Anonym bruker Skrevet 27. juni 2024 #1 Skrevet 27. juni 2024 Bor i tomannsbolig, naboen røyker på verandaen sin. Er ikke ulovlig det - men jeg blir sprø av lukta… Fyller hele stua på et blunk med røyklukt om verandadøra vår er åpen. Jeg kjenner på frustrasjon over dette, resten av familien tenker ikke så mye om det (angrer veldig på at vi solgte enebolig og kjøpte tomannsbolig…). Irriterer dere andre dere over slik - eller er jeg fullstendig håpløs? Anonymkode: 9ca75...695
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2024 #2 Skrevet 27. juni 2024 Det er en av grunnene til at gubben nekter å flytte på leilighet 🙈 Anonymkode: 082b4...435
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2024 #3 Skrevet 27. juni 2024 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Det er en av grunnene til at gubben nekter å flytte på leilighet 🙈 Anonymkode: 082b4...435 Klok gubbe🙈👍 Anonymkode: 9ca75...695
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2024 #4 Skrevet 27. juni 2024 Vår forrige nabo gjorde det, og det irriterte med så jeg fikk fnatt, spesielt når de satt ute å røkte på kvelden og lukten kom inn på soverommet vårt. Og jeg røyker selv. Bare for å ha sagt det, når jeg ønsker å ta meg en røyk så tar jeg hunden ut for en tur, aldri røyket verken på verandaen, eller terrassen. Anonymkode: dfe4c...229
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2024 #5 Skrevet 27. juni 2024 Nei, men jeg irriterer meg over lyder og støy. Anonymkode: 101aa...748
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2024 #6 Skrevet 27. juni 2024 Min første bolig, kjøpt da jeg var 20 år og student, hadde røykende naboer og dette problemet. Har alltid bodd i enebolig etter salg av det rekkehuset. Å ikke kunne ha åpne vinduer når man ønsker er ikke en frihet jeg er villig til å gi fra meg. Bråkete og rotete naboer er ille nok, men ingenting var verre enn å få andres røyk inn i eget hjem. Anonymkode: 3f060...6c9
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2024 #7 Skrevet 27. juni 2024 Anonym bruker skrev (46 minutter siden): Bor i tomannsbolig, naboen røyker på verandaen sin. Er ikke ulovlig det - men jeg blir sprø av lukta… Fyller hele stua på et blunk med røyklukt om verandadøra vår er åpen. Jeg kjenner på frustrasjon over dette, resten av familien tenker ikke så mye om det (angrer veldig på at vi solgte enebolig og kjøpte tomannsbolig…). Irriterer dere andre dere over slik - eller er jeg fullstendig håpløs? Anonymkode: 9ca75...695 Sitter de nærme døra deres? Anonymkode: 12daa...ac9
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2024 #8 Skrevet 27. juni 2024 Nesten glad for at flere anser dette som et problem! Føler meg ikke så vrang og vanskelig da! Anonymkode: 9ca75...695
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2024 #9 Skrevet 27. juni 2024 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Sitter de nærme døra deres? Anonymkode: 12daa...ac9 Ja, har veranda delt bare med en vegg. Anonymkode: 9ca75...695
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2024 #10 Skrevet 27. juni 2024 Samme her. Her har vi begynt å spille høy musikk nå han røyker ute. Barnslig, absolutt! Men det funker faktisk😅. Har også vurdert å sette på ei vifte, slik at mye av røyken går tilbake til naboen. Det er skritt to🙈 Anonymkode: 84831...fde
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2024 #11 Skrevet 27. juni 2024 Anonym bruker skrev (29 minutter siden): Ja, har veranda delt bare med en vegg. Anonymkode: 9ca75...695 Har du prøvd å snakke med, høre om de kan sitte på den andre enden av verandaen når de røyker? Anonymkode: 12daa...ac9
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2024 #12 Skrevet 27. juni 2024 Anonym bruker skrev (24 minutter siden): Samme her. Her har vi begynt å spille høy musikk nå han røyker ute. Barnslig, absolutt! Men det funker faktisk😅. Har også vurdert å sette på ei vifte, slik at mye av røyken går tilbake til naboen. Det er skritt to🙈 Anonymkode: 84831...fde Så tåpelig. Anonymkode: 12daa...ac9
the amazing spidermamma Skrevet 27. juni 2024 #13 Skrevet 27. juni 2024 Vi har også en nabo som røyker ustanselig på balkongen rett under oss. Han har kols og høres ut som om han hoster opp lungene sine. Det kommer mye lukt inn nå som vi lufter mye pga varmen. Jeg liker det ikke, men samtidig tenker jeg at han nok har tålt mye lyd fra oss når vi har hatt viltre småbarn og pusset opp hele leiligheten, med pigging av badegulv og hele pakka. Vi har aldri hørt et knyst fra ham om det. Så jeg tenker at litt raushet begge veier er bra.
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2024 #14 Skrevet 27. juni 2024 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Ja, har veranda delt bare med en vegg. Anonymkode: 9ca75...695 Da skal det godt gjøres å merke noe til naboens røyk. Se ikke bort fra at det kan være delvis innbilt. Her røyker mannen, og et nabopar irriterer seg visst over det for de er unge og drar begge to igang noen svært kunstige høylydte hosteanfall fra tid til annen, som bare skjer når mannen også er på verandaen. Det komiske er at de åpenbart ikke vet når han faktisk røyker... De kan sitte ute og være helt uaffisert når han røyker, men dra igang den demonstrative hostingen en time etter han er ferdig. Anonymkode: c2393...633
ReneRene Skrevet 28. juni 2024 #15 Skrevet 28. juni 2024 Det handler om en viss toleranse når en bor med naboer tett på, for det er både lukter og lyder "over alt", og det blir bare stress å irritere seg. Det går an å løse ting både praktisk og med kommunikasjon da, så vær litt løsningsorientert fremfor å irritere dere?
monty12 Skrevet 28. juni 2024 #16 Skrevet 28. juni 2024 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Det er en av grunnene til at gubben nekter å flytte på leilighet 🙈 Anonymkode: 082b4...435 Flytte PÅ leilighet?
the amazing spidermamma Skrevet 28. juni 2024 #17 Skrevet 28. juni 2024 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Da skal det godt gjøres å merke noe til naboens røyk. Se ikke bort fra at det kan være delvis innbilt. Her røyker mannen, og et nabopar irriterer seg visst over det for de er unge og drar begge to igang noen svært kunstige høylydte hosteanfall fra tid til annen, som bare skjer når mannen også er på verandaen. Det komiske er at de åpenbart ikke vet når han faktisk røyker... De kan sitte ute og være helt uaffisert når han røyker, men dra igang den demonstrative hostingen en time etter han er ferdig. Anonymkode: c2393...633 Åjo, tro meg, det merkes godt! Et annet sted jeg har bodd, hadde jeg også en nabo som røkte (som forøvrig døde av lungekreft). Hun satt alltid på nabobalkongen. Det stinket røyk da også.
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2024 #18 Skrevet 28. juni 2024 Ja, det lukter. Absolutt. I tillegg setter lukten seg i ting. Hvis de først røyker, skal jeg innrømme jeg foretrekker lukt fra rullings fremfor sigaretter 😅 Håndterer en del papir i jobb, der kan jeg kjenne igjen to avsendere på lukten 😆 Anonymkode: 87a84...4c2
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2024 #19 Skrevet 28. juni 2024 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Da skal det godt gjøres å merke noe til naboens røyk. Se ikke bort fra at det kan være delvis innbilt. Her røyker mannen, og et nabopar irriterer seg visst over det for de er unge og drar begge to igang noen svært kunstige høylydte hosteanfall fra tid til annen, som bare skjer når mannen også er på verandaen. Det komiske er at de åpenbart ikke vet når han faktisk røyker... De kan sitte ute og være helt uaffisert når han røyker, men dra igang den demonstrative hostingen en time etter han er ferdig. Anonymkode: c2393...633 Da er nok du immun mot lukten - det er overhodet ikke innbilt!! Men spiller ingen rolle om du tror det altså, andres meninger får ikke jeg påvirket. Anonymkode: 9ca75...695
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2024 #20 Skrevet 28. juni 2024 ReneRene skrev (4 timer siden): Det handler om en viss toleranse når en bor med naboer tett på, for det er både lukter og lyder "over alt", og det blir bare stress å irritere seg. Det går an å løse ting både praktisk og med kommunikasjon da, så vær litt løsningsorientert fremfor å irritere dere? Egentlig veldig enig, men nabodama er veldig hyggelig på alle måter, så har ikke lyst til å ta det opp med henne. Anonymkode: 9ca75...695
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2024 #21 Skrevet 28. juni 2024 Anonym bruker skrev (12 timer siden): Da skal det godt gjøres å merke noe til naboens røyk. Se ikke bort fra at det kan være delvis innbilt. Her røyker mannen, og et nabopar irriterer seg visst over det for de er unge og drar begge to igang noen svært kunstige høylydte hosteanfall fra tid til annen, som bare skjer når mannen også er på verandaen. Det komiske er at de åpenbart ikke vet når han faktisk røyker... De kan sitte ute og være helt uaffisert når han røyker, men dra igang den demonstrative hostingen en time etter han er ferdig. Anonymkode: c2393...633 Ja? Når de kommer med hostinga spiller ingen rolle, demonstrerer gjør de okke som. Det er vel for å provosere uansett om han røyker da eller da. For å gjøre oppmerksom på at de merker det. Anonymkode: bd16a...b9e
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2024 #22 Skrevet 28. juni 2024 Anonym bruker skrev (1 time siden): Ja? Når de kommer med hostinga spiller ingen rolle, demonstrerer gjør de okke som. Det er vel for å provosere uansett om han røyker da eller da. For å gjøre oppmerksom på at de merker det. Anonymkode: bd16a...b9e De fremstår rimelig dumme da. Anonymkode: 12daa...ac9
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2024 #23 Skrevet 28. juni 2024 Anonym bruker skrev (45 minutter siden): De fremstår rimelig dumme da. Anonymkode: 12daa...ac9 Det gjør jo forsåvidt den som røyker og 🙄 Anonymkode: bd16a...b9e
the amazing spidermamma Skrevet 28. juni 2024 #24 Skrevet 28. juni 2024 Anonym bruker skrev (1 time siden): De fremstår rimelig dumme da. Anonymkode: 12daa...ac9 Ja, det beste ville vel ha vært å snakke med naboen om at det plager dem, heller enn å liksom-hoste. Samtidig kommer de muligens ikke til å møte så mye forståelse, siden naboen mener at det er innbilt, og at det ikke lukter. Og strengt tatt er det jo lov til å røyke på sin egen veranda uansett hvor mye det stinker.
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2024 #25 Skrevet 28. juni 2024 Anonym bruker skrev (18 timer siden): Så tåpelig. Anonymkode: 12daa...ac9 Helt enig, men det funker😅👍. For å være helt ærlig, så syns jeg det å røyke i utgangspunktet er ufattelig tåpelig. Anonymkode: 84831...fde
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå