Gå til innhold

Skal på min første date i dag siden 2000... Tips og "don'ts and does" mottas med takk og latter

Anbefalte innlegg

Som overskrift sier skal jeg på min aller første dater på 24 år, etter ett langt ekteskap og noen år som single skal jeg tørre og duppe tåa uti vannet... Skrekkblandet fryd, sommerfugler i magen og redd at noe skjer så det ikke blir noe av.. 

Noen erfarne datere her som har noen gode tips (eller tips på hva man absolutt ikke skal gjøre). Dette er en mann jeg har møtt på en dating app så har aldri møtt han før eller felles kjente. 

Anonymkode: 10bb6...57a

Fortsetter under...

Det mange menn ofte misliker er sladring om andre ( også eksen ). De hater når damer snakker om alternative ting, og spesielt astrologi osv. De misliker innbilske damer og drama. Og bare sier det : ikke vær morsommere enn han. Damer vil ha en partner med humor, men menn liker å være dem vi ler av. Si noe om deg selv før du stiller relaterte spørsmål. 

Ellers vær avslappet og møt blikk uten å stirre dem i senk.

Regner med at du har brukt tid av en god grunn, så lykke til!

Jeg er verken en sladrer, eller alternativ person så det skal gå bra. 

Er også ofte veldig morsom, så bra tips og ang å le av han (håper bare han er morsom da 🤣)

Takk!

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Jeg er verken en sladrer, eller alternativ person så det skal gå bra. 

Er også ofte veldig morsom, så bra tips og ang å le av han (håper bare han er morsom da 🤣)

Takk!

Jeg mistenkte deg ikke for det, men jeg sniklytter til menn som snakker om dating, og noe er liksom litt typisk kvinner og snakke om, og de henger ikke med sånn i utgangspunktet.

Ja, humor er en fordel, men ikke avskriv han helt etter første møte. Jeg har gått i den fella, og har lært 🙃

Hva skal dere gjøre på første date?

Nei trodde ikke at du mistenkte meg for det, mer lettet at det var en enkelt ting å unngå!

Vi skal møtes i sentrum, og gå ett sted ikke langt unna å ta en drink og noe lett å spise ute i solen. Tror han er like nervøs som meg, han sendte  nettopp en melding om det var greit at det ikke ble så kjempe sent (tolker det dit hen at han ønsker en "out" om det ikke funker så bra..

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Nei trodde ikke at du mistenkte meg for det, mer lettet at det var en enkelt ting å unngå!

Vi skal møtes i sentrum, og gå ett sted ikke langt unna å ta en drink og noe lett å spise ute i solen. Tror han er like nervøs som meg, han sendte  nettopp en melding om det var greit at det ikke ble så kjempe sent (tolker det dit hen at han ønsker en "out" om det ikke funker så bra..

Ah. Jeg unner deg dette. Er hyggelig OG spennende med første date 🙂 begge litt nervøse.. det er egentlig et godt tegn. Det ser jo bra ut, og blir det ikke  the one and only, så kan det bli et minne å ta med seg. 

Annonse

Takk - hyggelig med litt support! Satser ikke på the one and only i grunnen (da legger man jo lista veldig høyt) men, om jeg møter en fyr som er hyggelig og det blir noen fine timer så er jeg mer en happy!

Ikke tenk så mye på hva du kan snakke om eller ikke. Vær deg selv, vær åpen og interessert i han og hans liv og ta ting som de kommer. 

Om man har overhørt noen få menn snakke så gleder det de mener kun dem. Jeg tipper at de fleste menn det er verd å samle på er både åpne og interesserte når de møter noen for første gang. 

Anonymkode: 916eb...7a7

- ikke møtes med alkohol første date

- hold igjen på det fysiske, da bli du mer spennende og en mann rekker å vurdere deg som person først og bli kjent 

- ikke vær kostbar, men gjerne vær littegrann utilgjengelig. jenter som alltid er klar og på kan være et offer for utnytting 

- kle deg classy, ikke korte kjoler og sexy antrekk i starten. Du kan være classy og sexy og være litt mystisk hvis du ikke gir bort for mye. Det liker menn 

- la han få være en gentleman på date. Typen jenter som blir fornærmet når mannen vil betale eller åpne døren er veldig usjarmerende.

Anonymkode: 6692f...a1a

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

- ikke møtes med alkohol første date

- hold igjen på det fysiske, da bli du mer spennende og en mann rekker å vurdere deg som person først og bli kjent 

- ikke vær kostbar, men gjerne vær littegrann utilgjengelig. jenter som alltid er klar og på kan være et offer for utnytting 

- kle deg classy, ikke korte kjoler og sexy antrekk i starten. Du kan være classy og sexy og være litt mystisk hvis du ikke gir bort for mye. Det liker menn 

- la han få være en gentleman på date. Typen jenter som blir fornærmet når mannen vil betale eller åpne døren er veldig usjarmerende.

Anonymkode: 6692f...a1a

1950 ringte og ville ha igjen datingtipsene sine.

Anonymkode: 7dbcf...36b

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

1950 ringte og ville ha igjen datingtipsene sine.

Anonymkode: 7dbcf...36b

Hun har jo helt rett. Det er få menn som ønsker noe varig med damer som ligger på første date.

Anonymkode: 08565...dc7

Senk skuldrene, pust med magen og nyt det… Du skal sannsynligvis ikke gifte deg med denne fyren. Så bruk det heller for en morsom opplevelse. 

Og hvem vet, kanskje det blir en date nr 2…? 

Anonymkode: 5506c...d73

Annonse

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Hun har jo helt rett. Det er få menn som ønsker noe varig med damer som ligger på første date.

Herregud så teit. Glem alle prefereanser, for når du møter den du er på nett med, så betyr ikke sånt en damn shit 😄

ReneRene skrev (5 timer siden):

Herregud så teit. Glem alle prefereanser, for når du møter den du er på nett med, så betyr ikke sånt en damn shit 😄

Teit? Menn har jo preferanser de og, og mange ønsker ikke noe varig med kvinner som ligger på første date. Der er jo ikke min skyld, så du trenger ikke å bli så butthurt.

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Teit? Menn har jo preferanser de og, og mange ønsker ikke noe varig med kvinner som ligger på første date. Der er jo ikke min skyld, så du trenger ikke å bli så butthurt.

Poenget mitt er bare at er du på nett med noen, og kjemien er der, så kan du glemme alle sånne preferanser eller "regler". Jeg sier ikke at det nødvendigvis er en god ide, men siste eksen min var ikke i nærheten av hva "jeg vile ha", men vi holdt sammen en del år, og er fremdeles venner. Det kunne kanskje vart livet ut om han var "mer rett", men ville jo ikke unnvært ham heller...

Anonym bruker skrev (15 timer siden):

Det viktigste her er jo hva trådstarter er ute etter. Er jo ikke sikkert hun ønsker å møte the one and only med intensjon om varig forhold 🤷🏼‍♀️ Tenker også at et par glass vin og lykkepromille ikke nødvendigvis er feil i en slik setting, så lenge en stopper der. 

Jeg har ikke så mye i bidra med av tips i og med jeg ikke har vært på date siden forrige årtusenskifte, tror uansett setting vil en alltid komme godt ut av å vise interesse for den andre. Stille noen oppfølgingsspørsmål hvis det er et tema den andre virker oppriktig interessert i, vise litt engasjement i hva den andre forteller. 

Lykke til, håper du oppdaterer litt hvordan det gikk. 

Anonymkode: f1b41...2df

Så koselig med mange svar og tips å råd - som alle er vel ment selv om de er noe forskjellige..

Det ble en veldig hyggelig date. Møttes og gikk til en hyggelig "mathall" med uteservering, sol og hav. Vi hadde en del enheter hver, uten å bli fulle. Men litt lykkepromille ble det (og hadde på en ensfarget knasj kjole med litt utringning).  Praten gikk lett og ledig og vi hadde begge en koselig kveld. 

Men - han er nok mer ute etter en kjæreste og etterhvert barn enn han sa på appen (selv om jeg tydelig har sagt fra at jeg ikke er det, er 43 år å har ganske store barn, så det er ikke ønsket. Jeg ønsker heller ikke noe ny mann inni huset på en god stund da ungene kommer først og vi har det veldig bra som det er.) På meldingene var han veldig frempå og morsom, men i ekte live var han super snill, høflig og  nok veldig nervøs. 

Som ei skriver over, er ikke ute etter the one and only og ett langt forhold. Er faktisk ute etter en som masse god energi og som kjemien stemmer med. Til å møte ute, spise, helgeturer og ja sex - men sikkert på ikke første daten (selv om det fint kunne skjedd om jeg møter en det hadde føltes rett  med. Har jo ikke hatt sex på mange mange år - så må bare hoppe i det en gang tror jeg...) 

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Så koselig med mange svar og tips å råd - som alle er vel ment selv om de er noe forskjellige..

Det ble en veldig hyggelig date. Møttes og gikk til en hyggelig "mathall" med uteservering, sol og hav. Vi hadde en del enheter hver, uten å bli fulle. Men litt lykkepromille ble det (og hadde på en ensfarget knasj kjole med litt utringning).  Praten gikk lett og ledig og vi hadde begge en koselig kveld. 

Men - han er nok mer ute etter en kjæreste og etterhvert barn enn han sa på appen (selv om jeg tydelig har sagt fra at jeg ikke er det, er 43 år å har ganske store barn, så det er ikke ønsket. Jeg ønsker heller ikke noe ny mann inni huset på en god stund da ungene kommer først og vi har det veldig bra som det er.) På meldingene var han veldig frempå og morsom, men i ekte live var han super snill, høflig og  nok veldig nervøs. 

Som ei skriver over, er ikke ute etter the one and only og ett langt forhold. Er faktisk ute etter en som masse god energi og som kjemien stemmer med. Til å møte ute, spise, helgeturer og ja sex - men sikkert på ikke første daten (selv om det fint kunne skjedd om jeg møter en det hadde føltes rett  med. Har jo ikke hatt sex på mange mange år - så må bare hoppe i det en gang tror jeg...) 

Så gøy. Høres ut som dere har hatt en fin kveld, selv om dere kanskje har litt forskjellige ønsker om fremtiden. 

Nå er du i gang, jeg har troa på at du kommer til å manøvrere deg helt fint i dette feltet. Lykke til videre. 

Anonymkode: f1b41...2df

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...