Gå til innhold

Muligens en rar problemstilling. Tbilisi, hovedstad i Georgia.

Anbefalte innlegg

Saken er at jeg er invitert til å bli med i april neste år. Jeg har sett bilder og må si at det er en av de vakreste steder jeg har sett, men er noen her kjent med byen eller landet, for den del? 

Jeg er veldig glad i sjøluft og ikke så begeistret for fjell ( kun på bilder ), og byen ligger jo i innlandet. Det er en ting, og jeg ser ikke så mye påtrengende fjell på bildene. Mer sånn diskre, og det er ok. Tror jeg. 

En annen ting er at det er bilder av Stalin (!) her og der, sånn fordi han er født i Georgia, og de må jo være stolte av det....  Vil det forringe opplevelsen å se bilder av ham både på restauranter og på vegger i gatene? 

Jeg tuller ikke nå, men angsten kan jo ta meg?! Stalin, fjell og..innland. Det kan bli mye for meg er jeg redd.

Men samtidig. Det er utrolig vakkert der,fine bygninger, stemning og små gater opp og ned, eksotisk og maten ser god ut. Enkelt og godt med gode råvarer ser det ut til. 

Jeg har veldig lyst til å dra ( blir 16 dager )

Noen som har innspill?

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Hvem i alle verdens dager reiser 16 dager dit??!

Anonymkode: c029f...e00

Jeg prøvde å beskrive så godt jeg kunne ut fra det jeg vet... Du så ingenting positivt?

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Hvis du risikerer angst av fjell og bilder er det nok best du holder deg hjemme. 

Anonymkode: 404fc...807

Det blir jo..veid opp mot da. Jeg risikerer det, men samtidig ser jeg det positive. Dere får jo ikke med dere, for er kun fokusert på det negative! Jeg hadde håpet på enten erfaringer eller LITT mer..reflekterte innspill da..

Jeg har en venninne som dro dit på ferie. Det er en nydelig by, veldig billig å være der, god vin. Jeg hadde tidligere noen samarbeidspartnere fra Georgia på jobben, og det vanskeligste for meg ville vært kvinnesynet. Jeg har opplevd at menn har nektet å hilse på meg.

Anonymkode: e7f5f...347

Annonse

ReneRene skrev (4 minutter siden):

Det blir jo..veid opp mot da. Jeg risikerer det, men samtidig ser jeg det positive. Dere får jo ikke med dere, for er kun fokusert på det negative! Jeg hadde håpet på enten erfaringer eller LITT mer..reflekterte innspill da..

Her skal du få et reflektert innspill. Jeg elsker å reise og har besøkt de fleste land i Europa. Jeg får verken angst av bilder eller fjell. Men - 16 dager i en storby hadde jeg ikke giddet. Tblisi er en spesiell by, og med dine utfordringer tror jeg 16 dager der er for mye. Alt for mye. 

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har en venninne som dro dit på ferie. Det er en nydelig by, veldig billig å være der, god vin. Jeg hadde tidligere noen samarbeidspartnere fra Georgia på jobben, og det vanskeligste for meg ville vært kvinnesynet. Jeg har opplevd at menn har nektet å hilse på meg.

Anonymkode: e7f5f...347

Takk! Ja, den ser virkelig helt nydelig ut, sånn bare for å rusle rundt å se! 

Ja, jeg tenker at kulturen KAN være en utfordring, men samtidig.. jeg skal ikke flytte dit 🙂 men ja..

Den jeg kjenner som har vært der mest skryter veldig, jeg har lyst til å dra selv. Men ikke med dagens politiske situasjon i Europa.  Men du må jo kjenne på preferansene dine. 

Anonymkode: 8304d...9b3

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Her skal du få et reflektert innspill. Jeg elsker å reise og har besøkt de fleste land i Europa. Jeg får verken angst av bilder eller fjell. Men - 16 dager i en storby hadde jeg ikke giddet. Tblisi er en spesiell by, og med dine utfordringer tror jeg 16 dager der er for mye. Alt for mye. 

Dette var motsatt av reflektert! Tåkeprat...

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Den jeg kjenner som har vært der mest skryter veldig, jeg har lyst til å dra selv. Men ikke med dagens politiske situasjon i Europa.  Men du må jo kjenne på preferansene dine. 

Anonymkode: 8304d...9b3

Jeg får inntrykk av at det er trygt nok, men ja, det er greit å ha i bakhodet. Takk!

Jeg har en venn som er mye i Georgia, sikkert flere ganger hvert år. Han synger i kor der, og ser på det som sitt andre hjemland. Elsker Tiblis, menneskene der og deres kultur. 
Dessverre har den politiske situasjonen eskalert nå før sommeren, og med den nye loven som ble vedtatt i mai ser det ut som om Georgia går i feil retning 😔

Hvis du får angst av fjell, innland og bilder av politiske figurer, er kanskje to uker der for mye for deg. Men hvis du kan se bort fra det, så tror jeg det er en opplevelse for livet. 

Annonse

ReneRene skrev (1 time siden):

Dette var motsatt av reflektert! Tåkeprat...

Du er virkelig ikke lett å tilfredsstille, det var et helt fint og relevant svar.

Jeg har personlig erfaring med Georgia, men det vil sikkert ikke falle innen dine trange rammer så du får finne ut av det uten min hjelp. 

Kira skrev (14 minutter siden):

Jeg har en venn som er mye i Georgia, sikkert flere ganger hvert år. Han synger i kor der, og ser på det som sitt andre hjemland. Elsker Tiblis, menneskene der og deres kultur. 
Dessverre har den politiske situasjonen eskalert nå før sommeren, og med den nye loven som ble vedtatt i mai ser det ut som om Georgia går i feil retning 😔

Hvis du får angst av fjell, innland og bilder av politiske figurer, er kanskje to uker der for mye for deg. Men hvis du kan se bort fra det, så tror jeg det er en opplevelse for livet. 

Takk! 

Nå har jeg generelt ikke så store problemer med å se bilder av politiske figurer, men det var jo Stalin hakket verre enn Hitler, så jeg vet ikke om jeg tenker spesielt rart her ærlig talt?  Hvem vil sitte i en restaurant med bilder av fks Hitler på veggene uten å reagere? 

Det var ikke noe påtrengende fjellandskap, og det er noen store pluss ved å reise dit. Litt å tenke på mht politikk osv, men kjenner jeg heller mer mot egentlig. Det er jo også noen måneder til.

ReneRene skrev (8 timer siden):

Dette er jo et typisk eksempel på at hvordan man reder, ligger man. Når man har tatt på seg rollen som hele forumets gnagsår, så blir det vanskelig å få positiv respons på de mer sårbare innleggene. Det burde kanskje ikke være slik, men så lenge mennesker har hukommelse vil det bli slik. 

Anonymkode: 404fc...807

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...