Gå til innhold

Ærlighet, varer den virkelig lengst?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

ReneRene skrev (16 minutter siden):

Misantropi er en gjenganger på forumet her.

Det hadde vært interessant å finne årsaken. 

"Vi forventer det verste og blir bøller" 

Hva betyr misantropi? 

Anonymkode: f9a22...8e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ReneRene skrev (21 minutter siden):

Ja, det tror jeg. Nei, det handler jo om å mistro?  Gjør det ikke? 

Det kan handle om det. For man har ikke spurt og er ikke 100% sikker. 

Anonymkode: f9a22...8e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Hva betyr misantropi? 

Anonymkode: f9a22...8e9

Slo opp ordret. 

Anonymkode: f9a22...8e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Det kan handle om det. For man har ikke spurt og er ikke 100% sikker. 

Anonymkode: f9a22...8e9

Men kan og være helt feil for tro mange ikke ærlige og sier det de egentlig mener. Lest så mye her inne om tanker/opplevelser som viser at det er få som er ærlig. Og da kan man bli mistenksom på om folk er til å stole på oppriktig eller om de er falsk. 

Anonymkode: f9a22...8e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Men kan og være helt feil for tro mange ikke ærlige og sier det de egentlig mener. Lest så mye her inne om tanker/opplevelser som viser at det er få som er ærlig. Og da kan man bli mistenksom på om folk er til å stole på oppriktig eller om de er falsk. 

Anonymkode: f9a22...8e9

Eller opplevelser i livet. 

Anonymkode: f9a22...8e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Men kan og være helt feil for tro mange ikke ærlige og sier det de egentlig mener. Lest så mye her inne om tanker/opplevelser som viser at det er få som er ærlig. Og da kan man bli mistenksom på om folk er til å stole på oppriktig eller om de er falsk. 

Anonymkode: f9a22...8e9

Syns du det er rart? Du blir jo kappa hodet av om du går mot "flertallet" her.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ReneRene skrev (13 minutter siden):

Syns du det er rart? Du blir jo kappa hodet av om du går mot "flertallet" her.

 

Jeg er den første til å innrømme at jeg er mistroisk på mennesker. Har opplevd mye som er årsaken til dette. Tror mange ikke har gode intensjoner og er ikke ærlig, 

Anonymkode: f9a22...8e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er den første til å innrømme at jeg er mistroisk på mennesker. Har opplevd mye som er årsaken til dette. Tror mange ikke har gode intensjoner og er ikke ærlig, 

Anonymkode: f9a22...8e9

Og det kan være helt forståelig mtp dårlige erfaringer. Men det er jo ditt problem, ikke sant? Du kan ikke kappe hodet av alle du mistror pga dårlige opplevelser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ReneRene skrev (3 minutter siden):

Og det kan være helt forståelig mtp dårlige erfaringer. Men det er jo ditt problem, ikke sant? Du kan ikke kappe hodet av alle du mistror pga dårlige opplevelser?

Ja, det går på meg og å ha tro på at folk ha god intensjoner når de sier noe fint eller gjør noe fint. For jeg tror det ligger noe bak. 

Anonymkode: f9a22...8e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Ja, det går på meg og å ha tro på at folk ha god intensjoner når de sier noe fint eller gjør noe fint. For jeg tror det ligger noe bak. 

Anonymkode: f9a22...8e9

Ja. Og hva gjör du? Angriper folk fordi du mistenker og konkulderer ut fra tidligere erfaringer? Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Ja, det går på meg og å ha tro på at folk ha god intensjoner når de sier noe fint eller gjør noe fint. For jeg tror det ligger noe bak. 

Anonymkode: f9a22...8e9

Eller som blir sagt her at det er hviteløgner. Så om noen sa at kjolen var fin eller det var kjekt å se deg kan man ikke vite om det er ærlig. 

Anonymkode: f9a22...8e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ReneRene skrev (Akkurat nå):

Ja. Og hva gjör du? Angriper folk fordi du mistenker og konkulderer ut fra tidligere erfaringer? Eller?

Angriper ikke folk, men jeg kan tenke at jeg ikke tror på det, men gjør ingenting med det. 

Anonymkode: f9a22...8e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Angriper ikke folk, men jeg kan tenke at jeg ikke tror på det, men gjør ingenting med det. 

Anonymkode: f9a22...8e9

Ok. Da er du jo ihvertfall rettferdig og/ eller mer rasjonell sånn at du ikke blir mobb! Men hva tenker du å gjöre med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ReneRene skrev (6 minutter siden):

Ok. Da er du jo ihvertfall rettferdig og/ eller mer rasjonell sånn at du ikke blir mobb! Men hva tenker du å gjöre med det?

Jeg vet ikke hva det er å gjøre med det? Men jeg tro at mange ikke er ærlig. Og det leser vi jo bare her i tråden. Man lyver for å slippe unna. 

Anonymkode: f9a22...8e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Jeg vet ikke hva det er å gjøre med det? Men jeg tro at mange ikke er ærlig. Og det leser vi jo bare her i tråden. Man lyver for å slippe unna. 

Anonymkode: f9a22...8e9

slippe unna hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ReneRene skrev (5 minutter siden):

slippe unna hva?

Mennesker man ikke liker, utroskap osv listen er lang. Egoister som tenker på seg og sitt og svært lite på andre. 

Anonymkode: f9a22...8e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hva betyr misantropi? 

Anonymkode: f9a22...8e9

Hat rettet mot kvinner, kvinnehat (ikke hat fra kvinner men hat mot kvinner).

Anonymkode: 097ca...b0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Hat rettet mot kvinner, kvinnehat (ikke hat fra kvinner men hat mot kvinner).

Anonymkode: 097ca...b0c

Ok. Det var ikke det jeg fant. 

Anonymkode: f9a22...8e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Mennesker man ikke liker, utroskap osv listen er lang. Egoister som tenker på seg og sitt og svært lite på andre. 

Anonymkode: f9a22...8e9

Ja, og det er kjipt å oppleve sånt! Men alle er ikke sånn. Vær SUNT skeptisk. Det bør alle være, så mulig du er for snill, og tror alle er sånn? Det stemmer ikke, men folk er som regel greie nok. Du er ikke avhengig av noen. Bare omgås folk som får deg til å slappe av. Ikke legg livet ditt i hendene deres liksom. Hvis du skjønner hva jeg mener?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ReneRene skrev (16 minutter siden):

Ja, og det er kjipt å oppleve sånt! Men alle er ikke sånn. Vær SUNT skeptisk. Det bør alle være, så mulig du er for snill, og tror alle er sånn? Det stemmer ikke, men folk er som regel greie nok. Du er ikke avhengig av noen. Bare omgås folk som får deg til å slappe av. Ikke legg livet ditt i hendene deres liksom. Hvis du skjønner hva jeg mener?

Skulle gjerne opplevd positive opplevelser med mennesker. Og genuint snille folk. 

Anonymkode: f9a22...8e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...