Gå til innhold

Bursdag (rundt tall), men har mest lyst til å avlyse.....

Anbefalte innlegg

Jeg har invitert ca 30 mennesker, venner/venninner med partnerer til å feire min bursdag i år hvor jeg også har rundt tall. 

I utgangspunktet har hele opplegget hatt en bismak da folk ikke kan svare innen fristen og jeg har måttet mase etter svar. Invitasjonen er sendt ut for 3 mnd siden og svarfrist var for 1 mnd siden. Jeg synes det er ubehagelig og det virker som om jeg nesten trygler de om å komme.... 

Jeg har ekstremt dårlig råd og jeg har måttet spare lenge til å ha råd til å arrangere denne festen. Jeg har brukt mye penger på mat og noe på velkomstdrink. Alle vet at jeg sliter og at dette er krevende for min økonomi. Likevel driver nå flere som har sagt at de kommer å melder avbud 2 dager før... Jeg har på følelsen at det kommer hvertfall 2 til med avbud basert på en samtale her om dagen.... Jeg kunne ha halvert mengde mat og dermed også kostnadene om folk bare hadde sagt nei fra begynnelsen...... 

Nå tenker sikkert noen at jeg kan fryse mat osv... Jeg har ikke fryser og sitter igjen med mengder jeg ikke kommer til å klare å spise opp 😔 

Hadde jeg ikke brukt pengene, kunne jeg jo kanskje hatt råd til å gjøre noe annet koselig i sommer.... Jeg blir så skuffa, føler meg så mindreverdig og ikke satt pris på. Jeg er ikke så veldig viktig for noen av de jeg trodde var vennene mine tydeligvis. 

(Av 30 inviterte sa etter mas og styr 24 ja, nå har jeg tatt utgangspunkt i 24 personer.... I løpet av dagen er vi nede i 13 personer..... 1 av de avmeldte har oppgitt sykdom. Resten uten oppgitt grunn.....) 

Skal jeg likegodt avlyse og heller donere maten til en organisasjon som kan ha nytte av den? Sitter jo med en bismak rundt hele greia.... 

Anonymkode: 4a4d6...932

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Kan du ikke endte bestillingen på mat?

Anonymkode: 62978...70c

Nei, det er mat jeg har kjøpt inn for å lage. Hadde aldri hatt råd til å bestille catering. Så dessverre ikke.

Det er fryktelig dårlig gjort og jeg skjønner at du er lei deg og skuffe, og sint.  (Jeg hadde vært alt og litt til - skikkelig forbanna, tenker jeg.) Men det hjelper ikke.  Du skal i alle fall ikke avlyse.  Lag en skikkelig fin fest med dem som kommer.  De skal ikke straffes for at andre stikker av.  Ikke syt og klag til de som er der, selv om det er fristende.  Bare svar at det kunne ikke likevel eller noe sånn, ikke bruk det som kan bli en fin kveld til negativitet. Sørg for at de som kommer og du har det fint.  Det er tross at dem som er der du skal ta vare på, for de kom!  Kanskje de til og med kan fortelle de andre om en skikkelig koselig fest og god mat og god stemning...  I stede for å kunne fortelle at det var ok, men veldig trist og dårlig gjort at så mange meldte avbud og bursdagbarnet var lei seg osv. Ikke bli krampeaktig for å kompensere, men lag det fint. 

Anonymkode: 63a68...833

Jeg skjønner godt at du både er skuffet, sint og lei deg. Det er skikkelig dårlig gjort å avlyse uten noen grunn. 

Men da vet du hvem som er venner å regne med, og sett alt inn på å lage en fin feiring sammen med dem. Kanskje noen av dem kan være behjelpelige slik at du kan få fryse ned mat som er til overs også? 

Håper at du klarer å riste skuffelsen av deg og at du får den fine feiringen du fortjener 🥳🥳

Anonymkode: e39a9...04e

Annonse

Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Jeg har invitert ca 30 mennesker, venner/venninner med partnerer til å feire min bursdag i år hvor jeg også har rundt tall. 

I utgangspunktet har hele opplegget hatt en bismak da folk ikke kan svare innen fristen og jeg har måttet mase etter svar. Invitasjonen er sendt ut for 3 mnd siden og svarfrist var for 1 mnd siden. Jeg synes det er ubehagelig og det virker som om jeg nesten trygler de om å komme.... 

Jeg har ekstremt dårlig råd og jeg har måttet spare lenge til å ha råd til å arrangere denne festen. Jeg har brukt mye penger på mat og noe på velkomstdrink. Alle vet at jeg sliter og at dette er krevende for min økonomi. Likevel driver nå flere som har sagt at de kommer å melder avbud 2 dager før... Jeg har på følelsen at det kommer hvertfall 2 til med avbud basert på en samtale her om dagen.... Jeg kunne ha halvert mengde mat og dermed også kostnadene om folk bare hadde sagt nei fra begynnelsen...... 

Nå tenker sikkert noen at jeg kan fryse mat osv... Jeg har ikke fryser og sitter igjen med mengder jeg ikke kommer til å klare å spise opp 😔 

Hadde jeg ikke brukt pengene, kunne jeg jo kanskje hatt råd til å gjøre noe annet koselig i sommer.... Jeg blir så skuffa, føler meg så mindreverdig og ikke satt pris på. Jeg er ikke så veldig viktig for noen av de jeg trodde var vennene mine tydeligvis. 

(Av 30 inviterte sa etter mas og styr 24 ja, nå har jeg tatt utgangspunkt i 24 personer.... I løpet av dagen er vi nede i 13 personer..... 1 av de avmeldte har oppgitt sykdom. Resten uten oppgitt grunn.....) 

Skal jeg likegodt avlyse og heller donere maten til en organisasjon som kan ha nytte av den? Sitter jo med en bismak rundt hele greia.... 

Ekstremt dårlig råd og lage fest til 30 personer? Hvorfor? På hvilket tidspunkt har du tenkt at det er ok? 

Anonymkode: 4ba2a...558

Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Ekstremt dårlig råd og lage fest til 30 personer? Hvorfor? På hvilket tidspunkt har du tenkt at det er ok? 

Fordi noen ganger vil faktisk folk med dårlig råd også ha en feiring og samle hele gjengen, og hi har prioritert og spart til dette. Det er utrolig unødvendig av deg å kritisere hi på denne måten.

Anonymkode: 01982...10c

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Fordi noen ganger vil faktisk folk med dårlig råd også ha en feiring og samle hele gjengen, og hi har prioritert og spart til dette. Det er utrolig unødvendig av deg å kritisere hi på denne måten.

Anonymkode: 01982...10c

Jeg vet hva ekstremt dårlig råd er..og det er ikke en fest til 30 stk uansett hva

Kos deg glugg med de 13 som kommer, og spør noen venner om de kan låne bort fryseren sin for deg en mnd tid, da du har en del til overs. 
Typisk folk å avlyse i siste sek. 
drit i de.. du er kul som steller i stand fest 

Anonymkode: 24c8d...53f

Så trist å høre ❤️

Bruke så mye tid, energi og penger til å lage istand fest når du har lite og da at folk avlyser så sent. 

Støtter de som skriver prøv å ikke tenk på det og kos deg med de som kommer 💃🥂

Anonymkode: 8dbe0...3c5

Tusen takk for alle oppmuntringer og fine ord ❤️ Jeg har virkelig forsøkt å være positiv og tenke at de som kommer har lyst til å være sammen med meg på min dag... 

Desverre er det ytterligere 6 som har meldt avbud i dag. Så nå lurer jeg på om det er dumt å faktisk spørre de siste om de har tenkt å komme? Jeg er helt knust og orker ikke flere avlysniger. Så jeg vurderer å avlyse selv. 

Jeg har fått låne fryseplass hos en nabo, men ikke til alt selvfølgelig. 

Hater den følelsen jeg har nå 😭

Annonse

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Tusen takk for alle oppmuntringer og fine ord ❤️ Jeg har virkelig forsøkt å være positiv og tenke at de som kommer har lyst til å være sammen med meg på min dag... 

Desverre er det ytterligere 6 som har meldt avbud i dag. Så nå lurer jeg på om det er dumt å faktisk spørre de siste om de har tenkt å komme? Jeg er helt knust og orker ikke flere avlysniger. Så jeg vurderer å avlyse selv. 

I all verden, hva er dette for venner, 22 stykker som avlyser på kort varsel uten en grunn er ikke normalt. Skulle nesten tro det var planlagt av de.

Klem til deg hi :klem:

Anonymkode: 88317...d58

Det var veldig spesielt og trist ❤️

Kan jeg spørre om det er nå i helgen? Om det er det så er det kort tid å avlyse. Vet at de andre har gjort det mot deg, men skjønner godt det ikke frister med fest når det er blitt sånn. 

Anonymkode: 8dbe0...3c5

Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Jeg syns ikke at du skal avlyse eller spörre. Jeg forstår at du HAR LYST. Men altså, kommer det tilslutt to, så KAN det bli bra! Kjipt ja, men det trenger ikke å väre håpløst! 

Jeg hadde hatt festen. Dere som kommer kan få det kjekt sammen. Ofte blir intime fester bedre enn større selv om det ikke var dette du så for deg. Det kan være litt vanskelig å legge bak seg at de andre ikke kommer så kan du jo høre om en av de som kommer kan komme litt tidligere. Da kan dere lage litt av maten sammen, skravle litt og få opp stemningen slik at du er mer klar for festen når resten kommer. 

Jeg synes for øvrig det var både merkelig og vitner om manglende folkeskikk at så mange melder avbud like før. Noen blir syke og for andre kan det komme noe i veien, men at så mange kansellerer så tett på uten forklaring synes jeg er veldig merkelig. Er de gode venner sånn ellers? 
Når det er sagt så er det mulig for mange å bli syke samtidig. Her ble nesten hele klassen til eldste syk samtidig (vgs). Det var bare tre stykker som kunne komme i en bursdagsfest. Bursdagsbarnet holdt likevel festen og de hadde det kjekt de som kom. De som ikke kunne var oppriktig lei seg for at de ikke kunne, men de var skikkelig syk med feber og stygg hoste. 

Anonymkode: e4514...ddc

Jøss, har de reist på ferie da?

Vet mange ikke vil låse seg til noe når de starter ferie, i tilfelle de hopper på en tur i siste liten, men at det skal komme 7 stykker av 30 som har takket ja høres veldig rart ut.

Når man takker ja har man jo forpliktet seg synes jeg, da kan man ikke plutselig finne på noe annet.

Jeg har en venn som er sånn, som ikke vil forplikte seg til noe, i tilfelle det dukker opp noe som er mer gøy. Sier aldri ja til noe før i siste liten liksom. Men at du skal ha et 20-talls slike venner er jo ikke normalt i det hele tatt.

Håper dere får en intim og koselig fest i dag dere som faktisk samles, drit i den store gjengen, de er garantert ikke verdt dine tårer. Det er bedre med 7 gode enn 30 dårlige venner!

Anonymkode: 1b8f4...1a4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...