptatte og ikke bryr seg stort om samfunnet forøvrig. Jeg opplever det ikke minst her, hvor helt dagligdagse hendelser og vanlige opplevelser blir møtt med forundring. Ja, og en ser jo hvilke temaer som opptar mest her. Uansett, det gjelder ikke bare her, og som sagt så trodde jeg de fleste lo av dette og skjønte forskjellene. Jeg har ikke tvilt på at du opplever det annerledes med mannen din, for som sagt så gjelder det aldri alle. Det er mer typisk og et flertall. Det er mulig du er mer saklig- det tviler jeg ikke på. Jeg tviler heller ikke på at mannen din er mer åpen ( muligens intellektuell ) enn "normalt". Jeg så jo( etter jeg svarte ) at hun som skrev at hun ville ha en diskusjonspartner var sammen med en nerd, så selvfølgelig er det alltid unntak. Endret 2. juli 2024 av ReneRene Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448449-hvor-vanskelig-er-det-%C3%A5-finne-kj%C3%A6rlighet/page/3/#findComment-150114238 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå