Anonym bruker Skrevet 30. juni 2024 #26 Del Skrevet 30. juni 2024 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Hvordan vet du om hun er singel? Hi Anonymkode: fd5e2...d83 Fordi hun deler veldig mye. Anonymkode: dfc7f...84c Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448449-hvor-vanskelig-er-det-%C3%A5-finne-kj%C3%A6rlighet/page/2/#findComment-150113809 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2024 #27 Del Skrevet 1. juli 2024 Anonym bruker skrev (14 timer siden): Så rart at du er singel, egentlig. Anonymkode: dfc7f...84c Ja, veldig rart😆 Anonymkode: 52994...935 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448449-hvor-vanskelig-er-det-%C3%A5-finne-kj%C3%A6rlighet/page/2/#findComment-150113837 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2024 #28 Del Skrevet 1. juli 2024 Anonym bruker skrev (På 29.6.2024 den 17.59): Så mange idiotiske svar her. jeg fant kjærligheten for 19 år siden. På en fest. Umiddelbar kjemi. Etter å ha pratet sammen i timesvis ble jeg med han hjem. vi er fortsatt sammen, er bestevenner og kjærester og har sex mange ganger i uka, og har to barn. Så bare tull at man ikke kan ha sex første gangen man treffes 🤣 Anonymkode: 86b67...fb4 Enig i dette. Hvis to kloke mennesker møtes så finner de ut av det. Kjærlighet kommer i mange varianter. Anonymkode: f1a30...9a7 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448449-hvor-vanskelig-er-det-%C3%A5-finne-kj%C3%A6rlighet/page/2/#findComment-150113930 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ReneRene Skrevet 1. juli 2024 #29 Del Skrevet 1. juli 2024 Anonym bruker skrev (På 30.6.2024 den 13.54): Så rart at du er singel, egentlig. Anonymkode: dfc7f...84c Hm.. Det sier mange menn også. De tror det er et kompliment da, i motsetning til ditt spede forsøk på ironi, men begge deler er tegn på dårlig evne til både refleksjon og innsikt, så jeg kan sende dem til deg. Dere vil nok få noen...givende diskusjoner. Tenker jeg. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448449-hvor-vanskelig-er-det-%C3%A5-finne-kj%C3%A6rlighet/page/2/#findComment-150113932 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2024 #30 Del Skrevet 1. juli 2024 ReneRene skrev (På 30.6.2024 den 13.19): Menn vil ha en... diskusjonspartner? LOL. Det er noe av det siste en mann vil ha, og tvert i mot så foretrekker de nok vanligvis kvinner som ikke "diskuterer", da en mann aldri kommer heldig ut av det. Det du ramser opp er hva kvinner VIL ha gjerne, og ikke hvordan menn vanligvis er. Det er ytterst få menn som setter pris på diskusjonslystne kvinner, siden det blir alt for masete og følelselstyrt for dem. Hadde jeg unne talt alle menn som sier de er lettet over saklighet og normale samtaler med kvinner, så ville jeg nok brukt timer! Kjedelig for deg da. Vi diskuterer alt mellom himmel og jord her hjemme, er ikke ferdig snakket etter 25 år. Det er da vel ingen som blir følelsesstyrt hvis en drar en frekk spøk om aksjene til Finnes akkurat, med mindre man er Erna 😅 Anonymkode: 75734...e83 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448449-hvor-vanskelig-er-det-%C3%A5-finne-kj%C3%A6rlighet/page/2/#findComment-150113937 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ReneRene Skrevet 1. juli 2024 #31 Del Skrevet 1. juli 2024 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Kjedelig for deg da. Vi diskuterer alt mellom himmel og jord her hjemme, er ikke ferdig snakket etter 25 år. Det er da vel ingen som blir følelsesstyrt hvis en drar en frekk spøk om aksjene til Finnes akkurat, med mindre man er Erna 😅 Anonymkode: 75734...e83 Jeg tror nok det er en meget god grunn til at menn har mancave for å si det sånn. Men jeg har en følelse av at du og andre her snakker om samtaler, men uansett skal jeg vedde alt jeg har på at det er dere kvinner som snakker mest, som starter og som avslutter 🙂Når damer diskuterer er det oftest for at mannen skal "se ting fra deres synspunkt", lytte til dem, respondere og respektere og ja... Men for all del. Jeg kan også nesten vedde på at noen av dere vil motsi og påstå at nettopp deres menn er unntakene... