Gå til innhold

Fire uker fri for far etter fødsel?

Anbefalte innlegg

Disse fedrene ønsker fire uker fri for far etter første fødsel, og deretter tre uker etter fødsel nr to, tre osv  

https://www.vg.no/nyheter/i/93Kr85/aps-nybakte-baby-daddies-vil-gi-fedre-mer-fri

Hva tenker dere?

Jeg lurer på hvor mange barn de har, og om de har drøftet dette med mødre. Selv ville jeg hatt mye mer bruk for hjelp etter barn nr to++ når storesøsken skal ivaretas. 

Anonymkode: 649f9...dab

Fortsetter under...

Med barn nr en må alt læres, speiselt fedre har ofte aldri så mye som holdt en baby før de får sin egen. 

Det er klart at enkelte er eksperter fra dag en, men for de fleste er overgangen fra barnløs til å få barn større enn å gå fra ett til to barn. Og når man får nr to er gjerne eldste i barnehage, og om far henter og bringer og ellers deltar burde det være høyst overkommelig etter de tre ukene som er foreslått.

Anonymkode: b06b4...273

Hva med at de tar ut en ferieuke eller 2 i tillegg, ved fødsel heller? 
 Eller at de som har vært i gjennom en komplisert fødsel( ks, revning, mye blodtap osv ) , at far får dekket 2 uker ekstra. Det er jo de som trenger ekstra hjelp hjemme! Etter en normal fødsel, bør de vanlige 2 ukene være nok, så er det ingen så nekter de å ta ut ferie eller avspassering.

Er ikke bare bra, at skattepengene skal dekke alt

Anonymkode: da066...59e

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Hva med at de tar ut en ferieuke eller 2 i tillegg, ved fødsel heller?

Anonymkode: da066...59e

Genialt, at far tar ut ferie istedenfor permisjon. Moderne feministisk tenking, hold far unna alle goder som tilrettelegger for samvær med egne barn.

Det beste er kunstig befruktning, for da er ikke far et tema i det hele tatt 

Anonymkode: dd367...2bd

Anonym bruker skrev (45 minutter siden):

Genialt, at far tar ut ferie istedenfor permisjon. Moderne feministisk tenking, hold far unna alle goder som tilrettelegger for samvær med egne barn.

Det beste er kunstig befruktning, for da er ikke far et tema i det hele tatt 

Anonymkode: dd367...2bd

Far kan da ta hele permisjonen bortsett fra de tre ukene før og 6 uker etter fødsel. Med det er det sjelden de vil. 

Anonymkode: 6213e...8e0

Kan jo begynne med å gi lønn for de to ukene som allerede er...

Min mann fikk ikke det. Krav på to uker hadde han selvfølgelig, men fikk ingen lønn.

4 uker synes jeg var lenge, det skal jo finansieres også. Vi har allerede en av verdens beste permisjonsordninger i dette landet, men det holder da at en er hjemme om gangen.

Anonymkode: b3fa7...742

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...