Gå til innhold

Svigermor er snill men virker sjalu

Anbefalte innlegg

Skrevet
ReneRene skrev (4 timer siden):

Gjør det? Hmm. Jeg hadde både reiser og sjukt koselige kvelder med de to svigermødrene mine. Jeg sier ikke at det ikke kostet noe, men jeg har jo barn selv. Jeg må ha et godt forhold til deres kjärester. De blir jo voksne, og det skal de bli. Men et godt forhold vil jeg jo ha..

Kan du ikke invitere svigermoren din på en tur eller noe? 

Hva med eksene dine, hadde de reiser og alenekvelder med din far eller mor?

Anonymkode: 0328c...12f

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Hva med eksene dine, hadde de reiser og alenekvelder med din far eller mor?

Anonymkode: 0328c...12f

Ingen i min familie har noe særlig med alenekvelder med noen som helst, og så er det faktisk sånn at svigerMØDRE, KVINNLELIGE partnere, svigerinner og søstre er MYE vanskeligere av natur. Det var en filosof som mente at kvinner er vanskeligere fordi vi manipulerer mer og bruker psykologisk spill fordi vi mangler fysisk styrke, så vi må få overtak på andre måter enn menn. Han har nok et poeng. Damer generelt lager mer trøbbel enn menn. 

Skrevet

Det du beskriver er litt klassiker for håndverkere. Jeg har selv vokst opp med pappa som var likedan og en mann som var godt på vei inn i samme. De blir definitivt spurt langt mer en andre yrker, mange ganger virker det nesten litt forventet. 

Bra han lærer seg å sette grenser. Det er vanskelig og tar tid. En fin grense er å bistå når noe akutt oppstår, men ikke påta seg og delvis bære planlagte prosjekter for andre. Men når den det gjelder er veldig samvittighetsfull og har vansker for å si nei, vil det alltid bli en indre konflikt. Uvant for foreldrene som sikkert var litt for godt vant til fri hjelp før han selv fikk familie og egne forpliktelser. Det må nok bare gjentas, selv om du opplever å snakke til døve ører, er det tydelig noe som når inn når han har gjort litt endringer nå ved å si mer nei. 

Anonymkode: 58ac2...47d

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Skal liksom alltid være sønnene de skal kontakte, selv om døtrene kanskje er mere handy

Ok...? Menn er mer handy enn de fleste kvinner, men ok...

Anonymkode: 8350d...07d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...