Gå til innhold

Forventer dere at venner og familie skal komme og se?

Anbefalte innlegg

Vi har både venner og familie som har skaffet seg både hytte, utestuer, båt og bobil. Det er jo veldig kjekt for dem det, men det virker som om de forventer applaus for det. Noen av dem legger ut masse bilder på sosiale medier, og det er vel og bra. Men de blir så fornærmet om man ikke kommer og ser. De viser bilder ved enhver anledning, og maser om at vi må komme og se hytta/utestua/båten eller bobilen. 

Jeg synes sånt er så merkelig, for jeg forventer jo ikke selv at andre skal være levende opptatte av vår nyinnkjøpte bobil liksom. Eller hytta vår. Skjønner de synes det er stas, men det bryr jo ikke andre. Er dere opptatte av hva andre i familien eller vennekretsen har skaffet seg? 

Anonymkode: 31940...84a

Fortsetter under...

Ja, altså, jeg har jo inspisert både hytta til svigers og bobilen til foreldrene mine. De sparte i mange år og gledet seg stort. 

Men når naboen skulle vise frem den nye teslaen og fortelle hvor mye han tjente hvert år, da ramlet jeg av evnen til å vise engasjement på andres vegne 😅

Anonymkode: 6075c...3a4

Jeg kommer gjerne og ser på den nye bobilen, hytta, båten osv. Her får en stund siden var jeg og så på den nye bobilen til naboen. Han var så stolt over den og ville vise den frem. Supergøy :)

Jeg drar å ser på kjøkkenet en kollega har pusset opp, det nymalte huset, bilen, ny platting i hagen mm. Jeg synes det er gøy å få lov til å få ta del i andres glede og like gøy når andre vil komme til meg, og dele min glede :)

Anonymkode: a6449...275

Annonse

Pobie skrev (1 time siden):

Man viser selvfølgelig entusiasme for venner som har glede av noe, selv om man ikke nødvendigvis er så interessert. Helt grunnleggende sosiale ferdigheter altså.

Enig! Vi har pusset opp gangen, og gjort litt om. Både foreldre og søsken pluss venner har kommet innom for å se. 
Jeg selv elsker å få komme å se om noen har fått nytt bad eller pusset opp noe. 
inspirerer og gledes. 
man vil jo gjerne vise frem det en er stolt av. 
men f eks bil er jeg ikke så voldsomt opptatt av, om noen kommer rullende og vil vise frem bilen sin og spør om jeg vil sitte på en runde gjør jeg selvsagt det. 
synes det er viktig å vise glede på andres vegne når de er glad. 

Anonymkode: 0e586...d2b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...