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448449-hvor-vanskelig-er-det-%C3%A5-finne-kj%C3%A6rlighet/page/2/#findComment-150113938 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2024 #32 Del Skrevet 1. juli 2024 ReneRene skrev (6 minutter siden): Jeg tror nok det er en meget god grunn til at menn har mancave for å si det sånn. Men jeg har en følelse av at du og andre her snakker om samtaler, men uansett skal jeg vedde alt jeg har på at det er dere kvinner som snakker mest, som starter og som avslutter 🙂Når damer diskuterer er det oftest for at mannen skal "se ting fra deres synspunkt", lytte til dem, respondere og respektere og ja... Men for all del. Jeg kan også nesten vedde på at noen av dere vil motsi og påstå at nettopp deres menn er unntakene... Finnes det noe du ikke vet bedre enn alle andre? Anonymkode: accfa...6ae Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448449-hvor-vanskelig-er-det-%C3%A5-finne-kj%C3%A6rlighet/page/2/#findComment-150113939 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ReneRene Skrevet 1. juli 2024 #33 Del Skrevet 1. juli 2024 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Finnes det noe du ikke vet bedre enn alle andre? Anonymkode: accfa...6ae Jeg tror ikke det er saken her. Jeg tror det handler om stahet og å ikke ville gjöre innrømmelser. Det er liksom noen man bare MÅ si mot, uansett hva, og så kommer sånne "angrep" du kommer med nå. Om jeg sa at vann er vått, så hadde garantert en eller annen kommet med "Neeeidaaaa, det er det ikke alltid det så. Hva når det fryser? " Kverulanter kalles det, og det er nettopp derfor menn ikke orker de stadige diskusjonene med damene også. De blir heller aldri "bedre" på det damene "tar opp" heller. Aldri. Og hva kommer det av? Jo, det kommer av at de lukker ørene og sier ja og ha, og later som.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448449-hvor-vanskelig-er-det-%C3%A5-finne-kj%C3%A6rlighet/page/2/#findComment-150113940 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2024 #34 Del Skrevet 1. juli 2024 ReneRene skrev (53 minutter siden): Hm.. Det sier mange menn også. De tror det er et kompliment da, i motsetning til ditt spede forsøk på ironi, men begge deler er tegn på dårlig evne til både refleksjon og innsikt, så jeg kan sende dem til deg. Dere vil nok få noen...givende diskusjoner. Tenker jeg. Hvorfor tror du at ikke min kommentar var er kompliment? ReneRene skrev (6 minutter siden): Jeg tror ikke det er saken her. Jeg tror det handler om stahet og å ikke ville gjöre innrømmelser. Det er liksom noen man bare MÅ si mot, uansett hva, og så kommer sånne "angrep" du kommer med nå. Om jeg sa at vann er vått, så hadde garantert en eller annen kommet med "Neeeidaaaa, det er det ikke alltid det så. Hva når det fryser? " Kverulanter kalles det, og det er nettopp derfor menn ikke orker de stadige diskusjonene med damene også. De blir heller aldri "bedre" på det damene "tar opp" heller. Aldri. Og hva kommer det av? Jo, det kommer av at de lukker ørene og sier ja og ha, og later som.. Igjen går du i fellen ved å tro at dine personlige erfaringer er fasiten for alle. At du ikke når inn til mennene i ditt liv med argumenter og etter en diskusjon betyr jo bare at det gjelder for deg. Mange av oss diskuterer jo både på jobb og hjemme. Jeg diskuterer tilogmed med barna mine, de er kloke mennesker med egne meninger. Tror du ikke at Erna Solberg, Tonje Brenna, Hadia Tajik osv kan diskutere uten å kverulere og bli følelsesstyrt? Om du mener at din påstand gjelder alle kvinner så burde man vel styre unna kvinner i politikk og næringsliv? Anonymkode: dfc7f...84c Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448449-hvor-vanskelig-er-det-%C3%A5-finne-kj%C3%A6rlighet/page/2/#findComment-150113941 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ReneRene Skrevet 1. juli 2024 #35 Del Skrevet 1. juli 2024 (endret) Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Hvorfor tror du at ikke min kommentar var er kompliment? Igjen går du i fellen ved å tro at dine personlige erfaringer er fasiten for alle. At du ikke når inn til mennene i ditt liv med argumenter og etter en diskusjon betyr jo bare at det gjelder for deg. Mange av oss diskuterer jo både på jobb og hjemme. Jeg diskuterer tilogmed med barna mine, de er kloke mennesker med egne meninger. Tror du ikke at Erna Solberg, Tonje Brenna, Hadia Tajik osv kan diskutere uten å kverulere og bli følelsesstyrt? Om du mener at din påstand gjelder alle kvinner så burde man vel styre unna kvinner i politikk og næringsliv? Anonymkode: dfc7f...84c Og du går i fellen og tror dette er mine erfaringer. Ja, dere diskuterer nok både på jobb og hjemme og med gud og hver mann 🙂 Det er nok sånn at menn snakker mest i större forsamlinger, og når det er flere enn et visst antall mennesker til stede. Kvinner snakker desidert mest i små grupper og i..kantiner. Og forhold. Ref. Illustrert vitenskap ( tror jeg.. orker ikke google men det kan godt andre gjøre hvis det er særlig interesse for det ) Endret 1. juli 2024 av ReneRene Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448449-hvor-vanskelig-er-det-%C3%A5-finne-kj%C3%A6rlighet/page/2/#findComment-150113945 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2024 #36 Del Skrevet 1. juli 2024 ReneRene skrev (27 minutter siden): Jeg tror ikke det er saken her. Jeg tror det handler om stahet og å ikke ville gjöre innrømmelser. Det er liksom noen man bare MÅ si mot, uansett hva, og så kommer sånne "angrep" du kommer med nå. Om jeg sa at vann er vått, så hadde garantert en eller annen kommet med "Neeeidaaaa, det er det ikke alltid det så. Hva når det fryser? " Kverulanter kalles det, og det er nettopp derfor menn ikke orker de stadige diskusjonene med damene også. De blir heller aldri "bedre" på det damene "tar opp" heller. Aldri. Og hva kommer det av? Jo, det kommer av at de lukker ørene og sier ja og ha, og later som.. Du er definisjonen på kverulant. Anonymkode: accfa...6ae Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448449-hvor-vanskelig-er-det-%C3%A5-finne-kj%C3%A6rlighet/page/2/#findComment-150113946 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2024 #37 Del Skrevet 1. juli 2024 ReneRene skrev (1 time siden): Og du går i fellen og tror dette er mine erfaringer. Ja, dere diskuterer nok både på jobb og hjemme og med gud og hver mann 🙂 Det er nok sånn at menn snakker mest i större forsamlinger, og når det er flere enn et visst antall mennesker til stede. Kvinner snakker desidert mest i små grupper og i..kantiner. Og forhold. Ref. Illustrert vitenskap ( tror jeg.. orker ikke google men det kan godt andre gjøre hvis det er særlig interesse for det ) Du snakker helt tydelig om dine egne erfaringer, du har jo ingen forutsetning for å vite hvordan andre diskuterer. SÅ mange er nok ikke de mennene som diskuterer andre sin diskusjonsteknikk med deg. Selvsagt diskuterer jeg ikke med Gud og hvermann! Det et det jo bare kverulanter som gjør. På jobb diskuterer jeg faget mitt, hjemme diskuterer vi alt fra favoritt fotballspiller til krigen i Gaza. Ditt tredje avsnitt har ingenting med denne diskusjonen å gjøre. Anonymkode: dfc7f...84c Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448449-hvor-vanskelig-er-det-%C3%A5-finne-kj%C3%A6rlighet/page/2/#findComment-150113959 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ReneRene Skrevet 1. juli 2024 #38 Del Skrevet 1. juli 2024 Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Du snakker helt tydelig om dine egne erfaringer, du har jo ingen forutsetning for å vite hvordan andre diskuterer. SÅ mange er nok ikke de mennene som diskuterer andre sin diskusjonsteknikk med deg. Selvsagt diskuterer jeg ikke med Gud og hvermann! Det et det jo bare kverulanter som