Anonym bruker Skrevet 25. juni 2024 #1 Skrevet 25. juni 2024 Jeg begynte på en høyere utdannelse i fjor (deltid), og er nå tilbudt en fast, full stilling på praksisstedet mitt mot at jeg binder meg til å jobbe der i to år etter jeg er ferdig utdannet. De dekker inntil 100.000 kr i året mens jeg studerer. Enten i form av studiedager, kjøring til skole/praksis eller overnatting i forbindelse med praksis. Jeg får jobbe langvakter, og kan derfor ha ganske høy stillingsprosent samtidig som jeg studerer. Jeg sier jo ja, men jeg synes samtidig at det er litt skummelt, og også vemodig å slutte i den jobben jeg har. Studiet mitt kan brukes begge plasser, men er mest relatert til den nye plassen. Jeg klarer å jobbe ca 50% i min nåværende stilling, og kan søke om stipend på ca 25.000 i året der. Jeg er redd jeg kommer til å savne den gamle arbeidsplassen min, både brukere, kollegaer og ledelse. Vi er godt bemannet, og arbeidsoppgavene er givende. Jeg kan ha arbeidsdager på stranden, på fjelltur eller shopping, og har ganske stor variasjon og fleksibilitet, og har det aldri for travelt. Noen som har vært i samme situasjon? Anonymkode: d4f3b...7d2
ReneRene Skrevet 25. juni 2024 #2 Skrevet 25. juni 2024 Du må jo sette ting opp mot hverandre, og hva er viktigst? Er du omstillingsdyktig? Det betyr vel mest..
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2024 #3 Skrevet 25. juni 2024 ReneRene skrev (33 minutter siden): Du må jo sette ting opp mot hverandre, og hva er viktigst? Er du omstillingsdyktig? Det betyr vel mest.. Ja, jeg er jo det, og kommer derfor til å takke ja. «Problemet» er at jeg har jobbet på samme plass i over 20 år, og det føles litt skummelt. Selv om jeg ikke tenker å la det holde meg tilbake. Merkelig følelse på samtale med ny arbeidsgiver i dag, hvor jeg var så usikker på hvilket utfall jeg egentlig ønsket av samtalen😝 Anonymkode: d4f3b...7d2
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2024 #4 Skrevet 25. juni 2024 Det er alltid skummelt å bytte fra noe man er vant til og trives med. Men det blir stort sett bedre hvis man bytter uansett. Man får nye oppgaver og utvikles. Du kommer selvsagt føle på et stort savn med en gang du begynner i ny stilling, men min erfaring er at dette gir seg fort. Anonymkode: c9ea7...89d
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2024 #5 Skrevet 25. juni 2024 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Det er alltid skummelt å bytte fra noe man er vant til og trives med. Men det blir stort sett bedre hvis man bytter uansett. Man får nye oppgaver og utvikles. Du kommer selvsagt føle på et stort savn med en gang du begynner i ny stilling, men min erfaring er at dette gir seg fort. Anonymkode: c9ea7...89d Så godt å høre. Ja, jeg får det jo travelt nok uansett pga studiene, men jeg håper du har rett i at er evt savn vil gi seg fort😅 Anonymkode: d4f3b...7d2
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2024 #6 Skrevet 26. juni 2024 Så lenge du er ryddig i oppsigelsen fra gammel jobb, har du ikke lukket noen dører, kun åpnet nye. Jeg har selv angret et jobbskifte og fikk min gamle stilling tilbake, er du redelig og alrigth ordner det meste seg 😃 Lykke til. Anonymkode: ebef7...06c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå