Gå til innhold

Dårlig samvittighet for ikke å ha dårlig samvittighet for å ha det gøy..

Anbefalte innlegg

Vet dette er litt teit.
For ikke lenge siden mistet jeg min søster så alt for tidlig.
Begravelsen var for 1,5 uker siden.

Det hele kom som et stort sjokk. Når sjokket la seg litt kom sorgen.
Har vært så utrolig vondt inni meg at jeg har kjent det fysisk.
Nå er vi på ferie, kom for 2 dager siden.
Vi har hatt det veldig bra, og for første gang på 4 uker her jeg klart å slappe av, kost meg og ledd uten å ha dårlig samvittighet etterpå.
Jeg vet at min søster ville ha ønsket det både for meg og barna.
Nå sitter jeg med dårlig samvittighet for ikke å ha hatt dårlig samvittighet :(

Vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget annet enn å få det ut :(

Anonymkode: 47c0f...c78

Fortsetter under...

Det er helt normale følelser. Ikke vær så streng mot deg selv, sorgen vil følge deg for resten av livet, men det er naturlig at den varierer i styrke. 

Jeg leste en så god lignelse da jeg mistet barnet mitt, skal prøve å gjengi den, fritt etter hukommelsen:

Sorgen er som et hav, vilt og stormfullt i starten, så blir det roligere med lange dønninger før det noen ganger blåser opp igjen. 

Jeg tror du har en svært sunn sorgreaksjon, man er ikke mindre glad i den avdøde fordi om man kan kjenne på glede også. Om man kun føler sorg hele tiden så blir man tilslutt helt ødelagt. Sorg er hardt arbeid, ta vare på de lysglimtene du får 💞

Anonymkode: d6ffc...48e

Anonym bruker skrev (44 minutter siden):

Det er helt normale følelser. Ikke vær så streng mot deg selv, sorgen vil følge deg for resten av livet, men det er naturlig at den varierer i styrke. 

Jeg leste en så god lignelse da jeg mistet barnet mitt, skal prøve å gjengi den, fritt etter hukommelsen:

Sorgen er som et hav, vilt og stormfullt i starten, så blir det roligere med lange dønninger før det noen ganger blåser opp igjen. 

Jeg tror du har en svært sunn sorgreaksjon, man er ikke mindre glad i den avdøde fordi om man kan kjenne på glede også. Om man kun føler sorg hele tiden så blir man tilslutt helt ødelagt. Sorg er hardt arbeid, ta vare på de lysglimtene du får 💞

For et nydelig svar ❤️ Og stor klem til deg.

Anonymkode: 7191a...db1

Du er i sorg. Sorg kommer gjerne i litt uventede bølger, før den av og til legger seg litt i ro. Husk at det ikke finnes noen fasit på sorg, din reaksjon er akkurat like riktig som andres. Vi skal leve videre, vi skal gå videre, på godt og vondt. Veldig bra at du kan glede deg over live og ferie. Du skal aldri tillate deg selv å føle på dårlig samvittighet ved å leve, søsteren din ville garantert ønsket deg et godt liv videre. 

Anonymkode: 8671c...473

Jeg sier det bare. Grip alle øyeblikk du kan få av glede og latter! 
Prøv ikke ha dårlig samvittighet for det. Men grip det med begge hender. 
Du har stått i en veldig påkjenning, og når begravelsen er over så trenger du å senke skuldrene dine og oppleve gode følelser i kroppen. 
Sorgen går dessverre ikke fra deg, og du vil oppleve mange tunge stunder fremover.. så gled deg over alt som kan gledes over. 
det hjelper deg til å bygge opp energi til å takle det som kommer fremover ❤️ 

Anonymkode: fc746...2a9

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Ingen svar som treffer bedre enn dette, så jeg går for «det hun sa» ❤️

Anonymkode: 4a78f...cd5

Annonse

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Ingen svar som treffer bedre enn dette, så jeg går for «det hun sa» ❤️

Anonymkode: 4a78f...cd5

Sorg går ikke over. Den tar bare en annen form. En sorg ligner på havet. Til å begynne med er bølgene veldig krappe. Så kommer dønningene, men det blir aldri mer havblikk.

ta til deg all glede og gode øyeblikk ❤️ 

Anonymkode: fc746...2a9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...