Gå til innhold

Hvordan håndteres slikt på deres arbeidsplass?

Anbefalte innlegg

Vi hadde sommerfest med jobben på fredag. God mat, god stemning og godt drikke, både med og uten alkohol. Alle, bortsett fra én forsynte seg med måtehold av alkoholen. Én mann, ca 45, og som har jobbet hos oss i bare et halvt år, ble fullstendig snydens. Han begynte å klenge på de unge jentene, komme med slibrige bemerkninger til flere, respekterte ikke avvisninger, klapset et par på rumpa, prøvde å kysse ei og da det endte med at han tørrjokket og holdt ei av jentene på brystene på dansegulvet så hardt at hun ikke kom løs, så tok jeg og et par andre og geleidet han i en taxi og sendte han hjem. Ledelsen var tilstede, det samme var verneombudet og så dette. Jeg lurer veldig på hvordan slik oppførsel blir håndtert i ettertid. Jeg vet jo ikke hva han husker selv eller gjennom hvilke briller han ser sin egen adferd. Noen som har erfaringer med noe lignende?

Anonymkode: 91605...f22

Fortsetter under...

Her ble den ansatte kalt inn på teppet uken etter. Den ansatte husket ikke alt, men han hadde tillitt til ledelsen og de andre ansatte. Når ledelsen fortalte hva han hadde gjort så la han seg flat og beklaget. Han fikk beskjed om at dette var en advarsel og om han gjorde dette igjen ville han bli oppsagt. Til tross for at ledelsen var klar på grensene, har jeg forstått det slik at det var en fin tone på møtet. 

Den ansatte hos oss har ikke problemer med alkohol. Her var det rett og slett lenge siden han hadde vært på fest og han drakk alt for mye for å være så utrent. Hadde han hatt problemer med alkohol ville han i tillegg fått hjelp til å komme i gang med behandling. 

Anonymkode: c3299...d75

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Her ble den ansatte kalt inn på teppet uken etter. Den ansatte husket ikke alt, men han hadde tillitt til ledelsen og de andre ansatte. Når ledelsen fortalte hva han hadde gjort så la han seg flat og beklaget. Han fikk beskjed om at dette var en advarsel og om han gjorde dette igjen ville han bli oppsagt. Til tross for at ledelsen var klar på grensene, har jeg forstått det slik at det var en fin tone på møtet. 

Den ansatte hos oss har ikke problemer med alkohol. Her var det rett og slett lenge siden han hadde vært på fest og han drakk alt for mye for å være så utrent. Hadde han hatt problemer med alkohol ville han i tillegg fått hjelp til å komme i gang med behandling. 

Det høres ut som en veldig god måte å håndtere det på. 

Anonymkode: 91605...f22

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Omtrent slik. ☝️

Anonymkode: 1463d...3b8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...