Gå til innhold

Kan man ta hvilken som helst små veske i flyet eller må det være akkurat cm den sier?

Anbefalte innlegg

Nå er jeg veldig presis på slike ting for å unngå å betale mer en jeg må om vesken blir for stor, (den som kan gå under setet).

Står liten baggasje (30x20x38).

gjør det noe om vesken blir litt større en dette?  
så en kjempefin reise veske jeg har så lyst på

Høye 41 cm

lengde 31 cm

vidde 15 cm .

Og vet ikke om det funker? Hva slags vesker tok dere med? Gjerne legg bilde vis dere vill :) 

Anonymkode: 6c3d1...f08

Fortsetter under...

Over målene er over målene. Mange selskap har kasser den må passe oppi, gjør den ikke det må drn sjekkes inn. Der er det ikke en mm å gå på. Så det er et sjansespill.

Anonymkode: 5d9ff...104

Det kommer nok litt an på både flyselskap og hvor fullt flyet er. Jeg har mange ganger opplevd folk som kommer inn med håndbagasje som åpenbart er veldig mye større enn målene, og har også selv en liten koffert som er akkurat innenfor målene hos noen flyselskap, men ikke andre, og har aldri opplevd at de måler. Reiser primært med Norwegian og SAS. 

Anonymkode: 94146...64d

Jeg har sett flere bli stoppet med for stor bagasje. Er flyene fulle kan de gå rundt på gaten før avgang og plukke ut trillekofferter som er for store. Disse har da blitt målt og veid. De har stativ som både måler og veier. Er de utenfor målene eller vekten må da sjekkes inn og leveres ved flyet når man går om bord. Vi har kabinkofferter som er innen for målene også hos lavprisselskapene (er 3 cm forskjell så forskjellen er liten) i tilfelle vi ender opp med å bli om booket. Da vet jeg at det ikke byr på problemer. Husk at vekt er av betydning. Har man med laptop og annet utstyr kommer man fort over 8 kg om man ikke er obs på det. 

Noen selskap, spesielt lavprisselskap som har flere kategorier på bagasje tillatt, følger med på passasjerene. Norwegian slipper passasjerer inn i rekkefølgen på billettene. De som bare har håndbagasje under setet foran seg har lavere mål en kabinkofferter. Vil tro du blir stoppet/kan bli stoppet om du har kjøpt en billett som kun tillater en liten sekk og kommer med en kabinkoffert for da har du kjøpt feil billett (de er nok mer nøye på dette om flyet er fullt).  

Anonymkode: 47062...932

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...