Gå til innhold

Hovne ben i syden

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Ligg på ryggen i senga, med beina oppetter veggen. Ligg sånn i ri min nå og da. Støttestrømper på, men ikke om natten. Kan være farlig. Unngå salt! Drikk mye vann. 

Anonymkode: ec6c4...cd4

Og hvorfor er det farlig med støttestrømper om natten? Ikke kom med råd når du ikke har peiling. 

Anonymkode: 7ab89...455

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Og hvorfor er det farlig med støttestrømper om natten? Ikke kom med råd når du ikke har peiling. 

Skal ikke bruke verken støttestrømper eller andre slike ting( håndleddstøtter/knestøtter osv) på natta.

Skal ikke ha ting som klemmer på kroppen, uten at lege etc har sagt etter f eks operasjon!

Men drikk mye, støttestrømper på dagen( vet det er varmt…), unngå salt ( kan ha litt for å blinde væska så en ikke blir helt dehydrert, ), eventuelt ring lege og hør! Spørs hvor mye hevelse også

Anonymkode: db7b0...723

Annonse

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Ligg på ryggen i senga, med beina oppetter veggen. Ligg sånn i ri min nå og da. Støttestrømper på, men ikke om natten. Kan være farlig. Unngå salt! Drikk mye vann. 

Jeg fikk råd av min lege om å ha på støttestrømper om natten da det er litt praktisk vanskelig å gå med dem i 40 varmegrader og bikini. 

Men om det kan være helsefarlig så må hi sjekke med legen sin, det var ikke min hensikt å gi farlig råd. 

Anonymkode: e9ae8...280

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Skal ikke bruke verken støttestrømper eller andre slike ting( håndleddstøtter/knestøtter osv) på natta.

Skal ikke ha ting som klemmer på kroppen, uten at lege etc har sagt etter f eks operasjon!

Men drikk mye, støttestrømper på dagen( vet det er varmt…), unngå salt ( kan ha litt for å blinde væska så en ikke blir helt dehydrert, ), eventuelt ring lege og hør! Spørs hvor mye hevelse også

Kan du bruke støttestrømper om dagen kan du bruke om natten. Sånne du får kjøpt på apotek har så lite kompresjon at det ikke er noe problem i det hele tatt, har du hardere kompresjon, grad 2 og opp, er de ordinert av lege. De kan likevel brukes om natten. Nok en gang, ikke uttal deg om ting du ikke vet noe om. Og ikke kall det farlig uten grunn. 

Takk for råd. Drikker mye vann og prøver å unngå mest mulig salt. Ligger med bena høyt når jeg kan, men ikke like enkelt når man har to små med seg på tur. 
Støttestrømper har jeg ikke med meg og apotek er ikke i nærheten her. Kunne ha brukt de på natten om jeg hadde, men på dagtid er det umulig i de 40 gradene det er her.

Hi

Anonymkode: d9cd4...cb5

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Vel, stod det på pakka jeg kjøpte og de på apoteket sa det. Bandasjist.  

Anonym bruker skrev (40 minutter siden):

Kan du bruke støttestrømper om dagen kan du bruke om natten. Sånne du får kjøpt på apotek har så lite kompresjon at det ikke er noe problem i det hele tatt, har du hardere kompresjon, grad 2 og opp, er de ordinert av lege. De kan likevel brukes om natten. Nok en gang, ikke uttal deg om ting du ikke vet noe om. Og ikke kall det farlig uten grunn. 

Vel, jeg sovna med de i senga i to timer, store søkk og veldig vondt. Ville ikke hatt de på om natten nei. Hi får prøve selv. 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Takk for råd. Drikker mye vann og prøver å unngå mest mulig salt. Ligger med bena høyt når jeg kan, men ikke like enkelt når man har to små med seg på tur. 
Støttestrømper har jeg ikke med meg og apotek er ikke i nærheten her. Kunne ha brukt de på natten om jeg hadde, men på dagtid er det umulig i de 40 gradene det er her.

Hi

Anonymkode: d9cd4...cb5

Sov på venstre side, med hjertet ned, hvis du forstår. Ta en siesta midt på dagen om mulig, det gjorde underverk for meg. 

Anonymkode: 0294d...162

Annonse

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

De etter en operasjon, klasse 2, blir noe annet! 
Klasse 1 skal tas på med en gang du står opp om morgenen og tas av på kvelden! Får ikke hjelp av de på natta, i tillegg skal ikke kroppen ligge i klem på natta!

Kan si deg det, at de fleste leger vet ikke hva de snakker om når de gjelder slike ting, ei heller andre produkter det fås kjøpt på apoteket! 
Les på pakken og rådfør deg med apotek eller produsent. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...