Gå til innhold

Barnets Mor som aldri er med barnet sitt (foreldresvikt?)

Anbefalte innlegg

Mann 25 år.

heisann jeg vet ikke om dette er irrelevant å skrive om dette her men trenger kanskje råd og svar om jeg har dummet meg litt ut så jeg skal prøve å forklare meg å saken så godt jeg kan. 

vi har aldri vert sammen og har et barn på 6 år. Sammerbeidet mellom meg og mor er fram og tilbake. Noen ganger kan det gå veldig greit i lange perioder også plutselig havner vi i konflikt igjen angående samvær osv eller andre ting om barnet. Vi har vert i rettssak så samværs avtale er der. Mor til barnet kan være lite fleksibel av og til og hun er hjemmeboende med foreldrene sine, så 5-6 gangene jeg har levert barnet hjemme er det moren hennes eller faren hennes som tar i mot barnet, mor jobber heller ikke så det er ikke noe jobb i saken.

Så jeg begynner å bli litt bekymret om barnet noen gang er med moren sin da barnets mor er med kjæresten og barnet sier av og til at «mamma dro ut med stian (kjæresten)». Barnet liker kjæresten hennes fordi hun snakker om han, så i det minste er det positivt da men Er dette noe å bekymre seg for? Jeg har bestilt time i familieverns kontoret for å få ut disse tingene og snakke med barnets mor og mekler. 

Anonymkode: 8dcda...8c3

Fortsetter under...

Det ser ikke umiddelbart ut som om du trenger å bekymre deg om barnet ser moren ofte nok.

Det jeg tenker er mye mer bekymringsverdig er at dere samarbeider så dårlig, og at det har vært uoverenstemmelser mht til samvær osv.

Hva er grunnen til det?

ReneRene skrev (32 minutter siden):

Det ser ikke umiddelbart ut som om du trenger å bekymre deg om barnet ser moren ofte nok.

Det jeg tenker er mye mer bekymringsverdig er at dere samarbeider så dårlig, og at det har vært uoverenstemmelser mht til samvær osv.

Hva er grunnen til det?

Nei hørte med folk rundt meg og de mente også om det er sjanse at mor ikke er nok med barnet.

Litt vanskeligheter og uenigheter i forhold til samvær og ting om barnet utenom det som er skrevet og avtalt i samværsavtalen, men vil ikke gå dypere inn

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Nei hørte med folk rundt meg og de mente også om det er sjanse at mor ikke er nok med barnet.

Litt vanskeligheter og uenigheter i forhold til samvær og ting om barnet utenom det som er skrevet og avtalt i samværsavtalen, men vil ikke gå dypere inn

Jeg tror ikke at du bør höre så mye på folk "rundt deg ?

Du opplever barnet ditt. Du erfarer at hun er fornøyd. Ro ned på det.

Og jobb mer for samarbeid. Det er det viktigste når det gjelder barn. Det gir trygghet.

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Om barnet bor i en generasjonsbolig og har det bra sammen med besteforeldrene, er det vel ingen grunn til bekymring?

Hva er du bekymret for, at barnet ikke får god nok omsorg?

Anonymkode: ab535...3a3

Men jeg reager litt mest på at de gangene jeg har levert barnet hos henne så er hun aldri til stedet. Men barnets besteforeldre

Annonse

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Men jeg reager litt mest på at de gangene jeg har levert barnet hos henne så er hun aldri til stedet. Men barnets besteforeldre

Kan hun være tilstede men ikke vil møte deg? Møter barnet Stian møter vel barnet mor? Vet ikke om jeg hadde hørt på andre her. Folk kan si mye rart. Virker barnet fornøyd? Kommenterer barnet noe som tilsier at h*n bare ser besteforeldrene?

Anonymkode: 028f9...df7

Som sekundærforelder (far) skal du være takknemlig for at du har samvær i det hele tatt. Aldri si imot mor eller still spørsmålstegn med noe hun gjør, det vil bare slå brutalt tilbake på deg selv.

Om du fortsetter med det kan du fort havne i gruppen av 60000+ fedre i Norge som daglig kjemper en forgjeves kamp for samvær med egne barn.

Anonymkode: b742c...f3b

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Som sekundærforelder (far) skal du være takknemlig for at du har samvær i det hele tatt. Aldri si imot mor eller still spørsmålstegn med noe hun gjør, det vil bare slå brutalt tilbake på deg selv.

Om du fortsetter med det kan du fort havne i gruppen av 60000+ fedre i Norge som daglig kjemper en forgjeves kamp for samvær med egne barn.

Kutt ut a! 

Anonymkode: b093e...2a7

Forstår bekymringen. Det er tross alt mor og far som har barn og ikke besteforeldrene. En hjemmeboende mor uten jobb eller skole, skal vel strengt tatt ikke trenge besteforeldre i tide og utide. Syns du gjør riktig i å ta dette videre. Mao. Har ikke mor "tid" til å ha barnet og du mener du kan gi mer foreldreomsorg, så er det klart at det er veien å gå. Lykke til.

prekæs skrev (9 timer siden):

Forstår bekymringen. Det er tross alt mor og far som har barn og ikke besteforeldrene. En hjemmeboende mor uten jobb eller skole, skal vel strengt tatt ikke trenge besteforeldre i tide og utide. Syns du gjør riktig i å ta dette videre. Mao. Har ikke mor "tid" til å ha barnet og du mener du kan gi mer foreldreomsorg, så er det klart at det er veien å gå. Lykke til.

Takk for din kommentar. Jeg hadde mer forstått om hun var i jobb. Jeg jobber jo så om jeg trenger en liten barnevakt Akkurat fredag pga jobb så hjelper mine også men ikke så mye som hennes gjør. (Har barnet annen ver helg her) 

Vet hun kommer til å dra opp kulturen hennes når vi skal i møtet fordi i hennes kultur er besteforeldre mer involvert en her. Men vi lever jo i norge så jeg vet ikke hvor mye støtte hun kommer til å få med det. Kan jeg kreve at HUN skal levere barnet til meg og ikke besteforeldre? Jeg er sikker på at hun kommer til å komme med en eller annen unnskyldning at om det ikke går den dagen fordi hun må på noe osv osv så kan besteforeldrene levere barnet til meg eller ta i mot.

Anonym bruker skrev (16 timer siden):

Hvorfor ikke? Jeg begynner jo å lure på hvor det blir av mor når hun ikke er tilstedet når jeg henter å leverer barnet

Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Hvorfor ikke? Jeg begynner jo å lure på hvor det blir av mor når hun ikke er tilstedet når jeg henter å leverer barnet

Hvorfor skal du lure på det? Om barnet ditt blir godt ivaretatt er det vel ikke noe problem. Om din ex ikke vil treffe deg er det også helt ok. Du har ikke krav på å møte henne? 

Anonymkode: 6217d...db0

Annonse

Men hva ønsker du å oppnå?

Vil du ha barnet mer? At barnet skal være hos der fremfor hos besteforeldre? Da kan det hende du har en sak, om barnet er mye hos besteforeldrene.

Eller vil du diktere henne når hun har barnet? Da har du ingen sak, om det er hun eller mormor som tar imot barnet etter samvær sier ikke stort om hennes omsorgsevne.

Vet folk som pga høyt konfliktnivå ikke ser hverandre i det hele tatt, en leverer i barnehagen og den andre henter. Det er heller ikke verdt noen bekymringsmelding, for barnet har det greit begge steder.

Jeg forstår godt at du er bekymret jeg. 
Hvis barnet primært ivaretas av besteforeldrene når det er under mors omsorg, så bør du jo kreve mer samvær med barnet. Det et viktigere og riktigere at barnet er hos deg enn hos besteforeldrene, spesielt hvis du ønsker mer samvær med barnet ditt. Det er tross alt du som har foreldreansvar og samværsrett, det har ikke besteforeldrene.

Anonymkode: 67f58...85d

Anonym bruker skrev (19 timer siden):

Så lenge barnet har det godt så trenger du ikke bekymre deg. Barnet ser ikke deg heller hele tiden 

Anonymkode: 4ed34...7be

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Hvorfor skal du lure på det? Om barnet ditt blir godt ivaretatt er det vel ikke noe problem. Om din ex ikke vil treffe deg er det også helt ok. Du har ikke krav på å møte henne? 

Anonymkode: 6217d...db0

Ikke krav men litt rart om mor aldri er til stedet 5-6 ganger etter hverandre når jeg leverer og henter barnet, ellers henter og leverer jeg i barnehagen

Anonym bruker skrev (37 minutter siden):

Ikke krav men litt rart om mor aldri er til stedet 5-6 ganger etter hverandre når jeg leverer og henter barnet, ellers henter og leverer jeg i barnehagen

Det er nå greit at du lurer på det, men du har egentlig ikke noe med det...

Akkurat som hun ikke kan diktere hvordan du ordner ting når du har samvær kan ikke du diktere hvordan hun skal gjøre ting når barnet er der.

Er du oppriktig bekymret for hvordan barnet har det, og/eller ønsker mer samvær selv, så kan du selvfølgelig gå videre med dette. Men at mormor tar imot barnet når det kommer er ikke noe bekymring i seg selv.

Anonym bruker skrev (42 minutter siden):

Det kan være mulig at hun ikke vil møte deg siden det har vært så mange konflikter, rettssak osv?  Da velger noen heller å unngå. Så lenge barnet virker å ha det bra, så tenker jeg at du muligens ikke har grunn til bekymring. Har du tatt opp bekymring med barnehagen?

Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

Det er nå greit at du lurer på det, men du har egentlig ikke noe med det...

Akkurat som hun ikke kan diktere hvordan du ordner ting når du har samvær kan ikke du diktere hvordan hun skal gjøre ting når barnet er der.

Er du oppriktig bekymret for hvordan barnet har det, og/eller ønsker mer samvær selv, så kan du selvfølgelig gå videre med dette. Men at mormor tar imot barnet når det kommer er ikke noe bekymring i seg selv.

En forelder bør vite hvem som tar seg av barnet når barnet ikke er hos seg selv. Hvis det viser seg at det er noen andre enn den andre forelderen, så er det selvsagt relevant. For eksempel: Hvis far har lyst på mer samvær med barnet, men mot nekter dette, så har jo far et kjempeargument for mer samvær dersom mor overlater sitt samvær til andre. 

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

En forelder bør vite hvem som tar seg av barnet når barnet ikke er hos seg selv. Hvis det viser seg at det er noen andre enn den andre forelderen, så er det selvsagt relevant. For eksempel: Hvis far har lyst på mer samvær med barnet, men mot nekter dette, så har jo far et kjempeargument for mer samvær dersom mor overlater sitt samvær til andre. 

Det er jo akkurat det jeg skriver...

"Er du oppriktig bekymret for hvordan barnet har det, og/eller ønsker mer samvær selv, så kan du selvfølgelig gå videre med dette."

Og nå skal hun to uker til utlandet med kjæresten også, i samme by som søster som reiser med barn (med nevø som alltid er ute etter å ta på tantens ting, så de vil ikke møtes selv om de skal samme sted). Barnet hennes skal få ferie på lekeplasser hjemme. Du slipper i det minste å møtes av en hund når du leverer hos besteforeldrene, for gneldrebikkjer kan hun ikke fordra! 

Anonymkode: 40b7c...aa5

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Og nå skal hun to uker til utlandet med kjæresten også, i samme by som søster som reiser med barn (med nevø som alltid er ute etter å ta på tantens ting, så de vil ikke møtes selv om de skal samme sted). Barnet hennes skal få ferie på lekeplasser hjemme. Du slipper i det minste å møtes av en hund når du leverer hos besteforeldrene, for gneldrebikkjer kan hun ikke fordra! 

Ok, nå drar du den for langt og alle skjønner at dette er kødd...

Om du skal trolle må du slutte mens leken er god, det er ikke noe moro når du drar den så langt.

Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Unnskyld meg men høh?

Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Ok, nå drar du den for langt og alle skjønner at dette er kødd...

Om du skal trolle må du slutte mens leken er god, det er ikke noe moro når du drar den så langt.

Det er ikke Hi.

Anonymkode: 724c8...356

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...