gjør. På jobb diskuterer jeg faget mitt, hjemme diskuterer vi alt fra favoritt fotballspiller til krigen i Gaza. Ditt tredje avsnitt har ingenting med denne diskusjonen å gjøre. Anonymkode: dfc7f...84c Tro det eller ei så har jeg nok LYTTET til mange menn. Jeg hører etter jeg skjønner du, akkurat som jeg leser og får med meg det som står her inne blant annet. Og der er også et tips til Ts : LYTT istedenfor å tolke i vilden sky. For det er også helt typisk mange kvinner! Menn klikker jo fordi damer alltid tolker og misforstår, for de kan ikke ta enkel logikk alltid, siden de mistolker det som svart- hvitt tenkning. Ingenting er enkelt og logisk liksom, for da må det kilder, og dokumentasjon til for at de skal forstå... Og det må helst bli servert uten at de må anstrenge seg for å drive research i tre sekunder... Håper Ts følger med. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448449-hvor-vanskelig-er-det-%C3%A5-finne-kj%C3%A6rlighet/page/2/#findComment-150113964 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2024 #39 Del Skrevet 1. juli 2024 ReneRene skrev (2 timer siden): Jeg tror nok det er en meget god grunn til at menn har mancave for å si det sånn. Men jeg har en følelse av at du og andre her snakker om samtaler, men uansett skal jeg vedde alt jeg har på at det er dere kvinner som snakker mest, som starter og som avslutter 🙂Når damer diskuterer er det oftest for at mannen skal "se ting fra deres synspunkt", lytte til dem, respondere og respektere og ja... Men for all del. Jeg kan også nesten vedde på at noen av dere vil motsi og påstå at nettopp deres menn er unntakene... Det glir mellom samtaler og diskusjon, litt avhengig om en deler synspunkt eller ikke. Er det ikke en selvfølge begge veier at en responderer og respektere da? Anonymkode: 75734...e83 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448449-hvor-vanskelig-er-det-%C3%A5-finne-kj%C3%A6rlighet/page/2/#findComment-150113971 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ReneRene Skrevet 1. juli 2024 #40 Del Skrevet 1. juli 2024 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Det glir mellom samtaler og diskusjon, litt avhengig om en deler synspunkt eller ikke. Er det ikke en selvfølge begge veier at en responderer og respektere da? Anonymkode: 75734...e83 Nei, det er ikke alle meninger og ytringer en må respektere. Hvorfor tror du det, eller, mener det? Og det er heller ikke alltid en selvfølge at andre må respondere. Leste nylig en tråd her hvor den ene ville slappe av uten å skarvle, og den andre fortsatte å prate. Det er en stor gåte for meg at folk ikke da kan si fra. Og alle trådene om at de "prøver å nå fram" ved å snakke. Jeg har skrevet det tusen ganger her inne når det gjelder barn : SLUTT med all snakkingen og handle isteden, men neida! Det er da ikke noe feil med å snakke om ting! I mitt syn er det akkurat hva det kan være, for det er faktisk ekstremt mange dårlige lyttere, og det gjør vondt når ørene blir fylt med masse prat, og samtidig MÅ man vise interesse. Handlinger er det som betyr noe, og jeg tror nok at det gjelder mellom voksne også. Nå har jeg ikke noe i mot samtaler. Det kan være veldig hyggelig det, og spesielt hvis man er helt på bølgelengde. Jeg syns det er litt annerledes med diskusjoner, for det krever mye mer. Og jeg er til og med kvinne som syns det. Nei, jeg tror ikke at jeg er alene om det, men jeg forstår ihvertfall menn veldig godt. De får vondt i magen av utsagn som "dette bør vi snakke om" eller "vi må snakke i kveld" De hater det. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448449-hvor-vanskelig-er-det-%C3%A5-finne-kj%C3%A6rlighet/page/2/#findComment-150113975 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2024 #41 Del Skrevet 1. juli 2024 ReneRene skrev (1 time siden): Tro det eller ei så har jeg nok LYTTET til mange menn. Jeg hører etter jeg skjønner du, akkurat som jeg leser og får med meg det som står her inne blant annet. Og der er også et tips til Ts : LYTT istedenfor å tolke i vilden sky. For det er også helt typisk mange kvinner! Menn klikker jo fordi damer alltid tolker og misforstår, for de kan ikke ta enkel logikk alltid, siden de mistolker det som svart- hvitt tenkning. Ingenting er enkelt og logisk liksom, for da må det kilder, og dokumentasjon til for at de skal forstå... Og det må helst bli servert uten at de må anstrenge seg for å drive research i tre sekunder... Håper Ts følger med. Du har da svært lav tiltro til dine medsøstre. Og iom at at du hevder at damer alltid blir følelsesstyrt i diskusjoner så regner jeg med at den påstanden innbefatter deg selv også. Dermed beviser du mitt poeng at du det du hevder er basert på personlig erfaring. Hvordan ser du for deg at det blir tatt beslutninger i politikk og næringsliv hvis det du påstår stemmer? Anonymkode: dfc7f...84c Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448449-hvor-vanskelig-er-det-%C3%A5-finne-kj%C3%A6rlighet/page/2/#findComment-150113982 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ReneRene Skrevet 1. juli 2024 #42 Del Skrevet 1. juli 2024 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Du har da svært lav tiltro til dine medsøstre. Og iom at at du hevder at damer alltid blir følelsesstyrt i diskusjoner så regner jeg med at den påstanden innbefatter deg selv også. Dermed beviser du mitt poeng at du det du hevder er basert på personlig erfaring. Hvordan ser du for deg at det blir tatt beslutninger i politikk og næringsliv hvis det du påstår stemmer? Anonymkode: dfc7f...84c Nå har jeg skrevet "mange" damer og at de "ofte" er, osv... Jeg skriver jo det sånn for at det ikke gjelder alle. Det gjør aldri det. Jeg snakker mer generelt, og hva som er mer typisk. Så..jeg har selvfølgelig tiltro til flere kvinner, og jeg har jo skrevet positivt om både Erna Solberg, Sanna Sarromaa og også anbefalt å lytte til Inga Strumpke da hun er et dame jeg virkelig ser opp til! Jeg kan selvfølgelig også være følelselstyrt! Men jeg lar faktisk sjelden følelsene styre over intellektet. For å ta ett eksempel herfra, som er HELT typisk : Her tenker mange person fremfor sak, og husker spesielt denne ytringen fra en bruker "Uansett hva den personen kommer med, så vil jeg ikke like det". Det samme nå i tråden om at den vestlige sivilasjonen er truet. Orket ikke, for samme der : Det blir diskusjon om person fremfor sak. Barnslige ytringer også. Så der kom jeg med helt vanlige eksempler kvinner ofte (!) kan komme med. Følelser styrer. Menn liker det ikke. Ikke de heller. Kan jeg ikke si det? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448449-hvor-vanskelig-er-det-%C3%A5-finne-kj%C3%A6rlighet/page/2/#findComment-150113983 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2024 #43 Del Skrevet 1. juli 2024 ReneRene skrev (4 minutter siden): Nå har jeg skrevet "mange" damer og at de "ofte" er, osv... Jeg skriver jo det sånn for at det ikke gjelder alle. Det gjør aldri det. Jeg snakker mer generelt, og hva som er mer typisk. Så..jeg har selvfølgelig tiltro til flere kvinner, og jeg har jo skrevet positivt om både Erna Solberg, Sanna Sarromaa og også anbefalt å lytte til Inga Strumpke da hun er et dame jeg virkelig ser opp til! Jeg kan selvfølgelig også være følelselstyrt! Men jeg lar faktisk sjelden følelsene styre over intellektet. For å ta ett eksempel herfra, som er HELT typisk : Her tenker mange person fremfor sak, og husker spesielt denne ytringen fra en bruker "Uansett hva den personen kommer med, så vil jeg ikke like det". Det samme nå i tråden om at den vestlige sivilasjonen er truet. Orket ikke, for samme der : Det blir diskusjon om person fremfor sak. Barnslige ytringer også. Så der kom jeg med helt vanlige eksempler kvinner ofte (!) kan komme med. Følelser styrer. Menn liker det ikke. Ikke de heller. Kan jeg ikke si det? Ingen menn liker kvinner som vil diskutere? Det vet du selv at ikke stemmer. Jeg ser av eksemplene dine at du