Gå til innhold

Boktips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger tips til litt bøker å lese i sommer og håper noen har noen gode forslag 😊

Smaken min er relativt variert, men litt tyngre litteratur leser jeg helst resten av året. Nå trenger jeg noe lett. Jeg har lest veldig mye ulikt, men lander ofte på krim eller litt mer kommersiell litteratur når jeg skal kose meg og slappe av. De aller mest sukkersøte romanene orker jeg ikke, og det må være en viss litterær kvalitet i bunnen slik at jeg ikke blir sittende og grøsse for mye av klisjeer og dårlig språk 😅 Dette kan i noen tilfeller veies opp for hvis det er veldig morsomt, spennende eller søte hovedpersoner.

Jeg er også litt lei av den mer klassiske krimlitteraturen der hovedpersonen er f.eks. fyllik, deprimert osv. og gjerne opererer litt utenfor loven, som Nesbø og Mankell sine bøker. Jeg har likt Jæger sine, på tross av litt dårlig litterær kvalitet, men har lest alt der. 

Generelt foretrekker jeg nordisk litteratur, mest fordi f.eks. kvinnesynet i amerikansk litteratur er litt kvalmende, britisk kan bli litt langsomt og dystert osv., men jeg er absolutt åpen for litteratur herfra også. Akkurat nå er jeg så sliten at jeg gjerne vil ha noe som som er litt futt i, veldig morsomt, spennende el., ikke tragisk og langsomt. 

Anonymkode: dd94b...357

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (59 minutter siden):

Jeg trenger tips til litt bøker å lese i sommer og håper noen har noen gode forslag 😊

Smaken min er relativt variert, men litt tyngre litteratur leser jeg helst resten av året. Nå trenger jeg noe lett. Jeg har lest veldig mye ulikt, men lander ofte på krim eller litt mer kommersiell litteratur når jeg skal kose meg og slappe av. De aller mest sukkersøte romanene orker jeg ikke, og det må være en viss litterær kvalitet i bunnen slik at jeg ikke blir sittende og grøsse for mye av klisjeer og dårlig språk 😅 Dette kan i noen tilfeller veies opp for hvis det er veldig morsomt, spennende eller søte hovedpersoner.

Jeg er også litt lei av den mer klassiske krimlitteraturen der hovedpersonen er f.eks. fyllik, deprimert osv. og gjerne opererer litt utenfor loven, som Nesbø og Mankell sine bøker. Jeg har likt Jæger sine, på tross av litt dårlig litterær kvalitet, men har lest alt der. 

Generelt foretrekker jeg nordisk litteratur, mest fordi f.eks. kvinnesynet i amerikansk litteratur er litt kvalmende, britisk kan bli litt langsomt og dystert osv., men jeg er absolutt åpen for litteratur herfra også. Akkurat nå er jeg så sliten at jeg gjerne vil ha noe som som er litt futt i, veldig morsomt, spennende el., ikke tragisk og langsomt. 

Anonymkode: dd94b...357

Jeg har hørt på bøker av forfatteren BA Paris i vår/sommer. De har jeg likt hvertfall.

Anonymkode: 50055...5c9

Skrevet

Hva med 'You' av Caroline Kepnes? 

Anonymkode: 46297...098

Skrevet

Før kaffen blir kald 

Anonymkode: aa96c...021

Skrevet

Anbefaler disse :

Ingeborg Arvola : kniven i ilden

(husker ikke forfatteren) Zuleika åpner øynene 

Lotta Elstad : Xania 

Lea Ypi: Fri

Amor Towles: Lincoln Highway 

Gode bøker, godt fortalt, godt skrevet og ikke for tunge! 

Skrevet

Janne S Drangsholt; "Ingrid Winters makeløse mismot" og oppfølgerene. Nydelige små perler, humoristiske, kloke og lettleste.

Anonymkode: 507fa...362

Skrevet

Maryan Keyes syns jeg er morsom og en ganske god forteller, og hun tar opp mange temaer med humor og ironi selv om det er mer alvorlige temaer, og også gjenkjennende for mange. Hun skriver om bla kjærlighetssorg på en hysterisk morsom måte. Syns bøkene hennes er perfekte til ren avslapning og med underholdningsverdi. 

Skrevet

Har du lest Lars Myttings romaner? Hvis ikke: Gjør det! 

Anonymkode: 5b4a3...b19

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Har du lest Lars Myttings romaner? Hvis ikke: Gjør det! 

Anonymkode: 5b4a3...b19

Søsterklokkene trilogien, fantastisk leseopplevelse😍😍😍, og " svøm med den som drukner"

Anonymkode: dd1be...538

Skrevet

Jeg vil foreslå triologien til Thomas Korsgaard, alvorlig undertone, men veldig godt skrevet. 
Ellers syns jeg «Museum for mordere og redningsmenn» var veldig god, og hvis du orker å bruke litt tid på å komme inn i den, så er «Lungeflyteprøven» noe av det beste jeg har lest på lenge. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...