ikke oppfatter ironi, så da kan jeg mer skjønne hvor holdningene dine kommer fra. Noen ganger blir ting sagt/skrevet med glimt i øyet, så det er altså ikke helt ment som det blir sagt. Anonymkode: dfc7f...84c Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448449-hvor-vanskelig-er-det-%C3%A5-finne-kj%C3%A6rlighet/page/2/#findComment-150113984 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ReneRene Skrevet 1. juli 2024 #44 Del Skrevet 1. juli 2024 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Ingen menn liker kvinner som vil diskutere? Det vet du selv at ikke stemmer. Jeg ser av eksemplene dine at du ikke oppfatter ironi, så da kan jeg mer skjønne hvor holdningene dine kommer fra. Noen ganger blir ting sagt/skrevet med glimt i øyet, så det er altså ikke helt ment som det blir sagt. Anonymkode: dfc7f...84c Må jeg forklare noe jeg NETTOPP forklarte? Jeg skriver at det aldri gjelder ALLE! At du ikke ser selv. Poenget mitt blir jo understreket gang på gang. Kan du være enig i at noe er typisk kvinner og noe er typisk menn, så trenger en ikke drive med kverulering som "nei, det gjelder ikke ALLE" Hva er poenget? Nå spør Ts om hvorfor kjærlighet er vanskelig. Jeg prøver faktisk å si litt om forskjeller på kjønnene. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448449-hvor-vanskelig-er-det-%C3%A5-finne-kj%C3%A6rlighet/page/2/#findComment-150113987 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2024 #45 Del Skrevet 1. juli 2024 ReneRene skrev (1 time siden): Nei, det er ikke alle meninger og ytringer en må respektere. Hvorfor tror du det, eller, mener det? Og det er heller ikke alltid en selvfølge at andre må respondere. Leste nylig en tråd her hvor den ene ville slappe av uten å skarvle, og den andre fortsatte å prate. Det er en stor gåte for meg at folk ikke da kan si fra. Og alle trådene om at de "prøver å nå fram" ved å snakke. Jeg har skrevet det tusen ganger her inne når det gjelder barn : SLUTT med all snakkingen og handle isteden, men neida! Det er da ikke noe feil med å snakke om ting! I mitt syn er det akkurat hva det kan være, for det er faktisk ekstremt mange dårlige lyttere, og det gjør vondt når ørene blir fylt med masse prat, og samtidig MÅ man vise interesse. Handlinger er det som betyr noe, og jeg tror nok at det gjelder mellom voksne også. Nå har jeg ikke noe i mot samtaler. Det kan være veldig hyggelig det, og spesielt hvis man er helt på bølgelengde. Jeg syns det er litt annerledes med diskusjoner, for det krever mye mer. Og jeg er til og med kvinne som syns det. Nei, jeg tror ikke at jeg er alene om det, men jeg forstår ihvertfall menn veldig godt. De får vondt i magen av utsagn som "dette bør vi snakke om" eller "vi må snakke i kveld" De hater det. Ut fra hva du skriver her, virker det som du blander diskusjon med krangel/korrigering. Å se etter en partner man kan diskutere med, mener jeg implisitt også betyr at vedkommende er til å diskutere med. Gjensidig respekt er helt grunnleggende for å diskutere uten å nettopp krangle. Anonymkode: 75734...e83 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448449-hvor-vanskelig-er-det-%C3%A5-finne-kj%C3%A6rlighet/page/2/#findComment-150113989 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ReneRene Skrevet 1. juli 2024 #46 Del Skrevet 1. juli 2024 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Ut fra hva du skriver her, virker det som du blander diskusjon med krangel/korrigering. Å se etter en partner man kan diskutere med, mener jeg implisitt også betyr at vedkommende er til å diskutere med. Gjensidig respekt er helt grunnleggende for å diskutere uten å nettopp krangle. Anonymkode: 75734...e83 Nei, jeg blander ikke diskusjon og krangling. Jeg krangler ytterst sjelden med folk. Det er ihvertfall følelsesstyrt, så nei takk. Men i diskusjoner er det ordskifte og argumenter- hvilke betyr at det er mer krevende siden det faktisk krever mer tankevirksomhet og aktiv lytting samt å tenke på formulering. I samtaler er det mye mer avslappet, og det er ikke de kravene til alt man ytrer. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448449-hvor-vanskelig-er-det-%C3%A5-finne-kj%C3%A6rlighet/page/2/#findComment-150113990 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2024 #47 Del Skrevet 1. juli 2024 ReneRene skrev (6 minutter siden): Må jeg forklare noe jeg NETTOPP forklarte? Jeg skriver at det aldri gjelder ALLE! At du ikke ser selv. Poenget mitt blir jo understreket gang på gang. Kan du være enig i at noe er typisk kvinner og noe er typisk menn, så trenger en ikke drive med kverulering som "nei, det gjelder ikke ALLE" Hva er poenget? Nå spør Ts om hvorfor kjærlighet er vanskelig. Jeg prøver faktisk å si litt om forskjeller på kjønnene. Jeg er ikke enig i at de fleste kvinner er følelsesstyrt når de diskuterer. Heller ikke at de fleste menn ønsker å unngå å diskutere med kvinner. Mener du kanskje å krangle? For det ønsker nok de fleste menn å unngå. Du bruker store bokstaver i svarer ditt. Betyr det at du blir provosert av vår diskusjon? Eller følelsesstyrt, for å bruke et ord du kjenner til. Anonymkode: dfc7f...84c Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448449-hvor-vanskelig-er-det-%C3%A5-finne-kj%C3%A6rlighet/page/2/#findComment-150113991 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ReneRene Skrevet 1. juli 2024 #48 Del Skrevet 1. juli 2024 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Jeg er ikke enig i at de fleste kvinner er følelsesstyrt når de diskuterer. Heller ikke at de fleste menn ønsker å unngå å diskutere med kvinner. Mener du kanskje å krangle? For det ønsker nok de fleste menn å unngå. Du bruker store bokstaver i svarer ditt. Betyr det at du blir provosert av vår diskusjon? Eller følelsesstyrt, for å bruke et ord du kjenner til. Anonymkode: dfc7f...84c Nei, jeg bruker store ord for å understreke istedenfor skrå skrift. Jeg veksler på det alt etter som hvor viktig poenget er.. Nei, men da får du være uenig. Ts leser vel tråden og finner vel ut selv hvor hun kjenner igjen ting eller ser mer fornuft. Det er jo hun som skal finne ut av det, så uenighet er ikke så dumt. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448449-hvor-vanskelig-er-det-%C3%A5-finne-kj%C3%A6rlighet/page/2/#findComment-150113992 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2024 #49 Del Skrevet 1. juli 2024 ReneRene skrev (2 timer siden): Nei, jeg blander ikke diskusjon og krangling. Jeg krangler ytterst sjelden med folk. Det er ihvertfall følelsesstyrt, så nei takk. Men i diskusjoner er det ordskifte og argumenter- hvilke betyr at det er mer krevende siden det faktisk krever mer tankevirksomhet og aktiv lytting samt å tenke på formulering. I samtaler er det mye mer avslappet, og det er ikke de kravene til alt man ytrer. Jeg henger ikke med på tankerekka her. Partner er vel den beste å diskutere med, hvem ellers tenker jeg. Det blir ikke noe interessant hvis en ikke møter litt motstand av og til. Du kan jo både diskutere, ha en samtale eller bare sitte i fred ettersom dagsform og behov. Anonymkode: 75734...e83 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448449-hvor-vanskelig-er-det-%C3%A5-finne-kj%C3%A6rlighet/page/2/#findComment-150114044 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ReneRene Skrevet 1. juli 2024 #50 Del Skrevet 1. juli 2024 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Jeg henger ikke med på tankerekka her. Partner er vel den beste å diskutere med, hvem ellers tenker jeg. Det blir ikke noe interessant hvis en ikke møter litt motstand av og til. Du kan jo både diskutere, ha en samtale eller bare sitte i fred ettersom dagsform og behov. Anonymkode: 75734...e83 Hvilken tankerekke, om du kan forklare det først? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448449-hvor-vanskelig-er-det-%C3%A5-finne-kj%C3%A6rlighet/page/2/#findComment-150114052 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå